Williams tränigsdagbok

Home Forums Seriösa träningsjournaler Williams tränigsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 141 total)
  • Author
    Posts
  • #655863

    Bra jobbat igår kompis…även grymt kämpat idag! Nu är det bara o hänga med på alla våra pass så mkt du bara kan!! Funkar kanon att köra 3! :up:

    #655864
    Akiles wrote:
    Bra jobbat igår kompis…även grymt kämpat idag! Nu är det bara o hänga med på alla våra pass så mkt du bara kan!! Funkar kanon att köra 3! :up:

    Tack!
    Kan ju berätta om gårdagens pass för de icke initierade.
    Igår va det rygg o triceps med johan här ovan o mauricio. Började med chins med en 25 kilos platta. Det va ganska tungt så blev inga högreppare för mig en det kändes bra!
    Sen körde vi latsdrag ganska lätt och avslutade på 110 kg ungefär. Sen enarms latsdrag i nån lite halvspecialar-maskin. Märks att jag har kört själv på lite halvfart när jag tränar med dessa gossarna.

    Sen lite latsdrag med smalt grepp. Sen körde vi triccarna. Pushdowns med rep, french press och sen supersetta dipsmaskin med enarms pushdowns.

    Grymt pass, känner mig helt ledbruten i hela kroppen idag!:P

    #655865

    Idag va johan sjuk så jag o Mauricio körde axlar och vader. Återigen mycket bra pass!
    Hinner inte gå in på detaljer eftersom jag e skethungrig o ska iväg o handla!:P

    #655866

    Ja fy fan…jag blev riktigt as sjuk! Gått ner 5kg sen i torsdags…grym dietkur!!

    Nu har jag börjat få i mig annan mat än flytande…mår rätt bra igen… Vilar dock till imorgon.. Bröst o biccar på schemat! Ses då!

    :up:

    #655867

    jupp. bröst och biccar vart det igår. Lite nöjd över att kört hantelpressar med 52 kg hantlarna vilket är personbästa. blev en 7a med hjälp.
    Sen körde vi bröstpress-maskin men där kände jag av min axel, verkar som plana övningar ska undvikas lite.

    Sen körde vi biceps och rak stång är inget för mig.. gör ont mellan handflatan och handleden på ngt konstigt sätt. Körde hammercurls med hntlar och ökade upp till 30 kg. sen någon konstig sittade i lutande bänk. 17 kg hantel men det räckte.. kändes riktigt bra!
    Avslutade med bicepsmaskin och konc curl.

    bra pass och senare idag blir det ben!… kommer kännas!

    #655868

    benpasset igår blev ok, varken mer eller mindre. Fick stressa som en dåre för att hinna eftersom vagnarna stod still pga snön.
    Missade tyvärr knäböjjen så det blev till att värma och sen haka på i benpressen. Inte mycket att tala om. La på plattor tills vi slutade på 320 kg 10 reps.
    Sen enbens- benspark med 25-30-35 kg. och därefter mage. Fick trots allt lite känningar i benen, värk är för starkt ord.

    Idag blir det rygg och triceps, får hoppas det går bättre

    #655869

    I fredags körde vi axlar/vader. Det som kan vara värt att nämna var att vi körde typ cirkelträning på vaderna. Tre övningar som vi skiftade mellan utan vila. Tre varv. Så totalt klarade man av nio set vader på 10 min. Ska nog lägga in ytterligare ett sånt pass i veckan.

    Igår körde vi baksida lår och rygg, fokus tjocklek. Mycket bra på baksida lår och även rygg. Något som var grymt var att jag testade ”duo grip” som finns i bodys shop. Riktigt grymma! Ska köpa sånna med detsamma!

    Sen va jag i stan igår och investerade i ett par nya inomhus-skor som jag kan ha när jag ska spela squash vilket jag tänkt ta upp nu lite på skoj efter några års avhållsamhet

    #655870

    Körde tuttar o biceps igår. Inget fantastiskt pass.

