Gym tabbar(från andra)/upplevelser

Home Forums Allmänt om gymträning Gym tabbar(från andra)/upplevelser

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 305 total)
  • Author
    Posts
  • #68854
    #496422

    Som rubriken säger..

    Alltså om nått roligt hänt på gymet då man inte kan hålla tillbaka –:D” title=”>:D” class=”bbcode_smiley” />

    Har två roliga saker att dela med mig av…

    En va en vanlig tränings dag då det glassar in en kille som nog inte hade vart på ett gym så många gånger tidigare..han såg lite almänt osäker ut..han går fram till stället med ”färdiga” skivstånger och ska lägga sig på en av bänkarna…och då han ska försöka gå förbi en kille som redan ligger på en av bänkarna så slår han in skivstången i spegeln bakom sig så..så denTOK PAJJAARR!och alla som för 5 sec sen pratade högt och va inne i sin träning tittar på killen som nu är helt röd i ansiktet..och när han märker det tar han sin vattenslaska och går ut dirket…och har inte sätt nå mer av han sen..
    kunde inte låta bli att skratta…men tyckte samtigit synd om killen…

    allt det här till låten ”havet är djupt”

    Sen en till grej…då ja hörde i omklädningsrummet när en kille snacka om hur bra gainer va….att han fick stånd när han tog den och att han därför inte kunde ta den i omklädningsrummet utan skulle vänta tills han gick ut..
    Och att han i bland tog en gainer innan han körde en handtralla…

    :D

    mvh patrik

    sorry för att ja skriver och stavar som en 5-åring:

    #496423

    haha den historian om gainer
    måste vara den sjukaste jag hört :D

    #496424
    laham wrote:
    haha den historian om gainer
    måste vara den sjukaste jag hört :D

    den killen kommer gå långt :emo-thumb

    #496425

    Historien är väl inte träningsrelaterad, men den tilldrog sig på gymmet iallafall.

    En dag när jag travar in på gymmet möter jag innehavaren i entrén, som leder en märkbart blek man i armen hållandes en videokamera. Väl inne i omklädningsrummet går det inte att undvika att se att en stor del av innertaket nu befinner sig i en trasig hög på golvet. Vidare hör jag en som säger ”…jag fick honom i huvudet, jag höll på att spöa honom…”

    Det visar sig att det här puckot, via toaletten kypit över innetaket till damernas dusch och där filmat genom en lite öppnad takplatta. När han sedan skulle krypa tillbaka, kröp han för långt och hamnade på det bräckliga innertaket i herrarnas omklädningsrum…
    Han hade tydligen precis köpt ett träningskort på gymmet men sågs inte mer…

    Något som gör saken nästan ännu bättre är att mannen intervjuades i tidningen(?) och menade att han utsatts för utpressning då ”någon” förevigat honom och hans flickvän(??) i en intim situation. Det var således inte hans idé…
    Tro’t den som vill…

    #496426
    peteks wrote:
    Historien är väl inte träningsrelaterad, men den tilldrog sig på gymmet iallafall.

    En dag när jag travar in på gymmet möter jag innehavaren i entrén, som leder en märkbart blek man i armen hållandes en videokamera. Väl inne i omklädningsrummet går det inte att undvika att se att en stor del av innertaket nu befinner sig i en trasig hög på golvet. Vidare hör jag en som säger ”…jag fick honom i huvudet, jag höll på att spöa honom…”

    Det visar sig att det här puckot, via toaletten kypit över innetaket till damernas dusch och där filmat genom en lite öppnad takplatta. När han sedan skulle krypa tillbaka, kröp han för långt och hamnade på det bräckliga innertaket i herrarnas omklädningsrum…
    Han hade tydligen precis köpt ett träningskort på gymmet men sågs inte mer…

    Något som gör saken nästan ännu bättre är att mannen intervjuades i tidningen(?) och menade att han utsatts för utpressning då ”någon” förevigat honom och hans flickvän(??) i en intim situation. Det var således inte hans idé…
    Tro’t den som vill…

    :D

    #496427
    StorPatrik wrote:
    :D

    Läste om detta i tidningen. Jisses vicken människa.

