Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512218

    Nu har jag suttit med ena handen i godispåsen och den andra på datorbordet för att försöka hitta på ett nytt skojigt gymschema som piffar upp träningen lite. Det här ska jag alltså börja med imorgon (måndag).

    Måndag
    Rygg – Bredd
    Ländrygg
    Baksida Ben

    Tisdag
    Bröst
    Triceps

    Onsdag
    Framsida lår
    Vader
    Mage

    Torsdag
    Axlar
    Trapz

    Fredag
    Biceps
    Rygg – Tjocklek
    Vader

    Lördag
    Vila

    Söndag
    Börja om eller kondition

    Måndag
    Marklyft
    Raka marklyft
    Lårcurl
    Chins
    Latsdrag
    Hypersträck

    Tisdag
    Incline Hantelpress/bänkpress
    Hantelpress/bänkpress
    Flyes
    Skullcrucher
    Dips mellan bänkar
    Pushdowns

    Onsdag
    Knäböj
    Benpress/benspark
    Vadpress i benpressen
    Vadpress i smith
    Muslimen
    Liggande benlyft supersetat med crunches

    Torsdag
    Militärpress
    Stånglyft framåt
    Sidolyft med hantlar
    Framåtlutande hantellyft
    Omvända flyes liggandes på bänk
    Hantelshrugs/ shrugs i smith
    Rotatorcuffar

    Fredag
    Hantelrodd
    Skivstångsrodd/kabelrodd
    Pull-ups/skivstångscurls
    Hantelcurl/scottcurl
    Vadpress i benpressen
    Vadpress med hantlar

    Sen får vi se hur mycket jag håller mig till det här. Har aldrig haft ett schema med bestämda övningar, men ska bli roligt att testa på lite.

    #512219

    Jahapp, då är ny vecka igång igen och det betyder nytt träningsupplägg och en vecka kvar till ett så jävla efterlängtat LOV på 10 veckor!!111oneone

    Började som sagt med nya upplägget idag och Rygg (bredd), Baksida lår och Ländrygg stod på schemat.

    Rygg & Baksida lår:

    Chins:
    kvx8
    kvx8
    kvx8

    Latsdrag med V-handtag:
    55kgx10
    50kgx10
    45kgx12

    Raka marklyft: – första gången jag provar
    70kgx6
    70kgx8
    70kgx8

    Marklyft:
    100kgx6
    100kgx6
    100kgx6 pause 10sec, 100kgx1

    Raka marklyft: – igen
    70kgx8
    70kgx9

    Liggande lårcurl:
    25kgx12
    25kgx12
    20kgx10

    Hypersträck:
    kvx12
    kv+10kgx10
    kv+10kgx10
    kv+10kgx10 -> kvx10

    Sen lite chins i maskin.

    Kommentar: Helt okej pass tycker jag. Ska köra en högreps period nu och jag känner att min kropp är verkligen inte van vid det. Började passet med att psyka på någon gubbe som tog upp den enda skivstången i typ 20min. Först körde han bänkpress, så jag satte mig bredvid och väntade på att han skulle bli klar, när han sedan är klar tar han stångjäveln och går och kör marklyft. Även att han vilade typ 5min mellan varje set, gud vad sur jag blev. Aja, fick iaf stången till sist, men då tog den jäveln nästan alla vikter när han körde knäböj, därav de låga vikterna i marklyftet. Raka marklyft var GRYYYMT! Satan vilken skön övning. Körde lite lätt där och övade på tekniken. Blev lite rörigt med övningarnas ordning pga ovanstående dum-gubbe.
    Och nej, jag blir inte sur över småsaker, bara ibland.

    Dagens käk har varit varierad. Började dagen bra med drygt 350gr kvarg, sedan åt jag tonfisks sallad, 2st kycklingklubbor och kassler till lunch. Men på lunchrasten åkte jag och två polare ner på stan och tog en kladdkaka, fan vad gott det var. Men jag fick skit liten bit så jag var typ sur resten av dagen.

    Aja, på idrotten var jag sjukt trött, så jag bara stod och kollade typ. Vi spelade volleyboll så ingen gjorde någonting ändå så. Sen drog jag hem och käkade lite, sen i med PWOn och iväg till gymmet. Var hemskt otaggad när jag drog men det släppte efter ett tag. Käkade spagetti & köttfärsås till middag, och en macka, jävligt gott.

    Nu ska jag göra någonting, vad vettefan men någonting ska jag göra. Hejdå.

    #512220

    Oj, glömde att posta den sExxiGasTe bilden från fotograferingen. Har glömt att tillägga att bilderna är inte i ursprungligt format då jag inte har lyckats ladda upp dem korrekt, så jag har slängt in dem i paint och förminskat dem.

