Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512128

    Idag har det varit en sån där äta-kladdkaka-dag. Eftersom jag brukar göra det innan helgen så blev det idag istället eftersom det är röddag imorgon. Gott som faen var det iaf, 3 koppar kaffe slank med det också.

    Nu till dagens träning:

    Morgonpromenad 45minuter
    Promenad till skolan + fram och tillbaka från stan, ca 80minuter

    Rygg:

    Marklyft:
    50kgx6
    80kgx6
    110kgx3
    110kgx3
    110kgx3
    120kgx3
    120kgx3

    Chins: – strikt som attans
    kvx10
    kvx8
    kvx6

    Latsdrag med smalt grepp:
    50kgx8
    60kgx6
    60kgx6
    60kgx6 -> 40kgx4

    Hantelrodd:
    25kgx6
    25kgx6
    25kgx6
    25kgx6

    Sittande rodd:
    50kgx6
    50kgx6
    40kgx6

    Trapz:

    Hantelshrugs:
    25kgx8
    30kgx8
    35kgx6
    35kgx6

    Shrugs i smithmaskin: – varierat med framför och bakom ryggen
    71kgx6
    71kgx6
    71kgx6

    Biceps:

    Pull-ups: – supinerat grepp
    kvx10
    kvx8
    kvx6

    Stående växlande hantelcurls:
    10kgx8
    10kgx8
    10kgx6
    10kgx6 -> 5kgx7

    Crosstrainern 20minuter, 300kcal enligt maskinen.

    Kommentar: Bra pass! Hade absolut inga förväntningar för det. Innan jag drog till gymmet satt jag hemma och drog i mig en shake Brutal FX i hopp om att bli lite piggare, men det blev motsatsen istället. Höll nästan på att somna ett tag, konstigt. Jag pallrade mig iväg iaf och tur var väl det. Passen blir bara striktare och striktare känns det som, kan bero på att jag inte jagar så mycket vikter nu och istället kör på kontakt och försöka behålla mukklerna.
    Jag har även märkt att jag får sjukt mycket blickar av folket på gymmet nu när jag kör biceps eller liknande, kan vara för monsterådrorna som är framme och leker runt underarmarna och biceps. Det är kul att få lite uppmärksamhet iaf.

    Kalori intaget idag kommer inte gå runt pga kladdkakan och det där tjaffset, men det är rätt så lugnt. Vägde mig imorse efter en svettig morgonpromenad och då visade vågen -1kg sen i söndags, men kan vara mycket vätska eller liknande också. Jag har också fått svårare att uppnå ett proteinintag på 40-50% av kosten också sen jag ändrade frukosten, men jag gillar frukosten såpass mycket att jag behåller den nog. Det handlar mycket om vad det är för mat på skolan också.

    Ikväll blir det förmodligen film med storebror och några fler tror jag, kanske unnar mig lite kesella och morötter. :D

    #512129

    Tycker det ser ut som du blir starkare, bra jobb!

    #512130
    anders172 wrote:
    Tycker det ser ut som du blir starkare, bra jobb!

    Tack anders :)

    #512131

    Kvällen spenderades som sagt framför en film. Åt ca 300g kvarg, 100g morot och lite lösgodis.

    Nu måste jag verkligen sova, för om 6 timmar ska jag upp på en morgonpromenad sen bär det av till Sundsvall för lite shopping, bajj.

    #512132

    Jaså du skall besöka huvudstaden, vad trevligt x)

    Du skulle plockat med dig träningskläderna xD

    #512133

    Självklart blev det inte av för en av killarna hade träning idag. Jag måste seriöst köpa ny skor, och helst en jacka också. Kanske åker ner imorgon eller lördag med brorsan och mamma istället, för vi skulle ändå hälsa på släkten där.

    Idag ska jag träna bröst/axlar/triceps, men gymmet öppnar inte förrens 16:00 så jag kanske åker ner till hudikgym och tränar där istället. Nu ska jag gå och ta en till kopp kaffe tror jag.

