bighulken

Home Forums Dagböcker bighulken

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 938 total)
  • Author
    Posts
  • #158696
    waco3000 wrote:
    Först blev jag jätterädd och började bita på naglarna men sedan såg jag ”safetypinnarna”. Ha,ha, tack för att du bjuder på lite gymglädje! Kul att få se ”failarfilm” ibland för allt går ju inte riktigt som man har tänkt sig i verkligheten.

    Vart tog din stiliga, gröna avatar vägen?

    nja,tyckte väl den var i kaxigaste laget…………..:ike:

    #158697

    Vila denna vecka,blir det!!! varit sjuk,sön-må-Ti.utslagen å sov i 3 dygn,men nu friskare.
    så ber att få åter komma med träning ,nästa vecka,å lite film också.:P

    så denna vecka ,en paus,välbehövlig dock!!!!:ike:

    #158698
    bighulken wrote:
    Jaha,bidde ingen träning igår lördag,åkte ner till båtklubben i stället.där var det mycket folk/polare.det blev mycket snack å öl,senare grillning också!!
    Så är så lagom pigg idag!!! sovit i båten………..;)
    :p
    bighulken wrote:
    Idag blev det övre rygg-mark!…
    När jag gick hemifrån skulle jag köra ben var det tänkt!!!
    men stannade å satte mig på en sten å funderade ett tag!
    hmmm,har ju inte kört ben på 3 månader,då kommer jag få värsta träningsvärken ju.å jag som har en massa viktiga saker denna vecka!
    näe,jag ändrade mig,å körde övre rygg-mark i stället!!!
    .:ike:

    Du är skön, Big Hulken, det är såna där små vardagsfunderingar och
    händelser som är roliga att läsa. :-)

    #158699

    jaha,har varit sjuk denna vecka samt inte hunnit med träning heller!
    mkt med firman osv,bokföring å annat.
    idag har jag städat,tvättat,handlat mat,fixat bokföringen,handlat snus,så nu börjar jag att bli mör på eftermiddagen……..

    men behövde verkligen vara ledig från träningen denna vecka!!! tur att sjukdomen kom då !!!
    så väntar å börjar att bli sugen nu igen på att köra på igen…..
    :up:
    1 hel vecka!!! utan träning,det var det länge sedan jag var med om……:P

    träna på nu alla !!! å sköt kosten å sömnen,träningen är den lätta biten…….

    mvh bihulken:ike:

    #158700

    Jaha,har kört första passet på 2 veckor nu då!
    blev bröst-vader.

    bänk:50,80,110×8,8,8.140x4FU,160×1,140×6.
    snebänk:110×8,8,8,8,8. flyes i maskin 4×10.
    sen tänkte jag börja förbereda mig för beach 2012, stående vadpress 5×15.sen en sköööööön bastu på det.känner mig lite mör,beror väl på att jag varit sjuk å sen vilat också.
    men hoppas på att kunna hosta igång maskineriet nu igen!:ike:

    ha det alla hät på body…:up:

    #158701

    Vadpress inför beachsäsongen, tja varför inte? Jag har personligen inte funderat över att titta så långt ner men jag får väl börja med det för att se vad man gått miste om, haha!

    Gillar din sköna, gröna bild bättre:up:.

    #158702

    misstänkte det,men passar också bättre till namnet,den gröna mannen!

    vader,har du inte hört uttrycket(stå i vassen)? det kan man få göra om man bara har hälsenan av en bofink till vader……..lol.
    jaja,men har börjat med promenixer nu också,mätte på eniro,2.7km.lagom för mig att börja med.tänkte bli av med lite fläsk på denna valross-kropp nu.

