Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512248

    Dagens pass är nu överstökat.

    Rygg (bredd), Baksida lår & Ländrygg:

    Marklyft:
    50kgkgx12
    80kgx8
    110kgx6
    110kgx6
    110kgx8 – PB! (högreps)

    Raka marklyft:
    70kgx10
    70kgx8
    70kgx9
    70kgx9

    Chins:
    kvx8
    kvx8
    kvx6

    Liggande lårcurl:
    25kgx12
    25kgx12
    25kgx11

    Ryggresningar:
    kvx12
    kv+10kgx10
    kv+10kgx10
    kv+10kgx10

    Latsdrags maskin: – supahdupahstrikt
    55kgx12
    65kgx10
    60kgx12

    Kommentar: Bra pass! Väldigt nöjd med tanke på att det har varit en ganska slitsam dag med mycket kroppsarbete jag inte är van vid. Marklyften var hemskt tung efter 6reps, men krämade på med 2reps till. Men jag hade säkert kunnat kräma upp 2st till (som jag alltid säger) men var rädd efter jag hade sett den där marklyftsfilmen om buktrycket, kul att svimma liksom. Blev liten konstig ordning på övningarna idag eftersom det var ganska mycket folk på gymmet, men det gick bra ändå. Raka marklyft is the shizzle! Har dock inte riktigt fått in tekniken till 100%. Vet inte hur långt ned jag skall gå samt om jag ska ha helt raka ben eller lätt böjda. Men det tog bra iaf, det som är huvudsaken.

    Käkade ett skapligt stort mål innan passet, tonfiskbiffar på ca 200g samt 6-800g grönsaker + lite bea. Slängde i mig ett cpgott äpple och en chokladbit precis innan också. Nu står det en kvargblandning i kylskåpet:
    Kvarg
    Funlight Strawberry
    5-6 Jordgubbar
    ½ Banan
    ½ äpple
    Kanel

    Kul att experimentera lite och hitta lite nya smaker, kommer tillbaka sen och skriver hur det smakade.

    Har haft en lite diskussion med mina päron om hur mycket jag ska få i lön när jag gör olika saker här hemma (läs föregående inlägg). Jag och mamma sa runt 70kr/timmen men pappa den snåla skiten vägrade det och höll på få en hjärtattack när jag föreslog den timlönen. Så nu vet jag inte hur mycket jag kommer få, hoppas på mer än vad kommunen betalar iaf, 47kr/timmen är fan slavlön.

    #512249

    Jag kommer slava med den lönen i 4 veckor.
    Inte loligt liksom.

    #512250

    Satan vad jag har jobbat idag, för att vara mig alltså. Började morgonen med att vakna till veckarklockan kl 09:00, sen upp och dricka lite kaffe. Drog ut och klippte gräsmattan i ca 35min, sen slängde jag i mig lite keso direkt från tha burk. Efter det drog jag ut på en långpromenad med vovven igen på ca 60minuter. Direkt efter det så slängde jag ihop lite kvarg, funlight, äpplen och kanel och ställde in det i kylskåpet. Sen bar det av upp på taket igen för att skrapa färg, sjukt drygt. Jobbade 1 timme sen gick jag ner och hämtade kvargen och satt mig på taket i solen och käkade det, sjukt skönt var det. Sen jobbade jag 2 timmar till, men nu är jag klar med skarpningen, bara stålborsta och måla nu. Sen plockade jag lite ogräs och skit i ca 20min.

    Ska ta och göra lite kyckling strax, börjar bli jävligt hungrig känner jag. Ska iväg och träna vid 17-18 tiden hade jag tänkt. Återkommer med redovisning av passet.

    David Eriksson wrote:
    Jag kommer slava med den lönen i 4 veckor.
    Inte loligt liksom.

    Men du hinner ju iaf känna ihop lite pengar på en 4 veckors period, jag ska bara jobba 1-2 veckor/ 4 timmar om dagen, då blir det typ ingenting.

    #512251

    HAHAHA, jag har nog avverkat mitt sämsta bröst/triceps pass någonsin kan jag lova. Fyfan så skämmigt det var alltså. Körde som mest med 15kgs hantlarna i incline hantelpress, typ failade efter 8reps. Sen fastnade jag under skivstången när jag körde smalbänk, 30kg!?! Så en kille fick springa och hjälpa mig. Jag brukar iaf kunna köra runt 12reps på 40kg utan passning. Både vänster och högeraxeln turades om att fakka ur idag, helt sanslöst. Det måste vara för att jag jobbat rätt hårt idag. Både gräsklippningen och färgskrapningen tog ganska hårt åt axlarna, vet dock inte vad jag ska komma med för undanflykt varför jag var så cp-svag i brösten, aja.

