Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 1,782 total)
  • Author
    Posts
  • #240590

    Ingen riktig motivation till journalen just nu. Men blir kanske bättre när jag kommer igång med nya schemat då det mest blir lite flams just nu. Planen är iaf att köra sista failtestet i bänk på lördag, på måndag blir det pass 14 endast återhämtningspass i bänken och sedan i slutet på veckan blir det pass 15 och maxtest. Målet är då att iaf klara 100kg med bra teknik. Sen går jag på nya schemat.

    Sjukt sliten i kroppen idag, muskler och leder stela som pinnar. Blev lite rygg, körde ju en 20-reppare i biceps igår när jag tramsade med polarna som körde fitness5 så ryggpasset blev nog lite lidande utav det.

    Marklyft
    90×5
    100×5
    110×5 Kändes ganska lätt och tappade inte ryggen.

    Chin-up, körde strikt och höll mig från failure
    10
    9
    6

    Incline shrugs

    41,5×6
    41,5×6

    Lowrow hantlar

    25×8
    25×8
    25×8

    Lat pulldown

    90×8
    90×8
    90×8

    CinaP wrote:
    Grattis grattis till tresiffrigt:up:!! Härlig gräns att klättra över va:)? Men var va de för Hmmm sång till filmen?!?!

    Tack du starke! Ljudklippet var från filmen Gummo, se den om du vill ha psykiska men för livet : D

    nördfarbrorn wrote:
    Bra jobbat :D

    Tack Herr nörd.

    #240591

    Inte så pjåkigt med bänken där, men jag väntar på den riktiga maxningen där du går helt
    ned och där passaren ger f*n i att ha händerna vid stången ;-)

    Men 95 kg tog du alltså innan? Det är bra jobbat!

    #240592
    Gettodachoppa wrote:
    Inte så pjåkigt med bänken där, men jag väntar på den riktiga maxningen där du går helt
    ned och där passaren ger f*n i att ha händerna vid stången ;-)

    Men 95 kg tog du alltså innan? Det är bra jobbat!

    Ja det tycker jag du ska vänta på, denna del var ju som sagt bara till för att känna av var man ligger i programmet. 95kg kändes relativt lätt och hade nog kunnat pressa upp 2 rep med kass teknik på sista. Hade jag vilat mer än dom där 2-3minuterna efter 95kg hade det kanske också gått lite bättre på 100.

    Men det är iaf skönt rent mentalt att veta att jag kommer kunna pressa 100 med bra teknik om inte i slutet på detta program så iaf inom en väldigt snar framtid : )

    Längtar till man kan börja reppa ordentligt på 90kg.

    #240593

    Ja, alltså man glömmer så lätt framstegen man gör. När du reppar fyror, femmor på 90 kg
    så har du gjort riktigt bra ifrån dig. Och det är inte så långt dit om du får vara skadefri
    och kan öka då och då.

    #240594

    Du har 100 riktigt nära som getto säger. Hade du varit långt från hade du inte klarat att luftvända ens.

    Inte bli omotiverad nu förresten, värsta sommarlektyren detta ju :)

    #240595
    Magnus Larsson wrote:
    Du har 100 riktigt nära som getto säger. Hade du varit långt från hade du inte klarat att luftvända ens.

    Inte bli omotiverad nu förresten, värsta sommarlektyren detta ju :)

    Tack för uppmuntran, första negativa jag gjorde på 100kg i programmet orkade jag knappt hålla mot på vägen ner så det har hänt en hel del på dessa veckor.

    Motivationen kommer snart igång igen, bara en liten svacka.

    #240596

    Grattis Gober, du får ett stort grattis nästa bröstpass när du tar 100kg hela vägen.. ;)

    #240597
    Tommy Ivarsson wrote:
    Grattis Gober, du får ett stort grattis nästa bröstpass när du tar 100kg hela vägen.. ;)

    haha….jajajajaja. Jag vet att det inte var godkänt, dont rub it in :D

    #240598

    And now, I’m an old broken down piece of meat….

