Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,756 through 1,770 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #241775

    BB Burger är fin på Texas. Beställ extra coleslaw, den är oslagbar i kombo med burgaren.
    Benen ser f ö bra ut hörru.

    Och det är bara all good in the neighborhood att du tjatar om det nya upplägget. Det ÄR så
    bra som jag trodde. Sedan om jag växer är en annan femma, hehe.

    #241776
    Gettodachoppa wrote:
    BB Burger är fin på Texas. Beställ extra coleslaw, den är oslagbar i kombo med burgaren.
    Benen ser f ö bra ut hörru.

    Och det är bara all good in the neighborhood att du tjatar om det nya upplägget. Det ÄR så
    bra som jag trodde. Sedan om jag växer är en annan femma, hehe.

    Låter bra då är det spikat, en BB med extra coleslaw blir det nästa vecka, såg även en 250g med jalapenos, Har du testat den?

    Och jo fy sjutton vad jag längtar till måndag och nya upplägget ;-)

    Dagens kost:

    1. BCAA innan och under träning.
    2. 295g fläskfilé, 125g keso grillad paprika och sparris.
    3. 290g fläskfilé, 1 quornburgare, spenat och 250g keso grillad paprika.
    1400kcal

    #241777

    250 grammare med jalapeños på Texas? Nix, har bara testat BB-burgern.

    Ett hett tips inför måndagen är att starta upp på lite lättare vikter än planerat. Då får
    du en bra skjuts in i programmet tycker i alla fall jag. Man liksom teasar kroppen och
    huvudet lite; ”här får du lite att bita i… skönt va? Det blir mer av den varan
    framöver, var så säker..
    .”

    Och nu när jag läser det där låter det som kass sex-novell. Men du förstår min poäng.

    #241778

    Hehe tantsnusk ;-)

    Men jo tanken är absolut att köra riktigt lätt första passen, måste ju även känna av var jag ska ligga för att klara så många set och rep. Lär inte bli stora vikter, heh.

    På tal om inget, lördag nästa vecka är jag gräsänkling, tror jag ska göra köttbullar med mos och gräddsås *drool*

    #241779

    Tung dag! Grannarna hade fest ute på gården och satt och snackade långt in på småtimmarna. Tänkte först sticka ut skallen och börja gaffla men nej, jag väntar nog några år till innan jag blir en surgubbe som inte unnar folk lite fest då det händer ganska sällan på vår gård. Men många timmars sömn blev det icke, fick dra i mig en sockerfri red bull och en koffeintablett för att orka med att arbeta. Hela arbetsdagen var seg, kändes som jag hade sirap i benen vilket förmodligen beror på gårdagens benträning och på att jag ligger riktigt lågt på både kalorier och kolhydrater nu.

    Veckan har inte sett bra ut om man ser till dieten, ligger fortfarande ca 2kg över min lägsta vikt på denna diet, helt otroligt vad helgens kost ställde till det. Men skit i det nu, här är dagens pass och även här blev det ett rejält pumppass där jag kände av lite vikter inför nästa vecka.

    Dagens:

    Incline DB-press (lätt lut), he he he
    21.5×8
    21,5×8
    21.5×8
    21.5×8
    21.5×8
    21.5×8
    21.5×8
    21.5×8

    Axlar DB-press
    21.5×6
    21.5×6
    21.5×6

    Sittande Lateral R.
    12.5×10
    9×12
    9×12
    9×12

    French Press
    30×10
    30×10
    30×10

    Pushdown, börjat få till en underbar teknik här. Lutar hela kroppen fram och låter armarna följa med upp en bit för att aktivera mer av triceps, fortfarande med disciplin och kontakt hela vägen.
    25×10
    25×10
    25×10

    CC Incline
    15×20
    20×10

    Tror jag hittat vikten jag kan lägga mig på i hantelpressen, klarade 8 set på 8 rep utan större problem vilket borde betyda att jag kan lägga mig där och istället köra 10 rep. Kommer nog att lägga mig på lite lägre första riktiga passet dock.

    Dagens kost:
    1. 150g tonfisk, 125g keso och gurka.
    2. Pwo + 10g russin och 14g marshmallow.
    3. BCAA-XX innan och under passet.
    4. 585g fläskfilé, 250g keso och 150g sparris (sjukt hungrig och blev inte ens mätt på detta)
    5. ? får se om jag tar något mer, kanske en shake.
    ca 1380kcal hittills.

    Imorrn blir det antingen rygg och biceps, eller vila beroende på hur det känns.

    #241780

    Låter som en ganska tuff dag faktiskt. Desto skönare när den är över.

    Körde ju som du såg på 90 kg i bänken under första pumppasset. Och det är ju en riktigt
    lätt vikt för min del. Men under sjätte setet fick jag verkligen skärpa mig för att inte
    faila. Sjukt hur en vikt kan bli så tung. Dock pressade jag ned vilotiden mellan seten…

    De där tiorna är djävulusiskt luriga.

    #241781
    Gettodachoppa wrote:
    Låter som en ganska tuff dag faktiskt. Desto skönare när den är över.