    #512252

    Ofta jag har gått ner 2-3kg sen i fredags likzz0m? Sjukt konstigt. Är nog för att jag rör mig hela tiden när jag arbetar och orkar inte käka, som idag t.ex:
    Vaknade 08:40, drack lite kaffe
    Börja måla takplåten 09:50
    Klar med målningen, några skedar keso 12:40
    Ut med hunden 13:00 – 13:50
    Kvarg (ca 400g), äpple(½), funlight, kanel
    Städa huset 14:15-15:45
    2limpmackor med messmör, ost, salami och paprika
    Hämta pappa på jobbet, plocka lite björkar med mamma 16:05-16:35

    Sen har jag ätit ca 15-20gr choklad utspritt under dagen också. Men fortfarande inte mycket mat jag fått i mig. Tanken med detta är dock att jag kommer gå tillbaka till den ursprungliga vikten efter helgen (supa, pizza och mycket mat). Så det är nog bra att jag har lite utrymme att röra mig i till helgen.

    Nu ska jag snart käka lite kyckling och nå tjaffs sen ska jag träna hade jag tänkt, framsida lår/vader/mage står på schemat, hoppas det går bättre än vad det gjorde igår.

    #512253

    Sådärja, passet avklarat. Gick helt okej, inget märkvärdigt alls.

    Framsida lår:

    Knäböj:
    41kgx10
    61kgx8
    61kgx8
    61kgx8
    41kgx15
    41kgx12 – snabba reps

    Sittande benpress:
    110kgx7
    110kgx8
    90kgx12 -> benspark 30kgx8 med squeeze

    Vader:

    Stående vadpress i smith:
    41kgx25
    41kgx22
    41kgx20

    Vadpress i benpressen:
    80kgx25 – smal fotfattning
    80kgx20 – bred -”-
    80kgx23 – smal -”- -> Stående tåhävningar kvx12

    Mage:

    Muslimen: – i vanlig trissa
    30kgx10
    30kgx10
    30kgx10

    Liggande benlyft supersetat med liggande crunches med squeeze:
    kvx8 -> kvx8
    kvx8 -> kvx8
    kvx10 -> kvx10

    Kommentar: Som sagt, inget märkvärdigt pass. Knäböjen gick väl sådär, blev sjukt andfådd. Vaderna brände rejält efter alla högreps iaf, det var skönt men ändå oskönt, som man säger. Passet tog ca 45min.

    Efter passet käkade jag 2st limpmackor med messmör, salami och paprika, drack en proteindrink för första gången på jävligt länge till också. Det var gott. Har en kvarg blandning i kylskåpet också tills ikväll. Får se vad vågen säger imorgon om det extra käkat har gjort någon nytta.

    Funderar på att beställa EAA-XX också. Synd att jag inte har något mer att beställa bara, drygt att betala frakt. Får se om jag gör det ikväll eller till veckan, hinner nog inte få den denna vecka ändå så.

    Nu blir det till att dega hela kvällen. Har ingenting att göra imorgon förutom att gå ut med hunden. Ska bli skitväder ändå så jag kanske fixar någon film och ta’t lugnt bara.

    #512254

    Vart är det du tänkte beställa från isåfall? Sitter och funderar på om jag ska inhandla diverse saker jag med.

    #512255
    David Eriksson wrote:
    Vart är det du tänkte beställa från isåfall? Sitter och funderar på om jag ska inhandla diverse saker jag med.

    Jag har beställt redan, men kan nog maila in och skriva om vi skall ha något mer. Vi ta’t på msn, logga in.

    #512256

    Knäböj:emo-thumb
    Försöker lära mig den övningen men grymt bra tar den!
    Ibland är man lite rädd att man ska ner får djupt och inte kunna komma upp he he :p Bra pass i alla fall

    #512257
    mr bib wrote:
    Knäböj:emo-thumb
    Försöker lära mig den övningen men grymt bra tar den!
    Ibland är man lite rädd att man ska ner får djupt och inte kunna komma upp he he :p Bra pass i alla fall

    Ja, knäböj är en riktigt ass-kicker, bokstavligt talat. Jag kör dock i smithmaskinen eftersom jag inte har möjlighet att köra med fristång på Friskis. Brukar köra hemskt mycket tyngre men det är högrepsperiod nu så det är bara att bita ihop. :emo-thumb

