Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512278

    Blivit rätt mycket snask de senaste dagarna, bio, filmkvällar, grillkväll m.m. Igår var jag och några kompisar ut till min kompis stuga långt ute i skogen, och fyfan vad myggbiten jag är, helt jävla otroligt:

    Edit: Syns inte så bra på bilden men jag har iaf över 25 myggbett på en jävla arm, tungt.

    #512279

    Fy vad drygt med myggbett! Lider med dig!.. Prova tigerbalsam om det kliar förjävligt.. ett tips iaf :)

    Fina marklyft på passet 25/6 också!:up:

    #512280
    Freppazz wrote:
    Fy vad drygt med myggbett! Lider med dig!.. Prova tigerbalsam om det kliar förjävligt.. ett tips iaf :)

    Fina marklyft på passet 25/6 också!:up:

    Jag har öst på hur mycket Salubrin som helst nu, men det hjälper fan inte. Har runt 25st på armen och 20st på ryggen sen liten enstaka utspritt över resterande delar av kroppen.

    Tack! :)

    #512281

    Tror myggorna plaserades på jorden för att påminna oss om jesu lidande, lr nått. Helvete vilken pundar ådra du har där:emo-thumb

    #512282
    FrLi wrote:
    Tror myggorna plaserades på jorden för att påminna oss om jesu lidande, lr nått. Helvete vilken pundar ådra du har där:emo-thumb

    Tror fan det jag också, död åt de jävlarna. Haha, ja ådrorna har en tendens att ploppa fram ganska rejält nu när det är varmt. ;)

    #512283

    Får jag fråga hur du kan vara så dum att köra utan tröja bland myggen? Eller var det någon form av dödsmyggor som bet igenom T-shirt? :D

    #512284
    Gustaf Lindberg wrote:
    Får jag fråga hur du kan vara så dum att köra utan tröja bland myggen? Eller var det någon form av dödsmyggor som bet igenom T-shirt? :D

    Köra vad? :p

    Vi sov bland myggjävlarna. En liten stuga + 6 testostronfyllda ungdomar i högsommar = riktigt jävla varm stuga. Så vi fick öppna alla fönster och dörrar och häva för rullgardiner och lakan, men de små rackarna smet in ändå.

    #512285

    Godis och massor av mat över helgen equals 3 fakkkkking kg + sen förra veckan, slät som en säljävel.

    #512286

    Haha bergodal bantarn:D

    #512287
    FrLi wrote:
    Haha bergodal bantarn:D

    Indeed.

    #512288

    Idag har jag varit på stranden hela dagen lång. Blev mycket aktiviteter idag, bl.a. volleyboll och badning. Var ute från 11:30 – 15:30 och låg still i solen max 30minuter, kul dag!

    Har köpt månadskort på Hudiksvallsgym nu också så jag körde första passet där idag, bröst/biceps blev det idag. Skriver passet senare ikväll om jag orkar.

    #512289

    Glömde att tillägga att jag vaknade ca 5-6ggr inatt och var spyfärdig. Fick springa till toaletten och hämta vatten för att sedan ta några klunkar när magsyran kom upp till käften, ingen härlig känsla. Men tack vare det tänker jag nog avstå godis och tjaffs ett tag framöver nu. Kan ha varit de två sista lingongrovorna med keso som gjorde sitt också, var inte ens hungrig när jag åt dem.

    Tar passet på samma gång;

    Biceps:

    Hantelcurls:
    6.5kgx15
    11kgx12
    11kgx10
    11kgx8
    11kgx8 – hammercurl

    Pull-ups:
    Kvx12
    kvx10
    kvx8

    Scottcurl: – smalt grepp
    21kgx10
    16kgx10
    16kgx10
    16kgx4+4+5 (21:an metoden)

    Bröst:

    Liggande bröstpress: – Rörelsen påminner om hantelpress, vet ej vad maskinen heter, vikt per sida.
    15kgx12
    25kgx12
    25kgx10
    25kgx8

