Varför?????????

Home Forums SKKF informerar Varför?????????

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 94 total)
  • Author
    Posts
  • #794947

    Hade tänkt att vara med I MTGP men hann inte få till den formen jag ville. Då ställde jag in mig på Loaded Cup 4 veckor senare. Beslutet kom några veckor efter det och man vart sur/ledsen. Men SEN kom jag på att det här med Bodybuilding och Fitness är mer som ett maratonlopp och att nästa gång så planerar jag min diet bättre så jag är ute i god tid! Ser fram emot MTGP som fan då jag älskar allt som har med ”styrketräning” att göra. Det känns bra mycket bättre att vara glad och positiv, se framåt och försöka hjälpa till än att vara ledsen och bitter :D

    Ursäkta stavningen och grammatiken.
    Mvh
    Johannes ”Best in shape bland domarna” Eshak
    haha :p

    #794948
    ~Frida~ wrote:
    Jag tycker att den här tråden har tagit en ledsam vändning. Alldeles för mycket ”vi” mot ”dom” känsla… En regel är en regel och det får vi som tävlanden respektera
    Att ”smutskasta varandra” (från ”båda” håll) med spydiga kommentarer leder väl ingenstans..eller…?

    Mvh Frida

    Du tog orden ur munnen på mig Frida. Känns som jag öppnade upp a can of worms med denna tråd vilket INTE var min mening.

    Många plumpa kommentarer från båda håll här…& det trista är att ALLA bara vill väl!

    Well guess were all just humans… Förbundet behöver inte DET HÄR..samtidigt tycker jag att förbundet skulle ha en spoke person som inte ger plumpa kommentarer utan att egentligen mena det…vår sport är för liten for all this BULLSHIT! Were all in the same boat here…brother hood of iron remember?!!!

    PEACE!
    ZONE

    #794949
    ~Frida~ wrote:
    Jag tycker att den här tråden har tagit en ledsam vändning. Alldeles för mycket ”vi” mot ”dom” känsla… En regel är en regel och det får vi som tävlanden respektera
    Att ”smutskasta varandra” (från ”båda” håll) med spydiga kommentarer leder väl ingenstans..eller…?

    Mvh Frida

    zonecapone wrote:
    Du tog orden ur munnen på mig Frida. Känns som jag öppnade upp a can of worms med denna tråd vilket INTE var min mening.

    Många plumpa kommentarer från båda håll här…& det trista är att ALLA bara vill väl!

    Well guess were all just humans… Förbundet behöver inte DET HÄR..samtidigt tycker jag att förbundet skulle ha en spoke person som inte ger plumpa kommentarer utan att egentligen mena det…vår sport är för liten for all this BULLSHIT! Were all in the same boat here…brother hood of iron remember?!!!

    PEACE!
    ZONE

    Jag antar att det bla är jag som menas (även om jag inte ser dom plumpa kommentarerna, men ja, textbaserad kommunikation är vad den är)? Och det var precis såhär jag inte menade. Det är inte ”vi” mot ”dom”. Det är bara VI. Precis som Zone skriver: Were all in the same boat here

    Feel the love. ;)

    #794950
    Jorgen wrote:
    Jag antar att det bla är jag som menas (även om jag inte ser dom plumpa kommentarerna, men ja, textbaserad kommunikation är vad den är)? Och det var precis såhär jag inte menade. Det är inte ”vi” mot ”dom”. Det är bara VI. Precis som Zone skriver: Were all in the same boat here

    Feel the love. ;)

    Yeah! Att rensa luften ibland är bra men lets skip all bull now, shake hands & lets make this crazy sport of ours the best ever!!!

    Love!
    :up:
    ZONE

    #794951

    Agree to att det spårat ur lite. Min kommentar till Reyky var möjligen ett misslyckat försök till skämtsam ton med en uppriktig mening i ett allvarligt ämne. Jag ber uppriktigt om ursäkt om det kan uppfattas fel. Var absolut inte min avsikt. Jag vidhåller att den som känner att den kan bidra med ett par starka nävar, en klok hjärna eller en bra kontakt är mer än välkommen att kontakta förbundet. Vi blir garanterat starkare då!

