Alströmertrofén 13 juni 2009

Home Forums Tävlingar och Events Alströmertrofén 13 juni 2009

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 112 total)
  • Author
    Posts
  • #604072
    Pappa_B wrote:
    Kul med denna tävling.

    Men varför detta förbud mot färg/olja? Det kan ju få vem som helst att dra sig från tävlan…

    Jag planerar att ställa upp nästa år och jag hade nog inte uppskattat att behöva stryka på färg för att ha en chans att vinna. Dels vet jag inte hur man ska göra så risken är att det går käpprätt åt helvete. Å andra sidan kan jag köpa en färgläggning men då kostar det pengar hux flux.

    Jag tycker det är perfekt att det är så naturligt det bara går + att man har en bra anledning att pressa lite extra i solen och bli fräscht sommarbrun i tid och inte först vid slutet på augusti som i vanliga fall. :)

    Hade folk färglagt sig hade jag nog satsat direkt på en större tävling tror jag.

    #604073
    muskelbyggarn wrote:
    bla. kommer Optimum Nutrition och Gaspari Nutrition finnas där :-)

    Vänl,,,
    Tobbe

    Bra märken låter det som. Bra jobb av de som håller i det!

    #604074
    anders172 wrote:
    Vilka företag kommer finnas där med sina produkter?
    ON Optimum Nutrition i samarbete med [www.MUSKELBYGGARN.com] tillika min huvudsponsor
    kommer att vara där med monter, samt bidra med fina priser till de tävlande…
    I montern så kommer finnas produkter ifrån ON, ABB, HyperStrength, GaspariNutrition hjärtligt välkomna…

    Själv kommer jag att vara på plats som gästposör och prisutdelare för de fina priserna som ON bistår/sponsrar med…
    Jag har fått äran att välja min ON favorit produkt och favortsmak som kommer att vara med i ON pris-påsen…
    Så om ni inte är nöjda med smaken på er ON 100% WHEY så är det mig ni skall skälla på…

    Det är förvisso världen mest sålda protein å ligger 1:aBodyBuilding.com top-lista, så jag känner
    mig ganska säker på mitt val av produkt…

    Vad beträffar val av smak (Double Rich Chocolate) så jag har skyddat min rygg genom att i samarbeta med GymGrossist-butikerna i Göteborg och Stockholm tillsett att ni får byta smak på obruten burk om ni hälsar ifrån mig…

    Det finns en del smaker att välja på även om inte alla finns hemma i SE sortimentet…
    Men jag kan säga att i USA så hade ON totalt 24 smaker på sitt 100% WHEY inför Julen 2008…
    Helt sjukt…

    [img=http://www.kraenzmer.com/ON-ABB-GN-HS-TheFamily.jpg][img=http://www.kraenzmer.com/ABB-ani-fade-in-out.gif]ABBAmericanBodyBuilding : med sina hardcore produkter men framför allt grymma bars och RTD-drycker…
    [img=http://www.kraenzmer.com/ON-ThreeKings-150×220.jpg]ON – Optimum Nutrition : med 100% WHEY, 100% CASEIN, SERIOUS MASS, ProComplex m.m…
    [img=http://www.kraenzmer.com/HyperStrength-RollUp-150×250.jpg]HyperStrength : med prisvärdigt vassle och gainers i riktiga hubba-bubba smaker (tjej-smaker)…
    [img=http://www.kraenzmer.com/GaspariNutrition-logo-transparent.gif]GaspariNutrition
    Förhandlingarna beträffande GaspariNutrition är precis klara, så det är med stort intresse jag kommer gå igenom deras produkter…
    Fick lite provsmaker när jag var i USA å de var helt OK, sedan har de ju en del andra pump-produkter som skall vara sjuka…
    Nyfiken…

    Hittar jag någon riktig favorit skall jag se om jag inte kan fjäska lite,
    så att det hamnar lite GaspariNutrion produkter i pris-påsen oxå…

    Till er alla som tänkt tävla önskar jag lycka till med dieten och tävlandet…
    Skall bli kul att få se er på scenen den 13:e juni…

    Och till alla andra, må väl så länge… Så hoppas jag vi ses den 13:e juni…

    Mvh Jonas Kraenzmer.

