Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512263

    Det där gör vi om.
    Ska leta upp det där kortet först bara.

    #512264

    Åh så jävla bakis jag är, fy fan. Men kvällen igår var helt okej, riktigt skön förfest. Vi var 4st kompisar som var på förfesten och åt lite grillat och bara tog det allmänt lugnt, ett tag. Efter det så började det spåra och alla dansade järnet, rätt kul. Jag stod för kockandet båda gångerna, dvs. middagen vid 19tiden och kvällsmålet vid 3tiden. Sammanlagt lagade jag drygt 2.5kg fläskfilé åt 4personer, lite sjukt men gott som fan.

    Nu ska jag snart äta middag snart, har inte käkat något än.

    David Eriksson wrote:
    Det där gör vi om.
    Ska leta upp det där kortet först bara.

    Det får vi göra. :)

    #512265

    Var precis ute på en löprunda. Eller ja, löprunda och löprunda var väl lite att ta i, jag gick bitvis. Sprang de första 15-20minuterna sedan gick jag till och från i ca 2km. Rundan tog iaf 37min och den var ca 5-7km lång. Jävligt besviken med tanke på att jag klarade hela den där rundan tidigare utan att gå till och från. Men jag har inte käkat någonting än idag så det är väl förståeligt att jag inte orkade, fick yrsel och ont i huvudet. Men det var skönt, ändå.

    Gymmet har stängt idag igen men jag är sjukt sugen på att träna. Tänker dock inte betala 80kr igen för att träna, isf väntar jag tills imorgon hellre.

    Vikten idag är +2kg sen i torsdags, haha. Tänkte ta det lugnt med maten igår men fan vad jag svinade. Började med att fasta till middagen vid 17-tiden, efter det gick det utför; Rabarberpaj med vaniljsås, 1 ½portion gröt, 3st limpor med pålägg och mjölk, nesquick med mjölk, massvis med choklad och ½ melon. Efter det var jag uppe i 64.3kg, alltså nästan 4.5kg mer än vad jag brukar väga.

    Så, det jag tidigare förutspådde stämde – jag går ner i vikt under vardagarna och tar igen det på helgerna. Får se om jag fortsätter så, beror helt på om det blir mycket festande på helgerna annars ska jag nog kunna hålla vikten någorlunda.

    #512266

    En melon är väl typ 95% vatten, så ingen oro över den:p

    #512267
    FrLi wrote:
    En melon är väl typ 95% vatten, så ingen oro över den:p

    Inte den jag oroade mig över.. :emo-thumb

    #512268

    Du kör ju precis som jag ju! Går ner i vikt under vardagarna sedan kommer helgen och man väger hux flux några kilo extra. :)
    Lika deprimerande varje gång men lik förbannat så blir det lite viktförlust varje vecka (nästan) :D… Antar att det är samma för dig?

    Men vad jag kan se utav bilderna så har du ju redan intagit Beach09 formen!

    #512269
    Tommy Ivarsson wrote:
    Du kör ju precis som jag ju! Går ner i vikt under vardagarna sedan kommer helgen och man väger hux flux några kilo extra. :)
    Lika deprimerande varje gång men lik förbannat så blir det lite viktförlust varje vecka (nästan) :D… Antar att det är samma för dig?

    Men vad jag kan se utav bilderna så har du ju redan intagit Beach09 formen!

    Det är sjukt vad jag går upp på helgerna, upp emot 4kg +, kvällsvikt. :D

    Ja formen är rätt bra framåt helgen (torsdag/fredag). Efter det känner jag mig bara vattnig och pluffsig fram till torsdag/fredag igen. ;)

    #512270
    nible wrote:
    Det är sjukt vad jag går upp på helgerna, upp emot 4kg +, kvällsvikt. :D

    Ja formen är rätt bra framåt helgen (torsdag/fredag). Efter det känner jag mig bara vattnig och pluffsig fram till torsdag/fredag igen. ;)

    Samma som för mig varje vecka! Med skillnaden att du har nått en grym sommarform och jag har en bra bit kvar. :D

    #512271
    Tommy Ivarsson wrote:
    Samma som för mig varje vecka! Med skillnaden att du har nått en grym sommarform och jag har en bra bit kvar. :D

    Tack! :)

    Inte tycker jag att du har så mycket kvar till en bra sommarform, du har ju bra mycket mer massa än mig också. ;)

    #512272

    Du håller ju bra form, du kanske har gått ner ännu mer sen senaste bilderna? Så smal kommer jag nog aldrig bli:D

    #512273
    anders172 wrote:
    Du håller ju bra form, du kanske har gått ner ännu mer sen senaste bilderna? Så smal kommer jag nog aldrig bli:D

    Tack. alla de senaste bilderna är från 06/06. Håller nog ganska precis lika form som på dem. Kanske var liiite vassare i mitten av den här veckan. Nu är jag mest vattnig och ligger på 2kg+ sen bilderna togs. :D

    #512274

    Har gjort om schemat igen till en 4-splitt då gymmet har stängt några dagar i veckan. Skulle kört ben/vader/mage idag men hade lite träningsvärk från gårdagens löprunda så jag körde bröst/biceps istället.