    #158703

    Ingen träning idag!
    körde en promenix i stället,2.7km.:up:

    börjar med det nu varje dag,vill ha bort lite av fläsket på denna valross-kropp!!!:)

    tidigare i år:
    [http://youtu.be/IEVWUk6InHI]

    ha det nu all här på body:O

    #158704

    var nere på gymet ,körde marklyft!
    fy fasen va svag jag blivit/känner mig efter förkylning som inte riktigt vill släppa taget.
    Marklyft:60×10,100×8,140×6,170×3,200×2,170×5.sen orkade jag inge mera!! sen en skööön sauna på det!!

    promenixerna går bra också,igår 2 st vändor a 2.7km.
    i morse 1 st.:ike:

    redan ger det resultat!!!:up:

    kan väga mig på vågen nu!!!:) vikt 149.1kg.

    ja ja ,ha en trevlig helg nu alla här på body!!!!!:P

    #158705

    Jag vet inte hur det är ställt med din kondis men vet av egen erfarenhet att simpla prommisar kan vara nog så krävande ifall man är i dålig form.

    Sauna, det är grejer det! Det är sällan jag tar mig tid att bastubada efter träningen men det är ju helt enkelt underbart. Jag brukar istället vintertid slinka in i grannens vedelade bastu där vi gemensamt känner in stämningen med finsk bakgrundsradio och mycket bira med lite snörullning utemellan, det är en höjdare faktiskt. Sedan brukar vi ”risa” varandra men det är mer efter bastun…….
    ….Nä, det där sista var faktiskt ett skämt! Ha det bra!

    #158706
    waco3000 wrote:
    Jag vet inte hur det är ställt med din kondis men vet av egen erfarenhet att simpla prommisar kan vara nog så krävande ifall man är i dålig form.

    Sauna, det är grejer det! Det är sällan jag tar mig tid att bastubada efter träningen men det är ju helt enkelt underbart. Jag brukar istället vintertid slinka in i grannens vedelade bastu där vi gemensamt känner in stämningen med finsk bakgrundsradio och mycket bira med lite snörullning utemellan, det är en höjdare faktiskt. Sedan brukar vi ”risa” varandra men det är mer efter bastun…….
    ….Nä, det där sista var faktiskt ett skämt! Ha det bra!

    Jag är nog lite i dålig form just nu,efter förkylning el vad det nu var!
    men promenader är det som gäller för mig.:up: pga min vikt!!
    har nog en bra allmänkondition tror jag.körde lite me grabbarna på gymet för en 9 mån sen! för de bytte matta på gymet så gick inte att träna styrketräning då.så då blev det MMA fighting i stället.stående.
    jag har ju ett förflutet inom karate,tävlade på -80 talet.
    de kollade lite misstänksamt på mig,när jag frågade om jag fick vara med å köra….lol.funkade bra med tekniken,den sitter i,men var tvungen att vila efter var 3:e minut…..:) kondisen,men även vikten har ju ökat med 70kg,så ……
    ja ja ,ha det nu å kör på ,trevlig helg på dig!!!:ike:

    #158707

    lördag,varit nere i båtklubben hela dagen,sköööönt väder!!!!
    eldat lite spill å annat.fixat till en brygga,samt städat båten.samt mycket prat å fika……:ike:

    varit lite dålig ,vill tydligen inte släppa,vad det nu är!!!
    antagligen någe virus som kroppen bekämpar,men det går segt!!!!
    köpte massa vitaminer/mineraler,som jag nu tar varje dag…längtar till att börja kunna köra på igen snart,hoppas jag.igår körde jag lite mark,men var uppe på 200kg,å de var nog för mycket just nu,verkar det som.för känns i ryggen idag,sitter i massage stolen nu,sköööönt!!!:ike:

    men men,kroppen säger vila!!….å jag säger träna!!!….men det är bara att foga sig i vad kroppen säger,phuuuuust…….:nod

    stats:knäböj 200kg-bänkpress 170kg-mark210kg…

    hej svejs …………..:ike:

    #158708

    jaha då var det söndag kväll då!
    snacka me morsan idag,hon hade varit hos brorsan min!
    vi brukar åka dit varje söndag å hällsa på.min brorsa blev handikappad när han fick feber å andra komplikationer när han var drygt 1.5år gammal.hjärta stanna på han i 20minuter å en massa andra konstiga saker,blödde från hela kroppen ,hjärnhinneinflamation tror jag det hette.
    men nu mår han bra ,gudselov vi bor i sverige! han bor själv men med vårdare dygnet runt.så vi har fått våran del av ett hårt liv där!

