Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240065

    Jäklar vilken skillnad från i somras! Nice !:emo-thumb

    #240066

    Kan bara hålla med alla andra;
    Grymt bra resultat!

    #240067

    Kött fifan! bra jobbat!:emo-thumb

    #240068

    Kött köttelikött kött! :)

    #240069

    Holy Fate Worse than Death Batman!, Sist uppdateringen var ju som sagt rena rama kärlekshyllningen till träningen. Men what goes up must come down, vaknade igår morse med en otrolig smärta i handleden, tror att boven var att jag slarvade på militären, istället för o ställa racken i bröst höjd behöll jag den ganska lågt och fick svinga upp stången, det plus det hårda passet med supinerade chins mm gav förmodligen en ordentlig överansträngning i min kvinnohandled.

    Nåja, idag blev det ett morgonpass då jag började arbeta 12. Handleden kändes lite bättre så jag bestämde mig för att köra på. Böjen gick riktigt bra, jag stånkade och stönade som en brunstig gorilla och smällde av tre fina set. Marken gick också den ganska bra, men set nummer tre stack det till ordentligt i ryggen och jag bestämde mig att det fick vara nog där. Tror att det kan bero på dels att jag fått massage dagen innan och var lite mör och slapp, och att jag tog ut mig totalt på böjen. Läxan blir att jag nog inte kommer köra böj och mark på samma pass längre, får se hur jag löser det där.

    Drog iväg 2 set prone row som gick fint, sedan var det dags för stång curl, lyfte stången 3cm och kände smärtan i handleden, så det fick vara nog där. Det blev iaf ett par bra set, speciellt böjen. Förhoppningsvis är handleden helt återställd på torsdag då nästa pass kommer.

    Så här såg dagens ut,

    Knäböj, +1,5kg
    75×12
    75×12
    75×12

    Marklyft sumo, +2kg
    86×8
    86×8
    86×1 Avslutade pga smärta

    Prone Row, +2reps
    25×12
    25×11

    Blev verkligen ett litet pass idag, men helt okej med tanke på omständigheterna. Ser fram emot torsdagens pass och ber till gymhelgonet st:Arnold att handleden är bra till dess.

    Tack för alla snälla kommentarer, man får väll dock ta bilderna med en nypa salt, en tjockis bild och en tagen efter träning där jag spänner mig.

    På återseende.

    Shrimpy wrote:
    Bra förändring från juni! Grymt jobbat Gober ;) Keep the good work up!
    CinaP wrote:
    Jäklar vilken skillnad från i somras! Nice !:emo-thumb
    PhD Mini wrote:
    Kan bara hålla med alla andra;
    Grymt bra resultat!
    Västkustarn wrote:
    Kött fifan! bra jobbat!:emo-thumb
    Nykropp wrote:
    Kött köttelikött kött! :)
    #240070

    Att lyfta av stången är mer lurigt än vad man först kan tro. För min del är det bättre om
    den är aningen högre upp så jag kan pressa den upp och ut utan att handlederna viker
    sig allt för mycket. Har jag den för lågt känner jag direkt att lederna/underarmarna tar stryk.

    Bra att du slutade då ryggen stack till, det är såna beslut man tar som man får igen i
    långa loppet.

    #240071
    Gober wrote:
    Har funderat på det här med ens fulla potential när det kommer till muskelbyggnad. Jag har smala leder och långa muskler, dvs tvärtom vad man bör ha för att bli grov. Det finns ju även tabeller där man utgår ifrån att mäta handleden, och ska man tro dessa ligger mitt potentiella max på armarna runt 41cm i bra form.Nu får man väll ta detta med en nypa salt, då det beror lite på hur restan av kropp/skelettet ser ut i relation till handleder. Men men, hur som haver, är det så att jag inte kommer kunna få större armar än så (med kroppsfett under 10%) så får man väll vara nöjd med det. Känns ju dock lite trist då jag satt upp ett litet tramsigt mål på 45cm. Regler är ju dock till för att brytas och jag hoppas kunna bryta denna lilla teori som kanske bara är trams.

