Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512068
    kaptenröd wrote:
    Härlig förändring!

    Jajjemen, och bättre ska det bli, tack!

    #512069

    Idag har det blivit lite motion av olika slag, bl.a. cykling ca 30minuter, fotboll ca 30minuter, promenad ca 30minuter och styrketräning ca 30minuter. Hann inte träna mer än ben och vader idag för de stängde 20:30, jag trodde de stängde 21:00, så jag får träna magen på ryggpasset istället.

    Nu ska jag kika på wipeout och käka kvarg, Hejsvejs.

    #512070

    Igår så tränade jag. Jag kunde inte köra marklyft, jag hade ont i knät, som jag gjorde illa på idrotten, det var tråkigt. Men tränade gjorde jag iaf.

    Idag så har motionen blivit morgonpromenad på 40min + 40min utöver det.

    Har även börjat testa köra lite bänk på första gången på ett år ungefär, skitvikter men rätt så roligt, axeln smärtar lite fortfarande.

    Bröst:

    Bänkpress:
    20kgx15
    30kgx12
    50kgx10
    50kgx10
    50kgx9
    60kgx3
    65kgx2 Negativa

    Lutad hantelpress:
    17.5kgx6
    17.5kg6
    15kgx7
    15kgx7

    Bröst i CC:n:
    20kgx8
    20kgx8
    20kgx8

    Axlar:

    Stående militärpress supersetat med stående rodd:
    20kgx8 -> 20kgx6
    25kgx6 -> 25kgx4
    25kgx6 -> 25kgx4
    30kgx6 -> 30kgx3

    Sidolyft supersetat med rotatorcuffsgrejs:
    8kgx6 -> 2kgx12
    8kgx6 -> 2kgx12
    6kgx8 -> 2kgx12
    6kgx8
    Vänster axeln (den skadade) dog så mycket snabbare än högern, hade mycket mer att ge. Grym pump iaf.

    Stående rodd i CC:n:
    35kgx8
    35kgx6
    35kgx6

    Triceps:

    Dips mellan bänkar:
    kv+15kgx12
    kv+25kgx8
    kv+25kgx8
    kv+25kgx8 -> kv+15kgx6

    Dips i maskin: – Rak rygg och långt fram med arslet så nästan bara triceps kopplades in.
    35kgx8
    35kgx8
    35kgx8

    Pushdowns + drop:
    45kgx6 -> 35kgx8
    40kgx8 -> 30kgx8
    40kgx8 -> 30kgx8

    Sen lattjade jag runt med lite andra triceps övningar.

    15minuter på crosstrainern.

    Kommentar: Roligt pass idag, inte några speciella vikter men sådant får man ta under diet. Tog sista pulvret av mina PWO’s idag, blandade NO-xplode och VIP-X det var skitäckligt. Kanske ska testa Ragex2 härnäst.

    Ikväll kanske det blir en promenad till om fötterna tillåter det, och lite plugg också. Imorgon blir det kladdkaka(!!) och supa, fan vad gött.

    #512071
    nible wrote:
    Kanske ska testa Ragex2 härnäst.

    Det tycker jag definitivt du ska. Jag kör(de) den, om du gillar att använda preworkout-produkter tycker jag du ska prova den; I like :up:
    Inte lika mycket koffein som i första…men ingen behöver den mängd som den förra innehöll.

    nible wrote:
    Ikväll kanske det blir en promenad till om fötterna tillåter det

    Bra.

    nible wrote:
    och lite plugg också

    Bra.

    nible wrote:
    kladdkaka(!!)

    Bra.

    nible wrote:
    supa

    Inte bra.

    #512072

    Okej, verkar som många gillar den. Synd att den är såpass mycket dyrare än t.ex. VIP-X bara, men det ska nog gå.

    Plugget är avklarat (”pluggade” ca 20min sen lockade datorn mer)

    Promenaden är icke avklarad, men kommer förmodligen gå en sväng då jag lagt in nya sulor i skorna så jag slipper få skavsår.

