Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 526 through 540 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240545

    Hej Landkrabbor!

    Dagens pass,

    Bänkpress, MMK2
    72,5×5
    72,5×5
    80×3
    80×3
    80×5 fail på 6

    Overhead press, tungt idag
    42×8
    52×3
    37×10

    Dips, mitt nya dipbälte gick sönder : (
    KVx33 PB
    KVx18
    kvx9

    Snedbänk hantlar, sex månader sen?
    20×10
    22,5×6

    Pushdown rak stång + sidlyft Superset
    3+3, räknade inte rep.

    Lite missnöjd att det blev fail redan på 80×6 på mitt första failtest i programmet, men det var ca 90 grader på gymmet idag och har sovit dåligt senaste tiden osv, så inte så jävla dåligt kanske.

    Nu blir det en massiv hamburgertallrik.

    #240546

    Åh vad det är tråkigt att deffa. Återigen ställer man sig frågan hur många kg man ska plocka bort, känner mig mer och mer som Christian Bale i The Machinist, fast utan 6-pack. Jag kan inte låta bli att störa mig lite när folk slänger upp trådar som ”hur ska jag göra?” och man undrar om man ska bygga eller deffa, och alltid tänker man ju då -gör vad fan du vill, vill du var mindre fet deffa, vill du ha mer muskler lägg dig på överskott och sluta fråga andra…Idiot!-

    Men sen hamnar man där själv, ska man fortsätta ner och väga som en koreansk flickgymnast med definierade muskler, eller ska man nöja sig här trots att man känner sig lite fläskig och börja bygga igen som är det man egentligen är ute efter? Ja sådana världsliga problem kan man ju sitta och fundera på en söndagseftermiddag.

    Vikten ligger hur som helst på 71,9, vet inte om jag inbillar mig men tycker att jag saaakta blir hårdare utan att det syns på vågen.

    Körde ett litet högrep pass idag för det kändes som jag kunde behöva ett sådant idag. Och det såg ut såhär,

    Chin-up
    kv+20kg x 5
    kv x 10
    kv x 7

    Rodd Low Row
    130×7
    110×8
    80×12

    Pull down
    90×10
    70×13
    70×10

    Stångcurl
    40×10
    35×10
    30×10

    Hammercurl
    17,5×8
    15×10
    15×9

    Omvänd curl, börjat köra lite för dom spinkiga underarmarna.
    20×12
    20×10

    Får som sagt se hur jag gör med dieten, kanske kör jag två veckor till och sen får det vara bra.

    #240547

    Du kan ju ha målet att inte gå under 70kg iaf, under 70kg är verkligen vad jag skulle vilja klassa som lättviktare :)

    #240548
    Tommy Ivarsson wrote:
    Du kan ju ha målet att inte gå under 70kg iaf, under 70kg är verkligen vad jag skulle vilja klassa som lättviktare :)

    Japp, har ju tidigare sagt att jag inte ska under den hemska gränsen. I så fall har jag 2kg kvar, känns som ett ganska bra mål att sedan gå från 70kg till 80kg och försöka öka 1kg i månaden även om det förmodligen är ganska svårt.

    edit, ja nu säger vi det 70kg sen får det fan vara bra…. : )

    #240549

    Vi tävlar ju nästan i samma viktklass snart:). Min högst personliga åsikt är att det superdeffade idealet inte är särskilt snyggt, jag kan förstå att det är kul att se hur alla muskler ser ut när man har tränat hårt men jag tycker att det ser ”friskare” ut med lite underhudsfett, särskilt påtagligt blir detta i ansiktet. Fast å andra sidan har du ju inte dietat för min skull…

    #240550
    waco3000 wrote:
    Vi tävlar ju nästan i samma viktklass snart:). Min högst personliga åsikt är att det superdeffade idealet inte är särskilt snyggt, jag kan förstå att det är kul att se hur alla muskler ser ut när man har tränat hårt men jag tycker att det ser ”friskare” ut med lite underhudsfett, särskilt påtagligt blir detta i ansiktet. Fast å andra sidan har du ju inte dietat för min skull…

    Nej superdeffad är jag inte ute efter, men hade varit gött om man sett magrutorna riktigt tydligt när man är avslappnad. Men det det egentligen handlar om är att ha en bra grund att öka i vikt utan att bli för fet. Men man får acceptera att man behöver mycket mer muskler för att ha mycket mindre kroppsfett än vad jag har nu. Om man nu ska gå efter vad jag tycker är snyggt och det är definitivt inte att väga 70kg på 178cm. Så nu är det som sagt snart dags att bygga igen, och det ska bli gött.

    #240551

    Kör på bulk direkt, 2 kilo hit eller dit. Du ska ju ändå upp så six packet kan du la skippa? jag hade kört så :)

    #240552

    Tjenare! Har läst igenom varenda sida i din journal och jag kan bara säga att den är otroligt motiverande och sporrande! Du är en grym förebild för oss lite nyare inom det här med styrketräning :emo-thumb

    #240553

    Du kör på bra. Se upp med sömnen bara, ett vanligt problem vid deff. Brukar bara bli värre, se till att försöka ta tag i det. 5-6 timmar + någon 0,5-1h powernap är bra om man kan fixa. Tänk på att du stressar kroppen sjukt under diet. Ta det också lugnt med högrepare. Bränn inte ut dig helt.

    #240554

    Tjena!

