Littledude mot tyngre vikt&vikter!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Littledude mot tyngre vikt&vikter!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 118 total)
  • Author
    Posts
  • #399062
    abbarn87 wrote:
    HAHA njaaaa det vill jag inte :P😛

    Jag pressar på så gått det går själv :P

    Var bara ett tips ;)

    #399063

    Dagens pass blev ett köttigt rygpass. Marklyften var skönast som vanligt :D

    2011-01-14

    Marklyft:
    70kgx5st
    90kgx12st
    100kgx10st RepPB
    100kgx8st

    Enarms Hantelrodd;
    27.5kgx12st
    30kgx12st
    32.5kgx12st RPB! :D

    Latsdrag;
    48kgx12st
    52kgx12st
    58kgx12st
    KONTAAAAKT!

    Chins;
    KVx10st
    KVx7st+3hjälp
    KVx10+2hjälp

    Rygglyft;
    KV+10kgx25st
    KV+10kgx25st
    KVx30st

    Kommentar;
    Så jävla skönt pass, fattar inte vart trycket kommer ifrån! Kontakt i alla övningar och Marklyften börjar bli min favoritövning :D

    Imorn nalkas gym med en polare på Golds Gym, rätt tidigt också. Tror det kommer gå skit, Axlar och nacke blir det!

    På Återseende !

    #399064

    Det blev ett skönt pass tillslut med polaren igår, som förövrigt har startat en blogg här! :) tomahlund, check it out :)

    2011-01-15

    Press bakom nacke i smith;
    45gx10st
    45kgx12st
    45kgx10st (2st hjälp, körde riktigt långt ner så axlarna fick jobba extra mycket!)

    Stående Militärpres;
    40kgx12st
    40kgx12st
    40kgx12st

    Axelpress med hantlar
    25kgx12st
    25kgx12st (1 hjälp)
    25kgx12st (1 hjälp)

    Superset! Hantellyft åt sidan med 90graders vinkel + vanliga sidolyft:
    90Graders: Vanligt:
    8kgx12st + 3kg
    10kgx12st + 4kg
    10kgx12st + 5kg

    Rotationscuff rörelse;
    4kgx12st
    5kgx12st
    5kgx12st

    Traps med stång:
    60kgx12st
    80kgx12st
    120kgx12st PB

    Kommentar;
    Det var ett hyffsat pass, dock långt ifrån nöjd ändå. Hade hoppats på bättre, men min fokus var på en annan planet.. Måste få igång det där igen, börjat gå tillbaka på min vanliga morgonvikt också. Imorse låg det på 63.5 :( Jaja, är väll ”bara” öka kaloeriintaget..

    Kör på nu grabbar å tjejer, premiär för beachen om c.a 5-6månader ;)

    #399065
    littledude wrote:
    Det blev ett skönt pass tillslut med polaren igår, som förövrigt har startat en blogg här! :) tomahlund, check it out :)

    2011-01-15

    Press bakom nacke i smith;
    45gx10st
    45kgx12st
    45kgx10st (2st hjälp, körde riktigt långt ner så axlarna fick jobba extra mycket!)

    Stående Militärpres;
    40kgx12st
    40kgx12st
    40kgx12st

    Axelpress med hantlar
    25kgx12st
    25kgx12st (1 hjälp)
    25kgx12st (1 hjälp)

    Superset! Hantellyft åt sidan med 90graders vinkel + vanliga sidolyft:
    90Graders: Vanligt:
    8kgx12st + 3kg
    10kgx12st + 4kg
    10kgx12st + 5kg

    Rotationscuff rörelse;
    4kgx12st
    5kgx12st
    5kgx12st

    Traps med stång:
    60kgx12st
    80kgx12st
    120kgx12st PB

    Kommentar;
    Det var ett hyffsat pass, dock långt ifrån nöjd ändå. Hade hoppats på bättre, men min fokus var på en annan planet.. Måste få igång det där igen, börjat gå tillbaka på min vanliga morgonvikt också. Imorse låg det på 63.5 :( Jaja, är väll ”bara” öka kaloeriintaget..

    Kör på nu grabbar å tjejer, premiär för beachen om c.a 5-6månader ;)

    jag hade skit svårt att gå upp i vikt jag med ett tag, har väldigt hög ämnesomsättning. men så slutade jag att äta ris o kykling och började äta en massa potatis, potatismos, pasta o spaghetti och mycket korv, bacon och kött, och sen så blir det självklart lättare med ett bra viktökningspulver, där borde du testa mammuth 2500, det finns på gymgrossisten för ca 400kr håller 1 månad ca:)

    #399066
    dirtyjackshit wrote:
    jag hade skit svårt att gå upp i vikt jag med ett tag, har väldigt hög ämnesomsättning. men så slutade jag att äta ris o kykling och började äta en massa potatis, potatismos, pasta o spaghetti och mycket korv, bacon och kött, och sen så blir det självklart lättare med ett bra viktökningspulver, där borde du testa mammuth 2500, det finns på gymgrossisten för ca 400kr håller 1 månad ca:)

    kanske dags att testa de då ;) Dock är ju kyckling så jävla gott!

