Alströmertrofén 13 juni 2009

Home Forums Tävlingar och Events Alströmertrofén 13 juni 2009

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 112 total)
  • Author
    Posts
  • #604012
    Tabbe wrote:
    Anmäld :D

    :up::bb:

    #604013

    Hur många år dröjer det stefan/reino innan ni har en fullfjädrad Grand Prix tävling samtidigt? Nejdå skämt åsido, ni gör ett grymt jobb! Keep it up!

    #604014
    Zebaztian wrote:
    Hur många år dröjer det stefan/reino innan ni har en fullfjädrad Grand Prix tävling samtidigt? Nejdå skämt åsido, ni gör ett grymt jobb! Keep it up!

    Den tanken/drömmen finns redan och den ska gå i Vara Konserthus!
    Tänk dig Sveriges bästa ljus/ljud och en scen stor nog för en symfoniorkester:up:

    #604015
    A.L. wrote:
    Någon som känner till en bra coach i Umeå? Funderar på att ställa upp, men då vill man ju få till det också ;)

    Om det bara är till tävlingen du behöver coach så är det inget problem, du behöver ingen utan får all den hjälp du behöver på plats!:emo-thumb

    #604016

    ja ska vara med är anmäld och allt

    #604017

    Hallå
    Jag undrar vilka längdklasser det blir på tävlingen sen i overallen har ju dom korta större chans att vinna ju för behöver inte lägga på sig lika mycket men ok

    #604018
    Arne s wrote:
    Hallå
    Jag undrar vilka längdklasser det blir på tävlingen sen i overallen har ju dom korta större chans att vinna ju för behöver inte lägga på sig lika mycket men ok

    Antalet klasser vet vi inte förrän alla anmälningar är inne. Sen så har vi inte bestämda längder utan delar in de tävlande i så jämna längder som möjligt i varje klass! Alltså, om det är 30st herrar som ska tävla så blir det de 10 längsta respektive kortaste i var sin klass,och de 10 som blir kvar i en!!!
    Det var just tre klasser för herrarna förra året om du tittar på tråden för Alströmer 2008, långa herrar, mellan herrar och korta herrar:up:

    Vad det gäller overallklasserna så finns det inga andra regler än alla mot alla, varken på nationella tävlingar eller internationella! Men att det skulle vara lättare att vinna om du är kort är faktiskt inte sant,:nono: utan oftast är det de 2 tyngsta klasserna på herrsidan som dominerar! Vad det gäller damer är jag lite mer osäker men jag tror samma gäller även där!

    #604019

    Hej Stefan! Såg att man inte fått tävla tidigare för att kunna ställa upp i eran tävling. Jag tävlade i ett DM i mitten på 80-talet, är det inte preskriberat? jag har idag tränat drygt 3 år efter ett 16 års träningsuppehåll och skulle vilja prova mina vingar igen, luciapokalen känns lite avlägset än så länge. fyller 48 år om några månader, så man är inte purung längre!! frågan är således är man tillåten att tävla?

    #604020
    resman wrote:
    Hej Stefan! Såg att man inte fått tävla tidigare för att kunna ställa upp i eran tävling. Jag tävlade i ett DM i mitten på 80-talet, är det inte preskriberat? jag har idag tränat drygt 3 år efter ett 16 års träningsuppehåll och skulle vilja prova mina vingar igen, luciapokalen känns lite avlägset än så länge. fyller 48 år om några månader, så man är inte purung längre!! frågan är således är man tillåten att tävla?

    Jag känner inte till Alströmertroféns regler i detalj, men jag är fräck nog att tipsa om att det också finns en annan nybörjartävling i sommar som förutom totala nybörjare tillåter tidigare tävlande byggare att delta – i en egen klass: [http://forum.body.se/showthread.php?t=37389 M.A.P. CAMP Pokalen 2009]

    Quote:
    Comebackklass (deltagaren får inte ha tävlat på minst 8 år, vid få deltagare tävlar dessa med de övriga tävlande).
    #604021

    Tack för tipset Magnus. Lite långt till Timrå dock om man bor i södra Sverige, men vi får se vad Stefan säger först. Annars kanske man får kombinera med semester i Timråtrakten,vi får se vad det blir…..