    #794952
    Thomas.B wrote:
    Varför tillåts inte Svenska tävlingar med bra sponsorer pga nordiska tävlingar? Om ni nu så gärna vill ha fler svenska tävlande.

    Utveckla hur du menar, för det finns väl inget motsatsförhållande i detta, om jag förstått det du skriver rätt? Bra sponsorer är mer än välkomna både på nationellt och nordiskt plan, så vitt jag vet.

    #794953
    Janpeter Sangborn wrote:
    Coolt, för då har du ju tid att hjälpa till med det. För hur svårt kan det vara?

    du pratar oförtrutet om hur mkt tid som ni lägger ner. det är väl ingen som tvingat dig. som jacksatan säger; kanske dags att göra något annat

    Sen finns det en sida av saken med den danska tävlingen som du kanske inte vet om. Det gör jag.

    jaså. dela gärna med dig då av den informationen. snacka om att säga A men inte B

    Det där med mat på inregisteringen lät som en god ide. Mycket god. Då kanske rent av de som jobbat hela dagen med att iordningställa arrangemanget kan få smaka. Kanske blir nån portion över efter nån tävlande som väljer att äta eget istället…

    frågan jag ställer mig är: dom klarar det i danmark. varför klarar inte våra representanter av det isf?

    :whistle::whistle:

    #794954
    Jorgen wrote:
    Precis. Jag vill också ha ekonomisk ersättning och mer uppskattning för allt slit, tid och alla pengar jag lägger ner för att du skall ha någonstans att tävla och något att tävla i. Får jag det? Nej.

    Men gör jag det för pengarna? Nej, naturligtvis inte, då hade jag slutat för länge sedan. Jag lägger ut x-antal tusen kronor per år ur min egen ficka och x-antal timmar av min fritid på förbundsarbete. Jag vet, det är fullkomligt idiotiskt av mig och jag väljer naturligtvis själv om jag vill göra det eller inte, så jag borde kanske inte ens öppna min lilla mun och säga något?
    Jag gör det för att jag tycker att det är roligt, för att jag har ett intresse för sporten, för att jag verkligen gillar (för att inte säga älskar) sporten, för att det känns bra att dra sitt strå till stacken och hjälpa till att föra sporten framåt.

    Detta är inte menat som någon gnällpost. Även om den kan se ut som en sådan när jag läser den. Jag vill öppna dina ögon och få dig att inse att det är kanske fler än du som skall ha uppskattning för allt slit dom lägger ner. Och då är det jobbet jag gör inom förbundet ”en fis i rymden” jämfört med vad andra gör och har gjort tidigare.

    Alla som är involverade skall ha uppskattning, vare sig det är tävlande, funktionärer eller förbundsarbetande.

    men lilla hjärtat! var snäll och visa var i mitt inlägg jag säger att ni funktionärer inte gör en heroisk insats. vidare är jag väldigt för att det jobb ni gör skall generera en slant i plånkan. självklart!

    nu till ett förtydligande i mitt inlägg, eftersom du uppenbarligen totalt missuppfattade vad jag menade. för de sponsorer som bidrar med några kg protte eller kanske några shakers till de tävlande är det ingen kostnad i sammanhanget och därmed en fis i rymden eller en piss i nilen, välj själv.

    till sist måste jag kommentera din egen roman till svar: ni är på inget sätt unika i att arbeta nästan ideellt i föreningsform. hälften av sveriges ungdomssektioner inom nästan samtliga sporter skulle inte existera om det inte fanns ideella funktionärer och föräldrar som ställde upp så sluta gnälla!! om det nu är så jäkla jobbigt, kärlek till sporten eller inte, så får du väl göra något annat.
    Så erkänn att du allt gillar att springa runt där framför scen med kavaj och slips och se lite viktig ut :pop:

    så! nu ska jag sluta gnälla och istället inrikta mig 100% på dom 250g ostbågar jag har framför mig. peace out som mr zone skulle uttryckt saken

    #794955
    Jorgen wrote:
    Antalet tävlande som visade intresse att komma på årsmötet 2008 var en stycken.
    Var du där? Hur svårt kan det vara att ta sig dit och göra sin röst hörd?

