Varför?????????

Home Forums SKKF informerar Varför?????????

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 94 total)
  • Author
    Posts
  • #794932

    Bryr man sig inte mer än att man inte orkar åka till mötet eller åtminstone se till att någon med samma åsikt åker, tycker jag gott man kan finna sig i de regler som finns.

    #794933
    Jacksatan wrote:
    Bryr man sig inte mer än att man inte orkar åka till mötet eller åtminstone se till att någon med samma åsikt åker, tycker jag gott man kan finna sig i de regler som finns.

    det klokaste skrivet hittills!

    #794934
    athleticmia wrote:
    det klokaste skrivet hittills!

    Idiotiskt argument i min värld… Vi är många där ute som visst bryr oss men ej har möjlighet att komma ifrån våra jobb, familjer etc…

    ZONE

    #794935
    Jacksatan wrote:
    Bryr man sig inte mer än att man inte orkar åka till mötet eller åtminstone se till att någon med samma åsikt åker, tycker jag gott man kan finna sig i de regler som finns.

    För oss som lever i verkligheten… Finns de ibland, mer än ”ORKEN” som hindrar!!!:frust:

    Take care / Palle

    #794936
    Jacksatan wrote:
    Bryr man sig inte mer än att man inte orkar åka till mötet eller åtminstone se till att någon med samma åsikt åker, tycker jag gott man kan finna sig i de regler som finns.
    zonecapone wrote:
    Idiotiskt argument i min värld… Vi är många där ute som visst bryr oss men ej har möjlighet att komma ifrån våra jobb, familjer etc…

    ZONE

    Det behöver man inte göra. Man kan, eller tom skall, skicka ombud som representerar resp distrikt. Och man kan skicka in motioner som man vill få behandlade.

    Quote:
    Till årsmötet kallas samtliga regioner som var representerat i Svenska Kroppskulturförbundet under perioden 2007-01-01 – 2007-12-31

    * Inom de regioner som har fungerande distriktsförbund utses ombudet till årsmötet av respektive regionalt organ .

    Inom de regioner som inte har ett fungerande Distriktsförbund skall ombuden utses av föreningarna i distriktet före 2008-01-28

    OBS !!! – Det är upp till medlemsföreningarna att ta kontakt med varandra för att utse ombud

    Det är viktigt att årsmötet – som är Förbundets högsta beslutande organ – får en bred förankring ute i landet eftersom viktiga beslut skall tas. Exempelvis skall handlingsprogram samt budget för 2008 avhandlas .

    VÄLKOMNA

    [http://www.skkf.org/index.php?option=com_content&task=view&id=105&Itemid=2]

    Edit: Två distrikt var representerade under årsmötet 2008. Stockholm och Värmland. Samma som året innan.

    #794937
    Palle wrote:
    För oss som lever i verkligheten… Finns de ibland, mer än ”ORKEN” som hindrar!!!:frust:

    Take care / Palle

    Jag lever också i verkligheten. :)

    #794938
    Jacksatan wrote:
    Bryr man sig inte mer än att man inte orkar åka till mötet eller åtminstone se till att någon med samma åsikt åker, tycker jag gott man kan finna sig i de regler som finns.

    Hur distribueras årsmöteshandlingarna och protokoll från möten där beslut fattas? Har letat på skkf.org och inte hittat något. Ska man åka själv eller se till att någon med samma åsikt i en fråga åker gäller det ju först att veta vilka frågor som ska tas upp. Och när mötet är genomfört gäller det att se till att distribuera protokoll så att de som berörs blir informerade om vad som beslutades.

    Läste i Body att styrelsen ser det som en risk att att dokumentation är spridd över landet i privata datorer. En lösning kanske kan vara att använda sig av t ex [www.klubbenonline.se] eller liknande tjänst. Då kan man bl a ha dokumentarkiv så att alla dokument finns samlad på ett och samma ställe.

    #794939
    Jorgen wrote:
    Jag lever också i verkligheten. :)

    Great :D

    #794940

    För att få svenskar att tävla på hemmaplan i första hand kanske nationella tävlingar borde göras lite mer attraktiva. Vad fick vi som inte placerade oss på FF? En sunkig medalj som det dessutom stod bodybuilding på. Jag tävlade i CBB!!!!
    Så pratas det med polaren vars sambo kört tävling i Danmark under hösten. Hon placerade sig inte, men fick ändå en HEL trunk full med sponsgrejer. Allt från dragremmar till prot. pulver. Det fick ALLA tävlande oavsett placering. Desstuom var det fri mat vid invägningen. Hur svårt kan det vara för SKKF att ställa dom kraven på tävlingens sponsorer. Det handlar ju om en fis i rymden rent ekonomiskt och de tävlade får iaf lite mer uppskattning för allt slit, tid och pengar de lägger ner. Alla KAN inte vinna även om alla som tar sig upp på en tävlingsscen är vinnare i mina ögon.