    #496428

    Det här upplevde jag för en tid sedan på ett gym. Tränade ganska tidigt på dan, vid 12, halv ett ungefär. Var ganska lat av mig, lyfte lätt och latade mig mest. Det kommer in en kille, ställer sig en bit ifrån mig och börjar köra Ez curls – tungt. Han började visserligen lätt men ökade kraftigt. Han svingar – och då menar jag SVINGAR – upp vikterna, tar ner stången tills armarna är i 90 grader, och svingar upp igen. Det här gör han några set innan han går över till hantlarna. Naturligtvis tar han såpass tunga hantlar att han måste SVINGA upp dem, på ett sätt som jag aldrig sett någon svinga förr!! Tror det var en kombination av shrugs-ryck-press!! Var braa sugen på att ställa nån rolig fråga men lät bli dock!
    Det roligaste av allt var dock när han skulle börja köra marklyft. Han gjorde ett par reps på ca 100-110kg. Det gjorde han väl hyfsat lätt. Men sen lassade han på kanske 50-60 kg till. Han tar ett bälte och spänner på sig, gör sig beredd i några minuter, innan han ska ta i. Just som han ska lyfta upp den, så hör jag nog den längsta men ändå kortaste, och mest ljudliga BRAKskiten jag någonsin hört! Killen blir knallröd i ansiktet, mumlar något medan han går till WC (förmodar jag), då han inte syns till på ca en kvart! Som tur var var det bara jag och en annan kille till på gymmet vid det tillfället. Kunde inte göra annat än :D

    #496429

    Var med om en rolig grej för rätt länge sen nu, måste börja att berätta att vi har 15kilos kakor med en gummiring runt som går att ta bort, kom ner på gymmet och såg en kille som är väääldigt speciell ligga och köra bänk, oj tänkte jag , han kan ligga och reppa på 170kg!? trodde jag inte…han körde sina 6ggr, och när han lägger tebax stången, så ramlar det ner två lösa gummi ringar som karln klämt fast mellan 15kg plattorna! så han körde ju bara på 110kg…gissa om han försökte fixa det snabbt!:D

    #496430
    Lars Berglund wrote:
    Var med om en rolig grej för rätt länge sen nu, måste börja att berätta att vi har 15kilos kakor med en gummiring runt som går att ta bort, kom ner på gymmet och såg en kille som är väääldigt speciell ligga och köra bänk, oj tänkte jag , han kan ligga och reppa på 170kg!? trodde jag inte…han körde sina 6ggr, och när han lägger tebax stången, så ramlar det ner två lösa gummi ringar som karln klämt fast mellan 15kg plattorna! så han körde ju bara på 110kg…gissa om han försökte fixa det snabbt!:D

    Haha priceless:emo-thumb

    #496431
    Lars Berglund wrote:
    Var med om en rolig grej för rätt länge sen nu, måste börja att berätta att vi har 15kilos kakor med en gummiring runt som går att ta bort, kom ner på gymmet och såg en kille som är väääldigt speciell ligga och köra bänk, oj tänkte jag , han kan ligga och reppa på 170kg!? trodde jag inte…han körde sina 6ggr, och när han lägger tebax stången, så ramlar det ner två lösa gummi ringar som karln klämt fast mellan 15kg plattorna! så han körde ju bara på 110kg…gissa om han försökte fixa det snabbt!:D

    Hahah…den var bra!!!!

    #496432

    En klassiker är ju de som har satt på rakastången i latsdraget och när de drar ur sprinten för att ändra vikt, får stången i huvudet….:o

    Min friidrottstränare skulle visa oss hur man gör framåtkast med kula.
    Du står bredbent, böjer dig framåt och svingar kulan under dig mellan benen och tar fart och hivar den framåt samtidigt som du gör ett utfall….
    enda problemet var att han nissbedömde ansvåndet till asfalten och dunkade i kulan (7,26 kg) med fingrarna under, rakt ner i asfalten…han höll på att svimma av smärta….

    En annan tränare tryckte upp stången i hakan när han skulle visa ryck…
    Han knockade sig själv…:o

    #496433

    Det h

    #496434

    sitter här och asgarvar! :D

    min far va delägare i ett gym för många år sen, och för ett tag sen så berättade han om en incident som hade hänt en kille på gymmet. han skulle köra knöböj men det vart för tungt för han o han kom inte upp! då fick han panik och i stället för att släppa stången bakåt så rulla han den framåt över huvet så den fastna i håret o drog med dig massa hår! rrrrrrrrrriiiiiiiiiitch! :(

    #496435

    Det kan hända riktigt otäcka saker också. Såg en rätt ny kille för några år sen som hade fått tag i en vinklad stång och tänkte köra bicepscurl med den. Det var mycket folk och bänkar framme vid spegeln så han backade några steg, kollade lite åt sidan och snirklade sig bakåt några steg till….rätt in i vadpressen, och föll handlöst baklänges över maskinen med en stång och vikter över sig.

    Såg ganska illa ut men han gick därifrån utan hjälp i alla fall.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 305 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.