Gym tabbar(från andra)/upplevelser

Home Forums Allmänt om gymträning Gym tabbar(från andra)/upplevelser

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 301 through 305 (of 305 total)
  • Author
    Posts
  • #496723

    En av de saker man lyckats med är
    Benböj på gamla Colliseum i Västerås,
    Har 160 kg på axlarna och är på 7 repset, går hur bra som helst, på väg upp tappar jag balansen och ramlar bakåt handlöst, min passare hade tagit paus, han hade hittat något intressantare och stog 10 m ifrån och bokade en fredagsdejt.
    Jag klarar mig utan skador, men man var ju lite skakis att köra benböj tungt ett tag.

    #496724

    Andra tabbar jag träffat på,
    En erfaren gymräv kör benpress på gamla Idrottshallens gym i Västerås en söndagsmorgon. han är där tidig och lassar på, problemet är att han har lassat på lite för mycket och har begränsad rörlighet i lederna, han fastnar i bottenläget, strax ovanför den position där släden går i botten, och där ligger han i över 2 timmar tills nästa gymutövare kommer in på gymmet och lyfter av vikter så att han kan komma loss,
    jag kommer in i samma veva och ser honom halta ut från gymmet, han var borta från gymträning en mycket lång tid efter denna upplevelse,

    #496725

    Kom och tänka på en sjukt rolig grej.

    Detta var längesen. Vi har ett ganska litet gym och inte så mycket vikter så dom flesta hänger på en smith-maskin. En polare till mig skulle plocka av vikter vid sidan om smith-maskinen som han skulle använda till någon övning som han skulle köra. Istället för att plocka av från smith-ställningen så börjar han plocka av vikter från själva stången där en snubbe precis ska utföra en övning, så han plockar av typ 45 kg från ena sidan av smith-stången medans det finns vikter kvar på den andra sidan. Snubben undrade va faan min polare höll på med, så han lämnade tillbaka vikterna medans han såg ut som en tomat i ansiktet och skämdes som fan :D

    #496726

    På mitt gym som jag tränade på för ett tag sen var det typ 6 st killar som kom in, alla hade långbyxor, idrottsskor, linne och mössa(lol?). Alla verkligen SPRANG till bänken, jag hade aldrig sett dessa killar innan så jag antar att det var deras första gång på just detta gym. Alla sprang iaf mot bänken och ledig var den. Så dem stog där alla 6 och delade på bänken, senare började 4 stycken flytta sig mot fria bänkarna och köra hantelpress. Det var då två stycken kvar vid bänken och han som skulle passa ville dra på toa och frågade sin vän ifall det var okej, och ja det var det. Så han killen bänkade med någon vikt som jag antar att han aldrig kört med innan även fast hans kompis inte var där och passade, så tillslut blev det att han skrek ”hjälp, hjälp” till sina kompisar som höll på att passa åt sina vänner som körde hantelpress, så där låg han helt själv med stången på bröstet, det värsta var ju att ingen hjälpte honom, så jag fick avsluta mitt set och gå fram till honom.

    #496727
    -Hallberg- wrote:
    Kom och tänka på en sjukt rolig grej.

    Detta var längesen. Vi har ett ganska litet gym och inte så mycket vikter så dom flesta hänger på en smith-maskin. En polare till mig skulle plocka av vikter vid sidan om smith-maskinen som han skulle använda till någon övning som han skulle köra. Istället för att plocka av från smith-ställningen så börjar han plocka av vikter från själva stången där en snubbe precis ska utföra en övning, så han plockar av typ 45 kg från ena sidan av smith-stången medans det finns vikter kvar på den andra sidan. Snubben undrade va faan min polare höll på med, så han lämnade tillbaka vikterna medans han såg ut som en tomat i ansiktet och skämdes som fan :D

    HAHAHA exakt sådär har jag gjort, fast då drog jag av en 20:a och killen hade inte börjat sitt set än =D, jag var så jävla trött den dagen så jag märkte inte ens

Viewing 5 posts - 301 through 305 (of 305 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.