Littledude mot tyngre vikt&vikter!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Littledude mot tyngre vikt&vikter!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 118 total)
  • Author
    Posts
  • #399077

    Segt att bli sjuk..men brukar tyvärr kunna bli så när man väl slappnar av. Men du verkar ju vara igång igen och det är ju bra :) kör hårt!

    #399078
    Langer wrote:
    Segt att bli sjuk..men brukar tyvärr kunna bli så när man väl slappnar av. Men du verkar ju vara igång igen och det är ju bra :) kör hårt!

    Jo, det brukar oftast bli så :) Tur det kommer under vilan iaf! Yes, nu är jag på G igen. MÅSTE växa nu :D
    Kör hårt du med mannen :emo-thumb

    #399079

    Igår blev det ett pass på IKSU! :)

    Körde med flickvännen, då hon vill ha så mycket peppande som hon kan få nu när jag är här :P Kul de =)

    Så vi körde en hel del mage, lite chins och latsdrag!

    Det jag kommer ihåg skriver jag upp! :)

    Hantelpress Bröst:
    24kgx12st
    30kgx12st
    32kgx10st
    34kgx8st
    Så jävla nöjd över dessa, aldrig pressat detta själv utan att någon fått hjälpa mig upp med hantlarna första gången. Så jävla skön känsla. Kanske håller även jag på bli lite starkare? 😮

    Latsdrag:
    50kgx12st
    50kgx12st

    Chins Breda:
    KVx12st
    KVx12st

    Finns inte så mycket jag kan skriva om passet, bara att jag är nöjd över hantelpresserna!

    Imorgon blir det att åka hem till Timrå igen, så får se om det kanske blir ett pass när jag kommer hem! Troligtvis blir det så. Beställd något som hette HMB från Star Nutrion, också fick jag Kreatin av en polare.
    Jävligt rädd att det blir samma visa som förr, att jag går upp några kilon. Sen när jag slutar med det rasar jag ner flera kilon.. Jaja, vi får se hur det blir denna gång.

    Håll tummarna för mig ;) Det behövs!

    #399080

    Sitter och väntar på flickvännen ska sluta föreläsningen, sedan hoppas vi in i bilen och åker hem mot Timrå!

    Ikväll blir det ett bröstpass! Och jag lovar er att jag kommer spränga någon gräns, alltså något PB ska jag ta! Ska verkligen ge allt, även fast jag har dom sämsta förutsättningarna då det blir lite käk idag. Men det gör mig inget, det sitter i huvudet ;)

    Förväntningar;
    Bänkpressen; Här ska jag lyckas med 75kgx6st helt själv! Klarar jag det tar jag till med 80kgx3+!
    Hantelpress; 32.5kg ska jag klara själv! :)
    Flyes; minst 20kg, helst vill jag har 25 igen ;)

    Blir säkert någonting övning, men det är dom 3 som jag alltid fokuserar på mest i bröstpasset! Så antingen ikväll eller imorgon kommer det fram hur det gått.

    HÅLL TUMMARNA FÖR MIG NU :D

    #399081

    Blev ett bröst pass idag, vet inte om det gick bra eller dålig. NI får avgöra, för mig känns bara som att jag aldrig kommer nå mina mål just nu..

    2011-01-26

    Bänkpress:
    70kgx6st
    70kgx6st
    75kgx6st (2ass :frust:)

    Hantelpress:
    30kgx6st
    32.5kgx6st (1ass)
    32.5kgx6st
    Vafan :(

    Sittade brötpress, maskin: Började med Rest-Pause här!
    108kgx8st -> 15sek vila -> 108kgx5st
    128kgx6st -> 15sek vila -> 128kgx4st
    130kgx8st -> 15sek vila -> 130kgx3st

    Flyes
    20kgx8st -> 15sek Vila -> 20kgx3st
    20kgx7st -> 15sek Vila -> 20kgx3st
    22.5kgx8st -> 15sek Vila -> 22.5kgx2st

    Pec-Dec, fast med pinnar eller hur jag ska säga
    70kgx8st -> 15sek Vila -> 70kgx4st
    70kgx8st -> 15sek Vila -> 70kgx4st
    70kgx8st -> 15sek Vila -> 70kgx3st

    Kommentar:
    Inte nöjd, men inte heller besviken. Mina mål med passet gick i baklås totalt och det enda positiva var väll att Rest-Pause tekniken var jävligt skön att använda. Men ska läsa på lite mer om det, så det inte blir för mycket fel eller misstag.