    #399067

    Tänkte först lägga in passet i söndags, men det är fan ingen ide. Gick så jävla dåligt och ville verkligen inte pressa vikterna. Kändes bara FÖR jobbigt.
    Så efter c.a 30 min gav jag upp skiten och åkte hem och duscha. Låg sedan i sängen resten av dagen, helt död. Sov sedan till 12 dagen efter och kände mig allmänt slutkörd, så bestämde mig först att vila till onsdag. Men det är fan lika bra jag kör en veckas uppehåll, dels för att försöka få igång matätandet igen och dels för att hålla motivationen och suget efter träningen på högnivå igen :)

    Så det kommr nog upptade runt nästa onsdag ska ni se, och jag lovar att då ska jag köra 75kg i bänken. Finns fan inget annat då! :)

    Så denna vecka blir det en hel del funderingar på utbildningar i Umeå stad, samt ett besök till flickvännen i Umeå :)

    Ha de bra tills vidare grappar och tjejer! :emo-thumb

    #399068

    jasså umeå :P😛 7 mil från mig :P

    #399069

    du har inte funderat på att sänka repetitionerna till 6-8 och öka vikterna? :) då du skulle kunna pressa lite mer vikter =D

    (inte för jag säger att du tar lite i övningarna)

    men du gör ju så klart som du vill, din kropp som sagt!

    bara en fråga :)

    #399070
    puzesc wrote:
    du har inte funderat på att sänka repetitionerna till 6-8 och öka vikterna? :) då du skulle kunna pressa lite mer vikter =D

    (inte för jag säger att du tar lite i övningarna)

    men du gör ju så klart som du vill, din kropp som sagt!

    bara en fråga :)

    oj läste visst

    Hur jag tränar:

    Sedan efter sommaren har jag börjat fokusera på periodisering.
    Alltså att jag kör en tung period, c.a 3-4 veckor. Då fokuserar jag på lite tyngre vikter, mindre reps och mer vila. Har förstått att då bygger man massa.
    Efter den perioden går jag över till en repetionsperiod, och då blir det lättare vikter, mer reps och mindre vila. Lite mer för volym och återhämtningen.
    Klämmer även in c.a en veckas återhämtningperiod där jag kör riktigt lätt på gymmet, blir mer teknikslipande och köra för skojs skull.

    nyss.

    jag tar tillbaka det jag sa :> :o:frust:

    #399071

    Ser ju riktigt bra ut det här..och det är fan inga dåliga vikter du ligger och kör med heller tycker jag.. grymt mannen! :up:

    #399072
    abbarn87 wrote:
    jasså umeå :P😛 7 mil från mig :P

    Se där ;D Vi kanske få dra ett pass till hösten då ;)

    #399073
    Langer wrote:
    Ser ju riktigt bra ut det här..och det är fan inga dåliga vikter du ligger och kör med heller tycker jag.. grymt mannen! :up:

    Tack som fan mannen :D Bättre och tyngre ska det bli!
    Motivation :emo-thumb

    #399074
    puzesc wrote:
    oj läste visst

    Hur jag tränar:

    Sedan efter sommaren har jag börjat fokusera på periodisering.
    Alltså att jag kör en tung period, c.a 3-4 veckor. Då fokuserar jag på lite tyngre vikter, mindre reps och mer vila. Har förstått att då bygger man massa.
    Efter den perioden går jag över till en repetionsperiod, och då blir det lättare vikter, mer reps och mindre vila. Lite mer för volym och återhämtningen.
    Klämmer även in c.a en veckas återhämtningperiod där jag kör riktigt lätt på gymmet, blir mer teknikslipande och köra för skojs skull.

    nyss.

    jag tar tillbaka det jag sa :> :o:frust:

    Ibland är man för ivrig :D

    #399075

    Då bokar vi in det :P

    #399076

    Hallå alla som läser denna journal! :)
    Först, hoppas ni tycker den är rätt intressant, försöker posta video och bilder så gott jag kan. Dock kanske inte så mycket bilder, tänkte vänta ett tag och se sedan om det har blivit någon förändring!

    Iallafall så tog jag en vilovecka, som jag sa sist. Och det för att jag kände mig riktigt sliten och kändes inte så peppande att åka ner till gymmet. Så vad händer nu när jag ta vilovecka? Jo.. Klart jag ska bli sjuk. Från måndag till torsdag låg jag mest i sängen helt däckad, orkade inte göra något och hade sprängande huvudvärk. Tanken var ju att äta som ett djur under den här veckan, men min kropp ville inte vara med på planerna!

    Så på torsdagnatt hoppade jag in i bilen och styrde den mot Umeå. Sitter nu hos min flickvän och tar det lungt. Vi var och tränade på IKSU, och jag hade inte förhoppningar alls än att göra henne sällskap och visa lite rätt och fel (Så gott jag kunde). Vart förvånad dock när jag lyckades köra Hantelpress (bröst) på 30kgx12 st. Tror aldrig jag lyckats med det, nice iaf.

    Fick ju premunation på BODY Magazine i julklapp, och i det senaste upplagan så kunde man ju läsa om Rest-pause. Vart riktigt sugen på börja köra med det, så tanken är att jag ska försöka mig på det. Ska testa redan idag lite lätt och känna på hur bra det tar!

    Så om ni ser någon liten Kille med vit långärmad tröja, svarta RipCurl Shorts och svart kepa på IKSU så vet ni att littledude är där :D

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 118 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.