Ska Ni vaccinera er mot N1H1-viruset (svininfluensan)?

Home Forums Repan Ska Ni vaccinera er mot N1H1-viruset (svininfluensan)?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 125 total)
  • Author
    Posts
  • #556690
    Jonas_G wrote:
    Jag har vaccinerat mig, och jag är för dåligt påläst för att ha en uppfattning om vad som är rätt och fel. Men här kommer en artikel/blogg om olika påståenden gällande vaccinet och N1H1-viruset för att få lite motvikt mot Vincents påståenden: [http://tankebrott.wordpress.com/2009/10/20/skeptikerskolan-del-10-lathund-till-vaccin-och-svininfluensa/ http://tankebrott.wordpress.com/2009/10/20/skeptikerskolan-del-10-lathund-till-vaccin-och-svininfluensa/%5D

    Det mesta är inte mina påståenden utan sånt jag letat upp precis som du gjort.
    Har läst det och det fanns mycket tänkvärt. Saknade dock lite info om influensan i sig. För mig kändes det som länken gick till en skeptiker som inte är skeptiskt till influensans farlighet i sig. Vore influensan så farlig som vissa påstår skulle jag givetvis vaccinera mig, men eftersom den inte tycks vara det känns det främmande för mig. Vem som har rätt återstår att se, är ju ingen som vet i förväg. Men erfarenhet från bla fågelinfluensan gör mig tveksam till farligheten.

    #556691

    Vincent Qvarfordt wrote:
    Har inte vaccinerat mig något annat år, så finns ingen mening att göra det i år heller.
    Svininfluensan kommer ju att drabba fler än vad den årliga influensan brukar göra, men med mildare symptom och betydligt färre döda.
    Är hellre sjuk än tar ett vaccin som kan ge allvarliga biverkningar på både kort och lång sikt. Dessutom ett vaccin som är testa på spädbarn med resultaten 12 döda spädbarn i Argentina.

    [/b]
    De orden kunde varit mina egna! Precis så tänker jag om detta de vill injicera oss med. Vi kommer ej att ta det.

    #556692

    Olustigt lite källkritik i den här tråden.

    #556693
    Ludwig wrote:
    Lika farligt som själva influensan med andra ord.

    nu tänker du inte riktigt…

    sprutan smittar ingen!

    det gör sjukdommen. att ta sprutan kan stoppa eventuell spridning till mina barn exempelvis. eller annan person som med stor sannorlikhet kommer fara mycket illa av svininfluensan.

    vaccinet är bara till för att stoppa spridning. klart folk kommer att dö av vaccinet. kanske gör jag det oxå. men jag lär då inte sprida vidare någon smitta iaf. så den har ju gjort sitt jobb. men sån olycklig utgång får man inte hoppas på.

    #556694
    CiB wrote:
    Olustigt lite källkritik i den här tråden.

    internetkällor orkar väl ingen älta om längre. man skiter ju i alla copy/paste inlägg för man har haft internet och besökt forum så länge så att man automatiskt sorterar bort den typen av snack. man kan lägga all fritid att diskutera med konspirations-killar utan att någon av parterna blir klokare.

    #556695

    sen diskuteras det 12 döda spädbarn. det är väl inte relevant om man inte själv är spädbarn? hur bra tar ett spädbarn 50cl sprit eller en ask cigg?

    t.o.m en sked socker och salt tar livet av ett spädbarn. medans feta gubbar på mitt jobb inte vågar ta en spruta och sedan knäcker dagens andra 1,5liters cola…

    folk tänker inte idag. våran generation tar allt för givet. vi blir dummare och dummare. det började med att vi slutade att sova, den började vi äta grejor vi inte behöver och arbeta på ett sätt vi inte är tänkta till. och nu kan vi inte akta oss för en sjukdom vilket borde vara en naturlig instinkt.

    #556696
    Sammy wrote:
    sen diskuteras det 12 döda spädbarn. det är väl inte relevant om man inte själv är spädbarn? hur bra tar ett spädbarn 50cl sprit eller en ask cigg?

    t.o.m en sked socker och salt tar livet av ett spädbarn. medans feta gubbar på mitt jobb inte vågar ta en spruta och sedan knäcker dagens andra 1,5liters cola…

    folk tänker inte idag. våran generation tar allt för givet. vi blir dummare och dummare. det började med att vi slutade att sova, den började vi äta grejor vi inte behöver och arbeta på ett sätt vi inte är tänkta till. och nu kan vi inte akta oss för en sjukdom vilket borde vara en naturlig instinkt.

    Är ju inte farligheten i vaccinet jag ifrågasätter med resonemanget kring dom döda spädbarnen, utan har etiskt det är att stödja ett vaccin testat på fattiga spädbarn.
    Att du tror att någon i din närhet kommer fara mycket illa av svininfluensan betyder bara att du inte fått rätt info om influensan. Den är med största sannolikhet mycket mild och kommer ge extremt få dödsfall i förhållande till antalet smittade.