    Körde ju som du såg på 90 kg i bänken under första pumppasset. Och det är ju en riktigt
    lätt vikt för min del. Men under sjätte setet fick jag verkligen skärpa mig för att inte
    faila. Sjukt hur en vikt kan bli så tung. Dock pressade jag ned vilotiden mellan seten…

    De där tiorna är djävulusiskt luriga.

    Jag pressade också ner vilotiden rejält, satte ner vikterna och skrev ner redovisningen i journalen sen direkt på det igen. Och visst kändes det i sista setet även om det var en bra bit från fail. Så ja, 10 rep kommer göra mycket för orken, vet ju med mig att det är däromkring jag brukar börja bli repsvag. Men det blir kul att se hur det går.

    #241782

    Shit vad lågt du ligger i kcal :) Kämpa på nu så kommer du vara nöjd sen när huvudet o kroppen fattar vad du har egentligen lyckats genomföra.

    #241783
    Zoltan Szabo wrote:
    Shit vad lågt du ligger i kcal :) Kämpa på nu så kommer du vara nöjd sen när huvudet o kroppen fattar vad du har egentligen lyckats genomföra.

    Väger lite nu, men det är fortfarande sjukt lågt. Tänker att det är lika bra sista dagarna innan jag kör på och äter som en människa igen :-)

    #241784

    Haha vad du kommer ha skuldkänslor till en början:) Men hjälper mycket att luta sig mot ett förutbestämt upplägg!

    #241785

    Precis ute och tog 2,5km löpning, inom på gymmet och körde mage och sedan 5min crosstrainer. Ja nu är det snart dags att ringa psyket och lägga in sig.

    Måndag är det klart måndag är det klart måndag är det klart!

    [img=http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2011/02/02/cuckoo-nest-2_620x350.jpg]Men här va lite tröst!!!
    [https://www.body.se/bloggar/andreaz-engstrom https://www.body.se/bloggar/andreaz-engstrom%5D

    #241786

    Träning var uteslutet idag. Kämpade mig igenom arbetsdagen med hjälp av koffein och vilja. Har knappt ork att prata med folk.

    Dagens kost:

    1. Lunch på jobb, 140g tonfisk, 250g keso, 100g ärtor och purjolök.

    2. Middag, 370g nötfärs med lite chilisås och 15g milda visp i, 150g wok, ett broccolihuvud och 60g (okokt) basmatiris kokt i kycklingbuljong.

    Kände att jag var tvungen att få i mig lite kolhydrater om jag ska klara ett pass imorrn, shit vad gott med ris. Tanken är att köra rygg och biceps imorrn.

    #241787
    Gober wrote:
    Träning var uteslutet idag. Kämpade mig igenom arbetsdagen med hjälp av koffein och vilja. Har knappt ork att prata med folk.

    Det där känner jag igen från tiden då jag låg på stort underskott. Allt man gjorde var jobbigt och det kunde vara riktigt ansträngande att vara trevlig mot folk. Till och med att le kunde vara jobbigt. Saker som görs av sig själv när man äter som folk. :)

    #241788

    Week 19 day 6

    Another day in hell!

    Kämpade mig igenom ännu en dag, sliten och tjurig. Hem efter jobb och slappade lite, tog en 30min tupplur och sedan svepte jag min pwo och lite russin.

    Ner på gymmet ganska taggad trots allt.

    Dagens:

    Chinups
    Kv x 8
    Kv x 8
    Kv x 8
    Kv x 8

    Prone Row hantlar
    21.5x 10
    21.5x 10
    21.5x 10
    21.5x 10

    Baksida axlar
    12.5×10
    12.5×10

    Shrugs
    42×12
    42×12

    BB-Curl
    35×8
    35×8
    35×8

    Latsdrag brett
    70×10
    70×10
    70×10
    70×10

    Low Row
    3 set x 12

    Hammer
    3 set

    Ryggres
    2 set

    Mycket högt tempo, kändes som armarna skulle sprängas i slutet av passet. Helt klart godkänt såhär i slutfasen.

    Efter gymmet gick jag och tjejen och handlade på Coop, i självscanningen står en mor i 40-årsåldern med sin dotter och skiter bla i att scanna in en matkasse. En anställd ifrågasätter detta varpå denna kvinna börjar gapa om att hon ska se till att han får sparken och ”jag ska knulla hans mamma, jag ska knulla hans mamma!” högt och ljudligt.

    Killen behöll dock sitt lugn så all cred till honom. Jag var nära att lägga mig i men med mitt diethumör hade det nog inte varit en bra ide ;-)

    Eftersom jag själv arbetat i butik i många år så har jag själv fått ta samma skit hundratals gånger, tur att man lär sig hantera sådant.

    Nåja, nu ska det snart lagas tacos. Ligger även idag på underskott men blir möjligtvis lite mindre än igår för jag tänker äta en rejäl portion. Sedan är det stop, därefter läggdags och jobb imorrn.

    På måndag smäller det, då börjar vi nya upplägget och därmed läggs denna journal i graven, skriver väl ett sista inlägg här då innan jag startar upp en ny bland dagböckerna.

    Over n Out!

    #241789

    Ca 2300kcal blev dagens nota, minus ca 200 för träning. Ett underskott iaf. Målet för morgondagen är 1300kcal och Max 10g kolhydrater. Last day :-)

Viewing 15 posts - 1,756 through 1,770 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.