    Gustaf Lindberg wrote:
    Jaså du skall besöka huvudstaden, vad trevligt x)

    Du skulle plockat med dig träningskläderna xD

    Blev ju tyvärr inte så, men om jag ska dit mer än en dag ska jag ta med mig träningskläderna och kolla om ”storstaden” har något härligt gym. :)

    #512134

    Lite av dagens träning och kost får jag ta och redovisa då.

    Basket, inte match utan spelade 21, ca 40min.

    Bröst:

    Hantelpress:
    20kgx6
    22.5kgx5
    22.5kgx5
    17.5kgx6

    Cable crossovers:
    20kgx10
    25kgx6
    20kgx8

    Flyes i maskin:
    35kgx8
    35kgx6
    25kgx12

    Dips:
    kvx10 – oskön dipställning

    Axlar:

    Militärpress i maskin: – snusk övning
    25kgx6
    30kgx5

    Stående militärpress med skivstång:
    30kgx6
    30kgx6
    30kgx4

    Sidolyft med hantel -> Rodd i CCn:
    7kgx8 -> 35kgx6
    7kgx8 -> 35kgx6
    7kgx8 -> 35kgx6

    Rotatorcuffar stående supersetat med hantellyft framåt:
    2kgx12 -> 5kgx7
    2kgx12 -> 5kgx7
    2kgx12 -> 5kgx7

    Triceps:

    Dips mellan två bänkar:
    kv+15kgx12
    kv+25kgx8
    kv+25kgx6
    kv+25kgx6

    Dipsmaskin: – rak i ryggen och långt fram med arslet så det blir nästan bara triceps
    40kgx6
    40kgx6
    40kgx6 -> 25kgx6

    Crosstrainern 15minuter, 230kcal.

    Kommentar: Helt okej pass, axeln kändes okej förutom i dipsen. Blev bara ett 40minuters pass eftersom jag hade bråttom hem till maten. Fick en jävla pump i bröst idag, försökte ta några bilder men skadade för mycket så de blev bara suddiga. Militärpressen i maskin suger verkligen pung, skit konstig rörelsebana. Bra kontakt och strikt utförande på samtliga övningar.

    Dagens kost:
    Frukost: 2 koppar kaffe och en snus
    Lunch: 120g nötfärs grovmalen 3%, ett tortilla bröd, kvarg, tacosås, grönsaker
    Innan träning: En till kopp kaffe och Ragex2
    Middag: Grekmat; 120g fläskfilé, 120g potatis, BBQ sås, fetaost och sallad

    OPTIMALT!!!!111oneoneone

    Ikväll vet jag inte vad som händer, kanske bio, kanske fotboll, kanske basket, vem vet. Nu måste jag duscha, tjobba.

    #512135

    ser att allt utvecklats riktigt bra killen, speciellt magen. thumbs up.

    #512136
    dragon_skull wrote:
    ser att allt utvecklats riktigt bra killen, speciellt magen. thumbs up.

    Tack så mycket. :)

    #512137

    Idag blev det shopping och mycket mat, najs som faen. Började med att åka till Birsta för att handla lite kläder. Det blev tillslut två par skor, en skjorta, en t-shirt och en jacka. Riktigt skönt att uppgradera garderoben lite nu när sommaren kommer. Knäppte några kort på skjortan och lite spännisbilder när jag ändå var inne i provhytten med optiljus 3000, men kameran sög så man ser knappt något. Käkade en kebabrulle för 80spänn också, som jag fick stå och köa för i 45minuter, tungt. Men den var rätt så god.

    Sen drog vi ut i skogen och hade en liten släktmiddag. Jag åt kanske 500g olika köttsorter, 200g potatissallad, 30g bea och en alkoläsk. Efter det blev det ostbricka med mackor och ost, det var också riktigt gott.

    Nu sitter jag här med en kopp kaffe och lite Marabou mörkchoklad ”ginger and lemon”, snuskigt gott. Resten av kvällen ska jag nog spendera framför datorn och fortsätta kolla på serien ”Entourage”, verkar som en skapligt lovande serie. Lite fler gósaker kommer förmodligen slinka i innan kvällen är slut också.

