Williams tränigsdagbok

Home Forums Seriösa träningsjournaler Williams tränigsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 141 total)
  • Author
    Posts
  • #655773
    precious wrote:
    Det var ett roligt/jobbigt pass igår, det gör så mycket att köra med någon på benpassen, då pressar man ju sig mer :)

    Vi ses ikväll! ;)

    Ja hjärtat, det känns idag kan jag säga. Min sömn har vart sådär för det har gjort ont i låren när jag vänt mig i sömnen:( (hatkärlek till sån träningsvärk, misade vagnen till jobbet med 10 sekunder bara för jag inte pallade springa!)
    Kör gärna speciellt ben med dig så det blir lite fason på pinnarna!

    Igår vart det inte vila utan det blev axlar och bröst med min Precious. Personligen hade jag ett bra pass med fin kontakt och ganska bra styrka, speciellt på axlarna. När vi sen kom till bröstträningen började styrkan svikta lite. Brukar köra bröst innan axlar så det kan ju va en del av förklaringen.

    Körde ”hantelpress-maskin”, lyft åt sidan i cable-x, och drag till hakan i cable-x, sen hantelpressar, ”hantelpress-maskin”, och tillslut… vafan heter den..stående flyes i cable-x.

    Idag kommer det ialafall bli vila, ska hem till minlilla vovve som e sjuk och ta hand om honom. Går omkring o droppar blod från snorren, blir ju rätt otrolig, ska ringa djursjukhuset asap!:(

    #655774

    Tja Wille
    Vi hade en mysig nyårsafton. Vi åt massor och njöt av varandras sällskap. Barnen kom otroligt bra överens så det var riktig kul .

    Vi tränade också :|

    Hoppas att få se er snart.
    Lycka till med träningen

    #655775
    Vanessa Frykman wrote:
    Tja Wille
    Vi hade en mysig nyårsafton. Vi åt massor och njöt av varandras sällskap. Barnen kom otroligt bra överens så det var riktig kul .

    Vi tränade också :|

    Hoppas att få se er snart.
    Lycka till med träningen

    Gött! =) Våra hudar kom hyfsat överrens me barnen som va me på vår nyårs”fest” med.. De var iofs inte helt överförtjusta i Antons pussar!:p

    Vi få ses nästa gång ni e nere om inte annat… kanske MM anordnar nån volleyboll eller liknande i år igen!:)

    #655776
    William Dester wrote:
    Ja hjärtat, det känns idag kan jag säga. Min sömn har vart sådär för det har gjort ont i låren när jag vänt mig i sömnen:( (hatkärlek till sån träningsvärk, misade vagnen till jobbet med 10 sekunder bara för jag inte pallade springa!)
    Kör gärna speciellt ben med dig så det blir lite fason på pinnarna!

    Ja, du körde ju på bra, det hade vart ett nederlag om du inte fått värk av det passet!

    Tack, det var snällt sagt, ska göra mitt bästa för att plåga dig framöver :p

    Jag har ju benen att tacka att jag träffade dig egentligen kom jag på :D

    #655777
    precious wrote:
    Ja, du körde ju på bra, det hade vart ett nederlag om du inte fått värk av det passet!

    Tack, det var snällt sagt, ska göra mitt bästa för att plåga dig framöver :p

    Jag har ju benen att tacka att jag träffade dig egentligen kom jag på :D

    Känns på ngt sätt motsägelsefullt att plågas i din närvaro! :|

    Ja dina ben e magiska!:P

    #655778

    Körde armar idag. Helt ok pass men inte så att det förändrade min syn på världen.

    25 orna i hantelcurls så jag börjar närma mig mina gamla jaktmarker.

    BRA kontakt me triceps idag!

    orkar inte skriva en roman idag, har kycklingfilé som ska stekas o sen ska jag komma i säng så fort som möjligt., så jäkla trött annars.
    Ska inte lipa över mina ben men träningverken sitter fortfarande i och begränsar min förmåga att hoppa omkring o skutta, sätta mig ner kontrollerat, besöka folk som bor i hus med trappor osv. Så det ska va!:emo-thumb Kommer ju aldrig va nöjd me träningen om jag inte får sånhär värk i fortsättningen!:P

    #655779
    William Dester wrote:
    Känns på ngt sätt motsägelsefullt att plågas i din närvaro! :|

    Ja dina ben e magiska!:P

    Love hurts you know! Hahaha, den var dålig :)

    #655780
    Quote:
    25 orna i hantelcurls så jag börjar närma mig mina gamla jaktmarker.