    Jaja, fortsätt kämpa på grabbar och tjejer! :up:

    #399082

    Ser bra ut med hela journalen! bra vikter! bara att kämpa på mot större vikter!

    #399083

    Ser bra ut, kämpa på och lyssa på hjärnan så kommer du uppnå dina mål :)

    #399084

    Igår vart det ett litet axelpass! Vart lite nöjd över Axelpressen med hantlar faktiskt!

    2011-01-27

    Press Bakom Nacke, fristång:
    40kgx8st
    50kgx6st
    52.5kgx6st (1ass)

    Militärpress;
    50kgx6st
    50kgx6st
    50kgx6st
    Alla sjävla! :D😀

    Axelpress m. Hantlar:
    27.5x6st Lätt!
    30kgx6st
    30kgx6st (1ass)

    Superset! Stående enarmssidolyft i CC -> 90graders hantellyft åt sidan.

    10kgx6st -> 10kgx6st 3 set på samma vikter.

    Sedan lite nacke.

    Kommentar:
    Saknade pumpen och styrkan, och idag saknar jag träningsvärk. Men jävlar i satan vad brösten känns sen förrgår. Det suger dock att det inte blir så mycket träning i helgen då jag ska jobba som ett as. Men det gör ju inge, får ta och köra ännu hårdare för att ta igen det :)

    Peace out! :up:

    #399085

    Det passet ska du vara stolt över! :) grymt stark :up:

    #399086
    Jimmy124 wrote:
    Det passet ska du vara stolt över! :) grymt stark :up:

    Tack som fan jimmy! :-)

    #399087

    Blir ingen träning idag heller!!!!! Helvete..
    Vaknade igår med att halsjäveln ska jävlas, tänkte att om jag käkar bra med vitaminer osv så kanske det känns bättre imorn. Men nä, sitter och äter halstabletter för att jag ska kunna dricka vatten. Har aldrig haft så här ont i halsen :S

    Så får bli vilodagar tills allt har släppt helt. Måste lära mig lyssna på kroppen, så det här får väll bli ett steg i rätt riktning.

    Ska hitta ett nytt träningsprogram också, börjar kännas som jag står stilla på det jag kör nu. Så jag slänger upp det när jag känner att jag har hittat en utmanande och bra :D

    KÖR HÅRT NU FÖR FAN :D

    #399088

    Dagens pass blev ett bröst&biceps pass. Jag hade dragit ut ett schema från Bodys nummer i Januari 2011 och tänkte börja köra efter det (Ni som läser tidningen kan ju kika på det). Så skrev av sidan och drog ner till gymmet, väl där nere träffade jag en kille som hjälp mig bra mycket med träning. Alltid gett tips osv. Grejen var att förra året drabbades han av svininfluensan och förlorade 25kg massa, och nu har han varit tillbaka ett tag. Och sa till han att han börjar fan växa på bra mycket igen, så han visade sitt schema och han ville att jag skulle testa det. Så att göra det lite kort, jag fick hans schema och han visa mig lite saker. Fyfan..

    2011-01-31

    Bänkpress:
    60kgx12st
    60kgx12st
    60kgx12st
    Alla helt själv! Fett skönt :)

    Hantelpress:
    25kgx12st
    25kgx12st
    25kgx12st

    Flyes:
    12.5kgx12st
    15kgx12st
    Skulle nog tagit lite mer vikt här, men underskattade mig lite.

    Skivstångscurl: EZ-stång.
    25kgx12st
    25kgx12st
    30kgx12st

    Hantelcurl:
    15kgx12st
    15kgx12st
    15kgx12st

    Sedan körde jag lite nacke.

