Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512293

    Valit på stlanden och tlänat idag, det hal valit en väldigt bla dag idag.

    Rygg:

    Chins:
    kvx10
    kvx6 – sämst
    kvx6 – sämst

    Marklyft:
    60kgx10
    100kgx6
    120kgx4
    120kgx4
    125kgx4 PB (tror jag)

    Latsdrag med V-handtag:
    6plattorx10
    6plattorx10
    6plattorx10

    Skivstångsrodd:
    40kgx10 – pronerat
    40kgx10 – supinerat
    40kgx10 – pronerat
    40kgx9 – supinerat

    Sittande roddmaskin: (med bröststöd och man sätter på fria vikter, vette fan vad den heter, körde en arm i taget iaf)
    20kgx10
    20kgx10
    20kgx10

    Trapz:

    Shrugs med skivstång:
    60kgx12
    60kgx10
    60kgx12

    Hantelshrugs: – vikt per hantel
    29kgx10
    26kgx10
    26kgx12
    21kgx12

    Baksida axlar:

    Framåtlutande sidolyft med hantlar: – en arm i taget
    6kgx12
    6kgx12
    6kgx12

    Kryssdrag i CC:
    7.5kgx10
    5kgx10
    5kgx10
    5kgx10

    Kommentar: Bra pass trots den sjuka värmen i gymmet. Tränade vid 5-tiden men det var fortfarande grisvarmt. Chinsen sög åsneröv men marklyften gick helt okej. Tror jag satte PB där, aldrig kört med 125kg förut, 130kgx3 har jag kört tror jag. Testade som ni ser lite nya övningar idag också, kändes bra!

    Nu har jag tränat 4 dagar i rad så jag får se hur det blir imorgon. Ska till Östersund över helgen på släktträff så det blir ingen träning på lördag-söndag iaf, kanske en springtur om jag orkar.

    Ikväll har jag och några polare lirat mariocart på Nintendo64 igen, sjukt skojigt. Käkade middagen hos en kompis, kycklingfilé och ugnsgratinerade grönsaker, as usual. Jag drog i mig 5-600gram kycklingfilé + kanske 5-600gram grönsaker iaf. Blev mycket mat eftersom det var första måltiden utom några glassar osv.

    Här är en värdelös bild på dagsformen iaf. Brännan har jag jobbat på ganska hårt sen sist som ni kanske ser. Ska fixa en ny fotografering framöver med samma fotograf som sist, lite bättre bilder kommer då.

    #512294

    Ett tips, skaffa kortare badshorts ;)

    #512295
    JakobMinell wrote:
    Ett tips, skaffa kortare badshorts ;)

    Vadå då, gillar du inte mina vita lår? :)

    #512296
    ReNeGaDe wrote:
    Jag gillar dem 😮

    Benen ser dessutom riktigt hårda ut! Bra där!

    Vad tycker du om skivstångsrodden då, pronerat eller supinerat? Jag själv föredrar supinerat eftersom det känns som att man kan komma ända upp till magen. Med pronerat grepp känns det svårare, och för mig blir det nog lättare att aktivera biceps mer och fuska med andra saker.

    Jag håller koll på daj! Kör hårt! :)

    Kul att du tittar in och lämnar en kommentar, det var inte igår. ;)

    Benen är faktiskt rätt så hårda, syns dock bättre när man inte bar blixt rakt framifrån.

    Jag gillar pronerat grepp när jag kör skivstångsrodden eftersom jag tycker det tar för mycket på biceps med supinerat.

    #512297

    Jag tränade bröst idag trots att jag skulle ha vilat. Var dock ett ganska så snabbt pass (ca 30min) med mycket supersets osv. Efter gymmet drog jag och några kompisar och käkade glass sen köpte jag godis. Nu sitter jag och käkar lite godis och ska strax gå och lägga mig. Ska upp kl 06:30 imorgon eftersom jag ska åka till sundsvall, tjaråååååååååeeeee.

    #512298

    Efter en riktigt härlig gårdag med alldeles för mycket frossande (och 3kg tyngre) så drog jag igång med träningen idag igen. Blev en riktigt bra löprunda direkt när jag kom hem från släktträffen. Sträckan var väl mellan 5-7.5km skulle jag tro, ingen aning egentligen. Tiden var 31min. Tror nästan det var PB på den sträckan, aja gick bra iaf. Sprang hela vägen idag och gick inte bitvis som jag gör ibland.

