Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512143

    Jaarrå, första veckan på tre veckor jag har gått ner nu, -1kg blev det den här veckan. Lite för mycket kanske, måste ha tappat skapligt mycket muskler nu jag eftersom inte fan har jag mycket fett kvar. Så nu kan jag avslöja vad vikten ligger på eftersom jag har skrivit svaret i medlemsbilderstråden (konstigt ord), 60.8kg är den på nu iaf.

    Jag tror jag ska ligga i med deffen 1 eller 2 veckor till, får se hur mycket jag pallar. Jag tänker INTE gå ner under 60kg. Inte för att vikten spelar någon roll men det är en princip sak. Om ni har kikat in den andra tråden så ser ni ju att majoriteten röstade för att jag vägde mer, men under 60kg vill jag inte gå även fast jag ser ut som 70kg.

    Jag ska kolla med en kompis som fotar rätt mycket om han kan knäppa slutbilderna från dieten, tråkigt att bara använda digital kameran då.

    Så här har min dag sett ut ungefär:
    Vaknade vid 11:30, drack 3koppar kaffe, tog en snus och kollade på Entourage och bara njöt av livet. Vid 14 tiden satt jag mig ute en stund i solen och började läsa lite i ”Da Vinci koden”. Hemskt rörig bok till en början, men både mamma och brorsan säger att den är riktigt bra så jag ska ge den ett försök iaf. Jag satt ute ca 30minuter sen blev det för varmt så jag gick in. Satt mig framför datorn och drog i mig 2.5skopor Ragex2, och som vanligt ska min kropp trotsa oddsen och bli skittrött istället för taggad. Iaf så pallrade jag mig iväg till gymmet, såhär såg passet ut:

    Bröst:

    Hantelpress:
    20kgx6
    22.5kgx6
    22.5kgx6
    22.5kgx5
    17.5kgx6

    Lutande hantelpress:
    15kgx5 – för kort vila
    15kgx6
    15kgx6

    Flyes i maskin:
    35kgx6
    45kgx6
    45kgx6
    25kgx12

    Axlar:

    Stående militärpress:
    20kgx6 – sittandes utan ryggstöd
    30kgx5
    30kgx5
    30kgx5

    Hantellyft åt sidan:
    6kgx8
    7kgx8
    7kgx8
    7kgx8

    Rotatorcuffarna stående: – höger och sedan vänster direkt efter hela tiden.
    2kgx12
    2kgx12
    2kgx12

    Hantellyft framåt:
    5kgx8
    5kgx8
    5kgx8

    Triceps:

    Triceps dips mellan bänkar:
    kvx12
    kv+25kgx10 – PB (?)
    kv+25kgx10
    kv+25kgx10

    Skullcrucher med EZ-stången:
    21kgx6
    21kgx6
    21kgx8

    Dipsmaskin: – Långt fram med arslet och rak i ryggen
    40kgx6
    35kgx6
    35kgx6

    Crosstrainern 20 minuter, 270kcal (ställde in min vikt den här gången)

    Kommentar: Bra pass tycker jag, axeln kändes bra under hantelpressarna. Tog lite för kort vila under sista setet på plan och lutade pressarna. Som vanligt under militärpressarna så är högeraxel mycket starkare än vänster, så blir lite obalans där. Körde intensivt på rotatorcuffarna då jag inte orkade ha någon vila däremellan. Framsida axlar såg riktigt bra ut under hantellyften framåt, mycket ådror och så. Dipsen mellan bänkarna kändes också bra, tror jag satte ett PB där men är inte säker. Crosstrainern på slutet var extremt tung idag, tog två st vilor á 10 sec styck den här gången och drack vatten.

    Runt 16:30 tiden åt jag mitt första mål, det blev nötrulle blandat med krossade tomater och salami(nötfärs 3%) med mozzarella fyllda lasagnplattor, till det blev det sallad och ketchup. En kopp kaffe och 6g choklad slank ner efteråt också.

    Gick till affären och köpte en ”Solero Berry berry” glass också, den där med endast 99kcal. Den är fan riktigt god, bra att ha en kalorisnål glass ibland.

    Vid 18:45 så kände jag mig rastlös så jag gick ut och spelade lite basket med mig själv (:D) i 30minuter. När jag kom hem var jag alldeles slut och skakade hela kroppen, vet inte varför. Så jag gjorde en tonfisksbiff blandat med ägg och lite mer smått och gått. Kikade på Entourage medan jag åt gjorde jag också.

