Williams tränigsdagbok

Home Forums Seriösa träningsjournaler Williams tränigsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 141 total)
  • Author
    Posts
  • #77390
    #655744

    Född 1980-12-01
    Längd 181
    Vikt 90 kg
    Träningsbakgrund: Gymnast i unga år samt hållt på med simmning & badminton. Började träna på gym när jag var 16 år och har sen dess tränat seriöst periodvis. Har med mindre framgån tävlat i AF två gånger.:

    Målet med denna dagboken är över tid kunna se vilka framsteg jag gör och ha lite press på mig att överträffa mig själv och ge järnet.

    Mål med träningen är att få mer massa och midre fett(!). Behöver framförallt lägga på mig på vader, baksida lår, lår och armar (speciellt triceps). Jag vill också öka i styrka som jag tappat mycket av då jag under hösten hade armen i gips efter en MC-vurpa. :frust:
    OM jag ska tävla i något blir det CBB.:ph34r:

    När jag inte tränar är MC ett stort intresse. Jag har funderingar at till våren skaffa någon form av licens för att köra några rookie-race på motard (enduro-hoj med väg-slicks).
    Vanlig cykel har jag köpt för att plåga benen lite mer samt att få lite mer kondis, blir iofs inte så mycket åkt nu när det e så regnigt men kommer användas till och från jobb till våren.
    Jag brukar inte ha problem att sysselsätta mig, är det inte hoj så e det ngt annat pill.
    Umgås så mycket jag kan med min flickvän, Monica, även känd som ”precious” här på forumet. Hon är bra inspiration för att träna hårt men framförallt en helt underbar människa som jag verkligen är lycklig att jag träffat. Ord räcker verkligen inte till!;)
    Det var lite kort om mig!

    Trevlig läsning!
    /Wille

    #655745

    Armpass idag.

    Dropset för hela slanten!:emo-thumb
    Antalet reps låg runt tio på samtliga övningar

    Efter uppvärmning körde jag alternerade hantelcurls:

    Började med 25orna därefter 22½, 20, 17½, 15. Utan vila brände det gott. 2 set bidde det.

    Sen consentrationscurls med hantel:
    15kg, 12½, 10.
    tre set utan vila.

    Sen ”dubbel bicep” i cable crossen.
    20, 15, 10 kg, utan vila, tre set.

    Triceps:
    Pushdowns med stång.
    65, 55, 45, 35, 25 kg, utan vila tre set

    Pushdowns med rep:
    40, 30, 20 kg utan vila tre set.

    Hantel-lyft bakom huvudet:
    10, 8 kg tre set.

    sen ”rep i cable crossen bakom huvvet”
    40, 35, 30 två set.

    efter detta blev det lite underarmar/bredd.

    Hammercurls:
    17½, 15, 12½, 10 kg, tre set

    koncentrations hammercurl:
    12½, 10 kg, tre set.

    KLART!

    Kändes mycket bra! fick go pump o va ordentligt motiverad att träna efter att ha vart på FF i två dagar!

    Nu e klockan massor o jag ska sova!

    #655746

    :happy: Tack för de söta orden!

    Ska se till att du kör på ordentligt, nu när du börjat på Exhale o allt, den perfekta motivationskällan ;)

    #655747

    Bröst och axlar idag.

    Började med hantelpressar, har verkligen tappat på dem. Körde dropset även idag.

    35kg, 27½, 20. tre set.

    Sen en slags hantelpress-maskin.

    100kg, 80, 60, 60, tre set

    Därefter cable-flyes liggande på bänk.

    35kg, 25, två set och därefter ett stående.

    Sen flyesmaskin.. här vet jag inte va plattorna väger men la på hälften ungefär och körde tills jag inte orka mer o senminska 2 plattor åt gången. Även här tre set.

    Sen var det dags för axlar.
    Axelpress-maskin
    50kg, 40kg, 30kg, tre set.

