Boka upp 13-14 oktober – SM!

Home Forums SKKF informerar Boka upp 13-14 oktober – SM!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 176 total)
  • Author
    Posts
  • #843817
    zonecapone wrote:
    Well..de nya telefonerna har ju bra kameror! Absolut bra nog för web publicering…

    Just my 2-cents…jag kan ha fel…

    Love yall!
    ZONE

    Jag tror det är för mörkt för att det ska funka:) Tycker det brukar vara svårt att ta bra bilder från scenen redan med en systemkamera om man inte har stativ, ännu svårare med en kompaktkamera, och jag tror att det är ytterligare ett gäng snäpp svårare med en mobiltelefon. Å andra sidan är jag rätt kass så vem vet;)

    #843818

    Som sagt foto förbud eller inte…är rätt säker på att BODY fixar en fotograf som lägger ut lite bilder här anyway så vi alla blir glada! Om inte så är ju tidningen snabbt ute i handeln!
    LOVE YALL!
    ZONE

    #843819

    JP att det skulle vara förbjudet att fotografera på nästan alla publika evenemang är väldigt fel man undrar om du varit på något på de senaste 10 åren. Med ett fotoförbud backar ni tiden..som jag tidigare nämnt så finns det betydligt bättre vägar att gå ni kanske skulle ta reda på vilka istället.

    Mvh

    T

    #843820
    tompatompa wrote:
    JP att det skulle vara förbjudet att fotografera på nästan alla publika evenemang är väldigt fel man undrar om du varit på något på de senaste 10 åren. Med ett fotoförbud backar ni tiden..som jag tidigare nämnt så finns det betydligt bättre vägar att gå ni kanske skulle ta reda på vilka istället.

    Mvh

    T

    Där har vi olika åsikter. Alltså om det är förbjudet att fotografera på publika arrangemang eller inte. Min egen (precis som förbundets) uppfattning är att det väldigt ofta är förbjudet att fotografera, ta upp ljud eller liknande på många större arrangemang inom idrott och kultur m m. Du kanske har bättre info, vad vet jag?

    Du får gärna, mycket gärna via PM, förklara på vilket sätt tiden backas genom fotoförbudet och vilka de bättre vägarna är. Jag är övertygad om att förbundet mycket hellre går dessa vägar än den väg som ett helt värdelöst och löjligt fotoförbud innebär. Inte ens ett förbund fattar beslut som kan bevisas vara dåliga. Bevisa att de är dåliga! Kanske du rent av kan se till att beslutet rivs upp? Förbundets målsättning är att göra allt på bästa möjliga sätt. Ibland obekvämt, ibland mindre obekvämt. Inte ens ett förbund vill ta obekväma beslut om det finns bättre och mindre obekväma beslut att ta.

    #843821

    Kan ngn förklara för mig VARFÖR det skall vara fotoförbud??
    Kanske jag som är dum i huvet ,, men jag tycker jhu att denna lilla sport borde främjas med att man Inte har fotoförbud.

    m.v.h BJörn

    #843822
    MRBIG wrote:
    Kan ngn förklara för mig VARFÖR det skall vara fotoförbud??
    Kanske jag som är dum i huvet ,, men jag tycker jhu att denna lilla sport borde främjas med att man Inte har fotoförbud.

    m.v.h BJörn

    * Fri fotografering minskar ”varumärkets värde”.
    * De senaste åren har det varit fler och fler onlinebilder i princip i realtid, vilket minskar suget att se tävlingen live. Om det är den huvudsakliga orsaken till minskad publik eller ej kan diskuteras.
    * Alla idrotter måste dra in pengar nånstans. I den mån publiken inte kan bidra med hela summan måste andra inkomstkällor skapas. Precis som andra idrotter väljer man då en kommersiell partner som publicerar bilder – stillbild eller rörliga – och då vill de oftast ha mer eller mindre exklusiv rätt till bildpublicering.
    * Alla restriktioner innebär mer eller mindre ”obekvämhet”. Oavsett vad du eller jag tycker om det får vi inte fota vår lille telning på Idol eller vår kusin på scenen på Hultsfred, hur som helst.

    Jag diskuterar gärna min syn på saken på gymet om du har lust. Bara säg till så kan vi ta ”en prat”.

    #843823

    Man kanske skulle prata med de aktiva och de föreningar som är med i skkf och bilda en grupp som då kan ta fram förslag hur man kan skapa ett större intresse. Jag har varit aktiv inom idrotten både som ledare och aktiv i många år och pratat med många om detta förbud och alla skakar på huvudet. Skulle vara intressant om du kan nämna ett idrottsevenemang där man inte får fotografera.

