Svenssons kamp mot kalorierna

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Svenssons kamp mot kalorierna

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 197 total)
  • Author
    Posts
  • #885598

    IQA: jajjemensan, det kan vara ett perfekt sätt att ”lära” sig gå rätt igen…

    #885599

    Jaha… då va andra dagen med mina ”kilalr” avklarade (ja killarna ja syftar på är alltså kryckorna som jag numer släpar med mig var ja än går). Har varit på Konferans center och lett ela dagen men gått väldigt lite, hade dock en jämnlike där så vi sat å jobbade medans de andra va ute å lekte i det så kallade vårvädret, lite synd men vad göra…

    Som de flesta känner till kan det bli lite si å så med maten när man e på ett sånt ställe, men jag klarade av det med hjälp av ”Nillas lilla svarta” som io är ljusblå å inte alls så liten, men den fyller sin funktion. Allt som stoppades i munnen, plitades ner i den lilla boken, å man vill då gärna inte skriva goodis, kanelbulle eller choklad kaka, utan hellre banan, mandarin och vatten. Dagens totala utränking blev exat 1345 kcal fördelade på 22% protein, 29%fett och 49% kohlisar.

    Å nu till foteländet, som sagt, inflamation i senor å annat elände va dommen igår, käkar knepiga piller osm man blir dåsig som fan av och dricker vatten som en kamel. I foten känns det som om den precis skall ”somna” utan att det blir obehagligt utan mest bara småsticker hela tiden? Hur mysko som hels. Å jag LÄNGTAR tills ja för det första inte har ont (vilket ja har haft de senaste månaderna) å för det andra får träna igen! Det skall bli ett sant nöje å jag önskar att det kunde bli i morgon!

    Off topic: vårens första snödroppe har skådats samt den första kommentaren har yppats om min vikt *glad*

    #885600

    Hur länge ska du gå med ”killarna”?
    Bra at du har ”Nillas lilla svarta” som kan hålla koll på dig, hoppas bara det inte står godis i den;).

    Krya på dig//Stolleman

    #885601

    Jaha… ännu en dag är snart till handlingen och jag har varit busig idag. För det första har ja ätit choklad (fyyyy på mig) och för det andra har ja varit å tränat… jag kan ju säga att det köndes rätt konstigt att hoppa in på gym:et på kryckor för att sätta sig på spinningcyckeln, men det funkade. Tog det riktigt lugnt dock, och stod inte upp så mycket, men ja va i alla fall där och lite svettpärlor i pannan fck jag allt!

    Dagens matintag hamnade på 1302 kcal och dessa va fördelade som följer:
    13% proetin (itne så bra) 27% fett och 60% kolisar (inte heller de så bra).

    Nu ska ja dricka mitt te (jag övar här) och sen e det kudden som gäller!

    Må så godis

    #885602

    Lördag kväll med ett glas rödvin och en liten bit mörk choklad (72%)

    Jag hade nämligen massa kalorier över, så ja tyckte att jag kunde unna mig ett glas rött ikväll när ja ändå måste sitta här blixt still me foten högt!

    Annars har dagen mest butit på regn och rusk, men jag pch en vännina besegrade regnet och va nere i Nyckelviken och tittade på kaniner och klappade griskultingar.

    Eftersom ja inte får/kan träna så e det maten jag redovisar idag.
    1. dinkelvåfflor med keso och kanel
    2. 100 gram kycklingköttbullar
    3. 110 gram kokt fullkornspasta
    4. 1 portion druvsallad med vitkol och kalkon
    5. 1 skiva fullkornsbröd
    6. 6 koppar kaffe, 1 dl lättmjölk och 1 banan.
    7. 1 glas rött och 2 rutor (10 gram) mörk choklad

    Totalt 1285 kcal
    Prot 17%, fett 29%, kolhydrater 46%, alkohol 8%

    Snipp snapp slut, nu va dagen slut!

