Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240050

    Jesus Amalia! Totalt slut efter dagens pass, tror 2 tunga pass böj + mark är lite overkill. Får nog justera lite där, känns lite i korsryggen med.

    Det gick riktigt bra idag, men körde ut mig totalt på böj och mark, fick lite huvudvärk och håll (håll, vad fan!?) Justerade lite på böjen och kör med 8 reps istället för 12.

    Fortsätter öka i vikt och håller koll på midjemåttet som faktiskt krymp några millimeter.

    Dagens,

    Knäböj, +3kg, men gick ner från 12 till 8 reps istället då det känns lite bättre.
    69×8
    69×8
    69×8

    Mark Sumo, +1kg
    84×8
    84×8
    84×8

    Prone Row, +4,5kg
    25×10
    25×10

    Stång Curl, +1kg
    36×8
    36×8
    36×8

    Incline Shrugs,
    25×12
    25×12

    V-rodd, Helt slut
    60×12
    60×8

    Kände mig som en zombie efter passet, avslutade med lite stretch och en Gainomax osm jag tyckte jag var värd.

    nible wrote:
    Gillar din träningsfilosofi – denna kommer följas.

    Tjena Nible, kul att du tittar in, ska försöka jaga dina Mark men lär väll inte komma ikapp i första taget ;-)

    CinaP wrote:
    Ska bli intressant att följa ditt nya schema. Verkar vara ett bra upplägg. Snygga armar oxå:emo-thumb!! Lycka till!!Hallo där, kul att du tittar in i min blygsamma journal :)
    #240051
    Warrior wrote:
    det är bra Gober, du är lika spinking som jag

    men jag tänkte kanske HMB vore på sin plats även för dig

    eller det kanske bara är skräp

    haha, ja vi spinkisar har det lite hårdare, man får kämpa på. HMB skiter jag nog i ;-)

    #240052
    Gober wrote:
    haha, ja vi spinkisar har det lite hårdare, man får kämpa på. HMB skiter jag nog i ;-)

    Tänk på stackars mig som har spinkigheten i genetiken! Generation efter generation av thai som har tonårskroppar i vuxet tillstånd. Mamma är pytteliten. Men skam den som ger sig. Jag kämpar tappert med er grabbar:emo-thumb!

    #240053
    biffen669 wrote:
    Tänk på stackars mig som har spinkigheten i genetiken! Generation efter generation av thai som har tonårskroppar i vuxet tillstånd. Mamma är pytteliten. Men skam den som ger sig. Jag kämpar tappert med er grabbar:emo-thumb!

    Men du är ett freak of nature Biffen, Finns säkert någon grov österikare långt bak i din släkt ;-)

    #240054

    Eftersom jag utmanade Gettodachoppa, inte på en duell i solnedgången men ett mål så får jag inte vara sämre.

    Dessa mål är lite tagna ur luften då jag är lite för lat att sitta och räkna.

    Marklyft Sumo 100kg x 8
    Knäböj 85×8
    Militär 50×8
    Dips KV+20kg x 10
    Stång Curl 50×8

    Till jul ska detta vara avklarat, tror inte att några av dessa är omöjliga, klarar jag någon av dem långt innan jul sätter jag så klart upp nytt mål. Stång curlen känns saftig då jag ligger på 36kg just nu. Militären lär man väll också få kämpa lite med. Medans några andra som Mark är jag övertygad om att jag ska ha klarat och förhoppningsvis passerat innan dess.

    Men det blir kul att se hur det går med detta.

    #240055

    Så där, då har vi allt på pränt. Gör vi som Lou, och äter våra dagliga piller iklädd tight
    skjorta, så kommer det här gå som en dans.

    #240056

    Har funderat på det här med ens fulla potential när det kommer till muskelbyggnad. Jag har smala leder och långa muskler, dvs tvärtom vad man bör ha för att bli grov. Det finns ju även tabeller där man utgår ifrån att mäta handleden, och ska man tro dessa ligger mitt potentiella max på armarna runt 41cm i bra form.Nu får man väll ta detta med en nypa salt, då det beror lite på hur restan av kropp/skelettet ser ut i relation till handleder. Men men, hur som haver, är det så att jag inte kommer kunna få större armar än så (med kroppsfett under 10%) så får man väll vara nöjd med det. Känns ju dock lite trist då jag satt upp ett litet tramsigt mål på 45cm. Regler är ju dock till för att brytas och jag hoppas kunna bryta denna lilla teori som kanske bara är trams.