    – Gästposör vid Alströmertrofén 2009 –
    Hoppas bidra med lite underhållningsvärde, skall sätta samman något litet extra…
    Nedan får ni ett smak prov på min senaste fria posering när jag tävlade i USA, som jag kastade ihop sista dagen som vanligt! Suck!
    – Fria poseringen vid Orange County Myscle Classic i OC, Anaheim, Kalifornien –
    [youtube=]
    Film: Jan ’Caddan’ Cadavid

    #604075
    Pappa_B wrote:
    Kul med denna tävling.

    Men varför detta förbud mot färg/olja? Det kan ju få vem som helst att dra sig från tävlan…

    Tävlingsfärg är oftast den enskilt största utgiften inför en tävling och kräver både kunskap och tid av en coach för att bli riktigt bra! Tanken med Alströmer är att man faktiskt kan ställa upp och tävla utan coach och utan att det kostar den tävlande en enda spänn i utgifter för tävlingen!
    Att som arrangör slippa att plasta in hela området backstage och toaletter osv är ganska skönt att slippa och ett annat tungt argument emot tävlingsfärg!
    Jag har även ett till gäng med argument emot färg men dessa två är de tyngsta och förbudet ingår i de grundpelare som hela Alströmer bygger på, nämligen att…….

    Man får aldrig tidigare ha tävlat i BB, BF, eller AF(gäller ej Body open)

    Det ska vara gratis att tävla på Alströmertrofén.

    Tävlingsfärg eller div oljor osv är inte tillåtet.

    #604076

    Jag kommer och kollar på Ahströmerstrofén!:-)
    Gjutet!
    Alla deltagare är naturligtvis välkomna att vara med på M.A.P. Camp pokalen den 10 juli!
    Prispengar till de tre första i varje klass!
    Nu har vi ca 10 kvinnor i två klasser (BF och BB) och drygt 20 killar i treklasser (- 75, – 85 och + 85kg)
    Välkommen också att anmäla er till M.A.P. camp Tammer som är i samma veva: tävlande: [www.andersgraneheim.se] Lägerdeltagare: [www.t-traning.se]

    Ska bli jättekul att kolla på Ahlströmerstrofén! jag tror det blitr en riktigt höjdare om jag känner de seriösa arrangörerna rätt!!

    #604077

    Jag hade gärna kommit och kollat i år om det inte tävling låg så långt härifrån. Men nästa år kanske jag kommer för att kika. Och året därpå kanske jag kommer för att tävla, om jag är redo då.

    #604078
    Stefan Henningson wrote:
    Tävlingsfärg är oftast den enskilt största utgiften inför en tävling och kräver både kunskap och tid av en coach för att bli riktigt bra! Tanken med Alströmer är att man faktiskt kan ställa upp och tävla utan coach och utan att det kostar den tävlande en enda spänn i utgifter för tävlingen!
    Att som arrangör slippa att plasta in hela området backstage och toaletter osv är ganska skönt att slippa och ett annat tungt argument emot tävlingsfärg!
    Jag har även ett till gäng med argument emot färg men dessa två är de tyngsta och förbudet ingår i de grundpelare som hela Alströmer bygger på, nämligen att…….

    Man får aldrig tidigare ha tävlat i BB, BF, eller AF(gäller ej Body open)

    Det ska vara gratis att tävla på Alströmertrofén.

    Tävlingsfärg eller div oljor osv är inte tillåtet.

    Den gamla kära diskussionen igen, förra året var jag allt också mycket aktiv motståndare till ”ickefärg” men det löste sig ju perfekt när det var soligt ute och flickvännen blev brun ändå:up:

    #604079
    Anders Graneheim wrote:
    Jag kommer och kollar på Ahströmerstrofén!:-)
    Gjutet!
    Alla deltagare är naturligtvis välkomna att vara med på M.A.P. Camp pokalen den 10 juli!
    Prispengar till de tre första i varje klass!
    Nu har vi ca 10 kvinnor i två klasser (BF och BB) och drygt 20 killar i treklasser (- 75, – 85 och + 85kg)
    Välkommen också att anmäla er till M.A.P. camp Tammer som är i samma veva: tävlande: [www.andersgraneheim.se] Lägerdeltagare: [www.t-traning.se]

    Ska bli jättekul att kolla på Ahlströmerstrofén! jag tror det blitr en riktigt höjdare om jag känner de seriösa arrangörerna rätt!!