    #885603

    Dammar av min gamla journal!

    Här har det hänt grejjer! Kanske inte så mycket som man kunde hoppas på, men man får vara glad för det lilla!

    En snabb återblick!
    En otränad och framförallt överviktig, nu mer 34 år gammal tjej, som bestämde sig att sluta använda sig av massa konstiga dieter och istället börja träna regelbundet och äta rätt. Fick den kick i rumpan hon behövde då jag på gym:et (SATS) ställdes inför utmaningen ”träna två dagar i veckan i 12 veckor och skaffa dig en ny vana”. Jag vet kan låta löjligt i detta forum, men för mig va det de som behövdes. jag är nämligen en otroligt dålig förlorare och gav mig helt enkelt den på att fixa det.

    Nu mer ser det ut så här:
    Träning: Nu mer kör jag 2 dagar med spinning, måndag 45 minuter efter jobbet och onsdag 45 minuter innan jobbet dvs halv sju på morgonn.
    Torsdag är det spinning 30 minuter och core-träning 30 minuter innan jobbet, halv sju även det.

    När jag inte tränar på gym på morgonen går jag en prommenad innan frukost på ca 30 minuter.

    2 dagar i veckan kör jag igenom hela kroppen i maskiner på gymet. Har fått ett nybörjar schema som jag nu har kört i ett par veckor. Efter jul och nyår har jag bokat tid med en PT på gymet där jag ska få ett mer individualiserat schema samt en fet spark i ändan hoppas jag på!

    Jag har lyckats jobba upp ett par ganska starka ben efter all spinning smat märkt av en enorm skillnad i mag och rygg muskulaturen, men armar och axlar är fortfarande ett skämt, vilket jag hoppas på skall förändras.

    Mat:
    Jag håller en ganska ”strikt” diet där mitt dagliga intag består av ca 1300 kcal som grund fördelat på ca 30% fett och 35% protein, resten kohlhydrater. De dagar som jag tränar ser jag till att fylla på med lite extra och hamnar då på ca 1500 kcal.

    Resultat:
    Här hade jag tänkt att det skulle komma ett före/efter foto. Men eftesom min dator bestämde sig för att bli ”sjuk” så finns det inga före bilder att tillgå, men siffror har jag.
    Vikten har gått från en start på 82 kg till dagens invägning på 72,4. Har stått still och stampat på runt 72-75 kg ett par månader men NU ska det bli ändring på det.

    Övriga mått:
    DÅ NU
    Knä 39 37
    Lår 64 54
    Rumpa 106 100
    Naveln 82 78
    Midja 75
    Bröst 82 79
    Överarm 31 29
    Allt mätt i cm

    (Och för den interesserade har klädstorleken på överkroppen minskat från 46 till 40 och nederdelen från 46 till 42)

    Så, NU e det väll bara att köra vidare och etersom jag återigen har tagit tag i min journal hoppas jag kunna vara än mer diciplinerad än innan!

    Tack för att du orkade läsa ända hit!

    #885604

    Bra jobbat! Hur lång är du?

    #885605

    Tack!
    163,5 cm mäter jag från fotsulan till skallen! Minst 5 cm för kort om du frågar mig, då man inte når upp till översta hyllan i köket ;)

    #885606

    Sisådär ja, nu va dagens träning, som inte riktigt blev som jag trodde, är avklarad!
    Sprang till gym:et på lunchen för att köra igenom kroppen med mitt nybörjar proogram. Hann med ben, lite bröst och axlar innan min kusins flickvän kom förbi och sa hej, hon berättade att hon skulle på core eftersom dagens Yoga var inställd. Så då tänkte ja va *piip*, ja kan väll lika gärna köra Core istället för magmaskiner. Dumt! Eller näää dumt va det inte, men jobbigt som tusan eftersom hon som hade passet hade bestämt att förlänga det med ca 20 min, så istället för 30 min plågande av mage och lite ländrygg fick vi alltså 50 minuter (borträknat uppvärmingen och stretchen) intensiv magträning!