    Kladdkakan är väldigt bra. Glömde tillägga att grädde är ett måste också.

    Och det där med supat, verkligen inte bra för varken deffen eller träningen men vafan det är ju Valborg, massor av sköna fester liksom. Det kommer bli kul. Sen ska jag hålla mig fram till sommaren med drickandet.

    Har även planer att köpa lite kläder, bl.a de här byxorna och väskan, fast väskan fanns inte i lager så lär väl vänta ett tag med den.

    #512073

    Så, nu har jag varit ute på promenad i cirkus 40minuter. Gick samma väg som imorse i hopp om att hitta hemmanyckeln jag tappade då, men det gjorde jag inte.

    Så, ungefär 120minuter sammanlagt promenad idag, griimt.

    #512074

    Sådärja, nu är jag tillbaka efter gårdagens festande. Var en riktigt rolig kväll. Vi började hos en granne till mig och grillade och drack lite öl till runt 9 snåret, sen tog vi bussen ner till en park där det var massor av folk. Där stannade vi i några timmar och sedan åkte vi ut i skogen på någon annan fest där. Vid 2tiden började vi åka hemåt, eller ja hemåt och hemåt, jag åkte med en kompis och sov hos någon tjej som bodde långt ut i helvetet. Sen vid kl4 gick vi och la oss. 12öl konsumerades, det känns idag.

    Blev McDonalds idag också, bakfyllekäk förfaen. Imorgon är jag tillbaka i dieten och planerar att köra ett benpass. Nu ska jag käka förrätt.

    #512075

    Gött, en bra bakfylla tar bort suplusten på ett tag, så det är bra.

    Snygga brallor med.

    #512076
    David Eriksson wrote:
    Gött, en bra bakfylla tar bort suplusten på ett tag, så det är bra.

    Snygga brallor med.

    Jadå, suplusten är allt annat än inom räckhåll nu iaf, likaså skräpmat och tjaffs. Mcdonalds, chips, godis, chokladsås och dricka är lite småsaker som har dämpat bakfyllan en aning idag, men är väldigt taggad att dra igång med allt som vanligt imorgon.

    Ikväll har jag bara tagit det lugnt och kikat tv med några polare, och lite skit har konsumerats som sagt. Men keso och chokladsås på hårbröd är inte att leka med alltså, djävulskt gott.

    #512077

    Idag har det varit en aktiv dag. Dagen började med att jag tränade ben/mage/vader innan frukost, supersetade de flesta övningarna, passet varade ca 45minuter. Efter det sprang jag på crosstrainern ca 15minuter. Efter det så gick jag ut och spelade basket med några kompisar i ca 2timmar. Vi spelade knappt någon match men stod och sköt lite och så. Har även varit på LIDL och köpt 4kg kvarg, så det borde räcka ett tag.

    Maten idag har varit konstig, knappt ätit någonting. Kände mig lite krasslig i magen efter middagen, men har fått i mig lite sen dess. Resten av kvällen tänker jag spendera framför datorn och bara ta’t lugnt, kanske spela lite CS också, riktigt längesen det hände.

    #512078

    -1kg den här veckan också, det trodde jag verkligen inte tack vare all skräpmat och alkohol. Vet inte hur mycket till som ska bort innan jag är nöjd. Mitt BMI är väldigt, väldigt lågt nu och jag förstår inte varför. Jag är inte spinkig och jag är ju inte otränad, har väl kanske med hur jag är byggd med skelettet osv att göra. Men BMI är ju inte direkt det optimala att gå efter. Jag tänker deffa tills jag är nöjd med min kropp, liksom.

    Midjan har blivit mindre iaf, mätte 74cm imorse och innan låg den på ca 80cm. Det märks mycket väl på bältet, det är på tok för litet nu.

    Idag har jag tränat bröst/axlar/triceps, gick okej men inget märkvärdigt. Axeln spökade när jag gick över från bänkpressen till hantelpressen. Märkte även hur liten vänsteraxeln är jämfört med högeraxeln, speciellt när jag får lite pump. Blir kanske en liten promenix ikväll, får se.

