Bänkpressprogrammet MM2K

Home Forums Allmänt om gymträning Bänkpressprogrammet MM2K

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 124 total)
  • Author
    Posts
  • #368803

    Damien, tackar och bugar før ett kanon program.
    Har kommit halvægs in i programmet och allt går som det skall. Programmet håller vad det lovar, ær skitnøjd med utvecklingen. Startade på 105 kg och ær uppe i 120 kg och stændigt økande. Tack Damien :worship: før att jag inte lægre har brøst och bringa som en kokkosflinga.

    #368804
    Pennywise wrote:
    Damien, tackar och bugar før ett kanon program.
    Har kommit halvægs in i programmet och allt går som det skall. Programmet håller vad det lovar, ær skitnøjd med utvecklingen. Startade på 105 kg och ær uppe i 120 kg och stændigt økande. Tack Damien :worship: før att jag inte lægre har brøst och bringa som en kokkosflinga.

    Roligt att det går bra för dig :)

    #368805

    Började med MM2K version 2 den nya idag. Har höga förväntningar efter vad alla andra har sagt om det. ;) Tackar för programmet Damien. :)

    #368806

    Jag började också med MM2K idag, men jag började med det gammla tror jag det var. ;)

    #368807
    TheAnimal wrote:
    Började med MM2K version 2 den nya idag. Har höga förväntningar efter vad alla andra har sagt om det. ;) Tackar för programmet Damien. :)

    :yahoo:

    #368808

    Imorgon kör jag igång med MM2K, förväntansfull som ett barn på julafton. Fast början på programet ser rätt soft ut. Men det kanske är det som är felet när jag kör, alltid svinhårt, aldrig lätta pass. Ökar jag 12,5 kg i bänk på 7 veckor ska söka upp D.T. och hångla upp honom!:D :D :D

    #368809
    nasse wrote:
    Imorgon kör jag igång med MM2K, förväntansfull som ett barn på julafton. Fast början på programet ser rätt soft ut. Men det kanske är det som är felet när jag kör, alltid svinhårt, aldrig lätta pass. Ökar jag 12,5 kg i bänk på 7 veckor ska söka upp D.T. och hångla upp honom!:D :D :D

    Ajaj… Hoppas att du bara ökar 10kg :|

    #368810

    Hmm ja märkte att det inte bara var att köra programet om och om igen o alltid öka hela tiden :P första gången ja körde det ökade jag mest andra gången gick det segare o det tog stopp vid 100 gränsen :P … ska ha ett uppehåll från det på kanse 2 månader o sen gå på det igen så får vi se hur det går :)

    #368811

    Kom att tänka på intensiteten…hur mycket ska man vila mellan seten?
    1-2 minuter, verkar det rimligt?

    #368812
    nasse wrote:
    Kom att tänka på intensiteten…hur mycket ska man vila mellan seten?
    1-2 minuter, verkar det rimligt?

    ”you need to rest at least three minutes between sets on major lifts like the bench press and squats. For all other movements, rest two minutes between sets. I find that a stopwatch is an invaluable aid. Get one.”

    #368813

    jag är inne i min 3e period med MM2K nu på ett år och ska nu öka från 97.5kg bänk till 107.5kg :) ska ta 100kg negativ rep imorgon :D

    #368814

    Damien jag har en fråga till dig. Jag tränar ju efter nya MM2K version 2, om jag maxar 90 så ska jag ta 85 kg i negativ hur går det ihop? Negativ ska väl vara mer än vad jag kan ta? Eller är jag ute och cyklar nu?

    #368815
    TheAnimal wrote:
    Damien jag har en fråga till dig. Jag tränar ju efter nya MM2K version 2, om jag maxar 90 så ska jag ta 85 kg i negativ hur går det ihop? Negativ ska väl vara mer än vad jag kan ta? Eller är jag ute och cyklar nu?

    Iiiihhhh, det har blivit fel :frust:

    Alla negativa ska höjas med 5kg.
    På vissa vikter (tex 90kg) så hamnar den första negativa på samma vikt som man maxar, men på andra vikter är den nåt kilo tyngre.

    #368816
    Damien Thorne wrote:
    Iiiihhhh, det har blivit fel :frust:

    Alla negativa ska höjas med 5kg.
    På vissa vikter (tex 90kg) så hamnar den första negativa på samma vikt som man maxar, men på andra vikter är den nåt kilo tyngre.

    Okej.Tack då vet jag det. ;)

    #368817

    Ahaaa, då förstår jag varför min negativa kändes så lätt. Höll på att somna innan vikten var nere. Men ärligt talat, kan man inte lassa på lännu mer på dem negativa. Eller förstör man upplägget på programet då?

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 124 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.