    Bröst:

    Incline press i smith:
    stångenx15
    stången+10kgx12
    stången+10kgx12
    stången+10kgx12

    Hantelpress:
    15kgx12
    15kgx12
    15kgx12

    Dipsmaskin supersetat med flyes i maskin:
    35kgx12 -> 25kgx12
    35kgx12 -> 25kgx12
    35kgx12 -> 25kgx12

    Biceps:

    Pull-ups:
    kvx10
    kvx8
    kvx8
    kvx8

    Latsdrag med supinerat grepp:
    50kgx12
    45kgx10
    45kgx10 -> 35kgx8

    Sittande hantelcurl:
    9kgx10
    9kgx10
    8kgx10 – hammercurl

    Scottcurl:
    16kgx21 (21:an)
    16kgx21 (21:an)
    16kgx15

    21:an, 16kg 2ggr.

    Kommentar: Helt underbart pass. Vikterna var helt värdelösa men trycket, pumpen, kontakten, ja allt annat skitbra. Har alltid ogillat bröstpressarna i smithmaskinen, får förbannat ont i handlederna. Men alla bänkar var upptagna så fick köra där idag. Pumpen i boobiesarna och armarna var helt sanslöst, aldrig fått något i närheten tidigare tror jag. Samtliga övningar utfördes superstrikta, satan vad skönt det var.

    Har aldrig kört liknande kombination förut (bröst/biceps alltså), men det funkade perfekt. Har tidigare kört muskelgrupper som aktiveras tillsammans (bröst/triceps exempelvis), men ska fortsätta som jag gör nu tror jag. Får dock se hur det går med de andra muskelgrupperna ihop, postar schemat senare.

    Fick min burk EAA-XX idag också som jag cyklade och hämtade på posten. Smaken är helt okej tycker jag. Den är som äckligast när man dricker den, men eftersmaken är typ som piggelin.

    #512275

    Idag så har jag uträttat lite ärenden på stan, stekt lite på maln, ätit en halv pizza och tränat pinnarna. Såhär såg passet ut:

    Ben:

    Knäböj:
    41kgx10
    51kgx10
    51kgx10
    51kgx10
    41kgx12 – benen framförstången och smal fotfattning
    41kgx8 – samma som ovan, snabba reps

    Benspark: – riktigt strikt och squeeze i 2-4sec i toppen
    30kgx10
    30kgx10
    35kgx8 -> 25kgx6 -> 15kgx6

    Raka marklyft:
    60kgx10
    60kgx10
    70kgx8
    70kgx10

    Liggande lårcurl:
    25kgx10
    25kgx9
    25kgx10 -> 15kgx6

    Vader:

    Stående vadpress i smith:
    41kgx20 – smal fotfattning
    41kgx20 – bred -”-
    41kgx20 – smal -”-

    Vadpress i sittande benpressen:
    80kgx20 – bred fotfattning
    70kgx20 – smal -”-
    70kgx20 – bred -”-
    kvx20

    Mage:

    Muslimen: – vanlig trissa
    35kgx8
    35kgx8
    35kgx8

    Liggande benlyft supersetat med liggande crunches med squeeze 2sec:
    kvx10 -> kvx10
    kvx10 -> kvx10
    kvx10 -> kvx10

    Kommentar: Riktigt bra pass! Superdåliga vikter men ack sån underbar kontakt och pump jag fick. Vikterna blir nästan bara sämre och sämre, men det tar jag igen senare. Kan ju dock säga att utförandet bara blir bättre och bättre, satsar mycket mer på kontakt nu under högreps perioden.

    Min vikt är snart nere på den normala igen ser det ut som, tappar flera hekto per dag nu. Men det är väl mestadels vätska, får jag hoppas på. Unnade mig en halv pizza idag för jag hade inte käkat någonting förrens 14-tiden och det var några på stranden som pratade om att äta pizza, så då lurade jag med en kompis att dela en med mig.

    Middagen bestod av nå sjukt goda kyckling-wraps som mamma hade hittat recept på i ”Allt om mat”. Jag rekommenderar er som äger en sådan tidning att prova dem, ruskigt goda.