    Nu ska jag snart kika på söndagsparty, blir nog kvarg och müsli till det.

    Imorgon ska jag på massage vid 17-tiden, ska bli grym skönt. Jobbar nog av ett Rygg/biceps/trapz pass efter det också.

    Oj vilket långt inlägg det blev.

    #512144

    Tjenarezigenare (börjar ta slut på öppningsfraser nu), ny dag idag istället för en gammal dag som var igår. Ny dag betyder ny träning, annars skulle man bara träna en gång heeela tideeen, liksom.

    Började morgonen med en kopp kaffe sen ut på en 45minuters morgonpromenad. Den var softisH förutom att jag fick skavsår på hälen av någon anledningen, tror sulan hade vikit sig eller så. Sen när jag kom hem gjorde jag ordning:
    Havregrynsgröt på 2dl fiberhavregryn
    250g Kvarg
    Vatten
    Omega3
    Kaffe

    Sen promenad till och från skolan då, förstås. Gjorde absolut ingenting i skolan, satt och spelade Mafia Wars, kollade BODY forumet och bilddagboken hela dagen. Fan så tråkigt det var. Anledningen var att vi inte har någonting att göra på vårt projektarbeta. Iaf så drog jag hem en timme tidigare och hoppade idrotten, vi hade orientering och jag orkade inte vara med tack vare mina j*devader, och därför att jag var så förbannat hungrig. Så jag gick förbi ICA på hemvägen och köpte hem tonfisk, ägg och ananas så jag kunde göra tonfisks biffar, och det gjorde jag.

    Sen drog jag till massören vid 17 och fick en grymt skoeen massage, fast lite ont gjorde det.

    Drog och tränade efter det, så här såg passet ut:

    Rügg:

    Marklyft:
    50kgx6
    80kgx6
    120kgx3
    120kgx3
    120kgx3
    80kgx8

    Chins:
    kvx9
    kvx6
    kvx6

    Chins med smalt grepp:
    kvx6
    kvx6
    kvx5

    Hantelrodd:
    22.5kgx6
    22.5kgx6
    30kgx6
    30kgx6

    Sittande kabelrodd: – Med sån här (|—-|)
    45kgx6
    50kgx6
    45kgx6

    Trapz:

    Shrugs i smith:
    61kgx8
    61kgx8
    61kgx8

    Hantelshrugs:
    30kgx8
    30kgx8
    30kgx8

    Baksida axlar:

    Sidolyft med hantlar framåtlutad:
    4kgx8
    5kgx8
    5kgx7
    5kgx6

    Liggande på lutadbänk med magen mot bänken (hantlar):
    3kgx6
    3kgx6
    3kgx6

    Biceps:

    Hantelcurls:
    10kgx8
    12.5kgx5
    12.5kgx4
    12.5kgx3

    Scottcurl (1) & 9an (2): – 9an samma princip som 21:an men orkade inte ta av viktplattor
    23.5kgx6 (1)
    23.5kgx9 (2)
    23.5kgx6 (1)
    23.5kgx9 (2)

    Crosstrianer 20minuter, 270kcal.

    Kommentar: Bra pass tycker jag, inga speciella vikter men bra kontakt. Linimentet som massören drog på brände nästan sönder ryggen dock, satan i helvete vad ont det gjorde. Kändes som någon satt med gasolbrännare på ryggen min. Hade kunnat höjt marklyften men orkade inte hämta fler viktplattor, måste ju spara några åt de andra på gymmet också. Hantelrodden ökade jag idag pga att det kändes jävligt enkelt. Biceps förväntningarna utgår fortfarande, blir att splitta på den muskelgruppen från ryggen efter dieten. Fick även sjukt konstiga stickningar idag utav BrutalN, i högerhandens fingrar. Jätte läbbigt var det, eller ÄR det, de sitter kvar fortfarande. Känns som när man sovit på handen. Men jag överdoserade lite idag, kan vara därför.

    Blev lite för mycket mat idag också, men det är bra ändå, vill inte gå ned för mycket sista veckan på dieten (om jag nu bara kör en vecka till, inte säkert).

    Äh, nu orkar jag inte skriva mer. Mycket skitsnack nu, ciaobell4.

    #512145

    Fina marklyft, kör på! :)

    #512146
    C.Shady wrote:
    Fina marklyft, kör på! :)

    Tack, marklyft är griimt. :)

    #512147

    Kul läsning här, gillar att du drar in lite mer en bara ”hej mitt pass”.

