Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240035

    Imponerande förändring sen starten! Bra jobbat :)

    #240036

    Jag vill börja med en miniutvärdering so far, först kan jag säga att jag aldrig haft så mycket träningsvärk som med nya programmet. Förmodligen är Mark och Böj största bovarna i dramat. Men nog känns det att kroppen fått arbeta, härligt. Jag trodde att det värsta skulle bli att kunna hålla mig ifrån gymmet då det endast är 3 dagars träning, om detta har jag två saker att säga. För det första så har jag tagit ut mig ganska rejält och verkligen känt att vilan behövs. För det andra så har vilodagarna skapat ett rejält sug efter träningen med resultatet att jag är riktigt jävla laddad när det är dags att köra.

    Med andra ord så känns det riktigt bra. Vikten har på en vecka ökat ca 0,3-0,4kg, ungefär som jag tänkt mig, lagom tempo. Har dock börjat med lite kosttillskott som kreatin mm idag, så lär dra på mig lite vätska närmaste veckan misstänker jag.

    Dagens pass.

    Bänkpress, +1kg
    67×5
    67×5
    67×5
    67×5
    67×5

    Chins Chinsen gick lite tungt idag.
    10kgx5
    10kgx5
    KVx7

    Militärpress sittande, dålig form på två sista seten, så det får nog bli ett eller två till pass innan jag kan höga här.
    41×6
    41×6
    41×6
    41×6
    41×6

    Sidlyft sittande
    10×12
    10×12
    10×10

    Rotatorcuff
    4×15
    4×12

    Dips
    10kgx6
    10kgx7
    10kgx6
    KVx8

    Bra pass, kände mig ganska stark, bänken gick kanske för lätt, men jag tänker fortsätta öka i långsamt tempo och köra i god form. Lite svajigt i militären på två sista seten så där får jag nog köra på ett eller två pass till innan jag vågar mig på en ökning.

    Ikväll ska jag för första gången i mitt liv på riktigt massage, förhoppningsvis kommer jag få bukt med mina groteska muskelknutor vid skuldrorna vilket borde hjälpa mig både i vardag och träning. Misstänker dock att det kommer bli en fruktansvärd smärta, massören har tränat styrka i många år och jag vet att hon är ganska brutal.

    Nästa pass blir onsdag, då är det dags för böj, mark, rodd och curls.

    Jockepettersen wrote:
    Imponerande förändring sen starten! Bra jobbat :)

    Tack ska du ha.

    #240037

    [youtube=cegdR0GiJl4]

    Liten update på måndagens massage (vanlig svensk massage), FY SATAN! det började så härligt, mysbelysning, asiatisk avslappnande musik i bakgrunden, varm olja och mjuk massage, somnade nästan när hon frågade om hon kunde ta i mer.
    Tuff som man är så svarade man ”ja ja, ta i ordentligt det är lugnt”, därefter började en tortyr utan dess like, fick nästan bita mig i läppen för att inte skrika till, muskelknutor som ett jävla radband längst hela ryggen och trapzen. När hon drog i trapzen trodde jag nästan att dom slets av. Efteråt kände jag mig helskum, pårökt och chockskadad. Dagen efter var jag helt öm och hade träningsvärk, men mina problem vid skuldrorna har redan blivit bättre och hon lyckades lösa upp en hel del knutor. Har bokat tid om två veckor igen.

    Det går bra nu, riktigt taggad varje pass, känner mig som ett djur och går helt in i träningen. Böjen kändes helt för lätt men jag vågar fortfarande inte ösa på mer än ett kilo i veckan, vill fila mer på formen så jag inte skadar mig. Marken kändes ganska tung idag men långt ifrån fail. Mina duogrips från Body ställer till det som fan då kardborren blivit sliten och går upp mitt i ett set vilket stör koncentrationen rejält.

    Idag körde jag sidebends utan duogrips och satan vilket svagt grepp jag har, måste öva upp greppet och att köra övningar som tex sidebends utan remmar blir nog en bra början.

