Williams tränigsdagbok

Home Forums Seriösa träningsjournaler Williams tränigsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 141 total)
  • Author
    Posts
  • #655758

    kort om dagens träning.

    Liggande lårcurl.

    35 kg 20 reps
    45 kg 12 reps
    55 kg 7 reps
    tre dropset 60, 50, 40, 30 kg

    Enbens lårcurl

    tre set, 40 kg 7-10 reps

    Sittande lårcurl 30 kg, 10-12 reps +ca 5 negativa

    sittande vadpress, uppvärmning sen 10-20 reps dropset

    80-60-40-20kg 2 set

    stående vadpress, tre set. 8-15 reps

    100-80-60-40

    sen va det klart.

    Helt ok pass, ordentligt trött efteråt.

    Testade vågen i omklädningsrummet. knappa 94 kilo vilket iaf är bra mycket mer än i somras. Tyvärr lite för mycket mage för min smak just nu men skitsamma!

    #655759
    Quote:
    Testade vågen i omklädningsrummet. knappa 94 kilo vilket iaf är bra mycket mer än i somras. Tyvärr lite för mycket mage för min smak just nu men skitsamma!

    Tjock o glá kexchoklad:P

    Nu vill ja veta måtten på dina och flickvännens armar hehe:P

    Kör hårt!:emo-thumb

    #655760

    Bra att du kör på Wille.

    Hälsa din Donna ;)

    #655761
    Jerka wrote:
    Tjock o glá kexchoklad:P

    Nu vill ja veta måtten på dina och flickvännens armar hehe:P

    Kör hårt!:emo-thumb

    Japp! För jäkligt men men… det e vinter o den enda stackarn som får se min kagge e Monica!
    Jag har inte mätt mina på ett tag men ligger om jag inte mins fel på 42.. Monica har 36 tror jag.
    Sen e ju monica kortare på alla sätt o vis så proportioneligt e hennes armar bra mycket kralligare än mina.. :(

    Jobbar somsagt för att ge henne motstånd ialafall… såg dock en bild på oss i en tråd här.. inga länkar!.. jag ser ut som en sprattelgubbe!

    #655762

    Idg va det lår. Haa haft en kass dag ur mat-synpunkt så jag hade inte så höga förväntningar men ficktrots allt bra tryck och tog ut mig ganska bra. Blev dock inte något omänskligt långt pass.

    Benpress, började värma upp och la på 40 kg mellan varje set upp till 230kg.

    tre set, 230 kg 8-10 reps.

    Hacklift tre set. 10-12 reps

    55 kg
    65 kg
    75 kg

    Benspark, dropset. Vet inte va plattorna väger men skulle tippa 10 kg st.
    tre set.

    80, 60, 40kg

    sen hade jag rejäl pump och mjölksyra!

    Nu ska det sovas i tid eftersom det ska köras 100 mil imorgon.
    Får se om jag hinner träna imon med…
    Om inte annat GOD JUL på er!:)

    #655763

    God Jul Öskar lilla vanni till dig och din Donna;)

    #655764
    Vanessa Frykman wrote:
    God Jul Öskar lilla vanni till dig och din Donna;)

    Detsamma tjejen!:) hälsa gubben!;)

    Idag var tanken att det skulle bli axlar o bröst men det blev ett axelpass bara.

    Axelpressmaskin, började värma o lägga på vikter tills det va 75 kg på.

    set1 75 * 8
    set2 75* 8
    Set3 75, 65, 45 kg dropset

    Hantellyft åt sidan,3 dropset, ca 10 reps

    15, 12½, 10

    Lyfta stång till hakan.

    35kg * 12
    35kg * 11
    35, 25 * 10 (dropset)

    Enarmslyft åt sidan i cablecrossen

    15 *10, 2 set
    15, 12½ *10, 1 set

    Baksida axelmaskin tre dropset, ca 8 reps

    35, 25, 17.

    sen va det klart o nu är det jul!