    Nu ska jag iväg och vara med några polare, får se vad vi hittar på.

    #512299

    Fysatan vilket bra pass, hur nöjd som helst. Blev inspirerad av ”Maryland Muscle Mashine” och körde lite lågreps idag.

    Bröst:

    Hantelpress:
    10kgx15
    11kgx15
    13.5kgx12
    16kgx10
    18.5kgx8
    22kgx6
    24kgx5
    26kgx5 – PB!
    20kgx8
    18.5kgx8
    13.5kgx10

    Incline hantelpress:
    18.5kgx6
    20kgx6 – PB!
    20kgx5
    16kgx10

    Sittande bröstpress maskin: (utan kabel, med plattor alltså)
    40kgx10
    80kgx6
    80kgx6

    Sittande bröstpress maskin (kabel) supersetat med flyes maskin:
    60kgx6 -> 4-6plattorx10
    45kgx10 -> 4-6plattorx10
    45kgx8 DROP 30kgx8

    Biceps:

    Pull-ups: – körde i smithen så det blev lite gungigt
    kvx10
    kvx8
    kvx8

    Stående bicepscurls:
    13.5kgx4 – PB
    13.5kgx5 – PB
    13.5kgx5 -> 8kgx6
    8kgx6

    Scottcurl med EZ-stång:
    20kgx10
    25kgx5
    25kgx6 – PB
    25kgx6
    20kgx8 + 1 negativ

    Kommentar: Hur bra pass som helst, riktigt jävla nöjd. Testade pyramidset i hantelpressen och det var grymt. Hade nog gått ännu bättre om jag hade haft en passare, men inte fan ska jag klaga. Körde på fastande mage (16 timmar ungefär), hade enbart tagit lite Ragex2 och EAA-XX. Tror mitt förra PB i hantelpressen var 25kgx4-5 eller liknande eftersom vi hade inte 26kgs hantlar på Friskis. Hursomhelst så är jag supernöjd. Och bicepscurlsen gick också grymt, aldrig kört lågreps på den tidigare, ska fortsätta med det.

    Nu ska jag käka 570gram kycklingfilé, grönsaker, ris och massor av bea, det är jag värd.

    Edit; Såhär såg måltiden ut

    #512300

    Bra pressat.

    Du kunde la gett lite av allt det goda till mig med.

    #512301
    David Eriksson wrote:
    Bra pressat.

    Du kunde la gett lite av allt det goda till mig med.

    Dankehhhhhh.

    Näfan, allting är slut nu och jag skulle nog kunna trycka i mig en lika stor portion till. :D

    #512302

    Shit vilken monsterportion! Lär ju vara en bra bit över 100gr protein i den…. :emo-thumb

    Vad väger du pöjk? :)

    #512303
    Tommy Ivarsson wrote:
    Shit vilken monsterportion! Lär ju vara en bra bit över 100gr protein i den…. :emo-thumb

    Vad väger du pöjk? :)

    Så där ser portionerna ut nu för tiden, brukar ligga på 1-2kg mat runt middagen. Men inte fan blir jag mätt trots det. :p

    Igår vägde jag ca 64kg, morgonvikt. Idag väger jag 61.5kg morgonvikt, haha.

    Jag har säkert gått upp och ned 25-30kg under sommarlovet i vätska osv. :D

    #512304

    Shit, inga dåliga portioner du får i dig! Klart imponerande… :emo-thumb

    #512305
    Tommy Ivarsson wrote:
    Shit, inga dåliga portioner du får i dig! Klart imponerande… :emo-thumb

    Gott med mat. :D

    #512306

    Tycker du pyramidträning är effektiv? hade tänkt prova det imorgon på mitt axelpass, verkar fett jobbigt med så många set men ska helt klart provas :D

    #512307
    Pontik wrote:
    Tycker du pyramidträning är effektiv? hade tänkt prova det imorgon på mitt axelpass, verkar fett jobbigt med så många set men ska helt klart provas :D

    Första gången jag provade idag, men det var riktigt härligt. Kommer fortsätta med det framöver.

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.