Martin tar sikte mot GULD!!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Martin tar sikte mot GULD!!!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 392 total)
  • Author
    Posts
  • #699748
    Martin. wrote:
    Ska vi försöka länka lite bilder då:

    [http://img102.imageshack.us/img102/2001/img0709ah4.jpg]

    3a från höger… Halv hård kille.

    #699749
    Martin Alexandersson wrote:
    3a från höger… Halv hård kille.

    Jo det var ju vinnaren, han hade i mina ögon gjort sig bättre på SM i CBB, fitness killar ska inte se ut så, har för mig att det står nått om det i reglerna med :| Men domarna dömmer. Om det är så man ska se ut för att vinna är det bara att dra ner sig, även om det här sunda med AF nästa är borta då…

    #699750
    Martin. wrote:
    Jo det var ju vinnaren, han hade i mina ögon gjort sig bättre på SM i CBB, fitness killar ska inte se ut så, har för mig att det står nått om det i reglerna med :| Men domarna dömmer. Om det är så man ska se ut för att vinna är det bara att dra ner sig, även om det här sunda med AF nästa är borta då…

    Hehe du har så rätt så. Det skrivna kan man glömma… Man ska vara så massiv och snustorr som möjligt.

    #699751
    Dan_The_Man wrote:
    Hehe du har så rätt så. Det skrivna kan man glömma… Man ska vara så massiv och snustorr som möjligt.

    Jo, men jag tycker inte AF ska vara så, men det är ju min åsikt så det är bara att anpassa sig och komma in större och hårdare nästa gång. :emo-thumb

    #699752

    Gårdagens pass:

    Stående vadpress: 120kg*8 120kg*8 110kg*8
    Sittande vadpress: 40kg*8 40kg*8 35kg*8
    Axelpress Hantlar: 33.5kg*8 36kg*8 33.5kg*8
    Hantellyft: 9kg*8 9kg*8 8kg*8
    Raka Crunches 3*MAX Superset med
    Sneda Crunches
    Sen bensträck/lyft?? Vet inte namn meen bra tar den!

    Var ett bra pass, känns att man är på väg uppåt igen.

    #699753
    Dan_The_Man wrote:
    Hehe du har så rätt så. Det skrivna kan man glömma… Man ska vara så massiv och snustorr som möjligt.

    Tror inte att det bara var för att Jesper var hårdast som han van fysiken. I mina ögon hade han den bästa fysiken av alla på scen och hade säkerligen haft det även om han hade varit lite ”softare”. Titta på dommarprotokollet så ser du att det var väldigt jämnt mellan de top3 på SM. Även om alla var i bra form skiljde det en del i hårdhet mellan dessa tre, trots detta sklijde bara en poäng mellan 1:an och 2:an samt mellan 2:an och 3:an.

    Grattis återigen till en mycket bra insatts Martin! Är säker på att det kommer gå ännu bättre nästa gång :up: Tänkte du köra SM nästa år föresten?

    Denna journal skall följas!

    #699754
    Petter__Jonsson wrote:
    Tror inte att det bara var för att Jesper var hårdast som han van fysiken. I mina ögon hade han den bästa fysiken av alla på scen och hade säkerligen haft det även om han hade varit lite ”softare”. Titta på dommarprotokollet så ser du att det var väldigt jämnt mellan de top3 på SM. Även om alla var i bra form skiljde det en del i hårdhet mellan dessa tre, trots detta sklijde bara en poäng mellan 1:an och 2:an samt mellan 2:an och 3:an.

    Grattis återigen till en mycket bra insatts Martin! Är säker på att det kommer gå ännu bättre nästa gång :up: Tänkte du köra SM nästa år föresten?

    Denna journal skall följas!

    Jo Jespser har absolut en kanon fysik det kan man inte säga nått om, men jag tycker att Seth och Ako hade i princip lika bra ur AF synvinkel bara att dom inte var så hårda som han, vilket inte ska vara avgörande tycker jag.
    Men Jesper kanske hade vunnit fysiken ändå kanske inte, men det är domarna som bestämmer jag kan ju inte dömma det vet ju inte riktigt vad dom dömmer på. Men jag tycker att det skulle premieras mer med en mer fitness look för han ser i mina ögon ut mer som en byggare. Men alla har ju olika åsikter. Så kommer det alltid vara.

    Oja, nästa år har jag ännu ett års seriös tävlings inriktad träning bakom mig så då jävlar! Finns mycket andra planer för nästa år också, men jag kommer definitivt synas tävlande.

    #699755
    Martin. wrote:
    Jo Jespser har absolut en kanon fysik det kan man inte säga nått om, men jag tycker att Seth och Ako hade i princip lika bra ur AF synvinkel bara att dom inte var så hårda som han, vilket inte ska vara avgörande tycker jag.
    Men Jesper kanske hade vunnit fysiken ändå kanske inte, men det är domarna som bestämmer jag kan ju inte dömma det vet ju inte riktigt vad dom dömmer på. Men jag tycker att det skulle premieras mer med en mer fitness look för han ser i mina ögon ut mer som en byggare. Men alla har ju olika åsikter. Så kommer det alltid vara.