    Mvh

    T

    #843824
    tompatompa wrote:
    Skulle vara intressant om du kan nämna ett idrottsevenemang där man inte får fotografera.

    Mvh

    T

    mr olympia

    #843825

    Jo visst men de kan jag se i realtid hemma i soffan och de gjorde jag i år….

    #843826
    tompatompa wrote:
    Skulle vara intressant om du kan nämna ett idrottsevenemang där man inte får fotografera.

    Återigen vill jag hålla mig opartisk i själva sakfrågan. Men om jag inte är helt ute och cyklar är det rätt frekvent förekommande faktiskt. Sen att folk ändå har med sig mobilerna in är ju en annan femma;)

    #843827

    Inom idrottsevenemang är det inte vanligt…inom bio, teater etc är det vanligt ja…fast det beror ju på om man klassar tex bb som sport eller som show?

    Mvh

    T

    #843828
    Janpeter Sangborn wrote:
    * Fri fotografering minskar ”varumärkets värde”.
    * De senaste åren har det varit fler och fler onlinebilder i princip i realtid, vilket minskar suget att se tävlingen live. Om det är den huvudsakliga orsaken till minskad publik eller ej kan diskuteras.
    * Alla idrotter måste dra in pengar nånstans. I den mån publiken inte kan bidra med hela summan måste andra inkomstkällor skapas. Precis som andra idrotter väljer man då en kommersiell partner som publicerar bilder – stillbild eller rörliga – och då vill de oftast ha mer eller mindre exklusiv rätt till bildpublicering.
    * Alla restriktioner innebär mer eller mindre ”obekvämhet”. Oavsett vad du eller jag tycker om det får vi inte fota vår lille telning på Idol eller vår kusin på scenen på Hultsfred, hur som helst.

    Jag diskuterar gärna min syn på saken på gymet om du har lust. Bara säg till så kan vi ta ”en prat”.

    Det är ju halva nöjet att skynda sig hem från tävlingen och kolla bilder som kommit upp efter en tävling.

    Vänner och bekanta som har haft förhinder och ej kunnat vara där live kan få se bilder ganska snabbt efter en tävling man deltagit i och de finns föräldrar och släkt som knappt vet vad Body är för tidning och knappast köper den för att läsa om en tävling.

    Först bilförsäkringen och sedan detta:(

    #843829
    tompatompa wrote:
    Inom idrottsevenemang är det inte vanligt…inom bio, teater etc är det vanligt ja…fast det beror ju på om man klassar tex bb som sport eller som show?

    Mvh

    T

    I beg to differ. Kan ta ett exempel direkt från det idrottsevenemang jag själv besöker mest frekvent – dvs Hammarby fotboll.

    [http://www.hammarbyfotboll.se/se/biljettersoderstadion/sakerhetservice/]

    ”Det är förbjudet att utan tillstånd fotografera, videofilma eller göra annan upptagning för återgivande av rörliga bilder och ljud inom arenans område.”

    #843830

    Inte min erfarehet i allfall på långa vägar…..Men meningarna kommer gå isär så man kan hoppas att förbundet tar sig i kragen och lyssnar på den stora massan…

    Mvh

    T

    #843831
    tompatompa wrote:
    Man kanske skulle prata med de aktiva och de föreningar som är med i skkf och bilda en grupp som då kan ta fram förslag hur man kan skapa ett större intresse. Jag har varit aktiv inom idrotten både som ledare och aktiv i många år och pratat med många om detta förbud och alla skakar på huvudet. Skulle vara intressant om du kan nämna ett idrottsevenemang där man inte får fotografera.

    Mvh

    T

    Skitbra!
    Den dialogen förs kontinuerligt, men tyvärr har det genom åren varit ett lågt intresse för att gå från tanke till handling (utöver ett och annat argt telefonsamtal, mail eller inlägg på exempelvis detta forum).
    Ta kontakt med Ulf Björnfot och presentera dina idéer, så är jag helt övertygad om att du kan få starta upp en sån grupp på stuberten!

    Fotoförbud i olika former är det väl faktiskt på de flesta större arrangemang i de flesta sporter? Jag jobbar själv med idrottare från tjugotalet olika idrotter och för de flesta av dessa är det en realitet, åtminstone på större tävlingar, både nationellt och internationellt. So far har inte jag mötts av några skakade huvuden… Det är till och med så att ”idén” kom från etablerade idrottsförbunds hantering av denna fråga. De har oftast kommit längre i utvecklingen och sett risker och problem innan vi gjort det. Det behöver inte vara bäst att göra som andra, men varför uppfinna hjulet igen?

    Tack för att du visar intresse! Ser fram emot många bra bidrag framgent!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 176 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.