    #556697

    Har gjort det, tagit sprutan alltså:)

    #556698
    Sammy wrote:
    internetkällor orkar väl ingen älta om längre. man skiter ju i alla copy/paste inlägg för man har haft internet och besökt forum så länge så att man automatiskt sorterar bort den typen av snack. man kan lägga all fritid att diskutera med konspirations-killar utan att någon av parterna blir klokare.

    Det är ju det som är och förblir problemet. Vem som helst kan ju sitta och knåpa ihop en site som innehåller värdelös dynga och skruvad information och hävda att just den informationen är den enda sanningen.
    Be careful what you read, you might die of a misprint.:emo-thumb

    #556699
    Sammy wrote:
    sen diskuteras det 12 döda spädbarn. det är väl inte relevant om man inte själv är spädbarn? hur bra tar ett spädbarn 50cl sprit eller en ask cigg?

    t.o.m en sked socker och salt tar livet av ett spädbarn. medans feta gubbar på mitt jobb inte vågar ta en spruta och sedan knäcker dagens andra 1,5liters cola…

    folk tänker inte idag. våran generation tar allt för givet. vi blir dummare och dummare. det började med att vi slutade att sova, den började vi äta grejor vi inte behöver och arbeta på ett sätt vi inte är tänkta till. och nu kan vi inte akta oss för en sjukdom vilket borde vara en naturlig instinkt.

    Dude, att du inte riktigt förstår Vincents poäng genom hela tråden bevisar inte direkt din intelligens.

    jag förstår ditt argument att du inte vill smitta, och personligen orkar jag knappast bli vaccinerad för något som mer eller mindre garanterar 1 veckas sjuksymptom när jag kan må topp och ha en ”risk” att bli smittad. Och även om jag nu får detta, så är jag ju såklart sängliggandes så jag smittar så få som möjligt istället för att envist åka o träna / till skolan.

    Over and out.

    #556700

    jag har astma men tänker ej vaccinera mig. minst 10 pers dör varje år av den vanliga influensan, svininfluensan har ca 6-8 pers dött sedan viruset kom till sverige. det är inte viruset som är de farliga utan följdsjukdommar som kommer efter som t,ex lunginflammation eller hjärt sjukdom,

    vanligast är de äldre som tar stryk desvärre yngre med på grund av deras svaga imunförsvar. finns flera som redan haft svin influensan utan att ens veta om de.
    för symtomen är som den vanliga. stora risken med svin influensan är att den sprider sig ca 2-3 gånger snabbare å lättare.

    prata med läkare vilket jag gjorde så får man veta de man behöver.

    Mvh

    #556701

    oavsett hur dum jag anses så kommer jag försöka hindra spridningen av smittan. att ni ovaccinerade tycker det är dumt är för mig obegripligt. jag bidrar till att ni har en person mindre att akta er för.

    #556702
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Är ju inte farligheten i vaccinet jag ifrågasätter med resonemanget kring dom döda spädbarnen, utan har etiskt det är att stödja ett vaccin testat på fattiga spädbarn.
    Att du tror att någon i din närhet kommer fara mycket illa av svininfluensan betyder bara att du inte fått rätt info om influensan. Den är med största sannolikhet mycket mild och kommer ge extremt få dödsfall i förhållande till antalet smittade.

    jag stödjer långt ifrån vad många andra nationer heller gör. allt från humanitära test, missförhållanden till djurens och naturens rättigheter. men inte kan jag bojkotta allt för det.

    du har inte några barn det är jag övertygad om med det tänket du har. denna sprutan är en piss i östersjön mot vad jag är berädd att göra för mina barn iaf. jag har sagt det förr. jag skiter i om det är en överlevnad på 99,9%. finns det en dödlighet på 0,1% så är det den jag tar i beaktning.

    jag själv har haft influensan varenda år så länge jag bara kan minnas. det är typ en del av vintern för mig. efter det har resten av familjen blivit asdåliga. jag missar aldrig en influensa. kommer statisktiskt sett (vilket många är glada i här i tråden, statistik alltså) få denna influensan och ge den till övriga familjen.

    #556703
    Sammy wrote:
    jag stödjer långt ifrån vad många andra nationer heller gör. allt från humanitära test, missförhållanden till djurens och naturens rättigheter. men inte kan jag bojkotta allt för det.

    du har inte några barn det är jag övertygad om med det tänket du har. denna sprutan är en piss i östersjön mot vad jag är berädd att göra för mina barn iaf. jag har sagt det förr. jag skiter i om det är en överlevnad på 99,9%. finns det en dödlighet på 0,1% så är det den jag tar i beaktning.

    jag själv har haft influensan varenda år så länge jag bara kan minnas. det är typ en del av vintern för mig. efter det har resten av familjen blivit asdåliga. jag missar aldrig en influensa. kommer statisktiskt sett (vilket många är glada i här i tråden, statistik alltså) få denna influensan och ge den till övriga familjen.

    Då vaccinerar du dig varje år antar jag?
    Har 2 barn, 2 och 3 år gamla

    #556704

    Tog sprutan idag, Visst oddsen är små att man blir smittad, men dom finns där. Räcker för mig att ta min dos !

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 125 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.