wesafts träningsdagbok

Home Forums Dagböcker wesafts träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 910 total)
  • Author
    Posts
  • #513407

    Marklyft
    20 x10
    70 x3
    70 x3
    120 x3
    142,5 x3 PB
    Det sista var nog mitt långsammaste lyft än så länge, kan nog sega upp mer, men ska nog filma min rygg först.
    körde vanligt grepp på första rep på 120, sen blev det tumlås resten.

    Liggande tricepextension
    20 x3
    30 x3
    45 x5 PB

    Tricepmaskin
    50 x8 PB

    Bicep, alternerande
    22,5 x4
    20 x5

    Bicep i hiss
    45 x10

    Barholds På nutz begäran, så det var bara att köra, blev lite knäckt, trodde jag skulle klara något i stil med en minut först :)
    120 ~5s
    120 ~15s

    Vader

    #513408

    Fan man rullar ju på göddans här, Det går bra nu kompis det går bra nu :), kul kul. Fortsätt så. SJälv är det fullt upp med tenta P nu men 3 pass i veckan hinner vi med iallafall. PEACE o trevlig helg

    #513409

    Tjena Cesse!
    kul att höra från dig igen, jag försöker ligga i.
    Ska se om jag kan öka och lägga på mig lite nu under två månader till sen skala av lite april, maj, juni, så får vi se fart det tar vägen. Åt massa god födelsedagsmat plus tårta hos en vän igår igår :P

    Jag har börjat drick kaffe igen, slutade där ett tag i höstas, nu blir det mestades koffeinreducerat, även om det i morse blev en koffeinblandning från Marmelad i Majorna(Mariaplan), underbart gott kaffe där.

    [img=http://wesaft2.myftp.org/pics/kaffe/blandat/Mito_kopp2_morgonsol.jpg]förra fredagen var det ocskå härlig morgonsol.[img=http://wesaft2.myftp.org/pics/kaffe/blandat/morgonsol_extraherande_espresso.jpg]Får lägga upp lite bilder i brist på bilder på mig själv, borde ta och fixa några referensbilder snart igen.

    #513410

    Neeej mannen har du espresso maskin? GRYMT :), det kaffet är det redigt drag på. Låter som bra planer, önskar dig stort lycka till. själv har jag höjstat upp det och denna sommar gäller det, ska komma in i mitt livsform sommaren 2008, så nu är det upp till bevis, bara dunka på med cardio hårt från och med feb. ha det gott vi höres.mvh cesse :)

    #513411

    Du har missat mina tidigare kaffebilder :)
    Jo, jag är en kaffenörd också.
    Har en spansk kvarn förresten Cesse, eller jag lånade ut den och reservmaskinen till en kompis idag :)

    Löpning idag 2,5km, kändes kanon i solskenet, sprang i valfritt tempo, hade bra klipp i steget, kul känsla.
    Beställt en pulsklocka nu om extra motivation.
    Tog bara en bärs igår, stolt, så det var inga problem att springa.

    #513412

    Det var som attan. Japp har missat dem bilderna :/ tyvärr. well bra kaffe iallafall man kommer in i matchen. ha det göddans.

    #513413

    det är roligt att sätta personbästa:) kul kul …. om du har bra drag i kroppen så får du ju ännu bättre drag med kaffe :D testa med bananer på det med :P hehe jag har börjat bli lite arg så nu kommer min träning att dundra på nu …ringde min tränare nu nyss o bad han lägga upp träing för 110 kg i ryck o 135 kg i stöt till september han bara skrattade åt mig men får la se vart jag hamnar när det är september men ska satsa på något i den ikten iaf o gå upp 2-3 kg i kroppsvikt muskelmassa….explosiv muskelmassa…

    #513414

    Det var fina mål Freddan, bra påminnelse, jag borde sätta upp nya mål själv.

    Blir vilodag eller några lätta frontböj + rörlighetsträning idag, beror hur jag känner mig om några timmar.

    #513415
    wesaft wrote:
    Det var fina mål Freddan, bra påminnelse, jag borde sätta upp nya mål själv.

    Blir vilodag eller några lätta frontböj + rörlighetsträning idag, beror hur jag känner mig om några timmar.

    jag behöver med köra lite rötlighet :P kände mig rätt stel idag på morgonen :P har ett jävla drag i kroppen nu o e pist off på vissa personer så det kommer nog gå rätt bra framöver…

    #513416

    Crossfit idag.

    ”Grace” = Stöt 60kg x30 på tid
    14.30 min

    Behövde inte gå ner djupt på vändningen, styrkevände upp, sen ”split jerk”(premiär) på alla. Missade två rep vid 12 (med vila innan), det var segt, sen missade jag en vid 21 och en vid 29. Synd att inte pulsklockan hade kommit, hade varit kul att studera, för go puls fick jag.

    Även om jag inte gillar tanken att använda OL som uthållighetsträning, gillar att vara explosiv där, men det är ett fint pass.
    Får jag vara ganska nöjd trots allt, även om jag siktade på under 10 minuter.

    #513417

    Lätt simning idag körde bl.a. två 90% sträckor. Kändes helt ok.
    50m: 35s
    100m: 1.30min

    #513418

    Vilodag igår.

    Hekroppspass idag, gick dåligt, har ingen bra form.
    Tror jag håller på att bli sjuk, inte bra ska åka på en minitripp i helgen, jaja det ordnar sig säkert.

    Frontböj
    85×2

    Axelpress
    50×6

    Natural glute ham raise
    x10 med hjälp

    bänkpress
    40×10

    liggande tricep
    40×6

    chins
    x9

    rodd
    70×8

    bicep hantlar
    17,5×7

    vader

    #513419

    Har du mycket erfarenhet av frontböj sen tidigare? Hur står sig vikterna gentemot vanliga böj?

    #513420

    Jag blev sjuk som väntat, en förkylning med halsont, men läget är under kontroll, vilar och tar det lugnt.

    Inte kört frontböj så mycket, skiljer väl ca 20kg för mig på x3.
    Siktade på 3×95 nu sist, men var ur form tog stopp på 85.

    #513421

    Äntligen tillbaka med träningen.
    Tog lång tid att krya på sig de där sista 5% av förkylningen.

    Körde ett lätt kort helkroppspass idag utan någon högre puls, inget att skriva upp direkt.
    Körde 5 chins som kändes oförskämt bra, det var väl dagens höjdpunkt.

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 910 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.