En Terminators träning

Home Forums Dagböcker En Terminators träning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 190 total)
  • Author
    Posts
  • #368232

    Marklyft: 6 set. Failade på 210 kg. Drog 5 x 180 kg sen.
    Sittande rodd i maskin: 4 set.

    Sittande Z-stångcurl till knäna: 3 set.
    Stående cablecurl, rak stång: 3 set.
    Alternerande hammercurl: 3 set.

    Ska reppa på 180 kg i marklyft några veckor nu och försöka komma upp i högre antal där för att sedan göra samma sak på 190 kg ett tag innan jag går på maxförsök igen.

    Pappaledigheten för med sig många fördelar vad det gäller träningen. Man kan äta och ladda bra under dagen. En långpromenad varje dag har jag också hunnit med. Visst, man får stanna ibland och titta på får eller gunga lite men man kommer åtminstone ut och rör på sig kontinuerligt.

    #368233

    Pushdowns, V-handtag: 6 set. Mycket lätta vikter.
    Pushdowns, bredare grepp: 2 set. Lätt.
    Extensions i maskin: 2 set. Lätt.

    Stående vadpress i hacklift: 6 set.
    Sittande vadpress: 4 set.

    Barholds: 5 set. 140 kg i cirka 15 sekunder som bäst.
    Wristroller, överhandsfattning: 4 set.
    Wristroller, underhandsfattning: 1 set.

    Körde någon form av rehab på triceps idag efter skadan för två veckor sedan. Den känns ganska bra nu men det är antagligen inte fel att hålla igen lite några veckor. Styrkan i barholds ökar men jag vet inte exakt hur mycket det går framåt eftersom jag aldrig har tillgång till tidtagning. Måste komma ihåg att ta med det snart.

    #368234

    Knäböj: 5 set.
    Benpress: 4 set.
    Liggande lårcurl: 4 set.
    Benspark: 4 set. Drop på sista.

    Har märkt att det är lite påfrestande att köra både knäböj och marklyft varje vecka, även om jag håller dom så långt ifrån varandra som möjligt tidsmässigt. Vet inte riktigt vad jag ska göra då jag inte vill skippa någon av just de övningarna. Kanske får köra lätt på den ena varannan vecka men det är inte heller så jäkla kul. Köpte en burk kreatin av gymmets tillskottskrängare idag också så nu tar vi träningen till nya höjder. :emo-thumb

    #368235

    Bänkpress: 3 set. 7 x 120 kg som bäst.
    Pressflyes: 3 set.
    Cablecross nedifrån: 3 set.

    Axelpress i maskin: 3 set.
    Hantellyft framåt: 2 set.
    Hanteldrag uppåt: 3 set.
    Shrugs i smithmaskin: 4 set.

    Bestämde mig för att sätta 120 kg som träningsvikt i bänken och nu ska alltså repetitionerna ökas där ett tag framöver tills det blir lite för många, då höjs vikten. Ändrade mitt bänkutförande lite idag till en variant som är mer skonsam för axlarna utan att man behöver ge avkall på vikterna.

    Det är så roligt med styrketräning just att man kan förbättra och komma på nya saker/övningar även efter att ha tränat relativt länge. Det blir liksom en dimension till på det hela när man måste tänka till lite med träningsupplägg och mycket annat istället för att Den-Som-Bombar-Mest-Vinner.

    #368236

    Bra tänkt! Snart kommer 120 vara piece of cake eller nuttin’ but a peanut.

    #368237

    Marklyft: 5 set. 6 x 180 kg PB
    Sittande rodd, smalt grepp: 3 set.
    Rodd i maskin, brett grepp: 3 set.

    Alternerande hantelcurl: 3 set.
    Hammercurl hantel, tvåhandsfattning: 3 set.
    Bamsecurl: 3 set. Drop på sista.

    Kommer fr.o.m nu redovisa PB eftersom jag vill kunna gå tillbaka i journalen och lätt kunna hitta dessa tillfällen. Även knäböjen kommer att behandlas på detta sätt även om jag varit betydligt starkare i den övningen förr i tiden. Nu är det denna satsningen som gäller.

    Vad det gäller bänkpress och marklyft tror jag faktiskt att jag passerat min tidigare bästanivå nu. Fem månader tog det att göra comeback. Resultaten är klart synbara nu också jämfört med hur jag såg ut den 8:e december 2009 när jag bestämde mig för att sätta igång på allvar igen. Motivationen är fortfarande på topp och har nog t.o.m ökat lite.

    #368238

    Bara att gratulera :emo-thumb Intressant tränings journal det här ska följas :P

    #368239
    johell wrote:
    Bara att gratulera :emo-thumb Intressant tränings journal det här ska följas :P

    Tack. Det är alltid kul med en läsare till.