    Ganska härligt pass, förutom bänkpress-programmet så kör jag nu resten av dieten lite som jag känner bara, så länge det är tungt.

    Dagsvikt 72kg

    Bänkpress, MMK2 pass 8, körde med lite brygga igen och kändes ganska bra idag (kollat lite på ”so you think you can bench).
    80×3
    80×3
    82,5×2
    82,5×2
    102,5×1 negativ
    102,5×1 negativ

    Overhead press
    55×5
    50×5
    45×5
    40×5
    40×6

    Snedbänk smith
    70×5
    70×5
    60×10

    Frenchpress + smalbänk superset med sidlyft
    40×4
    30×12+10
    30×10+10
    30+8+8

    Sidlyft
    10×12
    10×12
    10×10

    Pushdowns
    65×10
    70×6

    Det går bra med MMK2 än så länge men jag tittar på upplägget och ser att det är tänkt att jag på pass 12 ska göra 1 rep på 100kg, det mesta jag lyft är 92,5 så det känns ju lite overkligt. Men det återstår att se.

    May i present Gober the vandrande pinnen. Om jag inte är betydligt större efter kommande uppbyggnadsperiod kräver jag ett offentligt spöstraff sponsrat av bodyforum. Det som kommer att prioriteras är Ben, axlar, biceps, triceps, bröst, rygg, underarmar ;) (men framförallt bröst).
    [img=http://i55.tinypic.com/v43tae.jpg][img=http://i54.tinypic.com/e8mqnq.jpg]

    jonte1 wrote:
    Kör på bulk direkt, 2 kilo hit eller dit. Du ska ju ändå upp så six packet kan du la skippa? jag hade kört så :)

    Nje jag har nu satt ett mål då får jag slutföra det, det är mer ett mål som är viktigt för psyket än för fåfängan. Hatar velande, det är enligt mig en av de största orsakerna att folk inte får bra resultat. Velar hit och dit, nej det är bättre att sätta ett mål och sedan gå vidare så jag kör klart dom sista två kilona nu.

    kuulan wrote:
    Tjenare! Har läst igenom varenda sida i din journal och jag kan bara säga att den är otroligt motiverande och sporrande! Du är en grym förebild för oss lite nyare inom det här med styrketräning :emo-thumb

    Tjena kuulan, vad roligt att du blir motiverad. Jag är ju själv ganska ny inom byggandet då jag fick börja om efter många års uppehåll : )

    mccarlsson wrote:
    Du kör på bra. Se upp med sömnen bara, ett vanligt problem vid deff. Brukar bara bli värre, se till att försöka ta tag i det. 5-6 timmar + någon 0,5-1h powernap är bra om man kan fixa. Tänk på att du stressar kroppen sjukt under diet. Ta det också lugnt med högrepare. Bränn inte ut dig helt.

    Tjena mcC! Kul att du droppar in och tar en titt. Sömnen är säkert en bov i dramat när det gäller stress av kroppen. Jag försöker lägga mig tidigare nu och slappnar av ordentligt när jag väl är ledig. Hoppas det går bra för dig med träningen.

    #240555

    Bra ådror på underarmarna. Ser ut som det finns även på axlarna? Frågar du mig så är
    det där en bra form.

    2 kg till, därefter blir det Projekt Biff.

    #240556
    Gettodachoppa wrote:
    Bra ådror på underarmarna. Ser ut som det finns även på axlarna? Frågar du mig så är
    det där en bra form.

    2 kg till, därefter blir det Projekt Biff.

    underarmar, axel och biceps finns det ådror, sambon tycker det är äckligt och jag tycker det är häftigt. Det ser lite bättre ut i spegeln inne på gymmet där ser man ådror osv bättre tycker jag ser lite större ut där med :| men vägrar ta bilder där om jag inte är ensam.

    Japp, längtar redan efter att börja bygga med nytt program. Ska försöka skärpa mig nu så jag blir av med dom där två kilona flott.

    Nu blir det 500g fläskfilé! SOm en smäck ska det sitta!

    #240557

    Vad är det för vajsing med ryggen som tvingar dig till päronvikter

    #240558

    Bra form Gober! Knappast så att du behöver gå ner två kilo till, men för din egna skull kan du ju testa att komma ner till 70kg och se hur formen ser ut :)

    Men ser som sagt riktigt bra ut nu med.

    #240559
    nutz wrote:
    Vad är det för vajsing med ryggen som tvingar dig till päronvikter

    Vilka päronvikter tänker du på, jag är ju för fan svag i allt :D och jag tänker inte skylla på rygg eller något annat. Men min korsrygg har alltid varit lite kass från när jag var yngre och skadade mig på gymmet (i en gymperiod för många många år sedan) och från när jag var byggnadsarbetare, också det längesedan. Men jag har inga allvarligare skador, känner lite mild smärta ibland när jag kör mark och böj.

    Men som sagt, först och främst handlar det om svaghet och teknik när jag lyfter päronen, men jag jobbar på det nutz.

    Tommy Ivarsson wrote:
    Bra form Gober! Knappast så att du behöver gå ner två kilo till, men för din egna skull kan du ju testa att komma ner till 70kg och se hur formen ser ut :)

    Men ser som sagt riktigt bra ut nu med.

    Nej jag vet, men jag kör vidare denna vecka och förmodligen nästa, då borde jag vara färdig annars kommer jag nog gå på överskott trots att jag nu lovat att hamna på prick 70 ;-)

Viewing 15 posts - 526 through 540 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.