    #512148

    Sisådärja, ännu en dag under dieten avklarad. Känns skönt även fast kosten inte har varit optimal idag, men jag har nog lite marginal att gå på eftersom jag gått ner i snitt 1kg/veckan.

    Dagen började, som vanligt, med en riktigt god kopp kaffe och en morgonpromenad på 45 minutraz. Vet nu varför jag hade ont i hälen igår, hade typ 4st stora blåsor på den. Så jag tog en kniv och stack hål på dem, det var inte så bra kände jag idag.

    Frukosten bestod av:
    Havregrynsgröt på 2dl fiberhavregryn.
    2st minirut
    2äggvitor
    1äggula
    lingonsylt
    lättmjölk
    vatten

    Sen promenad till och från skolan + en liten sväng med hunden, som har blivit efterbliven och jävligt nonchalant sen han blev äldre btw, på ca 40minuter.

    Lunchen på skolan bestod av 4st äckligt goda mjukmackor med smör och ost, en tallrik med massor av broccoli, lite makaroner, lite kyckling och rhode island sås. Sen två äpplen också.

    När jag kom hem satte jag mig vid datorn och tog det lugnt bara, kikade lite mer Entourage. Fan vad beroende man blir av den serien alltså.

    Fick nya gå/springskor av mamma idag också, så jag drog i mig en drink Ragex2 och drog iväg till gymmet för att köra cardio. Så här såg cardiopasset ut:
    Crosstrainern 5minuter, 75kcal
    Springbandet 30minuter, medeltempo typ 11km/h, 5-6km sprang blev det, 380kcal
    Crosstrainern 10minuter, 140kcal.
    Cykeln 3minuter sen dog jag.

    Sammanlagt ca 595kcal.

    Nu har jag nyss käkat 250g fläskfilé, 250g squash, 120g lök, 100g paprika, 80g majs och lite bearnaisesås, jävligt gott.

    Nu måste jag plugga lite till samhällskunskapsprovet på demokrati och diktatur. Verkligen inget favoritämne men våran lärare är så sjukt skön så jag kommer förmodligen jobba in ett MVG på det här också, som jag gjort på alla andra av hennes prov. Heeeeeeej dåååååå.

    Äggklockan wrote:
    Kul läsning här, gillar att du drar in lite mer en bara ”hej mitt pass”.

    Ja, jag har ibland lite för mycket tankar som snurrar runt uppe i mitt huvud så försöker få ut en del utav det, tack hur som helst. :)

    #512149

    Äh, orkar inte med någon fin öppningsfras idag.

    Morgonpromenad, rask takt, 45minuter.

    Promenad till och från skolan + med hundfan, 45minuter

    Ben:

    Knäböj:
    41kgx8
    71kgx6
    81kgx3 – 90 grader ungefär
    81kgx3
    81kgx3
    41kgx10
    41kgx10
    41kgx15

    Sittande benpress:
    110kgx6
    120kgx6
    80kgx15

    Liggande lårcurl med ett ben:
    20kgx6
    20kgx6
    20kgx6

    Liggande lårcurl: – båda benen
    35kgx6
    35kgx6
    35kgx6

    Vader:

    Sittande vadpress i benpressen:
    90kgx15
    100kgx10
    100kgx10
    100kgx10

    Sittande vadpress i benpressen med ett ben i taget:
    40kgx10
    40kgx10
    40kgx10

    Mage:

    Liggande benlyft supersetat med liggande crunches med squeeze ca 2sec:
    kvx10 -> kvx8
    kvx8 -> kvx8
    kvx8 -> kvx8

    Muslimen:
    35kgx6
    30kgx8
    30kgx8

    Crosstrainern 20minuter, 297kcal (PB) :D

    Kommentar: Bra pass idag. Fick härlig kontakt i quadsen i knäböjen och ryggen höll jag rak hela tiden. De sista reppen på två av 81kgx3 – seten så fällde jag fram ryggen och gick inte så djupt, annars var de relativt djupa. Trodde mina ben skulle sprängas efter sittande benpressen, gjorde sjukt ont. Crosstrainern gick också bra, tråkigt att jag glömde mp3:n på skolan bara så jag fick lyssna på Friskis b-musik med ännu sämre övergångar mellan låtarna.

    Hade ju prov idag också, gick väl helt okej. Inget MVG på det här skulle jag tro dock, glömde bort två av svaren.