    #512258
    nible wrote:
    Ja, knäböj är en riktigt ass-kicker, bokstavligt talat. Jag kör dock i smithmaskinen eftersom jag inte har möjlighet att köra med fristång på Friskis. Brukar köra hemskt mycket tyngre men det är högrepsperiod nu så det är bara att bita ihop. :emo-thumb

    Skall också ge mig på en högrepsperiod snart tror jag men jag kör få rep på basövningar förutom uppvärmning då och ibland kanske sista settet tar man och kör så många rep man klarar på någon vikt!
    Vet inte om jag läste rätt? men om du är under diet så tycker jag att du skall fokusera lite mer på basövningarna och köra lite tyngre just på basövningarna men du kan köra högreps på de andra vanliga övningarna!:D(ett råd som jag fick):up:

    #512259
    mr bib wrote:
    Skall också ge mig på en högrepsperiod snart tror jag men jag kör få rep på basövningar förutom uppvärmning då och ibland kanske sista settet tar man och kör så många rep man klarar på någon vikt!
    Vet inte om jag läste rätt? men om du är under diet så tycker jag att du skall fokusera lite mer på basövningarna och köra lite tyngre just på basövningarna men du kan köra högreps på de andra vanliga övningarna!:D(ett råd som jag fick):up:

    Helt korrekt, man ska helst köra lågreps under diet. Men jag är inte på någon regelrätt diet just nu utan äter det jag känner för och när jag är hungrig, men har tappat vikt de senaste dagarna ändå p.g.a jobb m.m.

    Kika några sidor bak så ser du en redovisning av min diet med bilder osv. ;)

    #512260
    nible wrote:
    Helt korrekt, man ska helst köra lågreps under diet. Men jag är inte på någon regelrätt diet just nu utan äter det jag känner för och när jag är hungrig, men har tappat vikt de senaste dagarna ändå p.g.a jobb m.m.

    Kika några sidor bak så ser du en redovisning av min diet med bilder osv. ;)

    Formen är ju perfekt Ingen diet behövs det mer:D
    Dags o bygga antar jag? håll en bra form under sommarn och sen så :bb::sleepy:

    #512261
    mr bib wrote:
    Formen är ju perfekt Ingen diet behövs det mer:D
    Dags o bygga antar jag? håll en bra form under sommarn och sen så :bb::sleepy:

    Ska försöka hålla formen så gott det går. Blir nog ett underskott de dagar jag kan och ett överskott de dagar jag inte kan hålla mig från godsakerna, logiskt. :D

    #512262

    Körde ett pass med David Eriksson här på forumet igår när jag ändå var igång med att höja mitt energiintag över skyarna. Körde på Hudiksvalls gym istället för F&S gjorde jag också. Mycket bra gym men lite väl dyrt med 80kr för en gång. Axlar/trapz/vader stod på schemat men jag glömde vaderna.

    Axlar:

    Stående militärpress:
    20kgx12
    30kgx8
    30kgx8
    30kgx7
    20kgx10

    Framåtlyft med EZ-stång:
    16kgx10
    16kgx10
    16kgx10

    Stående rodd med EZ-stång (drag mot hakan):
    16kgx13
    16kgx12
    16kgx12
    16kgx10

    Sidolyft med hantlar:
    6kgx10 – sittande
    6kgx10 – -”-
    6kgx8 – stående
    6kgx8 – stående

    Framåt lutande hantellyft: (baksida axlar)
    6kgx10
    6kgx10
    6kgx10

    Omvända flyes på bänk: (baksida axlar)
    6kgx8
    6kgx6
    6kgx6

    Trapz:

    Hantelshrugs:
    29kgx12
    29kgx12
    29kgx12
    29kgx10 -> 20kgx10

    Sen körde vi lite sidolyft i maskin och sittande militärpress.

    Kommentar: Helt okej pass. Kunde ha gått mycket bättre men var inte så taggad att träna. Det var dock kul att träna med någon, längesen man gjorde det sist. Vi är ganska jämnstarka också det var roligt.

    Kosten igår innehöll väldigt mycket skräp, bl.a ½kladdkaka med grädde, 200g lösgodis, en gott och blandat (+ det jag skrev i ”Måltider idag”-tråden) och lite mer tjaffs. Men gott var det! Ikväll blir det grillning och fylla. Hade kvar rätt mycket sen förra helgen då jag överskattade min tolerans mot alkohol. Har 4corona, 4st smirrnoff ice och 5st koff, så det kommer räcka en bra bit. Tror jag skiter i att käka fram tills vi ska grilla, är ändå inge hungrig nu ändå så.

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.