    Nåja, nog flummat och vidare till dagens redovisning.

    Bänkpress, är fortfarande lite i justeringsstadiet. Kommer nog ligga på 3×8 reps istället för 5×5 som jag kört ett tag.
    68,5×8
    68,5×8
    68,5×8

    Militär sittande, +1kg
    36,5×8
    36,5×8
    36,5×8

    Chins
    5kgx6
    5kgx6

    Pull ups supinerat,
    5kgx8
    KVx8

    Dips +3 reps
    10kgx8
    10kgx8
    10kgx7

    Sidlyft,
    10×13
    10×12
    10×10

    Baksida,
    10×12
    10×12

    Rotatorcuff
    3×15

    Bra pass, blir lite justeringar med reps och antal set nu innan jag helt kommit in i nya systemet. Men allt känns bra, jag gör ökningar varje pass, så läget är under kontroll.

    Borde skärpa till mig lite med kosten kanske, blivit mycket av det goda, fast det är nog mest vätska jag lägger på mig ;.)

    Längesedan man slängde upp matbilder, så jag får väll ta och göra det nu,

    Friterade rå rivna grönsaker med 3 dipsåser
    [img=http://img834.imageshack.us/img834/1091/friedballs.jpg]Karibisk ”Fish Jerk”[img=http://img202.imageshack.us/img202/6625/caribfisk.jpg]Klassisk marängswish med hemmagjorda sega maränger[img=http://img263.imageshack.us/img263/8463/marangswish.jpg]Nästa pass fredag.

    #240057

    Smaskig mat och bra kämpat! Dina mål ter sig väldigt överkomliga som du nu presterar, work hard man.

    #240058

    Godkväll!

    Ännu ett pass avklarat, med en sambo som legat i maginfluensa hade jag rejäla placeboeffekter i magtrakterna, men än så länge har jag klarat mig och jag sket inte på mig i böjen idag.

    Vi går direkt på redovisning,

    Knäböj, +4,5kg och + 4 reps på alla set.
    71×12
    72,5×12
    73,5×12 ,Ganska lätt

    Stiff Deadlift, under knä,
    60×12
    71×12

    Prone Row, +1reps
    25×10
    25×11

    Stång Curl +1kg
    37×8
    37×8
    37×8

    Pullup supinerat,Stången till bröstet, helt slut.
    KVx6
    KVx6

    Mage i maskin
    2 set

    Ännu ett lyckat set, böjen känns lättare och lättare, ligger minst 2 reps under fail. Snart vågar jag kanske till och med ta bort bänken under röven.

    Magnus Larsson wrote:
    Smaskig mat och bra kämpat! Dina mål ter sig väldigt överkomliga som du nu presterar, work hard man.

    Tack ska du ha, jag tror absolut att de mål jag sätter upp kommer uppfyllas, känner mig snart redo att lägga i en växel till.

    #240059
    Gober wrote:
    Har funderat på det här med ens fulla potential när det kommer till muskelbyggnad. Jag har smala leder och långa muskler, dvs tvärtom vad man bör ha för att bli grov. Det finns ju även tabeller där man utgår ifrån att mäta handleden, och ska man tro dessa ligger mitt potentiella max på armarna runt 41cm i bra form.Nu får man väll ta detta med en nypa salt, då det beror lite på hur restan av kropp/skelettet ser ut i relation till handleder. Men men, hur som haver, är det så att jag inte kommer kunna få större armar än så (med kroppsfett under 10%) så får man väll vara nöjd med det. Känns ju dock lite trist då jag satt upp ett litet tramsigt mål på 45cm. Regler är ju dock till för att brytas och jag hoppas kunna bryta denna lilla teori som kanske bara är trams.

    Jag köper inte den teorin då jag också har smala leder. Utan har mera sett det som en fördel! Har du dessutom långa muskler och fyller upp dem kommer du se relativt grov ut. Nu vet jag inte hur lång du är. Men jag tvivlar att du är som mig 2 äpplen hög? Jag kom upp i 41 cm i början av min träningsperiod på bara skolmat och visste inte ens vad proteinpulver var. Ok, kanske lite dum jämförelse. Men du är hjärtligt välkommen för ett pass och lite av min filosofi hur man bygger ett par grova armar om du har vägarna förbi Stockholm någon dag? Gillar att du slänger in matbilder också i din dagbok:emo-thumb!