    Trams, skulle jag också säga (och jag tillhör ju också kategorin MC så jag bör ju veta:emo-thumb :) ) Du verkar träna vettigt och ha en bra inställning, så 45 lär komma snabbare än du tror. Smala leder får oftast bara fysiken att utmärka sig ännu mer. Kör hårt nu Gober

    #240072
    Gettodachoppa wrote:
    Att lyfta av stången är mer lurigt än vad man först kan tro. För min del är det bättre om
    den är aningen högre upp så jag kan pressa den upp och ut utan att handlederna viker
    sig allt för mycket. Har jag den för lågt känner jag direkt att lederna/underarmarna tar stryk.

    Bra att du slutade då ryggen stack till, det är såna beslut man tar som man får igen i
    långa loppet.

    Ja som sagt, det var dumt av mig att slarva på militären, men man lär sig av sina misstag.

    Man måste absolut lyssna på kroppen om den ska hålla länge.

    mccarlsson wrote:
    Trams, skulle jag också säga (och jag tillhör ju också kategorin MC så jag bör ju veta:emo-thumb :) ) Du verkar träna vettigt och ha en bra inställning, så 45 lär komma snabbare än du tror. Smala leder får oftast bara fysiken att utmärka sig ännu mer. Kör hårt nu Gober

    mccarlsson! Undrade var du tagit vägen med dina kloka inlägg, fast du har kanske ett liv utanför internet. Kul att du tittar in i journalen. Angående leder så ligger det väll lite sanning i det, då personer med kraftigare benstomme och leder borde kunna bli både större och starkare, men man får ju självklart ta det med en stor nypa salt. Jag får lita på dig att mina 45cm kommer inom snar framtid.

    På tal om något helt annat kommer jag köpa ett extra gymkort i helgen, AA-ELIT, kommer bli kul att dra av något pass där då och då, bland dom stora pågarna.

    #240073

    Brukar smyga runt här lite, härliga pass du kör!
    Angående AA så står jag i valet och kvalet om jag ska köpa kort där med.
    Har ju på friskis och där är utrustningen på de flesta anläggningarna bra!
    Men som du säger, motivation lär man få bland de ståra pågarana=)

    #240074
    Martin_Matti wrote:
    Brukar smyga runt här lite, härliga pass du kör!
    Angående AA så står jag i valet och kvalet om jag ska köpa kort där med.
    Har ju på friskis och där är utrustningen på de flesta anläggningarna bra!
    Men som du säger, motivation lär man få bland de ståra pågarana=)

    Friskis är säkert bra, jag hade 1500 liggandes i ett kuvert så jag tänkte ett extra träningskort kunde varit kul när det är så billigt.

    Men du kan ju alltid köpa ett 10kort eller något om du blir sugen att köra ett pass på AA någon gång ibland :)

    #240075
    Gober wrote:
    mccarlsson! Undrade var du tagit vägen med dina kloka inlägg, fast du har kanske ett liv utanför internet. Kul att du tittar in i journalen. Angående leder så ligger det väll lite sanning i det, då personer med kraftigare benstomme och leder borde kunna bli både större och starkare, men man får ju självklart ta det med en stor nypa salt. Jag får lita på dig att mina 45cm kommer inom snar framtid.

    På tal om något helt annat kommer jag köpa ett extra gymkort i helgen, AA-ELIT, kommer bli kul att dra av något pass där då och då, bland dom stora pågarna.

    Ett liv utanför jobbet skulle jag nog säga att jag inte haft sista tiden. Fast lyfta skrot hinner man ju alltid med. Har bara inte haft tid att skriva om det.

    AA-ELIT alltså, jag då hamnar du bland de stora pågarna. Funderade faktisk på att börja träna där för ett tag sedan men det låg lite långt bort för mig. Kör på nu, vill ju se 45 cm klubbor till sommaren

    #240076

    Schysst form och underbar matbild Gober! :)

    #240077

    Holy Hardest Metal in the World Batman! Riktigt hårt pass idag, skakande händer och nära till blackout.