    Kanske bjuder på lite bilder nästa vecka, kanske kan leja någon kompis som tar några, så svårt att få ut poserna när man har självutlösare.

    #512079

    Dags för en redovisning känner jag, längesen sist.

    Rygg:

    Marklyft:
    50kgx10
    80kgx6
    110kgx3
    110kgx3
    120kgx3
    120kgx3

    Chins:
    Kvx8
    Kvx8
    kvx6

    Latsdrag med V-handtag:
    60kgx6
    50kgx8
    60kgx5 -> 40kgx6

    Sittande rodd med V-handtag:
    50kgx6
    50kgx6
    50kgx6 -> 40kgx3 med squeze

    Hantelrodd:
    25kgx6
    25kgx6
    25kgx6

    Trapz: (+baksida axlar)

    Omvända flyes i maskin:
    25kgx6
    25kgx6
    25kgx6

    Shrugs:
    25kgx8
    30kgx8
    30kgx6
    30kgx6

    Biceps:

    Skivstångscurls: – och biceps han va tlöööööööött, tlöööött.
    20kgx6
    30kgx4
    30kgx5
    30kgx6 -> 20kgx6

    Växlande hantelcurl:
    9kgx8
    9kgx6
    9kgx6 -> 6kgx6

    Kommentar: Bra pass, bra tempo och vikterna var helt okej. Marklyften kändes bra, tänkte mycket på tekniken. Alla andra ryggövningar kändes bra också för den delen, riktigt bra kontakt överlag idag. Biceps gick också okej, förväntar mig knappt nå vikter från biceps när jag kör det efter ryggen heller. Fick sånt EXTREMT tryck när jag körde växlande hantelcurls, aldrig sett så mycket ådror, får se till att ta kort nästa gång, fedt häfdigt.

    Som jag tidigare har sagt så är mitt bälte för litet nu. Vet inte ens om det finns bälten som går under 70cm, men det borde det göra. Ska iaf beställa Brutal FX och Ragex2 snart, men måste ha en liten paus från PWO’s ett tag först så jag får någon effekt, så lika bra att vänta ett tag med att beställa (även fast jag kommer förmodligen beställa ikväll).

    Har sålt lite kosttillskott jag hade hemma och inte använde också, idag så blev jag av med min EAA-X eftersom jag inte fick i mig den. Fick dock bara 150kr och betalade 300kr för den, aja bättre än att den ligger hemma och skräpar iaf. Sen så ska en kompis förmodligen köpa lite Pro-FX protein av mig som har legat här sen i somras som jag inte gillade smaken på och lite malto som jag ändå inte använder under dieten. Sen ska jag inkassera lite skulder också, då blir det liksom +-0 när jag beställer, skönt. Aja nog med text nu.

    #512080

    Idag har det ”bara” blivit en löprunda på ca 35minuter. Till skillnad från tidigare så sprang jag ute idag istället för på löpbandet, vet inte vad som är jobbigast egentligen men det är skönare och mer varierat att springa ute. Sträckan blev väl på kanske 5-6km, sprang dock inte hela utan gick bitvis.

    Tänkte bjuda på lite musik som förgyller mina dagar samt i gymmet och mina springturer, om det fortfarande är någon stackare som läser min tråkiga dagbok.

    [youtube=LnaeImQ0TSg]

    [youtube=5MMIzP8Mkyo]

    [youtube=4Q0y8sKvny0]

    [youtube=R5JtTTSDY4k]

    Som ni ser så har jag en väldigt mixad musiksmak, vissa låtar är skön på en morgonpromenad och andra är skönt att köra tungt i gymmet till.

    Hejsvejs.

    #512081

    ser att du ökat på rätt bra sen du börja skriva här!:) kämmpa på!

    #512082
    HebbeX wrote:
    ser att du ökat på rätt bra sen du börja skriva här!:) kämmpa på!

    Hmm, jadå i en del övningar iaf, saker som involverar axeln är fortfarande inte det bästa. Men tack!

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.