    Dips: – första gången i riktig ställning, lol
    kvx12
    kvx10
    kvx10

    Incline hantelpress:
    16.5kgx10
    16.5kgx8
    16.5kgx8

    Sittande bröstpress, maskin:
    45kgx12
    45kgx10
    45kgx10 -> 35kgx6

    Flyesmaskin:
    30kgx12
    35kgx12
    35kgx12 -> 25kgx5

    Kommentar: Mycket nya övningar jag ville testa på, så lite rörigt pass. Bra pass ändå, grymt tryck hade jag. Fick byta ställen på att köra pull-ups för varje set, allting var upptaget. Började med att köra i smithen, sen tog nån jävel den, då körde jag i assisterande chins&dipsställning utan extra vikt, då blev den upptagen och då fick jag köra i CC:n och hålla i en fyrkantig ram. Dipsen var värdelösa men det var typ första gången jag körde i riktig dipsställing och inte i maskin så det går väl an, fick lite känningar i axeln där också. Började med biceps för omväxlingens skull och för att det var några kompisar som körde biceps när jag kom. Alla övningar utfördes riktigt strikt som vanligt.

    Hade inte käkat någonting innan passet förutom 2 morötter och 1 äpple. Tog dock en Ragex2 shake innan eftersom kreatinkuren har dragit igång igen och då kommer jag ta PWO när jag känner för det. Fungerar riktigt bra för mig att fasta nästan hela förmiddagen. Första riktiga målet idag blev kl 18:45 och den bestod av lax och potatis. Kommer nog fortsätta med att fasta fram tills kvällen framöver, fungerar riktigt bra för mig. Om jag en gång sätter igång och käkar då käkar jag konstant resten av dagen (ett bevis på det är när jag igår bara skulle äta ”några” godisar sen sparade resten, tror fan inte ens det finns ett sockerkorn kvar i påsen).

    #512290

    Helt otroligt, -2.5kg sen igår morse, mina vätskenivåer måste vara helt fucked up. Åt dock väldigt lite igår och var upp och pissade 3-4gånger inatt och det brukar jag aldrig göra. Drack väldigt mycket saft igår, kanske var därför jag pissade så mycket.

    #512291

    Skippade att dra till stranden idag då inte vädret var helt optimalt, så jag degade framför datorn hela förmiddagen istället. Sjukt skönt att vikten är tillbaka till den ”vanliga” men lite orolig på att jag gick ned 2.5kg på ett dygn, måste varit vätskan.

    Gymmet öppnade kl 4 så då drog jag ner för att träna. Lade till lite extra för mitt månadskort så det blev ett sommarkort gjorde jag också, så nu räcker det till 31 augusti.

    Framsida lår:

    Knäböj: – fri stång, teknik träning
    stångenx15
    50kgx12
    50kgx10
    50kgx10

    Hacksquat:
    25kgx10
    40kgx12
    40kgx12
    40kgx12

    Liggande benpress:
    50kgx12
    100kgx10
    100kgx10
    100kgx10

    Sittande benspark: – squeeze i toppläget och krama upp vikten
    30kgx10
    30kgx10

    Baksida lår:

    Raka marklyft:
    50kgx12
    62kgx10
    62kgx10
    50kgx13

    Sittande lårcurl:
    40kgx10
    50kgx10
    45kgx10

    Stående lårcurl: – ett ben i taget
    15kgx12

    Vader & Mage:

    Stående vadpress:
    45kgx15
    52.5kgx15
    52.5kgx15
    45kgx16

    Vadpress i sittande benpress:
    70kgx20
    70kgx20
    70kgx20

    Liggande benlyft supersetat med liggande crunches supersetat med stående vadpress (ett ben i taget och med extra vikt):
    kvx10 -> kvx10 -> kv+20kgx12
    kvx10 -> kvx10 -> kv+20kgx12
    kvx10 -> kvx10 -> kv+20kgx12

    Crunches på decline bänk:
    kvx20
    kvx20
    kvx20

    Kommentar: Helt okej pass. Blev mycket övningar eftersom det var mycket saker jag vilja testa. Knäböjen var hemskt lätt förutom att jag är osmidig som ett kylskåp, kom knappt ner till 90grader tror jag. Men det kommer väl. Vågade inte köra så tungt i hacksquaten då jag tränade ensam, hade nog kunnat pressat upp lite mer vikter där. Passet tog 1 timme och 20 min. Och som sagt mycket nya övningar idag så vikterna var inte den första prioriteringen.