    Du vet att du är hjärtligt välkommen till Alströmertrofén Anders! Vet att många ser fram emot att få träffa och prata med en legend som du, inte minst jag själv!!;)

    #604080
    Benjamin Hering wrote:
    Den gamla kära diskussionen igen, förra året var jag allt också mycket aktiv motståndare till ”ickefärg” men det löste sig ju perfekt när det var soligt ute och flickvännen blev brun ändå:up:

    Visst var det så ha ha:whistle:
    Kan du bli omvänd, då kan alla bli det he he:emo-thumb

    #604081

    Vi välkomnar även NUTREND som sponsor till Alströmertrofén:up:

    #604082

    När får man info om tider och annan viktig information rörande tävlingsdagen?

    MVH

    #604083
    resman wrote:
    Hej Stefan! Absolut inga hard feelings här inte, ville bara kolla om det fanns någon preskribitionstid. Får väl fundera på M.A.P pokalen eller lägga på lite muskler till och satsa på luciapokalen nästa år. Tack för ditt svar och lycka till med årets tävling.

    Du är välkommen att anmäla dig till M.A.P.Camp popkalen!

    #604084
    Bloodangel wrote:
    När får man info om tider och annan viktig information rörande tävlingsdagen?

    MVH

    Förhoppningsvis;) i god tid innan tävlingsdagen!
    Läggs förmodligen upp här på forumet.

    #604085
    A.L. wrote:
    Hej
    Sista anmälningsdag närmar sig :) Har ett par frågor.

    1. Jag har förståt att det inte är alla som har en coach, finns det då någon som kommer att hjälpa till med uppvärmning och förberedelser inför framträdandet bakom scen? Jag är sugen men kommer inte ha någon coach. I så fall hur?

    2. Angående det fria programmet, läste i Alströmerforumet för 2008 att alla 7 obligatoriska poseringarna för män skulle vara med i det fria medan för 2009 sägs det att det inte behöver vara så, vad gäller?

    3. Hur många anmälda i dagsläget och hur många klasser tror ni det blir?

    Kan ställa upp om du vill ha hjälp.
    du kan även försöka kontakta Palle som numer bor i dina trakter. Blir lite lättare så.

    /Peter Singer

    #604086
    A.L. wrote:
    Hej
    Sista anmälningsdag närmar sig :) Har ett par frågor.

    1. Jag har förståt att det inte är alla som har en coach, finns det då någon som kommer att hjälpa till med uppvärmning och förberedelser inför framträdandet bakom scen? Jag är sugen men kommer inte ha någon coach. I så fall hur?

    2. Angående det fria programmet, läste i Alströmerforumet för 2008 att alla 7 obligatoriska poseringarna för män skulle vara med i det fria medan för 2009 sägs det att det inte behöver vara så, vad gäller?

    3. Hur många anmälda i dagsläget och hur många klasser tror ni det blir?

    Dom som inte ha någon coach kommer att få hjälp med förberedelserna av någon backstage, allting går att ordna och en coach är inte absolut nödvändigt på Alströmer, det fixar sig ändå:up:

    Angående det fria så är det ett krav i regelboken att alla obligatoriska poseringarna ska finnas med för att räknas som godkänt! Jag vill inte styra er så hårt detta år utan ger er fria händer att göra ett bra program utan kravet att alla obligatoriska måste vara med, alla är fria att själva välja hur många och vilka som dom vill ha med:emo-thumb

    Totalt blir det 6 st klasser, två för damer( BB och BF) och fyra för herrarna, en junior och 3 st seniorklasser. Totala antalet anmälda idag ligger runt 35 personer fördelat på ca 10 damer och resten herrar!

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 112 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.