Starkare och snabbare-Stenberg

Home Forums Dagböcker Starkare och snabbare-Stenberg

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 198 total)
  • Author
    Posts
  • #1066172
    kuulan wrote:
    Härligt att det går framåt trots kaloriunderskott, tänk dig då hur bra det kommer gå när du ska börja bygga :-)

    Schysst PB på löpningen, har du något speciellt mål med löpningen eller utför du det bara som cardio för förbränningens skull ?

    Ja då har man något att se fram emot :-).
    Angående löpningen är ju mitt mål att springa Göteborgsvarvet på runt 1.40-1.45.
    Annars tycker jag det är bättre cardio för mig istället för powerwalk.
    Har lärt mig att njuta av löpningen även om vissa pass är tuffa.

    #1066174

    Japp då har man kört Max överkropp samt hunnit äta proteinpannkakor som jag gjorde igår. De var riktigt goda och även min fru tyckte om de samt dottern. Fick även min beställning från MMsports idag med 2 burkar proteinpulver Scitec vanilla very berry och choclate hazel. Köpte även 5 olika celsius. Nu kör vi fullt ut och även detta pass var ökningar tror kaloriunderskott samt löpning på morgonen.

    Bänkpress:
    85 kg*5 + 2.5 kg
    82,5 kg*5
    82,5 kg*5
    82,5 kg*5 + 1 rep
    82,5 kg*5 + 1 rep Det tar sig iallafall.

    Hantelpress lutande:
    28,5 kg*6 + 1 rep hela serien
    28,5 kg*6
    28,5 kg*6
    28,5 kg*6 Körde även ett extra set idag på lutande.

    Chins:
    KV*7 När jag ligger och kör denna börjar frugan och prata med mig så fick avbryta :-(
    KV*6
    KV*6 + 1 rep
    KV*6 + 1 rep

    Militärpress fri stång stående:
    50 kg*5 + 2,5 kg hela serien
    50 kg*5
    50 kg*5
    50 kg*5 Nära failure på sista

    Stående rodd med fri stång:
    90 kg*5 + 2,5 kg hela serien
    90 kg*5
    90 kg*5
    90 kg*6

    Bicepscurl med fri stång supersettat med Pusfdown rep:
    47,5 kg*5—70 kg*5 + 2,5 kg hela serien på biceps och + 5 kg på detta set triceps
    47,5 kg*5—65 kg*6
    47,5 kg*5—65 kg*6
    47,5 kg*5—65 kg*6
    47,5 kg*5—65 kg*6 Körde ett extra set här

    Baksida axlar framåtlutad hantellyft sida supersettat med Shrugs:
    8 kg*10—28,5 kg*17 + 2 rep shrugs hela serien
    10 kg*8—28,5 kg*17
    10 kg*10—28,5 kg*17

    Körde även några set axlar i cc bakom rygg, arnoldcurl,pulldown rygg, triceps med omvänt grepp, bröst i CC med låg trissa samt mage.

    Bra pass som tog ca 90 min. och vilan mellan seten varierade mellan 90 sek-120 sek.

    Nu dags att göra sig iordning för att åka till vänner och grilla i solen.

    #1066180

    Bra ökning i bänken. Det är inte långt borta att du kan köra på 90 kg snart. Har du lust att filma något set får du gärna göra det.

    #1066253
    Gettodachoppa wrote:
    Bra ökning i bänken. Det är inte långt borta att du kan köra på 90 kg snart. Har du lust att filma något set får du gärna göra det.

    Absolut kan jag filma ett set eller två men måste starta konto på youtube också.
    Skall filma nästa maxpass när jag kör bänkpress.

    #1066264

    Skulle egentligen haft hel vilodag idag men det vart god mat och lite dricka igår så det vart 1,5 timmas powerwalk idag för att få lite frisk luft och förbränna lite kalorier.

    Ikväll skall jag på speedway för första gången på länge.

