Varför?????????

Home Forums SKKF informerar Varför?????????

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 94 total)
  • Author
    Posts
  • #794887

    Några saker att ta upp…

    för det första, jag tycker inte att det är konstigt om förbundet vill att svenska tävlande först o främst ska tävla här hemma eftersom det behövs rent ekonomiskt. Om ingen vill tävla är det ju inte lönt att anordna tävlingar eller? (nu drar jag det till sin spets givetvis…) Förbundet gör ett jäkla hästjobb för att få ihop det överhuvudtaget…om ändå fler insåg det..skulle inte vilja byta precis..mycket jobb och mycket klagomål som tack för det!

    för det andra, varför är det så svårt att acceptera regler i denna ”sporten”? Visst , nu pratar vi om en regel som inte verkar finnas men ändå..
    Inte sällan upplever jag att många vill att regelverket, tävlingsdatum o alla omständigheter kring tävling ska anpassas efter dem själva.
    Varför kan man inte bara lyssna på hur det ska vara och rätta in sig i ledet o göra sin läxa?
    ibland får man reda på saker o ting alltför sent men det är ju lika för alla. Varför inte se det som en extra utmaning när något ”går emot en”? Ofta drabbar det ju fler än en själv så villkoren är lika iallafall…

    Sist men inte oviktigast…att ödsla men massa jäkla energi på att hitta fel fel o fel istället för att som jag sa innan, gå hem o göra läxan! Eller varför inte…se till att bidra själva till att ”sporten” blir bättre? Så får man kanske se hur ”enkelt” det är…

    #794888
    zonecapone wrote:

    Och åter igen: Jag håller inte med om precis allt förbundet gör…men är tacksam att någon har tid & kraft & jag vet att ni got tons of love for this sport of ours!

    ]

    ;) KLOKT!

    #794889
    zonecapone wrote:
    Mitt råd till ALLA i förbundet är att tänka om i detta ärende då detta är ett typexempel på något som distansierar de tävlande från förbundet.

    Peace!
    ZONE[/B]

    ”Huvet” på spiken…

    Tror inte går att ”framtvinga” ett ökat antal tävlande på hemmaplan.
    Den negativa trenden tror jag personligen är ett ont arv efter det som
    jag refererar till som de ”mörka åren” (konkurs, avståndstagande till
    de kommersiella krafterna och en lång rad andra tveksamma händelser).

    Jag tror att trenden kommer att vända av sig själv bara vi kan få lite stabilitet och lugn och ro i landet/sporten (viktklasser som finns mer än ett par år mm).

    Kanske skulle läget lugna sig något om förbundet hade en ”speaking partner”.
    En liten grupp aktiva som förbundet kunde bolla ideér med innan beslut fattas.
    (Gruppen skulle inte ha medbestämmanderätt) Förbundet skulle kanske då få en chans att undvika eventuella onödiga kontroverser och man skulle även få med de aktivas åsikter i vågskålen.

    //Peter

    #794890

    Men om man kört SM 07 får man köra Loaded Cup väll:what:
    Det är endå en grandprix tävling så jag tycker inte konstigt att man ska ha kval till den! exempel ha kört Sm mtgp mm

    #794891

    Några saker att ta upp…

    för det första, jag tycker inte att det är konstigt om förbundet vill att svenska tävlande först o främst ska tävla här hemma eftersom det behövs rent ekonomiskt. Om ingen vill tävla är det ju inte lönt att anordna tävlingar eller? (nu drar jag det till sin spets givetvis…) Förbundet gör ett jäkla hästjobb för att få ihop det överhuvudtaget…om ändå fler insåg det..skulle inte vilja byta precis..mycket jobb och mycket klagomål som tack för det!

    Förstår tankegången MEN tro mig att ”tvinga” folk att tävla inom landet kommer inte att fungera som en morot att få flera tävlande! TVÄRTOM!

    för det andra, varför är det så svårt att acceptera regler i denna ”sporten”? Visst , nu pratar vi om en regel som inte verkar finnas men ändå..
    Inte sällan upplever jag att många vill att regelverket, tävlingsdatum o alla omständigheter kring tävling ska anpassas efter dem själva.
    Varför kan man inte bara lyssna på hur det ska vara och rätta in sig i ledet o göra sin läxa?
    ibland får man reda på saker o ting alltför sent men det är ju lika för alla. Varför inte se det som en extra utmaning när något ”går emot en”? Ofta drabbar det ju fler än en själv så villkoren är lika iallafall…

    Svårt att lyssna när regeln helt plötsligt poppar upp! En regel som denna MÅSTE komma ut till de tävlande skriftligt INNAN de har börjat sina dieter! Samt självklart måste de aktiva få kritisera en regel som de anser vara fel!!

    Sist men inte oviktigast…att ödsla men massa jäkla energi på att hitta fel fel o fel istället för att som jag sa innan, gå hem o göra läxan! Eller varför inte…se till att bidra själva till att ”sporten” blir bättre? Så får man kanske se hur ”enkelt” det är…

    Som jag sa KONSTRUKTIV kritik är BRA för våran sport & jag har aldrig letat fel! Att ge konstruktiv kritik i frågor som vi tävlande ej håller med om tycker jag som sagt bara är en självklarhet & något de i förbundet ska se som en positiv input & inte som kritik mot deras arbete som helhet!

    Peace!
    ZONE

    #794892

    Imo bör man kunna välja själv utan problem vilket land och tävling man vill ställa upp i.