    Morgonträning, trött och sliten, ont i armbågar och leder. Näst sista passet i MMK2, skiter nog i återhämtningspasset och går direkt på maxtest nästa gång.

    Sen blir det några dagars vila för att sedan börja på mitt nya upplägg som jag valt att kalla,

    MEGAANABOLICMASSBUILDERTESTOPOWER 3000[/b]

    Dagens,

    Bänkpress, MMK2 pass 13
    80×5
    80×5
    87,5×3
    87,5×3
    87,5×3 failtest

    Lutande Hantelpress
    32,5×5
    27,5×10
    27,5×7

    Hantelpress axlar, höll mig en bit från fail
    21,5×7
    17,5×8
    15×12

    Frenchpress+sidlyft, superset, några rep från fail
    35×8/12,5×8
    30×10/10×10
    30×10/10×10

    Gått upp 1,5kg redan, hoppas det bara är vatten annars är man väll tjock snart igen vilket jag skulle försöka att inte bli.

    En liten sista bild innan magrutorna försvinner helt. Verkar som det enda som växer på min klena kropp är nacke/hals vilket inte ens är snyggt
    :-D

    [img=http://i56.tinypic.com/5vswue.jpg]Ser inte ut att ha hänt något nämnvärt tycker jag, men jag väger 3-5kg mer än i januari i ungefär samma form så några gram borde man lagt på sig i muskler.

    #240599

    Nice med ådror i bröstet, formen ser fan nice ut :D

    Men du glömde ”GET RIPPED AND PUT ON 10 POUNDS OF MUSCLE IN TWO WEEKS” i ditt namn :D

    #240600

    Det är ju en bra form det där! Inget ont om en tjurnacke, det kan vara sjukt coolt faktiskt ;)

    Har du mätt halsen? Tror jag ligger på 38-39cm senaste mätningen. Du kanske är över 40 då? :)

    #240601
    Yaldish wrote:
    Nice med ådror i bröstet, formen ser fan nice ut :D

    Men du glömde ”GET RIPPED AND PUT ON 10 POUNDS OF MUSCLE IN TWO WEEKS” i ditt namn :D

    hehe njaa på armar och axlar men inte på bröstet, det måste vara någon skugga du ser ;-)

    Tommy Ivarsson wrote:
    Det är ju en bra form det där! Inget ont om en tjurnacke, det kan vara sjukt coolt faktiskt ;)

    Har du mätt halsen? Tror jag ligger på 38-39cm senaste mätningen. Du kanske är över 40 då? :)

    Formen är okej, men man jämför ju sig alltid med andra.

    Mätte precis och den var lite över 40cm, 43-44 när jag spände :D Men jag tror bara den växt extra snabbt sedan jag började med marklyft, blir nog inte så mycket större jämfört med resten av kroppen nu.

    #240602
    Gober wrote:
    Sen blir det några dagars vila för att sedan börja på mitt nya upplägg som jag valt att kalla,

    MEGAANABOLICMASSBUILDERTESTOPOWER 3000[/b]

    Så du kommer köra 3000-varianten? Intressant val. Det kommer gå bra,
    jag känner det redan nu.

    Stark avatar du skaffat dig.

    #240603
    Gober wrote:
    Formen är okej, men man jämför ju sig alltid med andra.

    Ja, och det är extra livsfarligt när man jämför sig med de forumpersoner som utgör denna lilla träningsklick här i Sverige. Vi är ju lite extrema sett ur ett större perspektiv :D

    #240604
    Gettodachoppa wrote:
    Så du kommer köra 3000-varianten? Intressant val. Det kommer gå bra,
    jag känner det redan nu.

    Stark avatar du skaffat dig.

    Jadu, det lär vara bra fräs i det upplägget kompis!

    Avataren är motivation inför kommande upplägg.

    Tommy Ivarsson wrote:
    Ja, och det är extra livsfarligt när man jämför sig med de forumpersoner som utgör denna lilla träningsklick här i Sverige. Vi är ju lite extrema sett ur ett större perspektiv :D

    Ja så är det ju, men man får försöka köra sitt race och inte jämföra för mycket med andra utan se till sina egna små framsteg.

Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.