Svenssons kamp mot kalorierna

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Svenssons kamp mot kalorierna

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 197 total)
  • Author
    Posts
  • #885733

    Lördagsgodis, frasvåfföor med grädde (laktosfri) och sylt, utemiddag och ett gals rött…. Mmmmm Nilla gillar ätardagar!

    Som ni ser så sköt jag inte på den… jag tar den idag. Så i morgon skall vi se om karaktären finns där att säga nej! Huua! Det kommer bli mycke kaffe för Svensson!

    #885734

    Morgonprommenad i dimman tillsammans med radioskval och stavarna! En skön start på söndagen!

    Idag väntas kalas med massa barn och fiskdamm! Fingerfärg i paketet (och nej det är inte Pernilla som e elak, det e mamman som har önskat sig!).

    Nu skall ja dansa tango med dammsugaren, bugga med diskborsten och köra en tango med plattången!

    Ha en trevlig och skön söndag!

    #885735

    Bra jobbat tjejen, så ska du se att du nog har karaktär så det räcker för att säga nej idag :)

    #885736
    Charlotte_ wrote:
    Bra jobbat tjejen, så ska du se att du nog har karaktär så det räcker för att säga nej idag :)

    Tack Charlotte!
    Å ja, jag ska säga att jag faktiskt hade karaktär nog att säga nej, eftersom min kära kamrat visste att jag inte kunde äta det som bjöds så fick jag, med hennes godkännande, ta med mig matlåda och sen va det ju inte så svårt när magen var mätt och belåten! De e vänner det! *s*

    Kram kram

    #885737

    God morgon på Er alla!

    Måndag morgon brukar betyda spinning för mig, men eftersom min träningskamrat va hängig och hade magkaos igår kväll, bestämde vi oss för att hoppa över träningen i morse. Detta ledde dock att undertecknad i alla fall vaknade kvart i fem (ja det är då jag går upp när jag tränar alltså) och således sitter på jobbet innan klockan sju. Världen ÄR galen! *S* Den notoriskt morgontrötta Nilla vaknar av sig själv innan 5 en måndag morgon och dessutom är pigg!

    Idag väntar axelpasset under lunchen och det uteblivna spinningpasset efter jobbet! Återkommer så klart med rapport!

    Ha en fortsatt trevlig måndag mina vänner!

    #885738

    Oj oj, tänk vad fort dagarna går, redan onsdag och således hög tid för lite uppdatering av frk Svenssons bravader!

    För det första skall jag vara ärlig och säga att maten hittils den här veckan har varit och är katastrofal! FY på mig! Men jag skall skärpa till mig nu när min tillfälliga sambo (en kamrat har lånat sovplats några dagar) åker tillbaka till Dalarna idag!

    Träningen då undrar ni säkert, den har jag skött som jag ska! Måndag blev det som jag lovade axlar och framsida ben och igår körde jag ryggen! Idag har jag varit på spinning/core i arla morgonstund! Tanken är att jag skall köra armar idag på lunchen, men eftersom jag vet att det vankas 80 datorer till mig idag som måste vara installerade på fredag, så finns det en stor risk att tiden inte räcker till!

    Annars då, jo tack bara bra. Snart e det 1 april och då tänker jag försöka lägga in ytterligare en växel! Jag skall lägga in dom där morgonprommenaderna som jag har varit lite slravig me (ja Frida, Nilla skäms!) och jag skall skärpa till mig ytterligare med kosten (inget slarv mera)! Helt enkelt försöka ta det en nivå till!

    Nu skall jag ha kaffe och sen njuta av lugnet innan stormen!

    #885739

    Återigen träning på betald arbetstid, ibland får man lyxa till det ;)

    Det va dax för armar. Jag vet, jag håller mig inte driekt till schemat (återigen sorry Frida) men jag känner att jag måste försöka exprimentera lite både för att få det att gå ihop rent praktiskt, men även för att jag vill känna mig så pigg som möjligt i de muskler jag kör just idag.

    Nå väl, armar va det ja! Biceps fick smaka på sittande hantelcurl och hammercurl i CC med rep, triceps fick sig en omgång med Frenchpress med z-stång, omvända pushdowns och drag över huvudet i CC med rep. Allting avslutades med 2*30 sekunder för vardera muskel i ”skak maskinen” eftersom träningen som sagt va skedde på jobbets gym, så nu bränner det härligt i musklerna!

    Jag fixade faktiskt till lite PB:n idag så jag känner mig mer än nöjd *ler glatt* Det var första gången jag kör 3*10 repetitioner med 7kg hanteln i hantelcurlen! Ja jag vet, småpotatis för många här inne, men för lilla jag är det väldigt mycket vill jag lova! Fick även kommentaren att det ”såg bra ut” när jag tog i (och även svor) som mest i hantelcurlen, så nått borde jag ju göra rätt! *Skrattar*

    Nu skall här bäras kartonger, dras sladdar och sväras lite! 80 nya datorer skall installeras och ut på plats! Jag undra om man kan räkna det som tränin? *skrattar*

    Ta vara på varnadra! och Rock On mina vänner!

    #885740

    Hej och hå!
    Redan fredag (man undrar lite lätt var veckorna och livet tar vägen?) och dax för morgonträning igen! Spinning blev det, men inte 45 minuter som plannerat utan 30! Den stackars nya tjejen på SATS fick nämligen inte upp dörren på Zenit, så vi sprang till Hötorget och hann precis till passet!