    Imorgon kör jag på som vanligt med deffen, ben/mage/vader står på schemat.

    #512138

    Entourage är grymt!!11 Har du alla 5 säsongerna eller?

    #512139
    anders172 wrote:
    Entourage är grymt!!11 Har du alla 5 säsongerna eller?

    Jag har två säsonger, sen har nog förmodligen brorsan resten, eller så har han dom snart. :|

    Måste ju börja kolla på någon mer serie nu när Prison Break och Scrubs är slut och Vänner har jag sett igenom ca 15gånger. :P

    #512140

    Tjabbatjenahallå, nu till dagens motion, träning och kost.

    Började dagen med att dricka 4koppar kaffe och ta en snus på det, fyfaen vad gott det är alltså. Efter det bestämde jag mig för att cykla till Elgiganten och köpa nya hörlurar till mp3:n, ca 3km dit. Så då kände jag att jag måste äta nånting även fast jag inte var så hungrig, så det blev endast 200g kvarg och ca 50g pizza. Fast innan jag cyklade så måste jag självklart gå på toaletten, annars hade jag varit en fara för trafiken på vägen hem. Iallafullafall så cyklade jag till Elgiganten, och där har jag en kompis som jobbar, så jag fick hörlurarna för 180kr istället för 300kr. Kan vara för att mina tidigare hörlurar (likadana hörlurar, skullcandy plug-in) hade gått sönder och jag hade köpt dem av han 4månader tidigare. Sen cykla jag förbi Coop och köpte kaffe och Fun Light. Allt detta på ca 30minuter cykling, satan vad fort det gick.

    När jag kom hem tvättade jag bilen, tog väl ca 20min fick 100kr, lätt värt! Efter det drog jag i mig inte två utan tre skopor Ragex2. Jag kommer dö av koffeinöverdos. Och nog med skitsnack, nu till passet.

    Ben:

    Knäböj i smith:
    41kgx8
    61kgx6
    81kgx3
    81kgx3
    86kgx3 – PB(90grader)
    86kgx3
    41kgx12
    41kgx12
    41kgx12

    Sittande benpress:
    100kgx6
    120kgx6
    120kgx6

    Liggande lårcurl supersetat med benspark: – Krama upp vikten och squeeze i ca 3sec
    25kgx10 -> 35kgx6
    40kgx6 -> 40kgx6
    40kgx6 -> 40kgx6
    35kgx6 -> 25kgx6 -> 45kgx6 -> 25kgx6

    Vader:

    Vader i sittande benpress:
    90kgx12
    100kgx10
    100kgx10
    100kgx8 -> 80kgx10

    Mage:

    Liggande benlyft supersetat med liggande crunches med 2sec squeeze:
    kvx10 -> kvx8
    kvx8 -> kvx8
    kvx10 -> kvx6
    kvx8 -> kvx8

    Crosstrainern 20min, 294kcal.

    Kommentar: Bra pass idag tycker, trots den bristande motivationen. Knäböjen kändes jävligt bra, 12:orna var riktigt jobbig. Efter knäböjen var det riktigt tungt med benpressen, var helt slut. Vadernas träning blir lidande pga av brist på övningar på mitt gym, dålig ursäkt men det är så.

    Nu återstår det och se om jag har gått ner något i vikt denna vecka, isf är det första gången på 3veckor. Eller ja, jag hade ju gått ner nästan 7hg i onsdags, men igår blev det rätt mycket skit så kan vara så att vikten står still.

    Imorgon skriver jag också i poll-tråden vad det rätta svaret är.

    Ikväll vettefan vad som händer, blir nog till att dega hela kvällen.

    #512141

    Härligt! Skönt att vikterna ökar i och med att du deffar med, inte varje dag sånt händer ju!

    #512142
    David Eriksson wrote:
    Härligt! Skönt att vikterna ökar i och med att du deffar med, inte varje dag sånt händer ju!

    Tack, jo det är skönt. Inte hänt många gånger det under deffen. Men jag började med knäböj i början av deffen också, så kan vara tekniken som gör ökningarna.

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.