    Oja, nästa år har jag ännu ett års seriös tävlings inriktad träning bakom mig så då jävlar! Finns mycket andra planer för nästa år också, men jag kommer definitivt synas tävlande.

    Jag förstår vad du menar men dommarna verkar ju tycka ungefär som du. Kolla protokollet, det var exremt jämnt i rond 1. Jag menar att hårdheten kanske inte var en avgörande faktor i detta fallet, jag tror inte det.

    Men ni var många som var bra! Är riktigt imponerad över dina framsteg. Ska bli spännande att se hur det går nästa år :up:

    #699756
    Petter__Jonsson wrote:
    Jag förstår vad du menar men dommarna verkar ju tycka ungefär som du. Kolla protokollet, det var exremt jämnt i rond 1. Jag menar att hårdheten kanske inte var en avgörande faktor i detta fallet, jag tror inte det.

    Men ni var många som var bra! Är riktigt imponerad över dina framsteg. Ska bli spännande att se hur det går nästa år :up:

    Svårt att veta, Dom var en klass för sig tycker jag, dom tre första.

    Jo, var ett riktigt bra år där jag höll mig skadefri och kunde träna på sen den störtsa skillnaden var nog poseringen, och den ska bli ännu bättre nästa år.

    #699757

    Dagens dåliga pass… 👿

    Chins: kv+30kg*8 kv+20kg*8 kv+15kg*8
    Chinsrodd: kv+10kg*8 kv+5kg*8 kv*8
    Marklyft: 200kg*8 180kg*8 180kg*8
    Baksida axlar i cc:n: 3 Set
    Stångcurl: 45kg*8 40kg*8 40kg*8
    Bakåt lutad sittande hantelcurl: 11kg*8 11kg*8 11kg*8

    Inte alls nöjd med dagens pass, har inte alls kommit igång med rygg träning som jag gjort med allt annat som känns riktigt bra och ökar ständigt.

    FAN ryggen brukar ju va min bästa muskelgrupp.

    Aja, får ta igen det på lördagens bröst, triceps pass.
    Tänkte försöka ta lite dagsforms bilder då också.

    #699758

    Dagens pass:

    Dips: kv+45kg*8*8 kv+35*8
    Bänkpress: 100kg*8 90kg*8 90kg*8
    Sned hantelpress: 33,5kg*8 31kg*8*8
    Frenchpress: 42kg*8*8 37kg*8
    Pushdowns: 3 Set

    Ett sådär pass, var på gymmet efter stängning och då blir motivation aldrig riktigt hundra.

    Lyckades få några bilder, fast kvalitén sööög.

    #699759

    Några dagsforms bilder då, har gårr yupp ca 5 kg sen SM och känner mig fet som bara den… Fan vilken ångest man får alltså… :(

    #699760

    Hej Martin

    Bilderna ser ju bra ut. 5 kilo är väl egentligen ingenting. Det fixade jag på frukosten dagen efter SM. Själv ligger jag 16 kg plus i dagsläget. Det är väl alltid skoj att hålla formen efter tävlingar, men antagligen så jobbigt att jag aldrig försökt…

    mvh Jesper

    #699761
    Jesper Näsström wrote:
    Hej Martin

    Bilderna ser ju bra ut. 5 kilo är väl egentligen ingenting. Det fixade jag på frukosten dagen efter SM. Själv ligger jag 16 kg plus i dagsläget. Det är väl alltid skoj att hålla formen efter tävlingar, men antagligen så jobbigt att jag aldrig försökt…

    mvh Jesper

    Tjena Jesper!

    Måste ju öva lite posering, kommer väll i framtiden vilja kunna varva AF med lite CBB. 5kg är tillräckligt mycket för det ska va jobbigt att plocka bort. 16 kg plus däremot är riktigt mycket har nog aldrig varit så mycket över tävlingvikt, haha är faktiskt inte så svårt att hålla tillbaka lite efter tävlingar har ändå ätit det mesta jag kommit över bara inte tills jag varit riktigt mätt och nära att spy ´

    Vad har du för framtidsplaner nu då? Du har säkert läst att jag tycker du borde satsa på CBB? Du har ju massan och kan komma in i riktigt bra form!!

    Grattis igen och kör hårt nu och och lycka till med framtida planer.

    #699762

    Det skulle vara kul med CBB i framtiden. Siktar på att köra om 2 år. Finns AF kvar då får man väl dubblera. Nästa år kommer jag högst sannolikt endast köra Athletic Umeå.

    ha det gött // Jesper

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.