    /Färdigdietad för en lång tid framåt

    #794941
    Reyky wrote:
    För att få svenskar att tävla på hemmaplan i första hand kanske nationella tävlingar borde göras lite mer attraktiva. Vad fick vi som inte placerade oss på FF? En sunkig medalj som det dessutom stod bodybuilding på. Jag tävlade i CBB!!!!
    Så pratas det med polaren vars sambo kört tävling i Danmark under hösten. Hon placerade sig inte, men fick ändå en HEL trunk full med sponsgrejer. Allt från dragremmar till prot. pulver. Det fick ALLA tävlande oavsett placering. Desstuom var det fri mat vid invägningen. Hur svårt kan det vara för SKKF att ställa dom kraven på tävlingens sponsorer. Det handlar ju om en fis i rymden rent ekonomiskt och de tävlade får iaf lite mer uppskattning för allt slit, tid och pengar de lägger ner. Alla KAN inte vinna även om alla som tar sig upp på en tävlingsscen är vinnare i mina ögon.

    /Färdigdietad för en lång tid framåt

    Coolt, för då har du ju tid att hjälpa till med det. För hur svårt kan det vara?

    De oändliga raderna av de så kallade sponsorer blir säkert jätteglada för att få pytsa ut med detta. Men för att glädja dig en smula, så kan du trösta dig med att hade du varit med på AF-SM så hade du fått en del prylar med dig hem. där fanns en eldsjäl som på något magiskt sätt fixade till en del saker. Troligen för att han kunde, hade tiden och inte var uppbunden med annat. Sen finns det en sida av saken med den danska tävlingen som du kanske inte vet om. Det gör jag.

    Det där med mat på inregisteringen lät som en god ide. Mycket god. Då kanske rent av de som jobbat hela dagen med att iordningställa arrangemanget kan få smaka. Kanske blir nån portion över efter nån tävlande som väljer att äta eget istället…

    #794942
    Janpeter Sangborn wrote:
    Coolt, för då har du ju tid att hjälpa till med det. För hur svårt kan det vara?

    De oändliga raderna av de så kallade sponsorer blir säkert jätteglada för att få pytsa ut med detta. Men för att glädja dig en smula, så kan du trösta dig med att hade du varit med på AF-SM så hade du fått en del prylar med dig hem. där fanns en eldsjäl som på något magiskt sätt fixade till en del saker. Troligen för att han kunde, hade tiden och inte var uppbunden med annat. Sen finns det en sida av saken med den danska tävlingen som du kanske inte vet om. Det gör jag.

    Det där med mat på inregisteringen lät som en god ide. Mycket god. Då kanske rent av de som jobbat hela dagen med att iordningställa arrangemanget kan få smaka. Kanske blir nån portion över efter nån tävlande som väljer att äta eget istället…

    Du är snart lika ironisk och bitter som ArneP. Kanske dags att ägna dig åt nåt annat?

    #794943
    Jacksatan wrote:
    Du är snart lika ironisk och bitter som ArneP. Kanske dags att ägna dig åt nåt annat?

    Du bevisar att du inte har en aning om vad du pratar om nu kära Jacksatan. :)

    #794944
    Reyky wrote:
    Det handlar ju om en fis i rymden rent ekonomiskt och de tävlade får iaf lite mer uppskattning för allt slit, tid och pengar de lägger ner.

    Precis. Jag vill också ha ekonomisk ersättning och mer uppskattning för allt slit, tid och alla pengar jag lägger ner för att du skall ha någonstans att tävla och något att tävla i. Får jag det? Nej.

    Men gör jag det för pengarna? Nej, naturligtvis inte, då hade jag slutat för länge sedan. Jag lägger ut x-antal tusen kronor per år ur min egen ficka och x-antal timmar av min fritid på förbundsarbete. Jag vet, det är fullkomligt idiotiskt av mig och jag väljer naturligtvis själv om jag vill göra det eller inte, så jag borde kanske inte ens öppna min lilla mun och säga något?
    Jag gör det för att jag tycker att det är roligt, för att jag har ett intresse för sporten, för att jag verkligen gillar (för att inte säga älskar) sporten, för att det känns bra att dra sitt strå till stacken och hjälpa till att föra sporten framåt.

    Detta är inte menat som någon gnällpost. Även om den kan se ut som en sådan när jag läser den. Jag vill öppna dina ögon och få dig att inse att det är kanske fler än du som skall ha uppskattning för allt slit dom lägger ner. Och då är det jobbet jag gör inom förbundet ”en fis i rymden” jämfört med vad andra gör och har gjort tidigare.

    Alla som är involverade skall ha uppskattning, vare sig det är tävlande, funktionärer eller förbundsarbetande.

    #794945
    Jacksatan wrote:
    Du är snart lika ironisk och bitter som ArneP. Kanske dags att ägna dig åt nåt annat?

    Nä. Han är en mästare i sin genre. Själv blir jag möjligen en duktig hantverkare med tiden. Har du lämpliga förslag på sysselsättning plus ersättare för mej, så kan du väl göra en insats?

    #794946
    Janpeter Sangborn wrote:
    Nä. Han är en mästare i sin genre. Själv blir jag möjligen en duktig hantverkare med tiden. Har du lämpliga förslag på sysselsättning plus ersättare för mej, så kan du väl göra en insats?

    Tja, Mats Egelstig tävlar väl inte längre vad jag vet, så han kanske känner sig manad?

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 94 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.