    Hantellyft åt sidan:

    15, 12½, 10
    17½, 12½, 10
    15, 12½, 10

    (sög riktigt ordentligt i axlarna!)

    Sen körde jag baksida axlar i… bakside-axel-maskinen(?)

    30, 20, 15
    35, 25, 20
    35, 25, 20 (kg)

    Sen fick det räcka! En härlig proteindrink med vitargo! Mums!

    Går i tankar att testa Esapro.. finns en lång tråd jag ska plöja igenom..

    Ska nån dag när jag har tid skriva ner mitt program och hur jag tänkt lägga upp min träning över lite längre tid.. men det orkar jag som sagt inte nu! Nu ska det ätas lax! mums!

    #655748

    Vill se bilder omedelbums!!!:nod

    Ska följa tråden och se till att du sköter dig:P

    Kör hårt nu, visa vikterna vem som bestämmer:D

    Mvh

    #655749

    Har väntat på att den här skulle komma upp!! :up:
    Rock this house!!

    #655750

    Tjenna mannen. Jäklar massa dropset här:D.
    Pumpa på!

    #655751
    precious wrote:
    :happy: Tack för de söta orden!

    Ska se till att du kör på ordentligt, nu när du börjat på Exhale o allt, den perfekta motivationskällan ;)

    Och jag kommer ha ögonen på dig… speciellt när du kör marklyft o knäböjj.. för att inte tala om lårcurl!:P

    #655752
    Jerka wrote:
    Vill se bilder omedelbums!!!:nod

    Ska följa tråden och se till att du sköter dig:P

    Kör hårt nu, visa vikterna vem som bestämmer:D

    Mvh

    Bilder kommer! min kamera-tjej e nog me på träningen ikväll!

    Jag visar redan vikterna vem som bestämmer… iallafall de små vikterna!:p

    Johannes-S wrote:
    Har väntat på att den här skulle komma upp!!
    Rock this house!!

    Kul att höra! Hoppas du får inspiration av den!=)=)

    Pisch wrote:
    Tjenna mannen. Jäklar massa dropset här.
    Pumpa på!!

    Japp mycket dropset ett tag framöver nu. Har en strategi jag ska testa. Ska skriva mer om mitt planerade upplägg och tankarna bakom den när jag inte sitter på jobbet.

    Kul att ni läser och kommenterar!=)

    #655753

    Hello Wille
    Känner du dig lite hotat av din kvinna när det komemr till vem som har mest muskler :P mohahahah

    Nu vill jag se tunga pass och bilder.

    Nästa gång jag kommer ner får vi ta och träffas så jag får köra din hoj :p

    Hälsa din babe ;)

    #655754

    tjenna killen, kul att snacka med dig lite snabbt i GBG..! kör på så kanske vi ses på scenen i CBB om allt går som det ska :up:
    Vh/henke

    #655755

    Ja Vanessa, måste ligga i! Min donna har armar som kryper sig kusligt nära mina i omkrets… får göra vad jag kan för att iallafall ge henne lite motstånd!

    Jiggen: Detsamma! Såg bra ut tyckte jag! Ja kanske ses vi på scen när den tiden är mogen, blir dock inte förän jag har det som krävs för att stå överst på pall!

    Idag var det lår på schemat.

    Började med knäböj, värmde 2 set me stången och sen me 60kg.

    1 set 100 kg * 12
    2 set 120 kg * 6
    dropset 120, 100, 60.

    Hacklift.

    3 set 50 kg * 12

    Benspark

    2 dropset 65, 50, 35
    2 dropset 90, 50, 40, 30

    sen va jag klar.

    Det låter inte blodigt men tog styggt på lilla mig. Mina ben e min svagaste sida och kan motvilligt erkänna att det e svårare att pressa sig lika hårt som jag kan göra på andra muskelgrupper.. men men ska slita på med dem så man inte behöver skämmas!

