Dopingkontroller inom Bodybuilding??

Home Forums Bodybuilding Dopingkontroller inom Bodybuilding??

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 185 total)
  • Author
    Posts
  • #1004539

    JÄVLAR vilken sorglig inställning många av er har. Fyfan. Det är ok bara för att alla gör det? det kanske är omöjligt att bli av med doping, men man måste ju för fan ha en ambition. Ni kan ju logga in på vägverket och hacka lite på dem ang 0 visionen inom trafiken.

    #1004540
    Jonas L wrote:
    Jo självklart krävs det hårt slit och en 100%-ig insats för att bli stor även om man använder anabola.. Men det försvarar inte personen i fråga! Visst är man imponerade av hur stora de är men jag kan inte säga att ja beundrar deras tillvägagångssätt! Har de så pass bra anlag, träningsvilja och kunskap har de goda möjligheter att nå högt ändå..

    Vissa kan inte komma upp på ett SM nej hur de än sliter.. Men det är likadant i alla andra sporter. Alla har inte samma förutsättningar därför kvittar det vilken sport det handlar om så kan inte alla nå elitnivå…
    Och för att ”rena tävlanden” ska få chansen så gynnas deras hårda slit knappast av att ”anabola tävlanden” tar deras platser..
    Ta Johann Mühlegg som ett exempel i skidåkning.. Ska man beundra de dopade i bodybuilding så ska man självklart beundra Mühlegg också! Han hade inte varit överlägsen i OS fastän han dopade sig om han inte hade tränat extremt hårt! Men det försvarar honom inte och tack och lov så upptäckte de honom.. Per en ren och grymt bra skidåkare fick ta skit för det och kommer aldrig nånsin komma tillbaka till elitnivå nån mer..

    :D Du tar ju bara priset i att vara naiv… tror du att bara för ngn kan lyckats klara ett dopningsprov så innebär det att man är ren?
    Det har inte stått en ren kille på en 100mfinal i ett friidrotts-vm dom senaste 20 åren tex detvågar jag sätta mkt på trots det är det ju inte så många som åkt dit…
    men det är ju typiskt svensk att tro att alla svenska idrottsstjärnor är rena:|

    #1004541
    IATOAON wrote:
    Du tycker inte det är det minsta konstigt att han kunde ”formtoppa” och dominera ett VM för att sedan aldrig någonsin igen prestera i den absoluta toppen?

    Att formtoppa lagom till ett mästerskap är vad samtliga som har chans att vinna försöker göra.. Det är inte alls konstigt att han är som bäst precis under ett mästerskap då han tillsammans med sitt team planerar och bygger upp hela säsongen för att vara som bäst då det gäller! Hela säsongen tills mästerskapet handlar om att vara i kanonform till mästerskapet! Om han inte placerar sig bra i tävlingar nån månad innan så är det inget konstigt i sig.. :emo-thumb
    Sen har vissa svårare med den bedriften..

    IATOAON wrote:
    Precis som det nämnts så många ggr tidigare i andra trådar att det är viktigt inte minst för att framkalla prestationsångest hos 100 tals killar och tjejer som nyss inlett sin ”karriär” på gymet.

    Vad menar du med det? Får tjejer och killar prestationsångest om de inte vet att de kan bli lika stora som de dopade?

    #1004542
    IATOAON wrote:
    Jepp, alla är rövhål tills de bevisat motsatsen 8)

    Men om det nu inte går att bevisa motsatsen så är alla rövhål..

    #1004543
    Jonas L wrote:
    Vad menar du med det? Får tjejer och killar prestationsångest om de inte vet att de kan bli lika stora som de dopade?

    Om de inte inser att en del av ekvationen som tagit de dit är doping är det lätt hänt ja. Inte helt ovanligt, den typen av frustration förekommer ju nästintill dagligen här på forumet tex.

    #1004544
    Anders Carlsson wrote:
    :D Du tar ju bara priset i att vara naiv… tror du att bara för ngn kan lyckats klara ett dopningsprov så innebär det att man är ren?
    Det har inte stått en ren kille på en 100mfinal i ett friidrotts-vm dom senaste 20 åren tex detvågar jag sätta mkt på trots det är det ju inte så många som åkt dit…
    men det är ju typiskt svensk att tro att alla svenska idrottsstjärnor är rena:|

    Vart har jag påpekat detta? :what:

    Jag tror Per är ren, det har jag nämt och det tror jag fortfarande! :emo-thumb

    #1004545

    Såg en dokumentär för ett tag sedan där en av de ansvariga på ett test labb pratade om problematiken inom dopingen. Har för mig han var ansvarig för testandet inför OS.

    Enligt honom får de aldrig reda på designer steroiderna om inte ngn tipsar dem el. skickar in ett prov exemplar.

    Kina ska väl ha varit bland dem första som kom på hur man kunde gå runt doping testerna genom olika metoder och använde dem metoderna på hela sitt landslag. Det är vad jag läst för ganska länge sedan iaf.

    Sedan handlar elitidrotten om oerhörda summor pengar. De som ordnar fram nya steroider el. hittar andra sätt för idrottarna att komma undan testerna tjänar rejäla summor pengar. Idrottarna får fortsätta ostört och när vissa av dem slår rekord el. placerar sig bra dras det in än mer pengar och sponsorerna blir nöjda och glada. En stor cirkus runt det hela där alla vill ha sin del av kakan. Samtidigt vill publiken se nya rekord och vinster hela tiden.
    Frågan är om vanligt folk ens vill veta vad som pågår bakom kulisserna.
    De har sina krav på resultat men förstår knappast vad som krävs för att uppnå resultaten.