    Bröstpress till att börja med. sen hantelpress. 46orna kändes tunga:(

    Sen en variant av cableflyes som jag hade svårt att få kontakt med.

    Biceps körde jag hammercurls med hantlar. 17, 20, 25, 30, 35 kg. Sista blev typ 6 reps.
    Sen skulle vi köra cablen med rak stång, bicepscurls. Tyvärr e det nån skit med min högra tumme. Sträcker/spänner som fan… måste kolla upp vad det e för det känns skit. Så det blev konc curls med 17 och 20 kg hantlarna.

    Sen avslutade vi lätt i bicepsmaskin.

    Ben idag. hoppas det blir bättre. har iaf två knäskydd nu!

    #655871

    Dåligt uppdaterat nu på senaste men träningen går bra. Fått tillbaka motivationen efter en mindre svacka med mycket jobb o lite mat.

    Mina knän har ju spökat ett tag så nu igår körde jag ben med ordentlig uppvärmning samt fokus på kontakt framför vikt. Klarade mig från värre knä-ont och har bra värk idag så det känns bra!

    Nu e det snart långhelg o det e kul! Kanske blir det inköp av en heldämpad mountainbike… Får bara se att jag hittar rätt först!

    Någon som e intresserad av min nuvarande cykel som är en mountainbike den med är det bara att hojta till!

    #655872

    Med tanke på alla som skriver i min träningsdagbok vet jag inte hur många som läser den, men ville bara uppdatera att min knän e skit. Tränar ben o det gör ont, sen har jag typ ingen stabilitet i 3-4 dagar. Kass :(

    Väntar på protein, verkligen svårt att få i sig det man behöver om man inte bunkrat upp med pulver o kesella/kvarg.

    såpp nu e det iaf uppdaterat!

    #655873

    körde ett riktigt bra axelpass igår och fick ordentlig träningsvärk. Riktigt skönt eftersom axlarna iaf för mig är extremt svårflirtade med värken. Bra tryck idag så jag bjuder på en ganska påklädd bild!

    Som jag skrev i senaste inlägget e ju mina knän kassa. Väldigt lynniga om inte annat, för två veckor sen kändes de skitbra och då körde jag och Mauricio bla knäböjj, gjorde då personbästa, en 6a på 160 utan problem, hade förmodligen kunnat lasta på mer men tänkte att jag tar det lite halvlugnt om knäna nu e på bättringsvägen.
    Passen därefter gjorde det ont som fan av att bara värma upp på 60 kilo :(
    Har bokat tid hos ortopeden o ska nu propsa på röntgen så jag får veta precis hur det ser ut o vad jag kan göra och inte, tills dess ska jag fokusera på baksida och vader.

    Här kommer bilden

    #655874

    Testar lite nytt nu. Kommer ha en späd muskelgrupp som fokus varje vecka och denna veckan är det min ärke-emesis, vaderna.

    Upplägget ser ut följande:

    Måndag: Rygg
    Tisdag: Bröst & vader

    Torsdag: Baksida lår & mage (ev lätt framsida lår)
    Fredag: Armar
    Lördag: Axlar & Baksida/insida lår

    Det nya är att jag kommer köra vader varje pass denna veckan, nästa vecka biceps, veckan därpå tricep osv med de muskelgrupper som släpar. Tanken är att ordentligt stressa muskeln och sedan ge den ordentlig vila. Tipset kommer från en väldigt framgångsrik byggare så det e värt ett försök.

    Ska mäta varje månad och ha koll på om det funkar eller inte.

    #655875

    Nä men Tjena William!! Visste inte att du hade en seriös Träningsjournal! Du får bli lite bättre på att uppdatera! :emo-thumb

    #655876
    mauriciodeltoro wrote:
    Nä men Tjena William!! Visste inte att du hade en seriös Träningsjournal! Du får bli lite bättre på att uppdatera! :emo-thumb

    Haha.. tja så ”seriös” e den ju inte med tanke på att den kanske uppdateras en gång i månaden med ngt gnäll om mina kassa knän:P

    #655877

    Kött på bilden helt kalrt.

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 141 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.