    funderar på att jobba extra som ordningsvakt på krog nu,men vet ej.så obekväma arbetstider!sen blir ju dygnsrytmen helt spolierad också.å andra sidan så går vi nu in i mörker också.dessa djävliga månader!!!
    december –tom,april.
    kom ihåg sista jobbet,på bells! då var det livat i holken….
    det var i samma veva som jocke blev skjuten nere vid sturekompaniet!!
    det var en karusell då som heter duga,många lediga vakt jobb helt plötsligt,,,,,,….lol.

    kom ihåg när jag å fadde å ante jobbade på patricia 89-91.
    då var det också livat på söndagarna,bara resturangfolk å en massa skumma typer.så jag kanske inte ska jobba mer med detta yrke,hmmmm…..ja ja ,vi får väl se.

    karate tiden på -80 talet var rolig den också! varje pass vi körde var ju stenhårt.jag var ju småtting då,vägde väl en 75-80kg.kom ihåg miroslaw,jerome,sadok,hasse sedemera dolph lundgren,håkan,kurre,och så förstås sensie brian fitkin,den bästa!!! först blev det tävling enligt wuko-systemet,sen blev det knock-down karate för min del.ibland brukade johan å peder komma ner från uppsala å köra med oss.då var det hårda bud i mellerud.vi kör lite lätt va,brukade det heta,men det blev alltid! stenhårt efter ett par minuter,prestigen! alltid var det någon som blev knockad.men det var bara å ruska om lite å fortsätta.man ville ju inte visa sig vara tunnis där inte…..lol.nästan alla i landslaget var från våran klubb,faktiskt.ja,ok då,1-2 andra från annan klubb.Ramon Malave kom jag ihåg,snabb som en kobra var han!sen sigge då!! han började faktiskt träna när han var 47,tror jag.så han var en typ 55 år när jag körde,men han var bra.jobbade som taxi chaufför gjorde han.svart kille också.nu har han klubb i haninge hörde jag. Hans ersson också,han å jag var radar paret när vi tävlade å tränade,då på -80 talet.vi körde minst 3 pass/dag,å sen gärna sprang å annat.nu har han egen klubb i roslagstull med brasiljansk ju jutsu.han dök från en brygga för många år sedan,å bröt nacken,blev förlamad! men sen segat sig tillbaka å gift sig också,hans fru är mästare nu ,hon också.Hasse sitter i rullstol,men kör sin klubb i alla fall,alltid lika viljestark ,som vanligt!!!
    näe nu orkar jag inte skriva längre,hejdå alla här på body.hoppas jag inte skrämt bort er från denna sida nu,ville bara skriva av mig idag!!!!!!
    mvh bighulken.:ike:

    #158709

    Jasså, du jobbade på Bells ett tag. Den som Mehmet ägde med sin bror? Var där ibland jag också med resten av spelgänget. Nu spelar de flesta på nätet numera. Skönt att höra att din bror får bra vård i alla fall!

    Mvh

    #158710
    biffen669 wrote:
    Jasså, du jobbade på Bells ett tag. Den som Mehmet ägde med sin bror? Var där ibland jag också med resten av spelgänget. Nu spelar de flesta på nätet numera. Skönt att höra att din bror får bra vård i alla fall!

    Mvh

    ja så var det nog,mehmet.det var mycket folk där på den tiden,runt -95,96,tror jag det var! alltid köer. jag jobbade,håkan,alex,kim,å tjejen i garderoben,mange,å lite andra som fick hoppa in ibland.detta var bells på regeringsgatan.
    skööönt att den tiden är över……….;)

    tror jag kommer ihåg en kort person,sen den tiden……hmmmm
    lite attityd osv…….lol. men ser bra ut idag,må jag säga,byggarmässigt sett! ha det bra nu:up:
    mvh bighulken.:ike:

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 938 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.