    Keep up the good work Willie!;)

    Mvh

    #655781

    jag sliter på! Kommer bli bra serru! ska lägga upp bilder efter något pass me lite tryck!;)

    #655782

    Gårdagens ryggpass var okej, mn inte mer än så. Dagens baksida lår pass kunde jag lika gärna vart utan. Inget kul alls så nu e jag förbannad. Förbannad på min pissiga bil med som inte går att komma in i eftersom alla lås e paj o som nu står o möglar typ. SKITBIL! VW suger. Ska försöka göra inbrott i den nu.

    Så.. va bara tvungen att avreagera mig

    #655783

    Lite dåligt uppdaterat men det har vart lite dåligt tränat denna veckan tyvärr. Körde lår i tisdags och det passet var helt okej, men efter mitt mega-pass känns det som lite fuskpass.. Den träningsvärken var sååå fin.

    Körde 80kg på hackliften vilket är ganska mycket mr än när jag började köra den övningen. Tyvärr glömde jag mitt knäskydd och utan det blir det faktiskt inte helt bra.

    Tyvär kommer det nog inte bli ordentlig träning idag heller. Imon kan bli knepigt eftersom en bror fyller år, men det är väll bara o köra ett kvällspass!
    Men men! Har ju hela helgen på mig attt träna o det kommer jag göra med!

    Inte mycket till dagbok men ville bara uppdatera att jag lever!:p

    #655784
    Quote:
    Inte mycket till dagbok men ville bara uppdatera att jag lever!

    Ja, lite dåligt uppdaterat!

    Hur blir de me bilderna då? Kriga nu förfan!:bb:

    ;)

    #655785

    Körde et bra pass i fredags, började med hantelpressar, kändes hyfsat stabilt för första gången nu sen gipset åkte av. Blev tre set me 40 hantlarna, ca 10, 8, 7 reps. Testde 45orna med men de måste definitivt vägt mer än fem kilo mer!:P
    Sen kärde jag lite bänk i smitten o det gick helt ok det med. Bra pump.
    Sen cable-flyes underifrån.

    Sen axlar. Axelpress-maskin, hantellyft åt sidan och sen drag mot hakan i nedre trissan i cable-crossen.
    Gick ok men energin tog slut rätt ordentligt.

    Sen tre övningar triceps medans jag väntade på att Monica skulle bli klar. Pushdowns med stång, rep o sen hantellyft över huvet.

    idag, rygg

    Bra pass idag, ganska kort men fick bra kontakt och tryck.
    Rodd började jag med, ganska lätt och riktigt strikt.
    Enarmsrodd sedan. Bästa kontaktövningen för latsen utan tvekan. Övre trissan i cable-crossen o så skjuter man upp höften lite på den sidan man kör, o ser till att man drar med lats o inget annat:emo-thumb

    Sen massa set omvända flyes o därefter korsrygg-övning va den nu heter. Sen fick det räcka.

    Hem till tvätten och som vanligt lyckas maskinerna låsa sig så jag inte får ut min tvätt.
    Kl 20 ska strömmen slås av, tydligen gjorde den det 19:55. TACK! fick ett kreatin-rage.

    ne nu ska jag kolla film o slappa o sen cykla till macken o köpa ngt gott i stormen!

    #655786

    Igår vart det armar och riktigt skönt pass!

    Har inte några direkta vikter att skryta med men fick sjukt go pump i musklerna. Såg nästan lite biffig ut!:p

    Har tänkt att öka intensiteten nu gradvis med att dropsetta alla muskelgruper under ett par veckor, därefter droppsetta plus köra negativa reps… får nog bli om vartannat. Minimal vila mellan setten. Efter detta ska jag köra en ”lugn” period med tunga set till failure.
    På detta sättet har jag tänkt trissa upp kroppens förmåga att reparera de små skador som blir i musklerna för att sedan lura kroppen med mindre nedbrytande träning när den är inställd på att lägga på sig. Detta ska resultera i mer massa e tanken! Tror i vilket fall att det e nyckeln till utveckling att man varierar träningen.

    Får vekligen försöka hålla det nu eftersom jag snart ska flytta (ihop me världens finaste tjej*), och då vet jag att det kommer bli svårt att sköta träningen exemplariskt.

    *bildbevis

    ;)

    #655787

    Shit va kul att ni ska flytta ihop!!!!!!
    Härligt att ni sköter träningen.
    Good to be in löööööve

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 141 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.