    #512221

    Jag vill också ha pheta abs.

    #512222
    David Eriksson wrote:
    Jag vill också ha pheta abs.

    Jag kan ju glädja dig med att mina abs inte riktigt ser ut som på bilderna IRL, det var bra ljus ute och fotografen gjorde ett bra jobb. PLUS att jag känner mig äckligt slät nu, väger 3.5kg mer än vad jag gjorde när bilderna knäpptes (!), dock inte morgonvikt.

    #512223
    nible wrote:
    Oj, glömde att posta den sExxiGasTe bilden från fotograferingen. Har glömt att tillägga att bilderna är inte i ursprungligt format då jag inte har lyckats ladda upp dem korrekt, så jag har slängt in dem i paint och förminskat dem.

    DAMN!!!!!
    Tur att du bor i hudiksvall annars hade du tagit alla tjejer från mig på beachen i sommar & det får du inte :nono:

    #512224
    MR.Marcher wrote:
    DAMN!!!!!
    Tur att du bor i hudiksvall annars hade du tagit alla tjejer från mig på beachen i sommar & det får du inte :nono:

    Haha, tack!

    Jag säger det samma till dig, tur att inte du bor här för då hade jag nog fått ett kokstryk av dig jätten om jag tog alla tjejer. :D

    #512225

    Fan vad fet och trycklös jag känner mig, fattar inte varför heller. Om jag drog på mig massor av vätska av helgens svinande borde det släppt nu liksom? Så jävla tråkigt, känns som jag har samma form nu som jag hade för 5veckor sedan. Morgonvikter ligger på 2.5kg mer än vad jag gjorde i lördags. Om det inte är vätska, vafan är det då? Kan ju inte legat på ett överskott på 17500kcal på en jävla helg, haha. Fan vad sur jag blir.

    #512226

    Började morgonen med gröt, kvarg och kaffe. Var ett tag sen jag åt gröt faktiskt, det är ju snuskigt gott. Anledningen är att jag märkte igår att jag hade köpt ”raspberry” smak på FunLighten istället för ”strawberry”, sjukt att jag hann käka 2-3st portioner kvarg innan jag märkte att det var fel smak.

    Sen drog jag iväg till skolan och hade en och en halv lektion. Stack från sista lektionen för att dra ner och klippa mig, trodde jag ja. Kommer in i hårsalongen, tar av mig jackan då min frisör står och kollar på mig en stund för att sedan säga: ”Jag tror du har kommit hit fel dag, det var på torsdag du skulle vara här”. Satan vad förbannad jag blev. Jag är ju helt säker på att hon sa TISDAG i telefonen när jag bokade tid i fredags, skrev ju för fan ner det i kalendern på telefonen. Aja, fick gå en skön promenad hem från stan iaf.

    När jag kom hem åt jag lite tacoköttfärs och lite köttfärssås, sen drog jag iväg till gymmet. Utan PWO den här gången, sjukt längesen jag körde utan det. Tror jag nästan satte PB i alla övningar också, var ju liksom typ 5månader sedan jag körde riktiga högreps. Men vettefan om det klassas som PB då asså, aja. Här är pass1:

    Bröst:

    Incline hantelpress:
    12.5kgx15
    15kgx12
    15kgx10
    15kgx12

    Hantelpress:
    17.5kgx10
    17.5kgx10
    17.5kgx10
    12.5kgx15
    (kan ha varit x12 på 17.5kgs hantlarna också, kommer inte ihåg)

    Flyes med hantlar:
    12.5kgx10
    12.5kgx10
    12.5kgx10

    Dipsmaskin: (bara för pumpen, EHEHE)
    25kgx15
    35kgx10

    Triceps:

    Skullcrucher:
    21kgx10
    21kgx12
    21kgx12
    21kgx12

    Dips mellan bänkar:
    kv+15kgx12
    kv+15kgx12
    kv+15kgx12

    Pushdowns:
    40kgx10
    40kgx10
    40kgx12

    Underarmar:

    Handledscurls-med-rakstång-i-CC-på-bänk-övningen: – den måste heta så
    35kgx15
    35kgx15
    35kgx15 -> 25kgx6
    25kgx10
    PUUUUUUUMP!

    Kommentar: Grymt pass! Fan vad bra allting kändes, bra kontakt och allt. Som jag tidigare skrev så kan det varit PB i det flesta övningar, men väntar några veckor innan jag klassar högrepparna som PB. Slängde in lite underarmar på slutet också, kom på att jag hade glömt dem i det nya schemat.

