CBB för damer på SM i AF

Home Forums SKKF informerar CBB för damer på SM i AF

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 83 total)
  • Author
    Posts
  • #683000
    camilla wrote:
    Du har rätt, jag kan knipa och låta någon annan ta upp det istället…

    Det är kanonbra att ni informerar i god tid. Vi matglada tjejer brukar ju behöva en stund på oss för att fixa formen. :D Hoppas det blir många som deltar!

    :emo-thumb
    Kör hårt,kommer bli kul att se dam CBB8)

    #683001
    Linn wrote:
    Det borde väl vara som byggning förutom viktmåttet. inget ”glimmglamm” alls…

    Tittar man på bilderna från Finland så ser det rätt glimmglammigt ut… ;) Men vad gäller i Mellanmjölkens förlovade land? :

    #683002

    hoppas många vill testa cbb för damer, kan bli intressant :)

    #683003

    Jag är på, bara jag fixar vikten…:yikes:

    #683004

    Det kanske har skrivits tidigare (dock inte vad jag kan se i denna tråd).
    När arrangeras årets SM i AF?

    #683005
    Hanne wrote:
    Det kanske har skrivits tidigare (dock inte vad jag kan se i denna tråd).
    När arrangeras årets SM i AF?

    Vad jag läst är den tävlingen planerad till början av september, kanske lördagen första helgen i september:
    [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=216]

    #683006

    Kul med en ny gren för tjejer.:)

    #683007

    Hej
    Glada nyheter! Hoppas intresset blir stort. Förstår dock inte principen för invägning i CBB för damer. Finns det någon definition liknande herrklassen? Vad får man högst väga om man är 176cm lång? Hälsningar Annette

    #683008

    176-106=70kg om jag förstått rätt!

    #683009

    ..

    #683010
    CatharinaW wrote:
    Kul med en ny gren för tjejer.:)

    Ännu roligare blir det om vi får se dig på den scenen :up:

    #683011
    TeTe wrote:
    Ännu roligare blir det om vi får se dig på den scenen :up:

    Jag skulle snarare säga:
    Ännu roligare blir det när vi får se Chattis på scen igen! :emo-thumb

    Samtidigt vill jag tillägga till er tjejer som funderar på att köra: Sluta fundera! Kör nu när chansen finns! :up:

    #683012
    RosieA wrote:
    176-106=70kg om jag förstått rätt!

    Nu är detta som sagt ett test men spontant vill jag säga att jag tror att längd/vikt behöver justeras precis som skedde för den manliga CBB 2007. Min sambo är 174cm och skulle således få väga 68kg!! Hujedamej, hon skulle ju vara tyngre än flera av tjejerna i tungvikten på förra årets SM:(

    Eller jämnförelse nr 2: Mikaela Strand vann på Lucia 2005 vägandes strax under 56kg. Hon är 167cm lång och skulle således få väga 61kg i CBB för kvinnor!
    Jag ser fram emot hårda och djupa samtal på årets domarkonferens med JP, Jörgen och alla andra he he:whistle:
    Men att det blir CBB för tjejer tycker jag är det bästa som hänt i sporten på länge, mer sånt!
    Alla tjejer som nu börjar fundera på att tävla i CBB i år tycker jag ska börja med Alströmertrofén först(såvida ni inte tävlat förr)så får ni en bra vägledning var ni står formmässigt i vikt/längd! Vi kör ju som sagt redan med längklasser.

    #683013

    Som sagt, det är bara att inte göra ngt problem om max vikt.

    Ja, längre tjejer får väga relativt mkt men det är ju ingen minimum vikt man måste väga, utan max…..

    Sen är ganska säkert på att tjejer som har lika stora muskler som i FBB internationellt, vill inte ens delta i detta.

    Tjejer, som vill köra detta, det är bara att ställa upp! Se till att du är i form (och fixar vikt)… så no problems!

    #683014

    Riktigt kul med CBB för tjejer:up: Hur deffad ska man vara i tjejernas CBB!?! Killarna brukar ju vara väldigt hårda. Hur ser regelverket ut?

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 83 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.