    Kommentar:
    Som ni ser så drogs det ner på vikterna lite rejält i några övningar, men jag har tränat med dålig teknik tydligen. Så han visade mig och nu ska jag följa detta schema och bygga på teknik och muskler.
    Tro mig kompisar, nu kommer det hända saker! :) Men det var ett sjukt tryck jag fick idag, till och med i bänken :D

    På tala om bänken, så tipsade en person mig i gymmet. Kalla han ”R”. R sa att man ska släppa ner stången mot bröstet och sen trycka, men den här killen som gav mig schemat tipsat om sakta och kontrollerad ner och sedan trycka på för fullt upp. Och jag har aldrig känt hur bra bänkpressen tar tills idag. Fyfan vad jag gått miste om något… :(

    dagens citat!
    ”Lyssna inte på den jävla pajasen, han går runt med 4 bilringar på magen och knaprar ovanpå det. Näfan, jag tipsar dig om riktiga saker grabben”.

    :emo-thumb

    #399089

    Dagens pass blev Framlår och mage till ära!

    2011-01-01

    Knäböj:
    70kgx12st
    70kgx12st
    70kgx12st

    Benpress:
    88kgx12st, kändes lite tungt.
    78kgx12st
    88kgx12st Plötsligt vart det jävligt lätt.

    Hacklift:
    40kgx12st
    40kgx12st
    40kgx12st

    Crunches på boll:
    35st
    35st
    30st

    ”Bärkassen i CC”
    38kgx12+12st
    38kgx17+17st

    Kommentar:
    Fyhelvete vilket jävla tryck jag fick i framsida låren! Längesen jag kände sån här kontakt. Tänkte på dra in magen när jag körde alla benövningar, läste någonstans att man ska göra det. Kanske läste fel? Inge bälte heller, måste låta bålen tränas upp. Har nog använt sånt för mycket. Men som sakt, sjukt bra pass! Imorgon är det vila, och då blir det massa maaaat

    KÖR PÅ AMIGOS! :)

    #399090

    Ni kanske märker att det inte varit sådär jättebra upptadering. Well, internet la totalt av förra veckan och nu är det tillbaka iallafall =)
    Men träningsveckan har gått fintfint, kom hem från gymmet i fredas och ställde mig på vågen. Förrut har jag behövt druckit as mycket vatten + käkat så har siffrorna stigit till 66. Nu var de uppe i 68.6 och hade inte druckit så mycket vatten osv, hade T-tröja och shorts på mig. Men som sagt, så var det efter gym osv. Men det är ju alltid något :)

    Nya schemat är dödsskönt, känns som detta kommer ge resultat.
    Så håll utkik! :)

    #399091

    Bröst och biceps igår Redovisar det på en gång :)

    2011-02-09

    Bänkpress:
    60kgx10st
    65kgx10st
    65kgx10st
    65kgx10st

    Hantelpress:
    27.5kgx10st
    30kgx10st
    32.5kgx10st (Liiiiiite hjälp på sista)
    30kgx10st

    Flyes:
    17.5kgx10st
    17.5kgx10st
    17.5kgx10st

    Skivstångscurl:
    30kgx10st
    30kgx10st
    35kgx10st
    35kgx7 – Fail.

    Hantelcurl:
    15kgx10st
    17,5kgx10st
    20kgx10st Vart för ostrikt.
    17.5kgx10st

    Kommentar:
    Vart fundersam över om jag skulle testa 70kg på bänkpressen, men tänkte att jag får ha tålamod och vnta lite. Hantelpresserna vart jag jävligt nöjd över och flyesen blev helt OK. 20 eller 22kg hade jag nog klämt av men blir så feg ibland ;P Bicepsövningarna gick bra dom med, med tanke på det är nog bland det jag är svagast i. Skönt pass med bra tryck!

    Ikväll klämmer jag av ett framsida lår/mag pass :) Slänger upp hur det gick senare!

    Kör på! :D

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 118 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.