Ska Ni vaccinera er mot N1H1-viruset (svininfluensan)?

Home Forums Repan Ska Ni vaccinera er mot N1H1-viruset (svininfluensan)?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 125 total)
  • Author
    Posts
  • #556705
    Tyson wrote:
    Tog sprutan idag, Visst oddsen är små att man blir smittad, men dom finns där. Räcker för mig att ta min dos !

    Oddsen att du blir smittad är stor, enligt smittskyddsinstitutet räknar dom med att 20%-40% blir smittade

    #556706
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Från Annika Dahlqvists blogg

    Som ni förstår så får jag många mail om influensan och vaccinationen. En del av dem innehåller uppgifter om hur det nya svininfluensaviruset och vaccinet kom till.
    Detta virus består av genmaterial från säsongsinfluensa-, svininfluensa- och fågelinfluensavirus.
    Virus kan inte i naturen blanda sig på detta sätt. Virus kan mutera, men de har ingen sexuell förökning som kan blanda genmaterial. Detta innebär att det nya viruset är tillverkat i laboratorium, sannolikt av läkemedelsföretag. Sedan planterar de viruset på strategiska ställen i världen så att det utbryter epidemier. Sedan kan fabrikanterna förmå sina kontakter i WHO att utfärda pandemiförklaring. De aningslösa politikerna i världens länder drar på med massvaccination av befolkningen. Vaccinfabrikanterna tjänar många miljarder pengar på alltihop, med ganska låga insatser.

    Media älskar influensan och massvaccinationen. Jag läser idag i en krönika av Rolf Elmér i Sydsvenskan. Han skriver: ”Följden av ett misslyckat vaccinationsprogram i Sverige skulle i värsta fall kunna vara en långsiktigt försämrad folkhälsa och återkomsten av forna tiders farsoter.”

    På vilket sätt skulle en lägre vaccinationsgrad långsiktigt försämra folkhälsan?
    Och tror han uppriktigt att man med omfattande massvaccination kan utrota ett virus så att det inte kommer tillbaka? Det är sanslöst naivt tycker jag.

    En länk om vaccinationsspektaklet i Tyskland. [http://www.vaccinationsfaran.se/pdf/Spiegel.pdf http://www.vaccinationsfaran.se/pdf/Spiegel.pdf%5D.
    Vanliga medborgare får vaccin med etylkvicksilver och skvalen, medan politikerna får vaccin utan dessa tillsatser.

    Annika Dahlqvist är kvinnan som fått mig att ta vaccinet. Virrigare och dummare finns knappast,.

    #556707
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Oddsen att du blir smittad är stor, enligt smittskyddsinstitutet räknar dom med att 20%-40% blir smittade

    så pass, då är jag väldigt glad att jag tog vaccinet =)

    #556708

    Jag ska vaccinera mig imorgon bitti.

    #556709

    Tog den nu i kväll, inte bara för min egen skull utan tycker det känns fel att jag ska bära på viruset och smitta andra om de nu inte ger någon symtom på mig själv.

    / Nico

    #556710
    NicoRacing wrote:
    Tog den nu i kväll, inte bara för min egen skull utan tycker det känns fel att jag ska bära på viruset och smitta andra om de nu inte ger någon symtom på mig själv.

    / Nico

    Bra skit, tänkte precis likadant.
    Även fast jag tror att jag haft det för några veckor sedan så gör jag det ändå för andras säkerhet:up:

    #556711

    Om man resonerar att man ska vaccinera sig ur ett solidariskt perspektiv hoppas jag verkligen man resonerar likadant och vaccinerar sig varje år.
    Bara för att media och vaccintillverkare blåser upp en sjukdom betyder det inte att den är farligare än någon annan influensa.
    Känns som folk har fått för sig att svininfluensan är skitfarlig och att man som smittbärare kommer att ta livet av folk till höger och vänster.
    Jag tror det är samma cirkus som Fågelinfluensan, Galna kosjukan, Hiv, Ebola och allt annat som skulle ta död på folk i mängder

    #556712
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Om man resonerar att man ska vaccinera sig ur ett solidariskt perspektiv hoppas jag verkligen man resonerar likadant och vaccinerar sig varje år.
    Bara för att media och vaccintillverkare blåser upp en sjukdom betyder det inte att den är farligare än någon annan influensa.
    Känns som folk har fått för sig att svininfluensan är skitfarlig och att man som smittbärare kommer att ta livet av folk till höger och vänster.
    Jag tror det är samma cirkus som Fågelinfluensan, Galna kosjukan, Hiv, Ebola och allt annat som skulle ta död på folk i mängder

    Äsch, skolan min har arrangerat och jag finner ingen anledning att inte ta den.

    #556713
    NicoRacing wrote:
    Tog den nu i kväll, inte bara för min egen skull utan tycker det känns fel att jag ska bära på viruset och smitta andra om de nu inte ger någon symtom på mig själv.

    / Nico

    Enligt nån expert på Agenda (var ett tag sen programmet gick) kan man inte bära på viruset utan att vara sjuk. Så du kan inte springa runt och smitta folk utan att du vet om det.

    #556714
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Då vaccinerar du dig varje år antar jag?
    Har 2 barn, 2 och 3 år gamla

    nej första året kommer detta att bli. har fått upp ögonen först nu. blev faktiskt nekad ifjol då jag tänkte göra det då morfar inte bör få influensa i det skick han är.

    de sa att jag antagligen skulle klara en influensa.

    #556715
    Sammy wrote:
    nej första året kommer detta att bli. har fått upp ögonen först nu. blev faktiskt nekad ifjol då jag tänkte göra det då morfar inte bör få influensa i det skick han är.

    de sa att jag antagligen skulle klara en influensa.

    Så då brydde dom sig inte om din morfar?
    Låter konstigt att dom resonerar olika från gång till gång.
    Influensa brukar ju slå hårt mot dom som är äldre och sjuka.
    Visste inte att dom kunde neka folk

    #556716

    Yes, blev vaccinerad i skolan för två veckor sen.

    #556717
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Så då brydde dom sig inte om din morfar?
    Låter konstigt att dom resonerar olika från gång till gång.
    Influensa brukar ju slå hårt mot dom som är äldre och sjuka.
    Visste inte att dom kunde neka folk

    hur de resonerade kan jag inte svara på, men jag fick svaret ”vi tror att du kommer klara en influensa”

    nu har jag haft nya vaccinet i kroppen sen klockan 15. inga större obehag. var enorma köer trots det var en liten kommun jag bor i och bara 26-27åringar som vaccinerades idag.

    känndes som en klassåterträff så bara det var värt de. 2 personer blev nekade för att de var höga dock. båda brudar. men tjackpunare är min favoritsort. de är så roliga att titta på så det var bara kul egentligen.

    #556718

    Någon som vet hur det går till om man ändrar sig efter vaccinationstiden på arbetsplatsen/skolan redan är slut? Har man fortfarande chans att åka till sjukhuset och få den då?

    #556719
    nible wrote:
    Någon som vet hur det går till om man ändrar sig efter vaccinationstiden på arbetsplatsen/skolan redan är slut? Har man fortfarande chans att åka till sjukhuset och få den då?

    Det borde inte vara något problem, dom flesta vaccinerar sig ju inte via skola eller jobb.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 125 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.