    Åt kvarg till frukost idag istället för gröt. Trodde det var spagetti och köttfärssås på skolan så jag tänkte spara på kalorierna, men jag fel hade jag. Det var kycklingkebab, fiskpinnar, potatis och dillsås. Jag åt:
    3st fiskpinnar
    ca 25st kycklingkebbabsbitar
    Lite av salladen (Broccoli, paprika, makaroner, skinka)
    ca 100g rhode island sås
    lite dillsås

    Allt fick inte plats på tallriken så det ramlade ner mycket på brickan, men jag åt därifrån också. Inte fan är jag kräsen när jag är hungrig inte.

    Nu blir det till att kika Entourage och senare ikväll blir det nog lite mer kvarg. Det är imorgon det är spagetti och köttfärssås btw, nästan värt att hoppa frukosten.

    #512150

    Fint pass :) Hur lång tid har du kvar på deffen då?

    #512151
    JakobMinell wrote:
    Fint pass :) Hur lång tid har du kvar på deffen då?

    Tack, kändes rätt bra faktiskt.

    Jag har seriöst ingen som helst aning hur länge till jag ska köra. Om det är något som ska få mig att avsluta den så är det vikten, inte formen. Konstigt att säga så kanske men det är så, vikten är så pinsam nu. Men under 60kg ska jag inte, låg på 60,8kg i söndags. Så blir väl den här veckan och kanske en till, sen får jag hålla formen fram till sommaren. :)

    #512152

    Kul läsning här! kan inte förstå att jag missat denna journal:what: marklyften och benen var du ju riktigt stark i!

    Keep up the goooood work :up:

    #512153
    Freppazz wrote:
    Kul läsning här! kan inte förstå att jag missat denna journal:what: marklyften och benen var du ju riktigt stark i!

    Keep up the goooood work :up:

    Tack du! Kikat in din journal några gånger jag också, men har inte kommenterat något ännu, dåligt av mig.

    Ja, marklyften tycker jag faktiskt själv att jag är rätt stark i förhållande till kroppsvikten. Helt klart en favorit övning.
    Benen vettefan alltså, jag kör ju knäböj i smithen eftersom jag ej har möjligheten att köra med fri stång på Friskis. Byte av gym i sommar blir det nog, och då kör jag igång med fri stång. :)

    Om målvikten är nådd på söndag (-0.8kg) kommer massor av före och efterbilder upp från årets deff, så stejj tjooond.

    #512154

    Segt att inte ha fri stång, vårt F&S i sundsvall har två st. Ser fram emot att få se före/efter-bilderna. Alltid lika motiverande!

    #512155

    Sizådärjao, ännu en dag avverkad.

    Morgonpromenad 45 minuter
    Promenad till och från skolan, 30 minuter.

    Bröst:

    Incline hantelpress:
    12.5kgx10
    15kgx8
    17.5kgx6
    17.5kgx6
    17.5kgx6

    Plan hantelpress:
    25kgx3
    20kgx6
    20kgx6
    20kgx5

    Cable crossovers: – vikt per sida
    20kgx8
    25kgx6
    20kgx8

    Flyes i maskin:
    40kgx6
    40kgx6
    35kgx6 -> 25kgx6

    Axlar:

    Sittande axelpress:
    9kgx10
    12.5kgx6 – här sket sig vänsteraxeln

    Stående militärpress:
    30kgx4
    30kgx4
    30kgx5

    Sidolyft med hantlar: – direkt efter varandra
    7kgx8
    7kgx8
    7kgx8

    Stående hantelrotation, rotatorcuffar: – direkt efter varandra
    3kgx10
    3kgx10
    3kgx10

    Lyft framåt med EZ-stång supersetat med hantellyft framåt:
    16kgx8 -> 5kgx5
    16kgx6 -> 5kgx5
    16kgx6 -> 5kgx5

    Triceps:

    Skullcrucer, EZ-stång:
    16kgx10
    26kgx8
    26kgx6
    26kgx5

    Triceps dips mellan bänkar:
    kv+25kgx8
    kv+25kgx7
    kv+25kgx6

    Dips i maskin, rak i ryggen, arslet långt fram:
    35kgx6
    35kgx6
    40kgx8

    Sen lite pushdowns med två och en hand.

    Crosstrainern 20 minuter, nivå 11, 305kcal.