    Om tävlande på lång sikt väljer bort svenska tävlingar så är det ju en naturlig utveckling som visar att andra länder arrangerar bättre tävlingar.
    Om så är fallet kan man inte tvinga personer att ställa upp i svenska tävlingar först, för att sen kunna ställa upp utomlands.

    Imo bör lösningen vara att kunna erbjuda bättre/mer attraktiva tävlingar än de tävlingar som körs utomlands…

    #794893

    Finns ett uttryck som är passande här….. gilla läget.
    Sen ska man kunna disskutera fram lösningar så saker som upplevs felaktiga. Men nu är reglerna som de är och de kommer knappast ändras för att folk klagar på ett forum.
    //Marcus

    #794894
    Annika Warg wrote:
    Tänkt dig för nu Johannez…väg orden mkt noga…ett tips bara ;)

    Jag vet Annika, men blir så jävla förbannad när man lagt ner all tid och pengar å så mitt under dieten så är allt åt helvete på grund av ett beslut som kanske tas upp mitt under pågående säsong och inte en säsong innan…

    Undrar hur Libanons förbund har det med licenser för tävlingar i norden ;)

    #794895
    Johannez wrote:
    Jag vet Annika, men blir så jävla förbannad när man lagt ner all tid och pengar å så mitt under dieten så är allt åt helvete på grund av ett beslut som kanske tas upp mitt under pågående säsong och inte en säsong innan…

    Undrar hur Libanons förbund har det med licenser för tävlingar i norden ;)

    Oooooops Johannez…;) ta tio djupa andetag, annars är det snart dags för dig att hämta ett rek.brev på posten…sen blir det avbön…för du vet…”storebror” hör o ser allt, står de inte bakom ryggen på dig så finns de på forumet :D

    #794896
    marals76 wrote:
    Finns ett uttryck som är passande här….. gilla läget.
    Sen ska man kunna disskutera fram lösningar så saker som upplevs felaktiga. Men nu är reglerna som de är och de kommer knappast ändras för att folk klagar på ett forum.
    //Marcus

    Så länge JP postar här så känns det väll rätt naturligt att diskutera här inne! Ser inget konstigt med det! Och jag tror visst att både JP & Björnfot lyssnar på våra åsikter!

    Peace!
    ZONE

    #794897
    zonecapone wrote:
    Så länge JP postar här så känns det väll rätt naturligt att diskutera här inne! Ser inget konstigt med det! Och jag tror visst att både JP & Björnfot lyssnar på våra åsikter!

    Peace!
    ZONE

    Eller så kunde man varit med på årsmötet bland annat…

    Eftersom jag inte är ett dugg intresserad av politik så kan jag heller inte gnälla när kommunfullmäktige tar sina beslut. Gör man inte sin stämma hörd så…. får man rätta in sig i ledet!

    #794898
    athleticmia wrote:
    Eller så kunde man varit med på årsmötet bland annat…

    Eftersom jag inte är ett dugg intresserad av politik så kan jag heller inte gnälla när kommunfullmäktige tar sina beslut. Gör man inte sin stämma hörd så…. får man rätta in sig i ledet!

    Om livet vore perfekt ja!
    Finns nog många anledningar att många inte är där…typ att man har jobb, familj etc & helt enkelt inte kan! Eftersom JP typ dagligen postar här så varför inte diskutera här?? Jag tycker att vi borde lyssna på ALLA så länge de för fram sina åsikter sakligt! Tycker att vi borde dra maximal nytta av detta forum där alla faktiskt kan framföra sina åsikter! Sedan är det ju självklart upp till förbundet att betämma vad som ska eller inte ska göras!

    Peace!
    ZONE

    #794899
    marals76 wrote:
    Finns ett uttryck som är passande här….. gilla läget.
    Sen ska man kunna disskutera fram lösningar så saker som upplevs felaktiga. Men nu är reglerna som de är och de kommer knappast ändras för att folk klagar på ett forum.
    //Marcus

    ”Gilla läget”? Mja : P
    Om SKKF nu känner att man måste klubba igenom ett sånt här beslut så bör det inte börja gälla förrän 2009. Då tror jag nog alla parter blir nöjda (även om beslutet i sig imo är konstigt).

    #794900
    zonecapone wrote:
    Om livet vore perfekt ja!
    Finns nog många anledningar att många inte är där…typ att man har jobb, familj etc & helt enkelt inte kan! Eftersom JP typ dagligen postar här så varför inte diskutera här?? Jag tycker att vi borde lyssna på ALLA så länge de för fram sina åsikter sakligt! Tycker att vi borde dra maximal nytta av detta forum där alla faktiskt kan framföra sina åsikter! Sedan är det ju självklart upp till förbundet att betämma vad som ska eller inte ska göras!

    Peace!
    ZONE

    inte ofta jag tar zone’s inlägg på allvar då han mest driver med folk men props till dig mannen och dina svar inom det här ämnet!

    en stor fet +1[/b]!

    #794901
    Johannez wrote:
    inte ofta jag tar zone’s inlägg på allvar då han mest driver med folk men props till dig mannen och dina svar inom det här ämnet!

    en stor fet +1[/b]!

    Thanx bro…
    Allt har sin tid & plats. I post shit on the net all in FUN!
    Im here to entertain & I really think the lineup needs a clown!
    BUT…I DO TAKE BODYBUILDING VERY VERY SERIOUSE!!!
    I live & breath this sport 24/7!

    Love yall!
    ZONE

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 94 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.