    Idag blir det lunchträning igen! Bröst ska jag köra… å kanske lite baksida ben, men det beror på hur tiden ligger till! Efter det blir det till att vila i helgen då undertecknad skall jobba på söndag! Trist som tusan, men va sjutton gör man inte för landstinget *skrattar*

    #885741

    Det där evinnerliga bröstpasset stod idag på schemat igen. Jag blir lika frustreard, arg och irriterad varena gång jag kör bröst (nja kanske inte men för det mesta i alla fall). Jag sliter å drar, fixar och trixar, rättar till och tänker efter, tänker BRÖST och koncentrerar mig, men vad gör det? Nått jävla tok gör ja fel för inte blir jag vare sig starkare eller får bättre teknik. Åhhh va arg jag blir!

    I ren frustration gick jag hem vid 3 idag (fast jag skyllde så klart på att jag skall jobba i helgen) och ska nu sova en stund… å om jag e pigg tänker jag gå upp på gymet igen och försöka en gång till! Behöver jag tillägga att jag hatar att misslyckas (förlora) å speciellt när det bara hänger på mig?

    #885742

    Änligen börjar mitt liv bli normalt igen, detta efter en galen helg med mycket jobb och lite sömn.

    Men idag kom jag faktiskt hem efter ca 11 timmar på jobbet och detta ledde till att jag både hade ork och inspiration att gå och träna. Axlar och baksida ben blev det. Axlarna kändes pigga och glada, benen som små stockar vilket jag inte riktigt förstår. Men det va bara att bita i!

    Nu hoppas jag på att påsken blir gul av både påskliljor och sol!

    Kram på er alla

    #885743

    Långfredagens morgon och en kylslagen men frisk morgonprommenad! Skall senare idag ta mig till gymet och köra lite armar hade jag tänkt. Väntar bara på maskinerna i tvättstugan skall bli klara!

    Glad påsk på Er alla, och till Er som skall tävla i helgen, stort lycka till!

    #885744

    Nu är påsken över och man är åter i vardagen igen. Träningsmässigt slog jag på stort!
    På lunchen körde jag rygg på jobbets gym. Det kändes oerhört bra och jag hade tryck rakt igenom, så mammas mat igår va nog bara till sin fördel.
    Efter jobbet va tanken att jag skulle åke hem å laga matlådor till resten av veckan, så blev det inte eftersom jag va så irriterad när jag fick gå hem så jag åkte via Liljeholmen och körde 55 minuter spinning i stället. I väntan på att passet skulle börja så passade jag på att pressa ut lite ur benen. Kanske inte helt smart, men väldigt skönt och med tanke på att jag tog ett litet PB i knäböjen idag, så va det helt klart värt det!

    Nu väntar kvällsmålet och sen blir det NattiNatti för Nilla

    Må så gott

    #885745

    Dagens lunchträning va allt annat än lätt, men det gick ganska kvikt. Körde axlar och jag va nog rätt seg i dom efter gårdagens rygg, för jag fick ta i så det stod härliga till!

    Körde baksida axel i maskin, axelpress med skivstång samt flyes med hantlar samt att jag la till två övningar för ”rotationen” i axeln. Kan nämna att flyes:en inte bara sved, dom skrek! Men skam den som ger sig och det som inte dödar härdar heter det ju! Å död e jag ju inte!

    Jag e faktiskt lite stolt med! När jag började med allt det här, ja alltså det här med att lyfta saker i visst mönster i viss ordning, så fick jag ju börja med de små bebisvikterna (hmmm näää inte änns det, bebisar väger mer!), men nu börjar jag komma upp i viktbelastningar som jag inte längre skäms för *s*. Det ger visst lite resultat *flinar*

    #885746

    OK, idag har jag gråtit 4 gånger på jobbet, skällt på leverantörer och starkt funderat på att sjukskriva mig i morgon.. en bajs dag helt enkelt. Men vad gör man då? Jo man ger sig själv en timme (lite drygt) på gymet där man bara kan tänka på sig själv och ingenting annat. Snacka om terapi!

    Min tanke va att köra 45 ”gula” (dvs något lättare) minuter spinning och sen gå hem, men efter cykelpasset va alla problem som bortblåsta så jag såg spinningen som uppvärmning och gick vidare till hantlarna och skivstängerna för att köra bröst. Jag vet, inte helt optimalt, men men!

    Det gick faktiskt ovanligt bra med bröstträningen idag! Kunde öka något och kände att jag i alla fall hade en liiiiten gnutta kontakt.

    Å nu när jag sitter här med magen full i lax, ris och grönsaker, matlådorna fixade för morgondagen och hockyn på TV så slås jag av tanken att jag faktiskt mår riktigt bra. För bara något år sen hade jag tröstat mig med skräpmat, godis och glass. Men idag gav jag istället mig själv ett träningspass och jag mår ju så pass mycket bättre! Tänk att man inte kom på detta tidigare, men man blir väll klokare med åren! :)

    #885747

    Arbetsveckans sista styrkepass är nu avklarat!
    Idag blev det baksida ben och lite biceps för min del! Känndes skönt och tufft! Tycker att jag ser att det blir lite bättre för varje gång, å andra sidan är det kanske det jag vill se och inte hur det verkligen ser ut. Det e nog dax för lite foto snart (ska bara bli av med den svullna magen först).

    Nu får klockan gå fort så jag får ta helg!

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 197 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.