    Kommentar: Okej pass tycker jag. Började med incline pressarna som en variation idag, det kändes bra faktiskt. Axlarna klarade det bättre eftersom då har jag mer krafter än om jag kör plana pressar först. Gick åt helvete när jag skulle få upp 25kgs hantlarna, råkade stoppa musiken så jag tappade koncentrationen och allt gick åt fanders, så jag sänkte vikten istället. Sittande axelpressarna går bara inte, måste köra med en skivstång så jag kan hjälpa till extra med högern annars orkar jag ingenting. Triceps gick också bra idag faktiskt, blev lite konstigt med dipsen bara. Ökade med 1 nivå på crosstrainern idag, brände ca 30kcal mer då, enligt maskinen.

    Frukosten bestod av 350g kvarg. Sen lunchen bestod av 2st sjukt stora portioner Spagetti och köttfärssås, den är så jävla god på skolan alltså. Eftersom jag åt så mycket till lunch så åt jag ingenting mellan 10:30 och 19:00, förutom ett äpple, 2koppar kaffe och 10g choklad.

    Till middag gjorde jag tonfisksbiffar på cirkus 250g tonfisk. Till det åt jag 200g squash, 100g paprika, 80g lök, ärtor, gurka och lite bea. Grönsakerna stektes. Jävligt gott blev det iaf.

    Imorgon blir det kladdakaka, fyfan i helvete vad jävla gott det ska bli, helt sinnessjukt. :P

    Nu måste jag ut med hunden en sväng, tjarrå!

    #512156
    Gustaf Lindberg wrote:
    Segt att inte ha fri stång, vårt F&S i sundsvall har två st. Ser fram emot att få se före/efter-bilderna. Alltid lika motiverande!

    Ja, helt värdelöst är det. Men har snackat med min idrottslärare som jobbar där ibland, och han skulle ta upp att dom skulle skaffa in ett powerrack, men det kommer ta sin tid.

    Ja, jag hoppas jag nått målvikten i helgen. Annars blir det EN sista vecka. Ska försöka få min kompis att fota lite också, men vet inte om jag vågar fråga, han är ingen som tränar eller så. 😮

    #512157

    Morgonpromenad 60minuter. Extra sväng idag för det var så jävulskt skönt väder.

    Promenad till skolan plus en sväng på stan, 40minuter.

    Rygg:

    Marklyft:
    50kgx8
    80kgx6
    120kgx3
    130kgx3 – PB
    150kgx0
    120kgx3
    120kgx3

    Chins: – brett grepp
    kvx10
    kvx6
    kvx5

    Chins: – smalt grepp
    kvx6
    kvx5
    kvx3 -> latsdragen smalt grepp, 55kgx6

    Skivstångsrodd i smithen: – aldrig kört förut, kändes sjukt konstigt
    stångenx10
    31kgx6
    21kgx6
    21kgx6

    Liggande rodd med kv (?): – Fötterna i samma höjd som smithstången och sedan ligga på golvet och dra bröstet mot stången, aldrig kört tidigare.
    Kvx6
    kvx6
    kvx6

    Hantelrodd:
    25kgx6
    25kgx6
    25kgx6

    Trapz & baksida axlar:

    Hantelshrugs supersetat med framåtlutande sidolyft med hantlar:
    35kgx6 -> 5kgx8
    35kgx6 -> 5kgx8
    35kgx6 -> 5kgx8

    Shrugs i smithen supersetat med baksida axlar i cc (liggandes):
    61kgx6 -> 10kgx6
    61kgx6 -> 10kgx6
    61kgx8 -> 10kgx8

    Biceps:

    Skivstångscurls:
    30kgx3
    30kgx4
    30kgx4

    Växlande hantelcurls, sittandes: – strikta som tusan
    10kgx8
    10kgx9
    10kgx8
    10kgx6 – 7kgx6

    Crosstrainern 15min, 235kcal (PB :p)

    Kommentar: Bra pass idag också tycker jag. Marklyften gick bra, hade dock kunnat dragit 130kgx3 för ett bra tag sen. Det var 3:e gången jag failade på 150kg, haha. Chinsen började skit strikt men när jag gick över till smalt grepp blev det lite ostrikt. Roddövningarna kändes skit, men ville testa dem. Biceps sög rompa som vanligt, fast bra tryck hade jag.

    Kladdkakan var superjävladuper god som vanligt. Gissar väl att jag åt upp den på 40-45minuter, mina kompisar psykade för jag åt så segt. Men njöt gjorde jag kan jag lova.

    Ikväll ska jag kanske dega film med några kompisar, får se vad som händer. Orkar inte skriva mer nu, ciao!

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.