Bänkpressprogrammet MM2K

Home Forums Allmänt om gymträning Bänkpressprogrammet MM2K

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 124 total)
  • Author
    Posts
  • #368773

    Varför bannades biffsson??

    Skulle vilja kontakta honom..

    #368774
    Salus wrote:
    Varför bannades biffsson??

    Skulle vilja kontakta honom..

    Han bytte användare. Har jag förstått det rätt är det han som är Damien Thorn.

    #368775
    Salus wrote:
    Varför bannades biffsson??

    Skulle vilja kontakta honom..

    Det stämmer det Klonas88 skriver.

    Jag bytte användarnamn här eftersom ag ville ha samma användarnamn som jag har på ett annat forum.

    #368776
    Klonas88 wrote:
    Funtar på att börja köra det här sen i vår. Har lite funderingar dock. På övriga övningar å dagar när man inte kör bänk, failure varje set, failure sista setet eller aldrig failure?

    Det har jag aldrig tänkt på.
    Jag har ingen aning, kanske står det i word-documentet.

    #368777
    peky wrote:
    Just nu tar jag 95 :P

    Då siktar vi på 105kg :up:

    #368778
    Erik_Hellström wrote:

    Härligt, får tacka för den hjälp jag fått (och kommer få) av ditt excel-program!

    Roligt att någon mer än jag har nytta av det :)

    #368779
    Klonas88 wrote:
    Han bytte användare. Har jag förstått det rätt är det han som är Damien Thorn.

    Det känns bara lite pinsamt att jag har stavat namnet fel 😮

    Det ska vara som du stavat det (från Omen-filmerna), men jag hade fått för mig att det stavades Thorne.

    #368780

    Fler frågor :P

    Hur ska man värma upp inför bänkprogrammet?

    Går det bra att köra bänkprogrammet och chinsprogrammet samtidigt?

    När man kör chinsprogrammet. Om man skriver in att man maxar en chin på sin egen vikt, då står det att man ska göra 6reps x sin egenvikt första passet. Hur sjutton ska jag klara det? :S

    Står även att man ska köra 1,25kg x 0,5 negativ reps. Hur gör man en halv rep? :S

    #368781
    Quote:
    Hur ska man värma upp inför bänkprogrammet?

    Det tror jag inte står. Men jag har läst i ett annat program att det är dumt att värma upp med för många reps i uppvärmningen. Då drar man på sig mjölksyra och blir slut i muskeln innan man ens börjat ta i.

    Så här kör jag om man ska köra på 100kg:

    20kg 10 reps
    50kg 6 reps 3-5 set
    70kg 3 reps

    Quote:
    Går det bra att köra bänkprogrammet och chinsprogrammet samtidigt?

    Ja

    Quote:
    När man kör chinsprogrammet. Om man skriver in att man maxar en chin på sin egen vikt, då står det att man ska göra 6reps x sin egenvikt första passet. Hur sjutton ska jag klara det? :S

    Programmet är inte anpassat till att man bara klarar en gång på sin egen kroppsvikt. Man måste klara iallafall 10-20kg mer än man väger.

    Om man bara maxar sin egen kroppsvikt så kan man placera en bänk bakom sig och placera fötterna på den. Då blir man lite lättare i kroppen

    Quote:
    Står även att man ska köra 1,25kg x 0,5 negativ reps. Hur gör man en halv rep? :S

    Det går bra om man kör på en smithmaskinstång och placerer en bänk under som man står på. Stången ska vara placerad så lågt att när man stå på bänken så ska man stången vara vid hakhöjd. Sedan kliver man av bänken och sänker ner sig sakta. Bänken ska vara placerad strax framför stången så att den inte är ivägen när man sänker ner sig.

    #368782
    Damien Thorne wrote:
    Det tror jag inte står. Men jag har läst i ett annat program att det är dumt att värma upp med för många reps i uppvärmningen. Då drar man på sig mjölksyra och blir slut i muskeln innan man ens börjat ta i.

    Så här kör jag om man ska köra på 100kg:

    20kg 10 reps
    50kg 6 reps 3-5 set
    3*70kg
    Ja

    .

    Jag har läst på flera håll att det är en bra idé att värma upp med så många reps som man ska köra i sitt arbetsset. SKa man t ex försöka sig på en 4a på 150kg i bänkpress så värmer man väl först kanske nåra 10or på väldigt lätta vikter innan man börjar trappa upp med t ex 4*100kg, 4*120kg, 4*135kg eller nånting. Jag har provat det här ett tag och jag tycker det känns vettigare än att köra många reps som uppvärmning och sen köra ett arbetsset med få reps. Givetvis är det här inte hugget i sten, men det kan vara en bra riktlinje :D

    #368783
    Jacksatan wrote:
    Jag har läst på flera håll att det är en bra idé att värma upp med så många reps som man ska köra i sitt arbetsset. SKa man t ex försöka sig på en 4a på 150kg i bänkpress så värmer man väl först kanske nåra 10or på väldigt lätta vikter innan man börjar trappa upp med t ex 4*100kg, 4*120kg, 4*135kg eller nånting. Jag har provat det här ett tag och jag tycker det känns vettigare än att köra många reps som uppvärmning och sen köra ett arbetsset med få reps. Givetvis är det här inte hugget i sten, men det kan vara en bra riktlinje :D

    Det känner jag igen. Det låter bra :up:

    #368784

    Sådärja, nu är den efterlängtade maxningen i bänken gjord!

    Resultatet blev: 85kg
    Pressade för två månader sen upp 77.5kg, så tendens till ökad styrka fins helt klart =)

    På måndag om exakt en vecka drar jag igång med MM2K för första gången, mitt mål;
    Klara av att maxa på en tresiffrig vikt innan studenten i början på juni, om jag lyckas följa det kommande sjuveckorsprogrammet bra så borde jag landa på 95kg, bara att hoppas =)

    Kommer posta resultat här i tråden allteftersom veckorna fortlöper, och mina nya mål blir bräckta! ;)

    #368785
    mSJÖDIN wrote:
    …Och varför skirver du det här och inte i din journal?

    Vad är felet med att dela med sig av resultaten jag får från trådskaparens program i hans egen tråd?

    Självfallet kommer jag föra noggrannare redovisningar i min journal, men om det stör dig så fruktansvärt mycket att jag skriver samma sak i två skilda trådar så låt bli att läsa den ena (eller båda)..

    Nåväl, självklart ska jag inte ”kladda ner” den här tråden med onödig text om trådskaparen personligen inte vill, eller om det är mot forumets regler.. tänkte bara att det kunde vara kul för Damien_Thorne att kunna följa mina framsteg utan att klicka sig in i min journal.

    #368786

    Erik…

    Jag tycker att det är bra att du skriver in dina resultat som du får med programmet. Det är intressant att läsa. :up:

    #368787
    Erik_Hellström wrote:
    tänkte bara att det kunde vara kul för Damien_Thorne att kunna följa mina framsteg utan att klicka sig in i min journal.

    DU TÄNKTE FEL!!!
    Nä skoja bara, tusan posta på.. 100kg innan studenten klarar du lätt som en plätt.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 124 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.