    #368240

    Pushdowns, V-handtag: 3 set.
    Dips: 3 set.
    Smal bänkpress: 3 set.

    Stående vadpress: 4 set. Supersetade dessa båda övningar.
    Sittande vadpress: 4 set.

    Pinchgrepp: 4 set.
    Wristroller, överhandsfattning: 4 set.
    Wristroller, underhandsfattning: 2 set.

    Skönt att det gick att köra för fullt på triceps idag igen trots skadan för några veckor sedan. Fick se till att välja övningar som kändes bra då det fortfarande finns en antydan till smärta om jag anstränger armen ifrån vissa vinklar.

    #368241

    Benpress: 6 set.
    Benspark: 4 set. Drop på sista.
    Liggande lårcurl: 6 set. Drop på sista.

    Laddade upp med grillad mat och tårta under dagen då vi var i Uddevalla på dopkalas. Passet kändes riktigt bra ändå. Har ju hunnit få i mig en del riktigt käk under dagen också och det brukar häva den uppblåsta magkänslan och tröttheten som ofta kommer av kalasmat tycker jag.

    Insåg att jag kanske behöver fylla på min journal med lite bilder för att göra den mer intressant för de läsare som följer den. Det är bra att ha intresserade läsare för när man är granskad måste man göra bra ifrån sig hela tiden. :) Bifogar en ”Motivational Pic” från dagens pass. Den har inte mycket med benträning att göra men mina ben är tyvärr tvådimensionella i dagsläget och går därför inte att fotografera framifrån.

    #368242

    Det ser faktiskt riktigt stabilt ut, bra bredd framför allt.

    Hehe, tvådimensionella ben, den har jag aldrig hört förut. Lite pappfigurs-stuk eller nåt.

    #368243
    Gettodachoppa wrote:
    Det ser faktiskt riktigt stabilt ut, bra bredd framför allt.

    Hehe, tvådimensionella ben, den har jag aldrig hört förut. Lite pappfigurs-stuk eller nåt.

    Tackar. Ibland hittar man en vinkel där man ser grov ut, då gäller det att vara snabb med kameran. :)

    Jo benen är för jävla tråkiga nu men dom växer allt ganska bra sedan jag körde igång på allvar. Man ångrar att man fuskade så med dem under flera års tid men jag hade dålig träningsinspiration överlag och då fick dom stiga åt sidan till förmån för överkroppen. Vad är det man brukar säga…”Är huvudet dumt får benen lida”?

    #368244

    Bänkpress: 3 set. ? x 120 kg. Tappade räkningen. 8 eller 9.
    Pullovers: 3 set. 40 kg. Höj vikten nästa gång din latmask!!
    Cablecross nedifrån: 3 set.

    Axelpress, maskin: 3 set.
    Hantellyft framåt: 3 set.
    Hanteldrag nedifrån: 3 set.
    Shrugs: 4 set.

    Skulle göra minst en åtta på 120 kg i bänkpressen idag men tappade bort mig någonstans vid 4-5 och fick fortsätta tills det blev minst 8 reps. Tror fan jag gjorde en nia och det hade gått att klämma ut en till. Behandlar det dock som att det var en åtta. Man ska skynda långsamt i bodybuildning säger dom ju. :emo-thumb

    Pullovers utfördes med 40 kg:s hantel idag men det var allt lite för lätt så jag påminner min själv om att höja lite nästa gång.

    #368245

    Kronlyft: 6 set. 1 x 220 kg som bäst.
    Rodd i maskin, brett grepp: 3 set.
    Sittande rodd, smalt grepp: 3 set.

    Scottcurl: 4 set.
    Hammercurl, tvåhandsfattning: 4 set.
    Alternerande koncentrationscurl framåt: 2 set. Mycket lätta vikter, gött nyp i musklerna och många reps.

    Gav mig på kronlyft för första gången idag. När jag failar i mark slutar det alltid med att jag står med stången vid knäna, inte fast på golvet. Därför är min teori att jag ska stärka slutfasen med kronlyft någon gång emellanåt. Hade lite lust att testa 230 också men talade om för mig själv att jag ska skynda långsamt. Gick ner och reppade på 200 och 190 i de två sista seten istället. Nästa gång blir det maxreps på 180 i marklyft istället enligt planen. Hoppas ökningarna håller i sig.

    #368246

    Pushdowns V-handtag: 4 set.
    Smalbänk: 3 set.
    Hantelextensions: 3 set. Mycket lätt vikt och massa reps. Rehab style.

    Sittande vadpress: 4 set. Supersetade vadövningarna.
    Stående vadpress: 4 set. Drop på sista.

    Barholds: 5 set.

    Underbart väder idag. Nu blir det choklad och kaffe på altanen, sedan lite rabattgrävning så man får sin cardio också. Trevlig helg på er.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 190 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.