    Min dag i ”mat”-väg har sett ut såhär:
    #1, 10:30 – 2 koppar kaffe
    #2, 14:40 – en macka med nå gegga på
    #3, 15:30 – Ragex2
    #4, 16:10 – EAA-XX
    #5, 17:30 – EAA-XX och kreatin
    #6, 18:10 – 2½ kycklingfiléer, ugnsgratinerade grönsaker, bea och cola light

    Som ni ser blir det inte mycket mat på förmiddagen, det är helt enkelt för att jag inte är så hungrig då och jag blir mer hungrig på kvällen. Dricker dock rätt mycket Fun Light när jag inte käkar. Blir nästan som periodisk fasta jag kör nu, och det fungerar bra. Kommer nog slinka ner rätt mycket mer mat under kvällens gång.

    Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, kommer nog bara ta det lugnt och vara hemma.

    #512292

    En dag på stranden och gymmet, en vanlig sommardag idag helt enkelt. På stranden blev det inte många minuter stilla på filten, utan vi spelade volleyboll i kanske 40min och sen badade vi och simmade ut till flytbryggan osv, skön dag!

    Axlar:

    Sittande militärpress med fristång: – första gången
    20kgx12
    25kgx10
    25kgx10
    25kgx10
    25kgx10

    Framåtlyft med hantlar: – vikt per hantel
    6kgx12
    8.5kgx12
    8.5kgx12
    8.5kgx12

    Stående rodd till hakan med V-handtag i CC’n:
    40kgx10
    40kgx10
    35kgx10 -> 25kgx5 -> 15kgx3

    Stående sidolyft med hantlar: – varannan arm och strikt, YAOOOOO
    6kgx10
    6kgx10
    6kgx10
    6kgx9 -> 4kgx5

    Triceps:

    Sullcrucher med EZ-stång:
    stångenx15
    21kgx10
    21kgx10
    21kgx10

    Dipps mellan bänkar:
    kv+20kgx12
    kv+20kgx10
    kv+20kgx10

    Pushdowns med rep:
    3plattorx10 – en arm i taget
    6plattorx10 – båda armarna
    3plattorx8 – en arm i taget

    Kommentar: Roligt, svettigt och bra pass. Riktigt jävla roligt att få testa på lite nya övningar. Sittande militärpressen kändes hur bra som helst. Längtar till lågreps perioden så får jag se hur mycket mer vikt jag orkar då. När jag skulle köra triceps yrade jag runt lite och funderade vad jag skulle köra för övningar. Testa bl.a. dips med rak kropp men det fungerade inte alls. Passet tog ca 1timme och 15min.

    Efter passet käkade jag kycklingfilé och ugnsgratinerade grönsaker igen, det är ju så jävla gott och så jävla enkelt att göra. Kände dock att jag skulle behövt äta någon kall måltid för jag började svettas när jag åt den varma maten.

    Lika som igår så käkade jag inget riktigt mål innan middagen (ca kl 18:15). Åt en morot och 4 rutor choklad på stranden, och en tugga hemmapizza innan jag drog till gymmet. Inte något mer. Fan vad jag gillar periodisk fasta, kommer nog fortsätta köra det fram tills vintern då det ska ökas i gymmet.

    Igår käkade jag en påse BrumBrum när vi kikade på film hos en kompis, och drack 2liter funlight, riktigt gott. Vikten idag stod på 60.4kg, så jag är tillbaka på vikten jag vill försöka hålla någorlunda under sommaren. Ikväll kanske det blir godis och film igen, får se hur jag gör. Ciao.

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.