    Min kamera-kvinna va upptagen på sitt håll plus att det va mycket folk på gymet trots att det var sent. kändes inte supermotiverat att leka modell så det blev inga hardcore- träningsbilder. Kan bjussa på en posörbild som inte har det minsta med mitt benpass att göra men den e iaf dagsfärsk!

    Notera att jag gärna behåller kläderna på!

    #655756

    Ryggträning igår.

    Värmde lite med latsdrag och körde sen dropset tre set.

    90, 70, 50, 30kg.

    Sen marklyft. (brukar inte köra denna övning men ska ge den ett försök)

    tre set 100 kg 12 reps.

    Sen enarmsrodd i cable-crossen, en av mina favoritövningar för kontakt i latsen. (tyvärr blev jag på dåligt humör av att mina nya träningabrallor pajjade i dragkedjan…. när man drar med tyg i blixlåset o sen inte har tålamod att mecka ut det utan bara drar och något går sönder)

    50 kg 12-14 reps, 3 set

    Sen ”pushdowns med raka armar” (brukar ta bra på sågmuskeln men fick dålig kontakt idag)

    3 set 45 kg, ca 12 reps

    sen ”framåtlutande hantellyft” (även här dålig kontakt, var vid detta laget ganska irriterad och tjurig)

    10 kg, 3 set ca 10 reps

    Omvända flyes i maskin (bra kontakt här, fint nyp i mitten på ryggen), dropset.

    35, 25, 17, 12. tre set ca 6 reps på de tyngre vikterna.

    avslutade med två set snabba shrugs med 50 kg stång.

    På det stora hela ett kass pass. tyvärr. Vart på dåligt humör, lite orolig magge, käkat för tät inpå plus att jag testade en provpåse med ”horse-power”… Nån kre- alkyl blandning från Ultimate nutrition om jag inte mins fel.. Så äcklig! fick dessutom upp den djävla smaken i munnen flera gånger och sånt kan ju till och med göra en sån solstråle som mig irriterad!

    #655757

    Igår kördes det armar. Började med triccarna sen biccara o sen underarmarna.

    Började med Pushdowns, dropset. 3 set. ca 10 reps

    65, 55, 45, 35 kg.

    Sedan enarms hantellyft bakom huvudet. tre set, 6-8 reps

    12, 10, 6 kg

    Drag bakom nacken i cable-x. 3 set, 10 reps

    45, 40, 35 kg

    Kickbacks, utan vila 2 set, 12-15 reps

    6 kg :p

    Sen biccarna, värmde me Ez-stången sen dropset, har för mig stången väger 12kg: började med 6-10 reps

    52, 42, 32 kg.

    Bicepsmaskin i högt tempo till grym musik. tre set, dropset

    40, 30, 20kg…. (kommer inte ihåg om det stämmer men har för mig d!)

    Hammercurls 3 set. 10-12 reps

    15, 10 kg. Pissvikter jag vet, men hade sån sjuk pump i armarna at jag hade svårt att böja dem!

    Sen omvänd bicep-curl i cablecrossen, för underarmarna. 3 dropset. 8-10 reps

    45, 35, 25 kg

    Sen underarmscurls med 25 kg stånge. 20-25 reps. tre set. hade lite känningar i min handled som e bra mycket bättre än innan men inte helt samma rörlighet som innan min olycka.

    Sen skyndade jag mig hem med dåligt samvete för min lilla vovve som vart hemma för länge. Lång promenad i kylan blev det.

    Dagens pass var bra, framförallt i biccara där jag fick grym kontakt. Triccarna ar det lite sämre med men ändå helt ok!
    Känner mig väldigt motiverad att träna och sköter min mat mycket bättre än på länge.

    Ska kika på vad det finns för gym i Prag när vi e där över julen, kanske vi kan ha något foto-reportage från något hardcore-källargym med massa håriga tjeckiska män och kvinnor och allt därimellan!:p

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 141 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.