CBB för damer på SM i AF

Home Forums SKKF informerar CBB för damer på SM i AF

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 83 total)
  • Author
    Posts
  • #682985
    Linn wrote:
    Haha! Ja det är ju en riktigt bra anledning iallafall :p

    grattis i såfall när är bullen klar då ?;)

    #682986

    hm.. varför är mitt inlägg bortplockat? ;)

    #682987

    I denna tråd i avdelningen ”SKKF informerar” vill vi hålla diskussionen kring just Classic Bodybuilding för damer.
    Kul att du är tillbaks, Linn, men personliga saker tas lämpligtvis i egna journaler eller i separata trådar.

    #682988

    Skitkul! Äntligen!
    Kan bara inte låta bli att tycka att viktgränserna är lite flummiga. Är man på gränsen mellan klasserna kan 1cm hit eller dit skilja 3kg…

    #682989

    Så kul att CBB för damer är nu i andra scandinaviska länder & med NM. Vi har haft CBB för damer nu för 3 år och tjejerna är ”thrilled” om dessa nyheter. (Bilder på 2008 FM kan man se här: [http://www.pakkotoisto.com/copper/thumbnails.php?album=227&page=4] )

    Äh, tycker de viktgränserna är OK. Det är omöjligt att göra dom så att de ”passar perfekt för alla”, samma är det ju med herrars CBB. Men det är bara att inte göra det ett större problem, och det är bra att minnas, att det är MAX vikt, ingen minimum vikt..

    #682990
    Camilla Öhman wrote:
    Blir det ingen lägsta-viktgräns?

    Kul i alla fall!:)

    Nej. Det finns ingen lägsta viktgräns i några andra klasser heller. :)

    #682991
    camilla wrote:
    Skitkul! Äntligen!
    Kan bara inte låta bli att tycka att viktgränserna är lite flummiga. Är man på gränsen mellan klasserna kan 1cm hit eller dit skilja 3kg…

    Det är dom viktgränserna som Finland använder sig av, dom har ju haft klassen i några år nu. Och det är dom viktgränserna som kommer att användas på NM.

    #682992
    Magnus Branzén wrote:
    I denna tråd i avdelningen ”SKKF informerar” vill vi hålla diskussionen kring just Classic Bodybuilding för damer.
    Kul att du är tillbaks, Linn, men personliga saker tas lämpligtvis i egna journaler eller i separata trådar.

    Kommer inte ihåg att jag skrev nåt personligt, men jag kanske svävade ut lite väl mycket 😮 Ursäkta sötnos :)

    #682993

    Vilka regler gäller för bikinin? Färg, glitter osv…

    #682994

    Det borde väl vara som byggning förutom viktmåttet. inget ”glimmglamm” alls…

    #682995
    camilla wrote:
    Skitkul! Äntligen!
    Kan bara inte låta bli att tycka att viktgränserna är lite flummiga. Är man på gränsen mellan klasserna kan 1cm hit eller dit skilja 3kg…

    Jo, men är det egentligen ett problem? Är man bra spelar vikten mindre roll. Ganska typiskt oss att alltid försöka hitta problemen bakom en god idé eller ett bra initiativ.

    Och hur skulle man gjort för att det skulle blivit bättre? Nånstans kommer det alltid att gå en gräns…

    #682996
    camilla wrote:
    Skitkul! Äntligen!
    Kan bara inte låta bli att tycka att viktgränserna är lite flummiga. Är man på gränsen mellan klasserna kan 1cm hit eller dit skilja 3kg…
    Janpeter Sangborn wrote:
    Jo, men är det egentligen ett problem? Är man bra spelar vikten mindre roll. Ganska typiskt oss att alltid försöka hitta problemen bakom en god idé eller ett bra initiativ.

    Och hur skulle man gjort för att det skulle blivit bättre? Nånstans kommer det alltid att gå en gräns…

    Precis!
    50kg med 7% underhudsfett är bättre än 53kg med 10% underhudsfett!

    #682997
    Janpeter Sangborn wrote:
    Jo, men är det egentligen ett problem? Är man bra spelar vikten mindre roll. Ganska typiskt oss att alltid försöka hitta problemen bakom en god idé eller ett bra initiativ.

    Och hur skulle man gjort för att det skulle blivit bättre? Nånstans kommer det alltid att gå en gräns…

    För dem som är på gränsen kan det ju bli ett problem, det gäller dock inte mig. ;) Jag tycker det kunde vara -108 som gällde oavsett längd. Men det är klart att samma regler måste gälla i samtliga länder.

    #682998
    camilla wrote:
    För dem som är på gränsen kan det ju bli ett problem, det gäller dock inte mig. ;) Jag tycker det kunde vara -108 som gällde oavsett längd. Men det är klart att samma regler måste gälla i samtliga länder.

    inte för att vara sådan, men varför ta upp det om det inte gäller dig?. lika för alla precis som det gäller för killar. Hade en anan fått som man vill så hade man velat haft en klass på +185cm men finns icke så bara att gilla läget:up:

    #682999
    Henrik Lindh wrote:
    inte för att vara sådan, men varför ta upp det om det inte gäller dig?. lika för alla precis som det gäller för killar. Hade en anan fått som man vill så hade man velat haft en klass på +185cm men finns icke så bara att gilla läget:up:

    Du har rätt, jag kan knipa och låta någon annan ta upp det istället…

    Det är kanonbra att ni informerar i god tid. Vi matglada tjejer brukar ju behöva en stund på oss för att fixa formen. :D Hoppas det blir många som deltar!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 83 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.