    Dagens,

    Knäböj, +1kg
    66×12
    66×12
    66×12

    Mark Sumo, +1kg
    83×8
    83×8
    83×8

    Prone Row La till ett extra set istället för att höja vikten.
    21,5×12
    21,5×12
    21,5×9

    Incline Shrugs
    25×10
    25×10

    Stång Curl, +1kg
    35×8
    35×8
    35×8

    Sidebends
    25×9
    25×8

    Vader stående, sittande maskinen var trasig.
    80×8
    80×8

    Mage maskin
    3 set

    Bra pass, avslutade med lite lätt stretch. Nästa pass fredag, med pressar och chins.

    [img=http://www.myremoteradio.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/06/handshake.jpg]

    #240038

    Haha, det där med massagen känner jag igen! Det är bara att mig frågar de oftast inte om de kan ta i hårdare. De kör på och då är det bara att bita ihopa (fast man vill skrika av smärta) så gott det går så man inte förlorar sin hårda macho-image:D!

    #240039

    Dagens pass började med att jag beslutade mig för att köra bänk i powerrack, dels för jag inte hade en passare, och dels för jag ville ta ut mig. Taggad som fan ska jag precis börja när jag ser en snubbe som står och kollar mig på som jag vore en total jubel idiot. ”Finns det någon särskild anledning att du bänkar där”, jag svarade att jag ville ha safteypinnarna, varpå han undra varför jag inte kör i Maxrack…..Därför att jag vill köra bänk, inte någon jävla smith? Han fnös lite rullade med ögonen och gick. Vet ifan om han ville köra i power-racken eller bara tyckte att man var en idiot som inte visste vad jag sysslade med.

    Brukar inte bry sådant men det störde fan min koncentration ett tag in i passet. Dessutom fanns det så jävla lite små plattor på gymmet att jag fick leta 10min innan en snäll kille gav mig två 1,25 plattor i utbyte mot 2 stycken 2,5 plattor. Vilket jävla amatörgym, nej tillbaka till vanliga nästa gång.

    Nåja skitsamma, dagens,
    [youtube=010KyIQjkTk]

    Bänkpress +1,5kg, körde i powerack, start med stång på bröst.
    68,5×5
    68,5×5
    68,5×5
    68,5×5
    68,5×4 fail, skyller på killen som störde mig ;-)

    Militär sittande
    35,5×8
    35,5×8
    35,5×8

    Chins, vet inte om det är dom två extra kilona jag lagt på mig som spökar, men satan vad tungt det går med chinsen nu. Körde bara på kroppsvikt idag för att återhämta mig lite.
    KVx12
    KVx6
    KVx6

    Dips, Ökade i reps
    KV+10kgx8
    KV+10kgx7
    KV+10kgx5

    Sidlyft Ökade i reps
    10×12
    10×12
    10×12

    French pressInte säker på vikten på stången så jag gissar.
    32,5×8
    32,5×6 + 8 smala bänk

    Rotatorcuff
    4×15
    4×15

    Ja det var väll ett helt okej pass, så länge man ökar varje vecka får man väll vara glad. Riktigt kul att träna nu, känner mig i en ganska skön fas med både träning och livet i övrigt även om det varit väldigt mycket motgångar nu.

    Vikten är + 0,9kg efter 10dagar, midjemåtten har krympt 0,5cm :what:

    Avslutar med två bilder, jag har inte orkat ta några riktiga bilder så det får bli två med usel kvalitet, tycker mina axlar har lyckats växa lite smått på sistone, hoppas det inte är inbillning.

