Freppazz Träning.

Home Forums Dagböcker Freppazz Träning.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 1,380 total)
  • Author
    Posts
  • #461629

    [http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=56778&stc=1&d=1234107562]

    Slänger in en bild på kvällens käk, lyxade till det lite med 1avocado med lite räkor i , samt lite majonäs på toppen :nono: Blåa tallriken inte att förglömma heller :p

    200g. kyckling, c:a 1,5dl. fullkornsmakaroner, broccoli, morötter, samt en stor portion sallad efter det. = proppmätt. Ska ta en 50minuters promenad om någon timme igen, lika bra :p

    Då är jag uppe i tre cardio pass idag, imorgon blir det rygg, biceps & mage . samt ev. en morgonpromenad.

    #461630
    Flessa wrote:
    Riktig Flessa mat det där, Keep it up kompis! :)

    Självklart! :emo-thumb
    Promise! :)

    #461631

    Halloj! Idag var det rygg, biceps & mage som gällde. Ett helt ok, ganska snabbt pass så det gör ju inget :p väldigt mycket folk dock.. hatar att vänta.

    jaja , såhär har dagen sett ut:
    06- 06,40 c:a Morgonpromenad.
    06,45: grovbröd m. keso & tonfisk på, 2ägg, vitamintablett, c:a 2dl blåbärssoppa.

    Skollunch runt kl 12, det blev potatismos & korv inte alltför mycket..dock väldigt mycket sallad, så hade inte alltför mycket energi till passet, men tyckte ändå det gick bra :up:

    Träning ca 16,15 – 17,30.
    Efter träning: 60g. vassleprotein, en banan.
    och lite senare 1 bit lax (c:A 100g?) 1,5dl fullkornsmakaroner… bla bla bla, tror ni kan de där nu :p

    Senare så blir det också som vanligt.

    Passet då.. :
    Rygg:

    Chins: 12, 6 , 5 * KV lite vila.

    Rodd i maskin: 20kg * 10
    80kg * 8
    80kg * 6
    60kg * 8
    40kg * 15

    Latsdrag, väldigt brett grepp, lite böjd stång (som vanligt) : 15kg * 12
    50kg * 12
    55kg * 9
    35kg * 12

    Latsdrag v handtag: 25kg * 12
    60kg * 7
    60kg * 5
    35kg * 9

    Hantelrodd: 10kg * 12
    30kg * 7
    28kg * 10
    18kg * 15

    Rygghäv: 14, 12 , 13 * KV

    Bicepscurl m. stång: 20kg * 12
    30kg * 8-12
    30kg * 7-10
    20kg * 10-12

    Väldigt bra kontakt! man orkar inte mycket i biceps när man kör det med rygg.. men f*n vad det tar!

    Körde även hammercurls, ganska höga reps & lite sånt :p

    Mage i maskin: 40kg * 25
    60kg(fullt magg) * 15
    60kg * 15
    c:a 35kg * 10-12

    Vikten idag låg på 69,65!! riktigt härligt att vara under 70kg nu, tycker faktiskt jag tappat förvånansvärt lite i ork (att pressa vikter) är 100 gånger piggare än när man var lite mer ”bulkad” måste ha med bättre syreupptagningsförmåga att göra p.ga löpningen.

    Ja, ungefär så ser dagen ut… väldigt långt och lulligt skrivet inlägg… men massa problem med mitt ex och annat skit, men så är det ju ibland.

    Trevlig kväll!

    #461632

    Bra pass ! Hur mkt ska du gå ner i vikt ?

    #461633

    Ser ut som att du är på god väg mot ditt mål!
    Min vikt bara ökar :( hoppas de vänder snart, har dock inte tagit tag i min diet än.
    Kör mest styrka med ca 2konditionspass per vecka.
    Keep up the good work!!

    #461634
    Oggelit0 wrote:
    Bra pass ! Hur mkt ska du gå ner i vikt ?

    Tack!
    Jag siktar väl på runt 63kg skulle jag tro, är ganska kort (174cm) men det är mer beach-form jag satsar på, så ett lagom BF, det kan vara 66kg, men även 63liksom, går efter spegeln :whistle:

    #461635
    A-wire wrote:
    Ser ut som att du är på god väg mot ditt mål!
    Min vikt bara ökar :( hoppas de vänder snart, har dock inte tagit tag i min diet än.
    Kör mest styrka med ca 2konditionspass per vecka.
    Keep up the good work!!

    Tack! Ja något börjar väl hända i alla fall. :)
    Klart det vänder för dig! Kör hårt! :up:

    #461636

    I morse när jag skrev så hade jag precis varit ute på en morgonpromenad, hann inte redovisa riktigt bara.. =P
    Men såhär har dagen sett ut hittils:
    gick upp lite tidigare så jag hinner ut & gå innan bussen… kommer köra på det hela veckan nu!
    så c:a 05,45 – 06,20 så var det en morgon promenix som gällde! skönt… men halt. :p
    06,25: grovbröd m. keso & tonfisk på, 2ägg, vitamintablett, c:a 2dl blåbärssoppa.

    runt 12,00; skollunch, idag var det spaghetti & köttfärssås.. åt mindre än en tjejpolare…=o vad dum man känner sig :P

    c:a 15,00: löpning/jogg 20 min. @4km, gick rätt lätt idag, sprang med en polare så ”kunde” inte trycka på mer..
    Efter löpningen: 60g vassle + en banan.

    Ska snart laga lite kyckling…
    och senare så blir det kesella lätt + fun light.

    Får se om det blir en promenad ikväll, imorgon så är det iaf morgonpromenad, samt ben & axlar som gäller!

    F.ö så tänkte jag ha en riktig j*kla svullardag på lördag, tänkte laga hamburgare till familjen, sedan bananasplitt m. glass, + massa godis och sånt nyttigt..