    Jag fattar inte hur folk kan vara på gymmet i över en timme. Det här passet tog 55min och då tyckte jag att jag vilade rätt mycket mellan varje set och körde många set.

    Maten idag har varit rätt så bra tycker jag, ungefär såhär har min dag set ut i kostväg:
    #1– Gröt på 1dl fiberhavregryn, ca 250g kvarg, kaffe, 2st Omega-3 tabs, vatten
    #2 – 2.5 panerade fiskar, en potatis, majonnässås, ca 100g tonfiskssallad, rhode islandsås.
    #3 – Lite köttfärssås, tacoköttfärs, gurka, kaffe och en liten bit choklad
    #4 – Tonfisksbiffar (ca 200g), ca 600g ugnsgratinerade grönsaker (paprika, squash, lök, tomat, majs), bea, cola light

    Blir någonting mer sen, kanske kvarg eller så.

    Imorgon funderar jag och några kompisar på att dra till Birsta och handla lite kläder till festligheterna som kommer äga rum i Hudiksvalls fjortisfester. Jag har nästan allt jag behöver redan sen mitt förra besök i Sundsvall, kanske skulle behöva en sjal som jag har tappat bort som skulle se griiim ut till min fräna skjorta. Får se hur det blir med det.

    Nu ska jag iväg och handla, hejsvejs.

    #512227

    Man ska inte underskatta fjortisfester!

    Är Hudiksvall verkligen så värdelöst så att det är värt att åka till birsta? Jag jobbar ju iofs där men tycker det är sjukt överskattat haha !

    Sjyst pass också, vi får köra ett pass någon dag om våra vägar korsas igen!

    #512228

    Fan vad dum jag är som smakade lite på Ben & Jerry’s glassen pappa köpte, kommer inte kunna sluta äta den nu. :P 👿

    Gustaf Lindberg wrote:
    Man ska inte underskatta fjortisfester!

    Är Hudiksvall verkligen så värdelöst så att det är värt att åka till birsta? Jag jobbar ju iofs där men tycker det är sjukt överskattat haha !

    Sjyst pass också, vi får köra ett pass någon dag om våra vägar korsas igen!

    Verkligen inte, jag tror det kommer bli en grym kväll faktiskt.

    Ja, jag tycker Hudiksvalls utbud på kläder suger åsneballe, men det kan ju vara som du säger att man tycker det för att man själv bor i staden. Finns ju t.o.m folk som åker till Hudik för att shoppa, haha.

    Ja, det får vi ta och göra! Kommer förmodligen spendera en tid av ledigheten i Sundsvall ändå så. :):P

    #512229

    Fan va soft, jag åker utomlands nästa vecka (förhoppningsvis, man ska aldrig säga säkert när man sitter och väntar på sista minuten :D). Sen så jobbar jag rätt mycket i Juli men har inget annat inplanerat :D

    #512230

    Måste fråga lite om din frukost, kvarg blandat med funlight, det är nått man hör ofta, var handlar man detta och heter det annat i butiken? (kvarg alltså).

    Och vad är innehållet? Protein kcal os.v.

    #512231

    Haha Johan, nu har du fått mig att fastna för Entourage med, haha gud vad bra det är!

    #512232
    Gustaf Lindberg wrote:
    Fan va soft, jag åker utomlands nästa vecka (förhoppningsvis, man ska aldrig säga säkert när man sitter och väntar på sista minuten :D). Sen så jobbar jag rätt mycket i Juli men har inget annat inplanerat :D

    Okej, soft. Vart åker du?

    Äggklockan wrote:
    Måste fråga lite om din frukost, kvarg blandat med funlight, det är nått man hör ofta, var handlar man detta och heter det annat i butiken? (kvarg alltså).

    Och vad är innehållet? Protein kcal os.v.

    Kvarg finns i flera olika märken, Arlas heter Kesella, LIDL’s heter Milbona. De är nästan precis samma sak bara att de är från olika tillverka, milbona är också något billigare. Och de finns att köpa i de flesta matbutiker.

    Lätt-kesella:
    Kcal per 100g – 75
    Protein – 13.5g
    Kolhydrater – 3.5g
    Fett – 1g

    David Eriksson wrote:
    Haha Johan, nu har du fått mig att fastna för Entourage med, haha gud vad bra det är!

    Jag vet, det är helt cpbra.

    Idag så drog jag och några kompisar ner på stan efter skolan för att käka lunch. Jag käkade en grymt god Ceasar sallad (stavning), kaffe och en kladdkaka med grädde, förstås.

    Nu ska jag snart iväg och träna, måste bara få lite ork, är sjukt trött just nu.

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.