Svenssons kamp mot kalorierna

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Svenssons kamp mot kalorierna

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 197 total)
  • Author
    Posts
  • #885748

    Eftersom jag hade bestämt mig för att sova länge idag, vaknade jag tidigare än vanligt. Typiskt om ni frågar mig! Men eftersom vädret är av det underbara slaget så gjorde det inte så mycket. Har varit ute på en 40 minuters prommenad och nu puttrar kaffet i bryggaren och gröten står i micron!

    Det är tur att det är lördag, för idag lär det bli glassväder!

    Ha en fantastisk dag i solen!

    #885749

    MEN jag har inte gömt bort Er! Dock har jag legat deckad i ett antal dagar eftersom farbror doktorn har bråkat med mina tarmar. Jag och dom kommer inte alltid helt överens, vilket gör att jag måste göra en så kallad sköljning (å sånt betalar folk för???? knasigt) och lite andra skojsigheter ibland. Detta leder i alla fall till att undertecknad ligger däckad i ett par dagar (läs typ magsjuka)!

    Men NU är jag åter på benen igen och idag körde jag ett relativt hårt, men ganska försiktigt pass för ryggen! Det finns inte så mycket att ”ta av” när man levt på vatten i några dagar!

    Men som sagt… nu kan det bara bli bättre och jag längtar verkligen till att få köra på igen!

    Ta hand om varandra där ute!

    #885750

    Morgonträning, 45 minuter spinning innan frukost! Det bränner bra det!

    Så nu e hon på gång, nu e hon på gång!

    Nått måste man ju göra för att försöka lura av kroppen dom eviga 5 kg för mycket! ;)

    #885751

    Lördag och sol! Så skönt!

    Idag startade dagen med en morgonprommis på 30 minuter. Efter det blev det frukost och någon timme senare begav jag mig till gymet. Körde lätt igenom kroppen (jag känner mig något mör av någon outgrundlig anledning) och avslutade allt med 55 minuters spinning.

    Å nu har jag ätit mina 10 bitar Karamellkungen som jag betecknar som lördagsgodis! *mums*

    #885752

    Morgonspinning 06:30! 55 minuter av tung spinning! Svetten skvätte redan efter 15 minuter (och då är 10 av dom uppvärmning) så ni kan ju tänka Er hur jag såg ut efter 55! Snacka om att kicka igång veckan!

    Igår var jag hos min ömma moder som fyllde år. Där träffade jag mammas ”tjejgäng” som man bara träffar när hon fyller år. Precis innan jag skulle gå så tar en av dessa damer tag i mig och tittar mig rakti i ögonen och utbrister: Pernilla, fan va snygg du har blivit!Vad har du gjort? Självklart ler jag lite generat (e ju tjej ju) och svarar svävande hmm nja inte nått men tackar samtidigt för komplimangen! Men gud va det värmer i själen! Å ja, jag ser det nog inte riktigt själv, men nog attan har jag blitt snyggare allt *ler*

    #885753

    Å efter morgon kommer lunch och då va det dax igen! Igentligen stod det ben på schemat, men efter morgonens utmattning så bestämde jag mig för att stuva om lite och körde istället bröst! Bröst denna svarta låda som jag aldrig verkar få till, men som jag sagt förut, skam den som ger sig!

    Jobets gym har mycket, men dom har inte allt, så man får helt enkelt göra så gott man kan! Körde bänk, flyes med hantlar, flyes i CC (stående) samt 3 set armhävningar varav ett faktiskt på tå! Fick utesluta bröstpressen eftersom dom inte har någon sån maskin här.

    Å nu har jag ätit mammas mat ur matlådan och inväntar således paltkoman!

    #885754

    Lätt, lätt, lätt va det idag! Vikterna kändes som små fjädrar och humöret va på topp! Körde armar! Kunde öka i varenda liten övning som står på mitt schema! Glider på glada vågar och endorfiner tror jag, för just känns livet kalas!

