Varför?????????

Home Forums SKKF informerar Varför?????????

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 94 total)
  • Author
    Posts
  • #794873
    athleticmia wrote:
    Tänkte vara snäll och informera Frida om att man måste köra mtgp om man vill ha sanktion till att köra loaded cup i Danmark. Alltså, ingen tävling utomlands om man inte tävlar i Svea rike….
    så åtta veckor till tävling! inte tolv… :)

    ????
    Och varför har ingen informerats angående ett sånt stort beslut att man nu inte ska få tävla utomlands utan att först tävla i Sverige samma år?

    ZONE

    #83013
    #794874

    hur blir det om man vill köra sandefjord den 29/3. den kommer före MTGP?

    #794875

    Som jag skrev i Palles & Fridas tråd så anser jag att det är fullkommligt bedrövligt att den informationen ska komma från någon annan än förbundet själv på en tråd i ett forum!!! Att tävla kräver tid, pengar & planering! Ett så stort beslut MÅSTE ett förbund gå ut med i tid!

    ZONE

    #794876

    Sitter just nu på Bosön och på uppdrag av ordförande Ulf Björnfot meddelar jag detta:

    Självklart ska info komma på SKKF:s hemsida först. En av de första uppdragen för den nyvalda styrelsen blir att författa denna info. Att detta kommit ut på andra vägar är olyckligt, men egentligen inget nytt. För att få tävla utomlands på hösten förutsätts det att man kör allas vårt SM och likaledes att man kör vår egen tävling om man vill tävla utomlands på våren.

    Dock kan man undra hur de tävlande tänker som mycket medvetet väljer att tävla utomlands före vårt eget GP? Vill vi ha ett scenario där vi inte har något GP, för att våra tävlande sprids över de andra nordiska länderna? Det kan mycket väl bli ett faktum, om många tänker på samma sätt. Visst kan det finnas goda skäl för den enskilde, men frågan är hur mycket de får ställa till det för den gemensamma nyttan?

    Den som vill tävla exempelvis i Sandefjord ställer väl självkart upp i Västerås också? Inga problem alltså.

    Märk väl: Det slutgiltiga beslutet i sin fulla formulering kommer efter helgen.

    #794877

    SÅ det är eg. bara ett sätt att få fler att tävla i sverige?

    #794878

    Själv kart vill man Förbättra förra årets tävling i MTGP! Är forfarande bitter på mig själv att jag ej klara mera tävlingar förra våren.
    Det är själv klart att man vill tävla utomlands också, erfarenhet och nyfikenhet har ingen dött av.Har defenetivt inget mot att tävla i sverige
    Jag är envis som synden och det kommer att bli mera av mig under våren.:D
    Jag dietar inte för skojs skull.

    #794879

    JP..jag vet att du menar väl! MEN detta tänk är FEL! Att man vill prova att tävla utomlands är en dröm många har som dock är ett projekt som kostar en hel del tid & pengar. Att sedan tävlingarna går med flera veckor i mellan gör ju inte det hela lättare.
    Jag vägrar tro att vi med regler kan ”tvinga” folk att vilja tävla oftare i Sverige. Av det jag hör från de tävlande så är det just beslut som dessa…speciellt när de kommer ut som detta gjorde…innan det ens är klubbat…som faktiskt förstör kännslan av att förbundet faktiskt är VI!

    Just my 50-cents JP…I got the ear to the street & hör snacket bland de aktiva.

    Jag har många bollar i luften & inte så mycket tid över annars hade jag engagerat mig mer i förbundet. Jag håller inte med om precis allt ni gör…men är tacksam att någon har tid & kraft & jag vet att ni got tons of love for this sport of ours!

    Love yall!
    ZONE

    #794880

    Ursäkta om jag inte har alla hästarna i stallet, men representerar man Sverige eller sig själv på en tävling som Loaded Cup? Om det är att jämställa med landslagsuppdrag förstår jag varför förbundet vill styra vilka som ska få vara med. Om man representerar sig själv och betalar hela kalaset själv så förstår jag inte problemet.

    #794881
    zonecapone wrote:
    …innan det ens är klubbat…som faktiskt förstör kännslan av att förbundet faktiskt är VI!

    vad jag förstår är det en ”gammal” regel som ses som självklar? men troligtvis inte tydlig nog..

    #794882
    athleticmia wrote:
    vad jag förstår är det en ”gammal” regel som ses som självklar? men troligtvis inte tydlig nog..

    Jag fick info att beslutet ska offentliggöras imorgon. Onödigt att ta ett beslut på ett beslut som redan finns..? Men jag kan givetvis ha missuppfattat/misstagit mej.:emo-thumb

    Taisho: +1 :up:

    #794883
    athleticmia wrote:
    vad jag förstår är det en ”gammal” regel som ses som självklar? men troligtvis inte tydlig nog..

    Kan inte alls förstå varför den skulle vara självklar??? Och nej jag vet ingen som hört talas om den regeln. Mitt råd till ALLA i förbundet är att tänka om i detta ärende då detta är ett typexempel på något som distansierar de tävlande från förbundet. Känns som att jag får höra mycket snack från de aktiva som aldrig når förbundet pgav diverse anledningar. JP du är välkommen att höra av dig till mig anyday om ni vill ha feedback…

    Peace!
    ZONE

    #794884

    tänk om man inte hinner blir klar till mtgp och det är juh trots allt 4 veckor mellan mtgp och loaded cup.

    #794885
    Johannez wrote:
    tänk om man inte hinner blir klar till mtgp och det är juh trots allt 4 veckor mellan mtgp och loaded cup.

    Tänkt dig för nu Johannez…väg orden mkt noga…ett tips bara ;)

    #794886
    athleticmia wrote:
    vad jag förstår är det en ”gammal” regel som ses som självklar? men troligtvis inte tydlig nog..

    Märk väl: Det slutgiltiga beslutet i sin fulla formulering kommer efter helgen.

    Och åter igen: Jag håller inte med om precis allt förbundet gör…men är tacksam att någon har tid & kraft & jag vet att ni got tons of love for this sport of ours!

    När jag kritiserar ett beslut som detta så menar jag det inte som någon vendetta mot förbundet. Jag är övertygad om att alla menar väl mot våran sport! Dock behövs det en dialog mellan de tävlande & förbundet som ju i slutändan ska representera OSS tävlande! Att ge konstruktiv kritik i frågor som vi tävlande ej håller med om tycker jag bara är en självklarhet & något de i förbundet ska se som en positiv input!

    Peace!
    ZONE

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 94 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.