    Kreatinkuren drar igång imorgon hade jag tänkt. Och för första gången ska jag köra en riktig uppladdning och försöka ta kreatinet varje dag, som jag tidigare har slarvat med. Får se om kreatinet ger någon effekt den här gången då.

    #512276

    Idag har jag legat på stranden typ hela dagen, 3.5 timme iaf. Sjukt solbränd nu, men det vare värt! Passet såg ut såhär:

    Axlar:

    Sittande militärpress med EZ-stång:
    21kgx12
    26kgx12
    28.5kgx12
    28.5kgx12
    28.5kgx10
    28.5kgx8 -> 21kgx6 – stående

    Framåtlyft med EZ-stång:
    16kgx12
    16kgx12
    13.5kgx12

    Stående rodd till hakan med EZ-stång:
    16kgx12
    16kgx12
    16kgx12

    Stående sidolyft med hantlar: – super strikt med 3-5sec excentrisk fas, första setet med båda armarna samtidigt
    5kgx12
    5kgx12
    4kgx12
    5kgx8 – i CC:n

    Triceps:

    Skullcrucher med EZ-stång:
    16kgx10
    16kgx10
    16kgx10 -> 16kgx10 – smalbänk

    Dipsmaskin: – arslet långt fram och rak i ryggen
    30kgx12
    35kgx12
    35kgx12

    Pushdowns: – vanlig trissa
    25kgx12
    25kgx12
    25kgx12
    15kgx12 – rep

    Sist lite enarms pushdowns

    Kommentar: Återigen ett riktigt skönt pass. Militärpressarna kändes superbra. Vikterna var inte det bästa men fortfarande ett väldigt bra pass! Körde riktigt strikt i sidolyften, testade en ny teknik där också. Tog riktigt bra.

    Efter gymmet käkade jag lite köttfärsbiffar, potatis, brunsås, lingonsylt och rivna morötter. Det var ruskigt gott. Hade innan bara käkat en kyckling-wrap och ett äpple på hela dagen så det blev en riktigt stor portion.

    Imorgon funderar jag och några kompisar på att dra ut till en annan strand, lite mer avskiljt ute i bushen. Får se hur det är med brännan då om jag ens kan vistas i solen.

    #512277

    Blev ännu en heldag på stranden idag, riktigt skönt var det. Vi var på en annan strand lite avlägset från stan (ca 3mil rakt ut i helvetet), jag och tre polare. Jobbat ännu mer på brännaN också, snart är jag svart. På stranden käkade jag lite morötter, några köttbiffar en glass och lite annat smått och gott.

    När jag kom hem slängde jag direkt i mig en EAA shake och drog iväg till gymmet, sista passet innan äckel friskis tar sitt uppehåll på drygt 2.5veckor.

    Rygg:

    Marklyft:
    50kgx10
    80kgx8
    100kgx8
    100kgx8
    100kgx6 +1

    Skivstångsrodd:
    40kgx10 – pronerat grepp
    40kgx10 – supinerat
    40kgx10 – pronerat
    40kgx12 – supinerat -> Hantelrodd: 22.5kgx8

    Chins: – tlött i biceps
    kvx6
    kvx6
    kvx6 -> Latsdrag: 50kgx8 -> 35kgx10 x2

    Trapz:

    Shrugs i smith:
    41kgx15 – stången framför
    41kgx15 – stången framför
    41kgx15 – stången bakom

    Hantelshrugs:
    22.5kgx12
    22.5kgx12
    22.5kgx12

    Baksida axlar:

    Framåtlutande sidolyft: – en arm i taget
    5kgx10
    5kgx12
    4kgx12
    4kgx12

    Liggandes på bänk i CC:n:
    10kgx10
    10kgx9
    10kgx8 -> 5kgx8

    Ländrygg:

    Ryggresningar:
    kvx12
    kv+10kgx12
    kv+10kgx12
    kv+10kgx12 -> kvx10

    Kommentar: Intensivt och bra pass. Hade bråttom hem för jag skulle på bio. Inte mycket mer att kommentera.

    När jag kom hem drog jag i mig lite kyckling och ugnsgratinerade grönsaker och drog på bio, Transformers 2. Helt okej film, inget märkvärdigt dock. På bion åt jag 1 liten popcorn, 1 liten marabou schweizernöt, 1 mellan cola light och lite lösgodis, ruggit gott. Efter bion promenerade jag hem och nu sitter jag här.

    Så, det har varit en ganska aktivitetsfylld dag. Bättre det än att bara sitta hemma och ruttna. Imorgon blir det nog en till dag på stranden, sjukt taggad.

    Måste fixa ett gymkort nu också eftersom gymmet är stängt. Tror dock att jag vilar fram tills måndag, om jag kan hålla mig. En löprunda ska nog bli av innan dess dock.

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.