    Nu ska det sista (allt) packas o sen kör vi ner till Tjeckien!

    Ha det bäst!

    #655765

    Idag vart det bröst och triceps och jag orkar inte skriva ner hela passet set för set men det var ett bra pass! Fick gott tryck!:emo-thumb

    Kändes bra att va tillbax i gymet efter att ha svullat nere i prag i fem dagar typ. Kommer nog lägga upp lite bilder från resan när jag fått in dem på burken.
    Kan tillägga att 200 mil i bil inte e så farligt med rätt sällskap;) (så länge man ser till att hon e mätt!:p )
    Ne nu ska jag ut me lille grisen o sen nana!

    #655766

    tja wille
    ser att træningen rullar på.Førsta nyår ihop då;) vad ska ni gøra då?

    #655767
    Vanessa Frykman wrote:
    tja wille
    ser att træningen rullar på.Førsta nyår ihop då;) vad ska ni gøra då?

    tog morsan med sig en dansk dator till dig ;)

    god fortsättning wille, hoppas ni hade en bra resa! see you :bb:

    #655768
    Paula wrote:
    tog morsan med sig en dansk dator till dig ;)

    god fortsättning wille, hoppas ni hade en bra resa! see you :bb:

    japp skriver från hennes laptop 😮 den ær med dansk boktvaver=)

    #655769

    Tack tjejer!
    Nyår firades hos Monicas syrra o det var trevligt. Sen e ju nyår lite överskattat kan jag tycka. Men kanske jag som börjar bli gubbe!:p
    Hur hade ni det?

    Vad det gäller träningen blev det ingen i Prag. Det fanns så mycket annat att titta på och vi sket ganska mycket i nyttig kost så då kändes träningen som att den kunde kvitta den med.

    Mellandags-träningen har gått bra. Har värk i alla de muskler som tränats o idag står lår o …. mage på tur.
    Kommer nog i fortsättningen inte skriva ner varje set o reps o övning jag kör utan mer skriva ner milstolpar så man vet ungefär var man låg i kaske några basövningar.
    Fokus kommer ligga på hur känslan i passet var, hur motivationen va, träningsvärk o lite alllmänt hur min träningsfilosofi e för stunden. Blirnog lite roligare att läsa oxå för de tappra själar som läser!:)

    God fortsättning på er!:)

    #655770
    Quote:
    Kommer nog i fortsättningen inte skriva ner varje set o reps o övning jag kör utan mer skriva ner milstolpar så man vet ungefär var man låg i kaske några basövningar.
    Fokus kommer ligga på hur känslan i passet var, hur motivationen va, träningsvärk o lite alllmänt hur min träningsfilosofi e för stunden. Blirnog lite roligare att läsa oxå för de tappra själar som läser!

    Låter bra! God fortsättning:fun:

    #655771
    Jerka wrote:
    Låter bra! God fortsättning:fun:

    Detsamma!

    Igår körde jag lår med Monica o det blev ett rikigt bra pass (känns idag). Benspark, Hacklift och frogsquats + insidelår-i-cablecrosen-med-grejjer-på-fotlederna-övning.
    Brukar inte börja med benspark så körde tyngre än vanligt, blev hela magasinet till slut. Sen blev det lite negativa reps och et dropset på hacken. Där tog jag duktigt lut kan jag säga. Frogsquatsen va första gånge jag körde så de blev inte speciellt tunga eller intensiva men kändes ändå.

    Ben e riktigt tungt att köra asså. Blir helt slut i hela kroppen. Känns däremot så jäkla bra när man e klar med passet och verkligen e nöjd med det.
    Idag ska det nog vilas… om det inte vilas blir det typ axlar.

    Ne nu ska jag jobba vidare vilet iofs känns lite hopplöst eftersom man inte får tag på folk eftersom de e lediga!:P

    #655772

    Det var ett roligt/jobbigt pass igår, det gör så mycket att köra med någon på benpassen, då pressar man ju sig mer :)

    Vi ses ikväll! ;)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 141 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.