    #240060
    biffen669 wrote:
    Jag köper inte den teorin då jag också har smala leder. Utan har mera sett det som en fördel! Har du dessutom långa muskler och fyller upp dem kommer du se relativt grov ut. Nu vet jag inte hur lång du är. Men jag tvivlar att du är som mig 2 äpplen hög? Jag kom upp i 41 cm i början av min träningsperiod på bara skolmat och visste inte ens vad proteinpulver var. Ok, kanske lite dum jämförelse. Men du är hjärtligt välkommen för ett pass och lite av min filosofi hur man bygger ett par grova armar om du har vägarna förbi Stockholm någon dag? Gillar att du slänger in matbilder också i din dagbok:emo-thumb!

    Nej jag tror inte mycket på den teorin heller, i så fall är jag ganska säker på att jag kommer ha nått mina fulla potential inom ett år (hoppas jag inte lovar för mycket ;-) ), och det skulle vara ganska märkligt. Jag är 179cm så jag är väll lite mer än två äpplen höga. Jag håller med om smala leder, med lite muskler ser det snyggt ut. Jag har skrivit om det innan, men jag tränade ”seriöst” mellan 16års ålder till jag var 20, dvs ca 4år, jag växte ganska bra i början, speciellt första året, men sen började jag stagnera och till slut började jag till och med tappa styrka och muskler, sen tröttnade jag. Självklart handlade om överträning för hela slanten. Nu har jag bättre koll så förhoppningsvis ska jag inte lyckas göra om samma misstag igen och därmed fortsätta växa år efter år.

    Om jag av någon anledning befinner mig i Huvudstaden någon gång tar jag gärna erbjudandet om ett pass med Biffen, och tar del av lite biffilosofi :)

    #240061

    Holy Ravioli Batman![/b], jäklar i gatan vilket pass, det går sjukt bra nu. Upplägget är nästan till perfektion nu, träning, kost, tillskott, allt funkar som det ska och styrkan känns bättre och bättre och bättre. Jag tycker mig har fått synbara resultat på dom senaste 4 veckorna, kan ju vara rena rama fantasierna, men så länge jag inbillar mig positiva saker så är det väll roligt.

    [youtube=0uQ_X6nQ8xk]

    Med lite skön musik i lurarna och några skopor Jacked-XX i systemet blev dagens resultat såhär,

    Bänkpress, +1,5kg
    70×8
    70×8
    70×8

    Sittande Militär,, +1,5kg, tokfin form, långsamt och vackert.
    37×8
    38×8
    38×8

    Chins supinerade, Blev taggad av Jon Larssons hype.
    KV+5KG x 9
    KV+5KG x 6
    KV+5KG x 6

    Dips, +1 reps
    KV+10KG x 8
    KV+10KG x 8
    KV+10KG x 8

    Sittande sidlyft, +3reps
    10×15
    10×13
    10×10

    Inclinepress, Bara lite avslutning för sakens skull.
    40×12

    Hade ett sjukt tryck efter, mina händer skakade så att jag knappt kunde skriva ner resultaten i boken. Skulle ta lite bilder framifrån med det var omöjligt, mobilen skakade värre än ett asplöv i vinden. Lyckades efter 5min knäppa av en bild från sidan, den enda posen jag klarade hålla utan att skaka allt för mycket, då hade mitt bästa pump någonsin släppt men jag själv kan iaf se att brösten äntligen börjat växa lite smått, halleluja!

    Juni 2010 [img=http://img189.imageshack.us/img189/834/juni14december15sidan.jpg]januari 2011[img=http://img816.imageshack.us/img816/7545/januari2311.jpg]Den första bilden är ju postad i gamla tråden, men det är ju så läcker att den förtjänar vara med här med, nästan så Homer Simpson skulle bli avundsjuk.

    Jag avslutar med hur en vardagsmåltid kan se ut ibland, inte vackert, men gott.[img=http://img43.imageshack.us/img43/9878/oxfilemos.jpg]Oxfilé med mos.

    Nu står en står järngryta med kalops och puttrar på spisen, det blir gott.

    #240062

    Yes, yes, yes, inspirerande läsning. Full fart mot sommaren nu Gober, det här blir fint.

    #240063
    Gettodachoppa wrote:
    Yes, yes, yes, inspirerande läsning. Full fart mot sommaren nu Gober, det här blir fint.

    Nya planer, skiter i sommaren, här ska byggas på, blir jag allt för tjock får jag dra en minideff till sommaren, men annars är det bygga som gäller :)

    #240064

    Bra förändring från juni! Grymt jobbat Gober ;) Keep the good work up!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.