    Bänkpress, +1kg, riktigt dålig form på sista repsen av sista setet, blir nog ingen ökning nästa vecka, eller så lägger jag till lite extra vila mellan seten som kanske blev lite för intensiva.
    71×8
    71×8
    71×8

    Militär sittande, +1kg, tungt, men ganska god form.
    39×8
    39×8
    39×8

    Chins supinerade,+1rep, orolig för handleden men det gick bra.
    KV+5kg x 9
    KV+5kg x 6
    KV+5kg x 6

    Dips,+2,5reps, satan i gatan, trilla ihop på sista repet.
    KV+10kg x 9
    KV+10kg x 9
    KV+10kg x 8,5

    Sidlyft sittande, +1rep
    10×15
    10×12
    10×12

    Ja, nu blir det tre dagars vila vilket verkligen behövs, det känns att man tränar på riktigt nu och kroppen skriker efter återhämtning trots endast tre pass i veckan.

    mccarlsson wrote:
    AA-ELIT alltså, jag då hamnar du bland de stora pågarna. Funderade faktisk på att börja träna där för ett tag sedan men det låg lite långt bort för mig. Kör på nu, vill ju se 45 cm klubbor till sommaren

    Nu låter det snart som jag gör reklam, men så är verkligen inte fallet, men som sagt har AA-Elit ett grymt erbjudande denna helg, 1500 kontant för ett årskort, kan inte bli mycket billigare.

    Köra hårt ska jag, bli inte förvånad om jag är uppe i 75cm till sommaren (funkar det att injicera olivolja?)

    Albin wrote:
    Schysst form och underbar matbild Gober! :)

    Tack my man!

    #240078

    Får väll hoppa in o berömma ang bilden jag också, riktigt bra skillnad, gratz:up:

    #240079

    Lättja, en utav de sju dödssynderna. Lättja kan väll beskriva dagens pass. Har jobbat väldigt mycket och var väldigt sliten idag, men befinner mig i någon konstig bubbla där det lite kvittar hur det går. Men det ska man väll skaka av sig. Som sagt var jag sliten som en gammal uggla idag, fick köra en liten överdos Jacked-xx för att komma på banan. Som jag skrev sist har jag bestämt mig för att lägga om programmet lite.
    Den vecka Mark och Böj hamnat på samma pass 2gånger i veckan lägger jag nu om så att måndagen blir mark + benpress och fredagen böj + stela mark. Detta för att det ska slita lite mindre på kroppen och för att kunna öka ordentligt varje vecka.

    Går även över från sumo till vanlig mark för att utvärdera vilket som känns bäst.

    Skippade Curls idag igen då handleden inte är helt hundra men körde supinerade chins istället.

    Har lite mindre smärtor i lederna och har nu beställt BS Cissus. Blir intressant att se om det hjälper då Cissus fått många bra omdömen.

    Dagens redovisning,

    Marklyft, +4kg
    90×8
    90×8
    90×8

    Benpress,
    150×15
    200×12

    Prone Row, +2,5kg, +1 set, mindre reps, ska jobba mig upp till 12 innan jag ökar vikten igen.
    27,5×8
    27,5×8
    27,5×8

    Chins supinerade, satans tungt idag trots enbart KV.
    KVx8
    KVx7
    KVx5

    Incline Shrugs +2,5kg
    27,5×8
    27,5×8

    Vader 3 set.

    Avslutar med gårdagens middag, helstekt kyckling, fylld med citroner, vitlök, färsk timjan mm. Penslad med smör, vitlöksolja och soya. Till det mandelpotatismos och sås gjord på grädde och kycklingspad.

    [img=http://img835.imageshack.us/img835/5171/helstektkyckling.jpg]Jag upptäckte jag gått ner något hekto senaste dagarna, trots att jag känner mig större (jaja, allt är relativt) för varje vecka. Måste äta mer tror jag bestämt.

    Nästa pass blir onsdag, med bla favoriten militärpress.

    PS, köpte ett gymkort på AA-elit i helgen, kommer premiär träna ett pass där på fredag, och kommer sedan köra där iaf en gång i veckan , Man lär väll dock få ta på sig 7 munkjackor för att passa in där.

    Lowgrein wrote:
    Får väll hoppa in o berömma ang bilden jag också, riktigt bra skillnad, gratz:up:

    Tack så mycket :)

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.