    Även massa bråk med exet.. så det kanske kan bli några pb.n på gymmet om man inte är alltför förbannad på henne istället :p

    jaja.. trevligt kväll! :)

    #461637

    Hallå! väldigt seg dag idag, helt tom i huvet och det enda man tänker på är massa förflutet & mat såklart… Usch vad segt. :p

    Såhär har dagen sett ut iaf:
    05,45: 35-40min promenad
    06,25: grovbröd m. keso & tonfisk på, 2ägg, vitamintablett, c:a 2dl blåbärssoppa.
    09,00: grovbröd m. smör & ost på.
    12,30: 150-200g. kycklingfilé, c:a 1,2dl fullkornsmakaroner, broccoli, keso som sås.
    17,15-18 träning, snabbt, lätt och väldigt segt pass idag..

    Efter träning: 60g vassle + en banan.
    c:a 18,45: 150-200g. kycklingfilé, c:a 1,2dl fullkornsmakaroner, broccoli, morötter osv osv.

    senare: kesella lätt 250g. m funlight + frukt.

    Passet då: Ben & axlar, helt galet vad lätt jag får pump i benen nu när man går/springer varje dag. men det gör ju inget…

    Marklyft: 40 * 12
    70kg * 10-12
    70kg * 8- 12
    70kg * 7-10

    Ham. curl: 15kg * 12
    55kg * 8
    55kg * 5
    30kg * 15

    Benspark: 15kg * 10-12
    70kg * 7
    65kg * 5-8
    30kg * 12-15

    Vadpress: 30kg * 16
    70kg * 15-16
    sedan drop hela tiden ner till c:a 30kg * 12 igen.

    Kommentar: väldigt lätt pass idag, körde bara igenom lite, kommer nog köra så i fortsättningen på ben också, nu när man springer en del..

    Axlar:
    Bl.a drag till haka m. rep, hantellyft åt sidan m. en arm i taget – en ny favorit!
    samt lite mer baksida m. hantlar, även lite specialövningar för min onda axel..

    Kommentar: under omständigheterna så får man säga att axelpasset kändes helt ok! bra kontakt osv osv.

    Helskotta vad man grubblar på vad man har gett sig in på ibland… när man står där o ser sig själv i spegeln så är det inte för inte att man funderar på att bulka lite istället… men nej säger den andra delen av egot..ska verkligen försöka satsa på riktigt lågt BF till sommaren, har ju framförallt lite ”sidfläsk” som jag vill få bort helt, få bort det.. sedan börja ligga på lite överskott igen, kommer ju börja jobba till sommaren också, så det är ju egentligen nu man har tid för det här.. så bara att ligga i :up:

    På lördag blir det i alla fall en ätardag! Hamburgare m. dressing, vitt bröd, godis, bananasplitt, glass…. och allt annat gott man kan tänka trycka i sig :|

    Morgonpromenad imorrn, sedan löpning.

    Trevligt kväll!

    #461638

    Härligt pass Freppazz!!
    Grymt strongt att orka gå på morgonen!
    Har försökt en gång men sen ja, uteblivna promenader blev resultatet..

    #461639
    David Näslund wrote:
    Härligt pass Freppazz!!
    Grymt strongt att orka gå på morgonen!
    Har försökt en gång men sen ja, uteblivna promenader blev resultatet..

    Thanx! Första 5 min innan man kommer igång är sjukt sega.. men sen när man väl kommer in igen & käkar frukost så är man snudd på hyper.. :D
    Känner igen mig en hel del i det där.. men det gäller ju att aldrig ge upp :)

    #461640
    Flessa wrote:
    Får jag fråga varför du tar så mycket som 60 gram protein efter ett ”lättare löppass”? :)

    Jag hörde nånstans att man skulle få i sig samma kvot protein träningsdag som icke träningsdag, så av den enkla anledningen är det.. och 60g. protein är alltså en port. (enligt vad som står på burken iaf :p )

    Mvh :)

    #461641

    Godkväll! Vill börja med att tacka för all fin respons, alltid kul att det skrivs i tråden! :)

    05,45: 35-40 min morgonpromenad.
    06,30: grovbröd m. keso & tonfisk på, 2ägg, vitamintablett, c:a 2dl blåbärssoppa.
    09,00: grovbröd m. smör & ost på.
    12,30: 150-200g. kycklingfilé, c:a 1,2dl fullkornsmakaroner, broccoli, morötter osv. keso som sås.

    Löpning 17,30 – 17,50 c:a. 4 km, kändes rätt lätt idag, dock väldigt halt och trött i benen. Men ändå lätt… så det gör inget :)

    18,10: 150-200g. kycklingfilé. 1,2dl fullkornsmakaroner, keso som sås, sallad.

    runt kl 20: kesella lätt + funlight, äpple, päron, apelsin.

    Fredag imorrn! = Bröst, triceps & mage. även en morgonpromenix får det bli.

    Samt ätardag på lördag! ska försöka lägga upp lite bilder på allt vad jag smackar i mig då :p

    Trevlig kväll!

    #461642

    Goodie! :)
    det är 60g. pulver jag tar.. såhär står det: Serving size: 2scoops (60g)

    Så det verkar ju stämma? :p

    #461643
    Flessa wrote:
    Om du käkar middag vid 18.10 så kan du ju lägga kesellan runt 21.00 istället tycker jag för att mer ”spara musklerna” under natten.. Ett tips bara. :)

    MVH :)

    Tack för tipset! :) joo egentligen skulle man väl ta den lite senare… dock så tycker jag det blir så sent då.. eller jag går i princip och lägger mig kl 21. men försöker vara så långt efter kl 20 som möjligt med kesella-burken :p

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 1,380 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.