    #1066317

    Jahopp då har man kört Pump underkropp igen med bra resultat. Men nu börjar det bli tungt på passen som det skall vara. Det enda jag tycker är tråkigt är att vikten sjunker inget just nu trots löpning, styrketräning och kaloriunderskott.
    Vill ju nöta bort de sista 5 kilo så jag kan börja bygga upp rejält.
    Jaja det är väl bara att nöta på.
    Försöker fördela så jag får i mig 200-225 gram protein samt mindre kolhydrater och fett. Jag snittar ungefär 1600-1800 kalorier om dagen när jag räknat bort det jag förbränner på träning.
    Dagens pass såg ut som följande.

    Benpress:
    140,5 kg*10 + 4,5 kg hela serien
    140.5 kg*10
    140,5 kg*10
    140,5 kg*10
    140,5 kg*10
    140,5 kg*11 Riktigt nära failure här.

    1 minut vila mellan seten

    Bencurl sittande:
    54,5 kg*13 + 4,5 kg hela serien
    54,5 kg*12
    54,5 kg*12
    54,5 kg*12
    54,5 kg*11 Höjning nästa och då blir det 10:or som mål.

    1 minut vila mellan seten

    Benspark:
    73,2 kg*11 +2,2 kg hela serien
    73,2 kg*11
    73,2 kg*11
    73,2 kg*11
    73,2 kg*13 Skulle inte höjt men såg den lilla extravikten på sidan var med när jag var klar :-)

    1 minut vila mellan seten

    Vadpress maskin sittande i benpressmaskin med lätt böjda ben:
    148,3 kg*20 + 2,3 kg hela serien
    148,3 kg*20
    148,3 kg*20
    148,3 kg*20
    148,3 kg*20 Körde ett extra set vader. J…vlar vad ont i vaderna efter denna.

    Sit-ups på pilatesboll supersettat med raka mark med hantlar:
    KV*22—28,5 kg*11 + 2 reps på mage och + 1 rep på raka mark
    KV*22—28,5 kg*11 + 2 reps på mage och + 1 rep på raka mark
    KV*25—28,5 kg*13 + 5 reps på mage och + 3 rep på raka mark

    Benböj fri stång 90 grader supersettat med sneda sit-ups:
    70 kg*10—KV*20 + 5 kg på benböj hela serien.
    70 kg*10—KV*20
    70 kg*10—KV*20

    Skönt pass och nu blir det löpning imorgon och pump överkropp på fredag.

    #1066318

    Var tvungen att mäta midjan och det har försvunnit 3 cm till iallafall från 94 till 91 cm och minus 15 cm sedan start. Detta mätt på morgonen vilket jag gjorde vid start och övriga tillfällen.

    2012-08-01


    2012-02-04

    Axlar 128 cm avslappnad


    127 cm + 1 cm får vara okej då mätning själv är svårt.
    Bröst 111 cm avslappnad


    114 cm???? Kan vara att lite fläsk på bröstet försvunnit eller så spände jag då.
    Midja 91 cm avslappnad


    98 cm Fan det har hänt en del ändå :-)
    Biceps 39,5 cm spänd


    41 cm hoppas fett försvunnit
    Lår 58cm spänt


    62 cm samma som ovan
    Vad 39,5 cm spänd


    39 cm jihaa

    #1066360

    Det vart intervallöpning nu på morgonen.
    5 min uppjogging
    1 min 80% av max gånger 10
    1 min 20 % av Max gånger 10
    5 min nedjogg.

    Total tid 32 minuter
    Förbrända kalorier ca 500

    #1066365

    Riktigt hurtigt! Finns nog ingen bättre start på dagen en ett par hederliga intervaller!
    Intressant intervallpass, är det någon form av HIIT eller varför just 80% följt av 20%?

    Quote:
    Biceps 39,5 cm spänd
    Vad 39,5 cm spänd

    Riktigt fint ur två aspekter: Dels att du närmar dig den mycket fina milstolpen 40cm, och dels att detta är (enligt mig) ett utmärkt bevis för att man inte är discogymmare! (Biceps och vad lika stora alltså).