    Det possetiva i det va att jag faktiskt orkade med det! Synd bara att magen fortfarande e täckt av en matta av fett så man inte ser några resultat ;) även fast mattan har blivit bra mycket mindre! Jag kommer ha träningsverk i magmusklerna (och i benen med för den delen) som kommer att kännas några dagar! Skönt som sjutton! Efter passet körde jag lite axlar (som jag inte hunnit med) och belönade mig sedan med 12 minuter i solariet och shusi till lunh!

    I morgon blir det lite lugn spinning på förmiddagen skulle jag tro!

    PS. har hittat mina största jeans i garderoben i går kväll… tänkte ja skulle ta kort på de… om nu nån är interesserad DS

    #885607

    Det kan ju vara roligt att se dina jeans :) Ser ju bra ut annars, 10 kilos minskning är inte lite, grattis! Hur mycket vill du gå ner?

    #885608

    För det första, tack så mycket Charlotte!
    Jag har nog runt 7 kg kvar, dvs ner till 65 nånting! Där tror jag att jag stannar och trivs med mig själv.

    Bilden kommer!

    Idag blev det ingen tränign, i alla fall itne på något gym, däremot blev det en hel dag på stan och det mina vänner kan vara träning nog! För fy bubblan va folk, vilken rusning! men nu e alla klappar som skall handlas på stan klara, nu ska ja bara beställa lite grejjer på nätet å så e den här julen avklarad!

    Må så gott allihopa!

    #885609

    Söndag betyder planneringsdag för mig.
    Veckans plannering ser ut som följande:
    Måndag: Spinning 45 min (ev. lite axlar/armar och rygg innan, ska fixa pass oxå och det beror helt enkelt på hur lång tid det tar hos farbror blå)
    Tisdag: Jul grej med jobbet, så vi får se hur det blir.
    Onsdag: Morgonträning 45 min spinning, kväll mitt nybörjar pass som kör igenom hela kroppen
    Torsdag: Morgonträning 30 min spinning, 30 min Core
    Fredag: Återigen mitt nybörjar pass i gymet.
    Lördag/Söndag: någon av dagarna ett lätt spinningpass

    Utöver detta så blir det morgonprommenader om vardera ca 30 minuter innan frukost

    Så då va det bara att köra!

    #885610

    God kväll!
    Dagens träning bestod i 45 minuter spinning! Skönt en måndag om ni frågar mig!
    Dagens mat har varit följande:

    Frukost:
    Riskvick med kanel

    Lunch:
    Pytt-i-panna (ca 250 gram) samt ett stekt ägg

    Middag:
    Ugnspannkaka med bacon och äpple i! Till det råkostsallad med apelsin, rivna morötter, lite olivolja samt rosmarin samt en skiva balansbröd

    Innan träning
    En banan

    Mellanmål:
    Förutom kaffe, så skall det snart inmundigas 1 dl kesella med jurdgubbar.

    Totalt: 1304 kcal (24% protein, 30%fett och 46% kohlhydrater) men då e inte bananen inräknad kom ja på!

    I morgon bitti ska ja på prommenad med mina fåninga men ack så effektiva stavar, och så e det vägning igen!

    #885611

    Halloj tjejen!!
    Vad flitig du är.:emo-thumb ..inte konstigt du får så goda resultat!!
    Ser ju jättebra ut både kostmässigt och träningsmässigt…
    Nu är det bara att försöka hänga i…..

    #885612

    tack Fia
    Nja, flitig vet ja inte *s* men ja gör så gott jag kan!
    Du tycker det, att det ser bra ut kost och träningsmässigt, det va kul att höra!
    Ja du… huvudet under armen å trotsa regnet! Tur att det finns regnställ att tillgå *skrattar*
    Må så gott!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 197 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.