    Känner man folk som antingen är i eliten inom en idrott el. som umgås med folk i eliten på ngt sätt så får man höra mkt om hur det ligger till, precis som IATOAON säger. Får man det svart på vitt så är det rätt omöjligt att fortsätta vara naiv på ngt sätt.

    Jag har iaf slutat bry mig och försöker istället njuta av den idrott jag gillar att kolla på utan att spekulera om vem som är ren och vem som inte är det.

    #1004546
    Lindmark wrote:
    Jag har iaf slutat bry mig och försöker istället njuta av den idrott jag gillar att kolla på utan att spekulera om vem som är ren och vem som inte är det.

    Det är ungefär där jag också är!

    Tycker det är skitcoolt när de cyklar i 45km/h i uppförsbacke flera mil i Tour d France. Blir jäkligt impad när de står pall för 120km/h på ett par skidor i ett störtlopp. Höjer på ögonbrynen när någon kastar iväg ett spjut upp mot 90min. Tappar andan när en byggare trycker till en dubbel bicce bakifrån och rövjävlen är randig!

    Det är vad elitidrott handlar om för mig, man vill se den otroliga prestation dessa människor kan utföra pga sin livslånga satsning!

    #1004547
    IATOAON wrote:
    Det är ungefär där jag också är!

    Tycker det är skitcoolt när de cyklar i 45km/h i uppförsbacke flera mil i Tour d France. Blir jäkligt impad när de står pall för 120km/h på ett par skidor i ett störtlopp. Höjer på ögonbrynen när någon kastar iväg ett spjut upp mot 90min. Tappar andan när en byggare trycker till en dubbel bicce bakifrån och rövjävlen är randig!

    Det är vad elitidrott handlar om för mig, man vill se den otroliga prestation dessa människor kan utföra pga sin livslånga satsning!

    Ett spjut i 90 min är väldigt bra! Hehe, nä vet vad du mena..! :emo-thumb

    Jo jag håller med dig om att det är skoj att se prestationerna! Och jag är inte emot prestationerna i sig utan att det är synd att det ska ske på ett trist sätt…

    #1004548
    IATOAON wrote:
    Tycker det är skitcoolt när de cyklar i 45km/h i uppförsbacke flera mil i Tour d France.

    cyklingen kan ju vara den sport förutom BB som e mest dopad!

    #1004549

    angående prestationsångest iaotaon så är det väl precis tvärtom: alla nybörjare får nuförtiden snabbt lära sig enligt myten och alla förståsigpåare att alla stora, starka killar och tjejer på gymmet dopar sig, wow jätte bra för prestationsångesten och verklighetsuppfattningen? nej, felaktigt och tragiskt är vad det är, det hjälper till helt klart det vet vi alla, men en skillnad som natt och dag är det inte och har aldrig varit, folk sparar tid det är allt, på gymråtte nivå iaf.

    ne jag kan inte se hur rena tävlande skulle vara negativt för nån, vare sig dom själva, sporten eller nybörjarnas mentala och fysiska välmående, sen att det inte är så idag är en annan sak, men vad är felet med att jobba mot det?

    visst tillhör dopingen alla sporter när vi pratar om den främsta eliten men att påstå att alla på elit nivå är dopade är att verkligen begränsa sin egen kapacitet, sedan att en kille som ben j förmodligen tävlade mot ett startfält där alla vara lika pumpade som han är en annan femma, idag jobbar fri idrottsvärlden bra mycket mer seriöst mot doping än tidigare.

    #1004550
    IATOAON wrote:
    Dopingkontrollerna är inte på något sätt en garanti att atleterna är rena eftersom det precis som Lindmark skriver går att komma runt. Ett exempel är tex det som i folkmun kallas ”ryssfemmor”, pga sin halveringstid är det ur kroppen innan B-proven skall tas. Med andra ord kan du åka fast i första provet men sen är du ren till andra.

    Jag tror att vi till stor del sitter på likvärdig information, men hur menar du med B-testet? Som du skrivit det, ser det ut som om B-testet tas vid en annan tidpunkt? Både A- och B-test tas vid samma tidpunkt av samma urin. Enda skillnaden är att B-testet inte körs i analysemojängen om inte A-testet är positivt och den testade begär det. Eller är det jag som inte kan läsa det du skriver?

    #1004551
    xRickardx wrote:
    Varför skriver du det? Jag tror IATOAON menar att det fortfarande är häftigt fastän kemiska substanser, men varför du skriver sådär fattar jag inte. 😮

    Det kan ha varit en helt vanlig tanke från hans sida! :emo-thumb

    #1004552

    varför ska man införa dopingtester i bodybuilding? det är som att säga till en stavhoppare att han inte längre får använda sin stav.

    #1004553
    xRickardx wrote:
    Varför skriver du det? Jag tror IATOAON menar att det fortfarande är häftigt fastän kemiska substanser, men varför du skriver sådär fattar jag inte. 😮

    för att jag e italienare :D
    o sen för att (kommer inte ihåg vad han heter) efter att ha åkt fast för doping förra Giro d’Italia, svarade ”annars kan man inte vara bland topp 10” när han fick frågan ”varför han dopade sig”
    med ett tonläge o ett ansiktsutryck som om det var en riktigt dum fråga

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 185 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.