Alströmertrofén 13 juni 2009

Home Forums Tävlingar och Events Alströmertrofén 13 juni 2009

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 112 total)
  • Author
    Posts
  • #603997

    bara kul att man kan hjälpa till! Ja, man lär sig nya saker hela tiden, det är ingen som förväntar sig att man ska kunna allting från början. Var smart och ta hjälp av folk som har egen erfarenhet, dem finns det gott om här. Jag har haft mycket hjälp av folk här på forumet, på exhale, Mattias Ljung, Kari Risberg, Big Mac med flera som stöttat mig under vägen.

    tag chansen och lycka till ///Peter

    #603998

    Hej !

    Jag heter Arash Chavoshi bor i Alingsås och träna på hälsostudion. Tack peter för ett jätte bra förklaring på hur Alströmertrofén fungerar. De va ett jätte bra start för mig o lära känna min kropp under min diet, även kannon bra tränning för poseringar o stå på scen överhuvudtaget. Så tummen upp för trofén tvecka inte ställ upp.
    E de nåt ja kan hjälpa er me nisom ska ställa upp så hör av er gärna.
    Själv få ja tyvärr inte ställa upp igen för ja vann långa klassen i somras men har nya mål.
    Vi ses i Alingsås

    #603999

    Är det bara BB som gäller på den här tävlingen?
    Hade varit skoj om det fanns en BF och en CBB klass också!

    / Linda

    #604000

    Linda: det är bara BB vad jag vet, men å andra sidan kommer det på denna tävling inte skilja sig i princip nånting.. det är snarare mer som CBB eftersom det är längdklasser (var iaf förra året) precis som det är i CBB, samt att det är kvartsvändningar. Vad jag har förstått kommer det heller inte ske någon invägning, utan man går efter den längd man angivit då man anmälde sig och uppdelning sker efter antal deltagare.

    Så om du är sugen på att tävla, tveka inte! Alströmertrofén är den bästa möjligheten du har att testa dina vingar, billigt och enkelt om du jämför med tex. Luciapokalen där nivån är väldigt hög trots att det är en nybörjartävling.

    mvh /// Peter

    #604001

    Jag vill verkligen, men sen tittar man på bilderna från förra året och funderar om man kan klara det.

    Hur vet man om man är tillräckligt bra?

    Hur mycket ska man väga på en viss bf% ca?

    Vem kan man få tips av, öva poseringar, få en tävling förklarad, man vet ju inget.

    #604002
    Tabbe wrote:
    Hur vet man om man är tillräckligt bra?

    Som med allt annat? Man försöker!

    #604003

    Vilka längdklasser är det?

    #604004

    Kort
    Mellan
    Lång

    #604005
    Tabbe wrote:
    Jag vill verkligen, men sen tittar man på bilderna från förra året och funderar om man kan klara det.

    Hur vet man om man är tillräckligt bra?

    Hur mycket ska man väga på en viss bf% ca?

    Vem kan man få tips av, öva poseringar, få en tävling förklarad, man vet ju inget.

    Har du läst mitt långa inlägg längre upp i tråden? :whistle:

    #604006
    Peter_Eriksson wrote:
    Linda: det är bara BB vad jag vet, men å andra sidan kommer det på denna tävling inte skilja sig i princip nånting.. det är snarare mer som CBB eftersom det är längdklasser (var iaf förra året) precis som det är i CBB, samt att det är kvartsvändningar. Vad jag har förstått kommer det heller inte ske någon invägning, utan man går efter den längd man angivit då man anmälde sig och uppdelning sker efter antal deltagare.

    Så om du är sugen på att tävla, tveka inte! Alströmertrofén är den bästa möjligheten du har att testa dina vingar, billigt och enkelt om du jämför med tex. Luciapokalen där nivån är väldigt hög trots att det är en nybörjartävling.

    mvh /// Peter

    Tack för ditt svar. Såg också denna tävling som en bra möjlighet till att prova på tävlandet då jag håller med dig om att Luciapokalen som trots allt är en nybörjar tävling håller väldigt hög nivå!
    Men jag är lite osäker på det hela med tanke på de fria programmet, för det är väl inte bara de fyra kvartsvändningarna som gäller?

    /Linda

    #604007
    -LiNdA- wrote:
    Men jag är lite osäker på det hela med tanke på de fria programmet, för det är väl inte bara de fyra kvartsvändningarna som gäller?
    /Linda

    bara 4 kvartsvändningar i det fria programmet? nej tok heller, där ska du ju visa upp dina bästa muskelgrupper under 60sek egenvald musik. I vanliga fall är de obligatoriska poserna även tvungna att va med här, men jag är inte säker på Alströmertrofén i år.

    Ett tips är att öva in de olika poserna, plus en krabba eller nåt, öva in lite snygga övergångar men inte krångla till det för mkt. håll dig mest i mitten, där är ljuset bäst och domarna får lättare att göra en rättvis bedömning.

    Men seså, det är ju inte värre än att du kanske kommer av dig, men då är det bara att ta ett andetag o köra på, bedömningen görs i huvudsak på din fysik, symetri, hårdhet, massa och även att de obligatoriska poserna sitter, inte hur väl du håller takten eller gör ett sjuhelvetes dansnummer!

    kör på! :up:

    #604008
    -LiNdA- wrote:
    Tack för ditt svar. Såg också denna tävling som en bra möjlighet till att prova på tävlandet då jag håller med dig om att Luciapokalen som trots allt är en nybörjar tävling håller väldigt hög nivå!
    Men jag är lite osäker på det hela med tanke på de fria programmet, för det är väl inte bara de fyra kvartsvändningarna som gäller?

    /Linda

    Hej Linda! På Alströmer är det nästan som på alla andra tävlingar, alltså 3 ronder där rond ett är det som kallas förbedömning och innehåller förutom lineup med kvartsvändningar även de obligatoriska poseringarna för resp kön.Rond 2 är det fria programmet till musik och görs av de 6(max)st som gått till final. Varje program i det fria får vara max 1 min lång. Rond 3 är i stort sett en repris av förbedömningen med dom 6st som gick till finalen!
    Om du funderar på att tävla så är Alströmer den bästa vägen dit, tveka inte utan kör på nu bara:up:
    Mvh Stefan

    #604009
    Karlssooooon wrote:
    Kort
    Mellan
    Lång

    Förra året ja:nono:
    Hur många klasser det blir beror helt på antal tävlande, vi kör med max 10st tävlande per klass:up:

    #604010
    Tabbe wrote:
    Jag vill verkligen, men sen tittar man på bilderna från förra året och funderar om man kan klara det.

    Hur vet man om man är tillräckligt bra?

    Hur mycket ska man väga på en viss bf% ca?

    Vem kan man få tips av, öva poseringar, få en tävling förklarad, man vet ju inget.

    Kom i form, öva lite posering, resten fixar vi där;)

    #604011
    Stefan Henningson wrote:
    Kom i form, öva lite posering, resten fixar vi där;)

    Anmäld :D

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 112 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.