CBB för damer på SM i AF

Home Forums SKKF informerar CBB för damer på SM i AF

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 83 total)
  • Author
    Posts
  • #682971

    Vid årets SM i AF kommer CBB för damer att köras på prov.
    Detta för att CBB för damer kommer att bli en klass på prov under årets nordiska mästerskap.
    Tävlingen blir alltså ett kval till dom nordiska mästerskapen som i år går av stapeln i Norge.

    Klasserna kommer att vara -163 och +163.
    -163 (-108) Tex en tävlande som är 163 cm får max väga 55 kg.
    +163 (-106) Tex en tävlande som är 164 får max väga 58 kg.

    Minst fem deltagare per klass måste väga in, annars slås klasserna ihop till en.

    #78373
    #682972

    Lite trött men om man är 1.59 , vad får man väga då?? :)

    #682973
    linn wrote:
    lite trött men om man är 1.59 , vad får man väga då?? :)

    51?

    159-108=51

    #682974

    159-108 = 51kg

    #682975

    Vad roligt! Bara att hoppas att det är många tjejer som ställer upp.:D
    /Annelie

    #682976

    TACK FÖR BESKED JÖRGEN! Det har jag väntat på…

    Ja du Linn Björn….ska vi äntligen mötas då? Ser framför mig hur vi har kul på posedown… ;)

    Jag kommer med största sannolikhet att köra! :) så Af får väl läggas på hyllan för i år…

    Vem står bredvid mig?

    #682977

    Blir det ingen lägsta-viktgräns?

    Kul i alla fall!:)

    #682978

    Varför köra det ihop med AF och inte på SM precis som CBB för killar?
    Bra tanke med detta dock.. kommer bli kul att följa! :emo-thumb

    #682979
    marals76 wrote:
    Varför köra det ihop med AF och inte på SM precis som CBB för killar?
    Bra tanke med detta dock.. kommer bli kul att följa! :emo-thumb

    Detta är endast på prov i år och om det faller väl ut kan det få SM-status nästa år.

    #682980

    Jag kan räkna…. tyckte bara att det lät väldigt lite…. ;)

    Mia, jag tvivlar på att jag kommer stå på scen igen. Har helt andra planer….

    #682981
    Linn wrote:
    Jag kan räkna…. tyckte bara att det lät väldigt lite…. ;)

    Mia, jag tvivlar på att jag kommer stå på scen igen. Har helt andra planer….

    Dels tvingas man bli hård o dels slipper man möta de som väger fem kg mer :(

    Lycka till med dina planer oavsett!

    #682982
    athleticmia wrote:
    Dels tvingas man bli hård o dels slipper man möta de som väger fem kg mer :(

    Lycka till med dina planer oavsett!

    Jag håller med att jag oxå väntat på Classic bodybuilding! Det kom lite för sent dock. Jag hade tänk mig en ”hårdvikt” på 54-55kg enligt de mätningar på musklemassa jag gjorde senast (2007) Vägde ju 51-52 senast jag tävla, men man får väl banta ner muskler annars då… Men jag tror iofs inte att det behövs just nu, klarar säker komma ner i 51, för jag har tappat en hel muskler, då jag inte kunnat träna.
    Om jag kan börja träna igen så kanske det blir svårt visserligen. Men varför ens spekulera, när jag har andra planer :|

    KÖR HÅRT MIA, blir kul se dig på ern classic scen :up:

    #682983
    Linn wrote:
    Jag håller med att jag oxå väntat på Classic bodybuilding! Det kom lite för sent dock. Jag hade tänk mig en ”hårdvikt” på 54-55kg enligt de mätningar på musklemassa jag gjorde senast (2007) Vägde ju 51-52 senast jag tävla, men man får väl banta ner muskler annars då… Men jag tror iofs inte att det behövs just nu, klarar säker komma ner i 51, för jag har tappat en hel muskler, då jag inte kunnat träna.
    Om jag kan börja träna igen så kanske det blir svårt visserligen. Men varför ens spekulera, när jag har andra planer :|

    KÖR HÅRT MIA, blir kul se dig på ern classic scen :up:

    Kul att se dig här igen Linn . Hoppas allt är bra med dig har du bulle i ugnen att du inte kunnat träna?:o

    #682984
    Vanessa Frykman wrote:
    Kul att se dig här igen Linn . Hoppas allt är bra med dig har du bulle i ugnen att du inte kunnat träna?:o

    Haha! Ja det är ju en riktigt bra anledning iallafall :p

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 83 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.