    Visst är jag fortfarande inte uppe i några monster vikter… men va sjutton gör det? Det går ju framåt och jag lyfter tyngre än vad jag gjorde när jag började!

    Så idag får man kalla mig frk Alfred, frk Karl Alfred! :bb:

    #885755

    Jag har dansat på gymet. Jag har varit med på en dans-klass! Jag undrar vad man får alla idéer ifrån?

    Hur kan jag, som har en kordination värre äm värst, som inte kan hålla ordning på höger och vänster samt får hjärnsläpp om jag skall gå åt ena hållet samtidigt som jag skall svänga på armarna, överhuvud taget få för mig något sådant? Men nu e det i alla fall gjort! Visst jag blev svettig, men den mesta träningen fick nog magens skrattmuskler, för dom fick användas vill jag lova. Och eftersom vi bara va 6 tränande och en instruktör på passet gick det varken att gömma sig eller värja sig för speglarna!

    Det är tur att man har självironi i alla fall, för jag lovar det behövdes idag!

    I morgon bitti är det åter till vardagen och verkligheten, i morgonbitti är det det spinning! Cycklar som står still gillar jag!

    #885756

    Och mina vänner, cykeln stod still! Men det kändes att jag hade använt lite andra muskler än vad jag är van vid, vid gårdagens dansklass, för jag hade möra ben i morse!

    En annan sak, jag har träningsverk i bröstet! Det är bra det! *mumma*

    I övrigt skall jag vila idag! Men i morgon kör jag på igen!

    Må så gott och njut av solen!

    #885757

    Hej Nilla
    Ser att du kämpar på , det är riktig bra . Vad ska du träna imorgon?

    #885758

    Hej Vanessa!

    Ja du jag kämpar så gott som jag kan! I morgon väntas det axlar är det tänkt *bläddrar i boken* japp axlar står det där!

    Hur är det med dig själv? Jag hoppas att det bra, att du sliter på (fast det vet jag ju, läser ju din journal) och att du njuter av våren!

    Kram kram

    #885759
    Nilla33 wrote:
    Hej Vanessa!

    Ja du jag kämpar så gott som jag kan! I morgon väntas det axlar är det tänkt *bläddrar i boken* japp axlar står det där!

    Hur är det med dig själv? Jag hoppas att det bra, att du sliter på (fast det vet jag ju, läser ju din journal) och att du njuter av våren!

    Kram kram

    Yes ska köra idag igen och idag kommer det vara tuffare :frust: men det är bara att bita ihop och göra övningarna.

    #885760

    Haha, ja du det är ju så! Bara att bita ihop och göra… utan att tänka vissa gånger! För man får ju belöningen efteråt i form av stoltheten över sig själv!

    #885761

    Idag har jag sommarfeeling! Men det hindrade mig inte för att krypa in i gymet på lunchen istället för att sitta i solen! Karaktär *fnissar*

    Axlar va det idag! Sved gjorde det som bara den å tungt va det. Inte alls samma känsla som för någon dag sen, men vad gör det? Baksida axel, axelpress och flyes med hantlar. Avslutade kalaset med lite ”skakmaskin” för att ”krama” ur den sista lilla kraften jag hade!

    Försökte mig även på löpbandet idag, men där fick jag ge mig ganska snabbt, så det blev 15 minuter på trappmaskinen istället!

    Kramar på Er

    #885762

    Hej hej igen!

    Nej då jag har varken dött eller slutat träna, dock har jag glömt att komma hit… otroligt dumt av mig! Nå väl så e det, men nu skall det bli skärpning av frk Svensson

    En snabb sammanfattning av de senaste veckorna!
    Första veckan i maj så var jag tok förkyld!
    Sedan dess har jag tränat på som vanligt! Eftersom jag inte tycker det är roligt att prata i dåtid så får man, om man är interesserad, gå in på min blogg (länken finns här dere) och läsa mer!

    Så där ja, nu ska jag skärpa mig igen!

    Må gott nu!

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 197 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.