zombies träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler zombies träningsjournal

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 316 total)
  • Author
    Posts
  • #141855
    Flessa wrote:
    Plocka av lite vikter då och kör striktare och lättare för att träna upp tekniken till det bättre och fokusera på ett balanserat utförande med ett bra grepp?

    +1!

    Greppstyrkan kommer, nästa gång du kör så kommer det vara lättare. Ge inte upp så snabbt :)

    #141856
    Simig wrote:
    +1!

    Greppstyrkan kommer, nästa gång du kör så kommer det vara lättare. Ge inte upp så snabbt :)

    okej får prova igen i slutet av veckan.
    har kört marklyft i nån månad nu och tyckte greppet va sämst idag.
    hmm kanske gör nåt fel när jag utför den? den övningen är svår.

    ska lyssna på flessa och ta av vikter och köra teknik.

    #141857
    zombieboy wrote:
    okej får prova igen i slutet av veckan.
    har kört marklyft i nån månad nu och tyckte greppet va sämst idag.
    hmm kanske gör nåt fel när jag utför den? den övningen är svår.

    ska lyssna på flessa och ta av vikter och köra teknik.

    Verkar ju inte vara tekniken som är dålig utan greppstyrkan, fortsätt med tunga marklyft (sålänge du inte böjer ryggen!) så kommer styrkan. Det är likadant för mig, greppet är det som sviker mig när jag kommer upp i tunga vikter.

    #141858
    Simig wrote:
    Verkar ju inte vara tekniken som är dålig utan greppstyrkan, fortsätt med tunga marklyft (sålänge du inte böjer ryggen!) så kommer styrkan. Det är likadant för mig, greppet är det som sviker mig när jag kommer upp i tunga vikter.

    okej..

    jag är lite rädd för att tappa stången eller annars skada mig.
    kännde idag att det värkte i ryggen men har ej kännt det förut.
    kännde det i alla övningar jag gjorde efteråt att det gjorde ont på samma ställe. vid svanken typ.

    #141859
    zombieboy wrote:
    okej..

    jag är lite rädd för att tappa stången eller annars skada mig.
    kännde idag att det värkte i ryggen men har ej kännt det förut.
    kännde det i alla övningar jag gjorde efteråt att det gjorde ont på samma ställe. vid svanken typ.

    Inte speciellt stor skaderisk när man tappar stången i marklyft, jag kan iaf inte se någon.. Angående ryggen så kan det ju mycket väl bara vara pumpen, jag brukar känner en enorm pump i svanken efter marklyft. Känns det fortfarande?

    #141860
    Simig wrote:
    Inte speciellt stor skaderisk när man tappar stången i marklyft, jag kan iaf inte se någon.. Angående ryggen så kan det ju mycket väl bara vara pumpen, jag brukar känner en enorm pump i svanken efter marklyft. Känns det fortfarande?

    nepp gick över direkt när jag slutade gymma och satt mig i bastun.

    #141861
    zombieboy wrote:
    nepp gick över direkt när jag slutade gymma och satt mig i bastun.

    Låter som att du kanske håller emot för mycket på ”nedvägen”. Pröva att använda mer av lyfta-släpp nästa pass

    #141862
    Magnus Larsson wrote:
    Låter som att du kanske håller emot för mycket på ”nedvägen”. Pröva att använda mer av lyfta-släpp nästa pass

    Varför skulle det vara fel att utnyttja den excentriska fasen? En rörelse sker i två delar, varför skippa den ena?

    #141863

    går ni ner med stången så vikterna nuddar golvet?

    jag går ner så vikterna är typ nån milimeter över golvet.
    på ner vägen håller jag emot väldigt hårt tror jag.

    spelar det nån roll hur man står med fötterna?
    jag såg på videos nu på marklyft och dom står väldigt brett med fötterna.
    jag själv står inte så brett som dom.

    #141864
    grekelito wrote:
    Varför skulle det vara fel att utnyttja den excentriska fasen? En rörelse sker i två delar, varför skippa den ena?

    Tjena,, ja detta har det varit hemskt mycket diskussioner kring eller hur? Jag tror inte heller på att man skall skippa den excentriska fasen. Marklyft kräver bra teknik, buktryck, rätt vikt för att få en skadefri och bra utveckling bland annat. En tanke jag hade var att ZB kanske fällde knäna fel (inte alls?) på nedvägen eller tappade ryggen? Eftersom han övervägde att överge övningen så menar jag att han bör isolera problemet.

    Pröva att träna lyftfasen med en låg vikt. Tappa inte fokus när du sänker vikten. Leta efter var du får kontakt.

    Bye bye.

    #141865

    dagens pass armar:

    skivstångscurl:

    uppvärmning stången 10×1

    28kg 6×3

    stången igen 5×1 fail

    smalbänkpress:

    35kg 12×1 känndes sjukt lätt

    40 kg 6×4 PB

    hantelcurl

    10 kgs mot lutande bänk 10×3 varje arm

    pushdowns med stång: 59 kg 6×3

    pushdowns med rep: 40kg 6×3

    djupa pushdowns med rep: 27kg 6×3 sjukt mycket pump i triceps här

    skivstångscurl stången 10×1 som avslutning med några dips

    dagens pass var okej. känndes segt ett tag men gick över.

    ett nytt personligt bästa på smalbänkpress :P börjar bli starkare där :P

    #141866

    hmm tror ni att LCHF skulle funka bra för mig?

    läst om den nu och den verkar ju riktigt bra.

    gå ner i fett o vikt av att äta mycket fett och dricka röd mjölk.

    och sen kunna ta bort pasta potatis och sånt som jag nästan tvingar i mig hehe

    vad tror ni?

    har gått upp 2-3 kilo sen jag började dricka röd mjölk hehe :P

    #141867

    Satsa på att bygga muskler istället, det är iaf mitt råd. Majoriteten av dom där 2-3 kilorna är mest vätska och tarmfyllnad då jag antar att du börjat äta mer nu.

    #141868
    Simig wrote:
    Satsa på att bygga muskler istället, det är iaf mitt råd. Majoriteten av dom där 2-3 kilorna är mest vätska och tarmfyllnad då jag antar att du börjat äta mer nu.

    japp äter mer och bytit ut allt vatten mot mjölk.
    förutom till tvn då dricker jag vatten.
    dricker 2 liter mjölk om dagen ibland mer :P
    den röda mjölken som du sa.

    satsar på och bygga muskler nu men stör mig så mycket på häng magen.

    så pasta och ris bör jag äta? potatis äter jag kanske 2-3 gånger i månaden för det gillar jag inte så värst

    #141869

    Oj, det var mycket mjölk, du är ju uppe i mina nivåer nu 😮

    Känns rent spontant som att du inte behöver så mycket kolhydrater för att få ett bra överskott men det är ju gott :D, 2L röd mjölk är ju 1200 Kcal bara det. Du vill ju självklart inte öka för mycket på för kort tid, satsa på ca 2 kg i månaden så slipper det bli överdrivet mycket fett.

    Att dra ner lite på kolhydraterna kan vara en bra idé då det känns som att du ligger på ett lite för högt överskott just nu då du redan lagt till 1200 kcal på ditt föregående intag + mer mat om jag förstått det rätt. Satsa på mer protein på tallriken och fortsätt med mjölken, men att helt avfärda kolhydraterna skulle jag definitivt inte göra.

    Oroa dig inte över din viktuppgång som du fått nu då den med all sannolikhet beror på att du helt enkelt fyllt dina tarmar mycket mer just nu än vad du är van vid :up:

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 316 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.