    #1066366
    Malicious wrote:
    Riktigt hurtigt! Finns nog ingen bättre start på dagen en ett par hederliga intervaller!
    Intressant intervallpass, är det någon form av HIIT eller varför just 80% följt av 20%?

    Quote:
    Biceps 39,5 cm spänd
    Vad 39,5 cm spänd

    Riktigt fint ur två aspekter: Dels att du närmar dig den mycket fina milstolpen 40cm, och dels att detta är (enligt mig) ett utmärkt bevis för att man inte är discogymmare! (Biceps och vad lika stora alltså).

    Körde längre intervaller tidigare men orkade inte riktigt så har kortat ned det för att få kvalite på intervallpassen samt tycker det gynnar min vanliga löpning då man pressar för att få bättre flås. Blev även rekommenderad att starta här och öka vartefter.

    Ja någon discobyggare är jag inte :-)
    Kör bara 2 set biceps och triceps per pass då man aktiverar armar i fler övningar. Över och underkropp får lika mycket stryk och har börjat uppskatta benträning sedan man blivit lite starkare där :-)

    #1066373

    Snyggt jobbat där med viktmiskningen och alla mått! Det är lite utav en konst att mäta på sig själv, midjan är tex lite lurig, om man sträcker på sig istället för att titta ned krymper magen, håller man andan eller har andats ut syns även det på måttet. Den är svårast tycker i alla fall jag men då har jag ju lite tjejhull just där också. Tycker att det är skönt att läsa att det faktiskt går att krympa fast man unnar sig en öl då och då.

    #1066377
    waco3000 wrote:
    Tycker att det är skönt att läsa att det faktiskt går att krympa fast man unnar sig en öl då och då.

    ¨

    +1

    #1066382
    waco3000 wrote:
    Snyggt jobbat där med viktmiskningen och alla mått! Det är lite utav en konst att mäta på sig själv, midjan är tex lite lurig, om man sträcker på sig istället för att titta ned krymper magen, håller man andan eller har andats ut syns även det på måttet. Den är svårast tycker i alla fall jag men då har jag ju lite tjejhull just där också. Tycker att det är skönt att läsa att det faktiskt går att krympa fast man unnar sig en öl då och då.

    Tack tack.

    Klart det är svårt att mäta exakt på samma ställe varje gång men när det gäller midjan tar jag på det största stället samt efter jag andas ut varje gång. Ingen idé att fuska för sig själv inte :-)

    Sedan är jag väldigt strikt med maten varje dag och räknar kalorier så jag vet vad jag får i mig. Skall jag ta en öl eller två på kvällen får helt enkelt något annat stryka på foten eller köra lite extra cardio dagen efter så det är inte bara guld och gröna skogar hihi. Sedan beror det ju på vilket utgångsläge man haft också.

    Positiva med att mäta sig var ju att det hänt positiva saker fast vikten inte gått ned som jag vill så då vet man att man är på rätt håll.

    #1066383
    Malicious wrote:
    waco3000 wrote:
    Tycker att det är skönt att läsa att det faktiskt går att krympa fast man unnar sig en öl då och då.

    ¨

    +1

    Du var väl ung Malicious så du kan väl unna dig flera öl :-)

    #1066385
    secret692 wrote:
    Malicious wrote:
    waco3000 wrote:
    Tycker att det är skönt att läsa att det faktiskt går att krympa fast man unnar sig en öl då och då.

    ¨

    +1

    Du var väl ung Malicious så du kan väl unna dig flera öl :-)

    Haha ja, och som student i Stockholm finns det ju inte så mycket annat att göra om helgerna! Så jag har unnat mig betydligt mer än en eller två, MEN så är ju formen därefter. Detta är för övrigt den främsta anledningen till uteblivna resultat från min sida. Jag har dock lärt mig att hitta min nivå på helgerna så jag vet rätt bra när jag har fått enough för kvällen :)

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.