    Äh trams , ni borde ju fatta själva att ändra en sån sak så folk får 4 veckors mindre diet inte är direkt hur ska ja säga det ? Poppis , eller?

    #794956
    Palle wrote:
    För oss som lever i verkligheten… Finns de ibland, mer än ”ORKEN” som hindrar!!!:frust:

    Take care / Palle

    Uppenbarligen kan ni ju komma ifrån och tävla ibland, så borde väl inte vara helt omöjligt att ha plats för ett möte? Till det behöver ni ju inte ens lägga tid till diet och morgonpromenader.

    #794957
    Jacksatan wrote:
    Bryr man sig inte mer än att man inte orkar åka till mötet eller åtminstone se till att någon med samma åsikt åker, tycker jag gott man kan finna sig i de regler som finns.

    Får vem som helst komma på mötet?

    #794958
    gosh wrote:
    Får vem som helst komma på mötet?

    Du kanske har glömt, men detta postade jag som svar på ungefär samma fråga från dig för en tid sen:

    [http://forum.body.se/showpost.php?p=408402&postcount=3]

    #794959
    Janpeter Sangborn wrote:
    Du kanske har glömt, men detta postade jag som svar på ungefär samma fråga från dig för en tid sen:

    [http://forum.body.se/showpost.php?p=408402&postcount=3]

    Nepp, inte glömt utan jag vet att vem som helst inte kan få sin åsikt hörd. Och eftersom jag vet att andra vet om detta så ställde jag en ledande fråga.

    Om jag förstått rätt så är det inte bara och åka på mötet och få sin åsikt hörd, det krävs en hel del arbete innan för att samordna ”maskineriet”.

    #794960
    gosh wrote:
    Nepp, inte glömt utan jag vet att vem som helst inte kan få sin åsikt hörd. Och eftersom jag vet att andra vet om detta så ställde jag en ledande fråga.

    Om jag förstått rätt så är det inte bara och åka på mötet och få sin åsikt hörd, det krävs en hel del arbete innan för att samordna ”maskineriet”.

    Formellt:

    Kolla vilka klubbar i distriktet som är medlemmar.
    Ta kontakt sinsemellan och utse ombud. Eftersom de flesta inte är så talföra, ens i små församlingar, när de sitter ensamma kan det vara klokt att vara åtminstone ett par stycken som åker. Om inte annat kan det vara trevligt med lite sällskap på resan.
    Kolla av vad de olika klubbarna tycker i olika frågor.
    Ombudet får röst- och förslagsrätt på årsmötet.
    Även andra kan få yttranderätt, även om man inte är ett ombud i formell mening. De senaste åren har mig veterligen ingen nekats yttranderätt.

    En motion (förslag) till årsmötet kan alla som är anslutna till förbundet lämna in. En motion som är inlämnad i tid måste behandlas på årsmötet.

    Informellt:
    Skriv en rad eller ring ett samtal och berätta vad som finns på hjärtat. Även om det inte skulle innebära att hela verksamheten ändrar kurs omedelbart, kan ett frö sås. Säger tillräckligt många samma sak blir det snart något att ta upp till diskussion.

    #794961
    Jacksatan wrote:
    Uppenbarligen kan ni ju komma ifrån och tävla ibland, så borde väl inte vara helt omöjligt att ha plats för ett möte? Till det behöver ni ju inte ens lägga tid till diet och morgonpromenader.

    Ingenting är omöjligt för oss:P

    Peace / Palle

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 94 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.