    Hoppas man kan lägga på några cm på pinnen,
    [img=http://img146.imageshack.us/img146/8830/20110113.jpg]Sämst halvdubbelbiceps i stan,[img=http://img340.imageshack.us/img340/6394/201101132.jpg]I helgen blir det vila, om jag inte kan hålla mig borta blir det kanske någon kompletteringsövning i helgen. Annars nästa pass på Måndag.

    biffen669 wrote:
    Haha, det där med massagen känner jag igen! Det är bara att mig frågar de oftast inte om de kan ta i hårdare. De kör på och då är det bara att bita ihopa (fast man vill skrika av smärta) så gott det går så man inte förlorar sin hårda macho-image:D!

    Får väll se hur det blir nästa gång, annars får man börja med morfin innan och efter ;-)

    #240040
    Gober;1083971 wrote:
    Hoppas man kan lägga på några cm på pinnen,
    QUOTE]

    Vad menar du med det?

    #240041
    waco3000 wrote:
    Gober;1083971 wrote:
    Hoppas man kan lägga på några cm på pinnen,
    QUOTE]

    Vad menar du med det?

    Pinnen=armen, var inte det tydligt :D

    #240042

    Ska jag vara helt ärlig, så tänkte jag inte så, nej!

    #240043

    Ser ju grymt ut. Hur fan kan man ifrågasätta någon som kör bänk i rack? :D

    #240044

    Surt med en sån där snubbe som bara måste lägga sig i. Men desto roligare att
    träningen känns kul! Du kanske har hittat din melodi nu…

    #240045
    J.v.K wrote:
    faan vilken axel gober! mäktigt :emo-thumb

    hehe, nåja nu ska vi inte överdriva, men det ser bättre ut än för några månader sen.

    Nykropp wrote:
    Ser ju grymt ut. Hur fan kan man ifrågasätta någon som kör bänk i rack? :D

    Han var kanske PT ;-)

    Gettodachoppa wrote:
    Surt med en sån där snubbe som bara måste lägga sig i. Men desto roligare att
    träningen känns kul! Du kanske har hittat din melodi nu…

    Så kan det vara ibland, man stöter på Gurus lite då och då. Jag tror att jag hittat min melodi minsann. På ett ungefär.

    #240046

    Ser man på! Lite bilder också, trevligt trevligt:emo-thumb. Rätt utstående mellersta delta där. Fortsätt med bilder så vi får följa din framsteg!

    #240047

    Hoppla, skulle varit vilodag idag, men följde med sambon till gymmet och körde lite smått och gott, filade på böjtekniken och raka partial deadlifts. Inte mycket att skriva hem om, men såhär såg det ut.

    Knäböj, Testade med bänk under röven idag för att komma över rädslan med att gå djupare och det hjälpte. Tog det lugnt.
    70×8
    70×8
    60×15

    Partial stiff deadlifts, Tog det lugnt även här.
    40×12
    50×15
    60×12
    70×12

    Sidebend,
    25×10
    25×10

    Incline Shrugs,
    25×10
    21,5×10

    Vader,
    60×14
    60×14
    60×16

    Bencurl,
    20×10
    20×9
    15×12

    Mage maskin,
    3 set

    Avslutade med en stunds stretch, något som jag planerar lägga in minst en gång i veckan då jag är stelare än en vandrande pinne.

    Jag har lite problem med att hålla dom där 200-300 i överskott, och ligger på minst 500 per dag. Men men, vill man inte leva på torra kycklingfilér och kvarg så blir det väll lätt så. Men man får väll hålla koll på spegeln och strypa lite när man blir allt för slät, eller slät och slät, det är man väll redan, men knubbig då ;-).

    Nästa pass måndag.

    biffen669 wrote:
    Ser man på! Lite bilder också, trevligt trevligt:emo-thumb. Rätt utstående mellersta delta där. Fortsätt med bilder så vi får följa din framsteg!

    Jag ska försöka ha lite bilder ibland, ska försöka ta lite trevliga matbilder med när jag orkar :)

    #240048

    Gillar din träningsfilosofi – denna kommer följas.

    #240049

    Ska bli intressant att följa ditt nya schema. Verkar vara ett bra upplägg. Snygga armar oxå:emo-thumb!! Lycka till!!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.