    #604022

    Resman – Det är visst lite nya regler har jag hört, det är gräns på max 36 cm bicepsomkrets o helst inte så mycket mer än 70kg tung, gärna i lite halvdålig form. Uppfyller du dessa kriterier kan du va med ;)

    #604023
    Snacks wrote:
    Resman – Det är visst lite nya regler har jag hört, det är gräns på max 36 cm bicepsomkrets o helst inte så mycket mer än 70kg tung, gärna i lite halvdålig form. Uppfyller du dessa kriterier kan du va med ;)

    Finns det någon mening med din post?

    #604024

    Jorgen – Mening och mening… Nej egentligen inte, det var ett inlägg riktat enkom till Resman, spetsat med ironi och försök till lite torsdagshumor. Eftersom jag sett många inlägg på forumet ”utan mening”, och av kategorin ”pointless babble”, antog jag i min iver att meningsfullhet inte var ett krav för att publicera ett inlägg.

    (Bakgrunden till mitt ”humorförsök” är att jag också funderar på att vara med och tävla, men jag antar du läst tidigare inlägg. Om du vill ha en närmare förklaring kan jag PM:a dig.)

    #604025
    resman wrote:
    Hej Stefan! Såg att man inte fått tävla tidigare för att kunna ställa upp i eran tävling. Jag tävlade i ett DM i mitten på 80-talet, är det inte preskriberat? jag har idag tränat drygt 3 år efter ett 16 års träningsuppehåll och skulle vilja prova mina vingar igen, luciapokalen känns lite avlägset än så länge. fyller 48 år om några månader, så man är inte purung längre!! frågan är således är man tillåten att tävla?

    Hej resman! När jag läste ditt inlägg så tänkte jag precis som Magnus att du är en kille för M.A.P Camp Pokalen! För tyvärr för dig så är mitt svar negativt och jag ska förklara varför! Vi har ingen tidsgräns för någon preskribering utan regeln är enkel för att inte kunna feltolkas! Har man någon gång haft licens och deltagit i en av SKKF sanktionerad tävling gör dig diskvalicerad även om man åkt ut redan vid en eleminering, dispenser ges ej! Det enda vi godkänner är om man deltagit i Body Open och att tävla på Alströmertrofén får man göra en gång i livet! Varför??? Av den enkla anledningen att Alströmertrofén är en äkta nybörjartävling där ingen ska behöva känna att vi som arrangörer favoriserar en enskild tävlande eller att det ska kännas att någon fuskar eller har fördelar! Att inte ge dispenser gör att vi slipper tjat och tjafs om just sådana saker och en regel vi har för att värna Troféns trovärdighet, detta är en av grundpelarna som hela idén med tävlingen bygger på! Andra sådana ej diskutabla regler är förbud mot färg och oljor eller att det alltid kommer att vara gratis för de tävlande! Hoppas du inte får några ”hard feelings” utan att du förstår oss som arrangerar Trofén?
    Mvh Stefan
    Ps, tycker inte alls du ska glömma bort Luciapolkalen, jag är ju faktiskt fortfarande regerande veteranmästare:whistle:

    #604026
    Snacks wrote:
    Resman – Det är visst lite nya regler har jag hört, det är gräns på max 36 cm bicepsomkrets o helst inte så mycket mer än 70kg tung, gärna i lite halvdålig form. Uppfyller du dessa kriterier kan du va med ;)

    Jo Snacks, detta är ju infotråden för Alströmertrofén och alla felaktigheter som kan finnas i ett inlägg kan alltid misstolkas som sanningar av någon som ej är så insatt! Så därför vill jag ha tråden så clean som möjligt, ironisera gör vi i andra trådar tack!:up:
    Att lyssna på Jörgens råd är ett gott råd, tro mig!;)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 112 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.