Berge inför tävling 2007

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Berge inför tävling 2007

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 104 total)
  • Author
    Posts
  • #885510

    Vila igår men tog en prom på ca 60 min

    Dagens pass

    Baksida lår , rygg

    Baksida lår

    4 set liggande lårcurl 4-15 reps
    2 set sittande lårcurl 75kg*15,10 reps

    Rygg

    Latsdrag med v-handtag 5 set 4-15 reps.1 set på fulltmag 125kg*4 helt okej ökning här

    Halva marklyft i smithmaskin 65kg*20,15 115kg*10 155kg*6

    Rodd i kabelmaskin 60kg*15 65kg*10

    Trappmaskin 10 min promenad 90 min

    #885511

    Dåligt med bilder läste jag någonstans, här kommer några.

    #885512

    Bilder när jag ligger ner är ju fin :D

    #885513
    Berge wrote:
    Har sagt att jag ej skulle lägga upp en träningsjournal eller liknande inför denna tävlingssatsning men det hjälper att hålla mig fokuserad och låter mig se över min framsteg så nu kör vi!

    Tävlade sist på Luciapokalen 2004 i Juniorer + 80 kg hade precis fyllt 18 år. Började min diet den 5:e april 2004 vägandes 123 kg till mina 177 cm. Detta var ett resultat efter en brutalt onödig bulk (ung och dum) så det bliv att slita som ett as i 8 månader för att tillslut väga in på 86,9 kg den 3 dec 2004.

    Sedan juli/augusti 2005 och tills November 2006 hade jag knappt lyft en vikt.Pga av många anledningar blev träning lidande och kost därmed. Så när jag i November 2006 bestämde mig för att ta tag i allt igen vägde jag ca 92 kg liten och i dålig form.

    Efter ca 2-3 veckors träning med bra kost syntes det verkligen att muskelminne är något guld värt så jag bestämde mig för att satsa på att tävla nu i vår på NOGP . Anledningen till att ens även går att genomföra är sponsring från mitt gym mm vilket underlättar väldigt mycket ekonomiskt.

    Började min diet lite lätt i slutet på November och har kört på hårt sen dess.Vikten just nu är ca 96 kg morgon och är ca 5-6 kg hårdare än i början på November då jag började träna.

    Har ingen aning om vad jag kommer väga in på eller nått utan väntar och ser helt enkelt.Har som mål att bli hårdare än Lucia 04 och ta mig till final i vilken klass jag nu än kör:)

    Bilder kommer inom 2 v när jag fått lite bättre färg :|

    nedan är lite jämförelsebilder från 2004.

    Schysst skillnad!!
    :up:
    Kämpa på killen!

    #885514
    SandraJ wrote:
    Schysst skillnad!!
    :up:
    Kämpa på killen!

    Tackar , ja man kör väl på så gott det går nu:)

    Dagens pass Bröst / Axlar

    Jävla bra pass , fått träningspartner nu så det går verkligen att få ut det sista

    Bröst

    Bänkpress 60*25,15 100*7,4 60*12
    Pullover 52kg*10
    Flyes i maskin 20*8 14*10,8 10*10

    detta supersetas med lyft åt sidan i maskin 8 kg*15,15,12,12

    Axlar

    Militärpress 65kg*7 helt slut här hade sånn pump i axlarna. 45kg*10,10
    Drag till hakan i smith 35kg*15,12
    Hantellyft åt sidan 5 kg*15,12

    Passet tog 30 min,två personer

    Förbränning trappmaskin 20 min promenad 45 min

    #885515

    Tjena mannen!

    Det var ju ett tag sedan! hoppas att allt är bra uppe i ösd, efter som att jag mer eller mindre slutat träna så ser jag dig ju inte när jag är hemma heller! kul att se att du är på G igen, och skall bli kul att läsa om utvecklingen denna gång! men den här gången antar jag att du inte såg ut som Cartman när du började:| :D Lycka till och kör hårt nu!

    /T

    #885516
    Tomas Nordlund wrote:
    Tjena mannen!

    Det var ju ett tag sedan! hoppas att allt är bra uppe i ösd, efter som att jag mer eller mindre slutat träna så ser jag dig ju inte när jag är hemma heller! kul att se att du är på G igen, och skall bli kul att läsa om utvecklingen denna gång! men den här gången antar jag att du inte såg ut som Cartman när du började:| :D Lycka till och kör hårt nu!

    /T

    Tjena!

    Kul att höra nått från dig!.Du får ta och pallra dig förbi gymmet nån dag ändå när du är hemma och köra ett pass:) . Och nej det var inte lika mycket cartman över off formen denna gång (mer lik timmy)

    Ha det gött!

    #885517

    Dagens pass

    Armar

    Biceps

    Hammercurl

    30kg*3 droproset 25kg*2
    25kg*5 dropset 15*4
    20kg*3 dropset 12 kg*4

    Stångcurl

    35kg*8
    35kg*6

    Hammercurl med rep i cable 40kg*8,7

    Triceps

    Pushdowns 5 set 100kg*6,6 resten vet jag ej

    Dips *12,8

    Frenchpress i kabel 4 * 6-10 reps vet ej vikt

    Förbränning prom 45 min 15 min trapp

    #885518

    Ej skrivit på några dagar pga tidsbrist men ska försöka skriva ner dagens pass senare ikväll.

    #885519

    Verkar bli svårt att hinna med och skriva här men jag ska uppdatera så gott det går.

    Vikt ca 97 kg nått kg hårdare än förra veckan.Betydligt starkare

    Militärpress 95kg*6 igår snart uppe på 115 kg igen som jag körde på innan avbrottet.

    Ca 1 tim förbränning om dagen och det funkar skitbra. Har träningspartner nu så passen har blivit ännu bättre

    #885520

    Lite uppdatering igen.

    Vikt pendlar mellan 97-98 kg morgon just nu men jag blir hårdare.Skulle gissa på att jag tappar ca 0,5 kg veckan fettmässigt nu men ska höja så det ligger på minst 0,7-0,8. Styrkan ökar hela tiden och träningen går skitbra.

    Är ganska trött i slutet på veckan men ser till att fylla på rejält med kolisar under helgen. Ca 1000 gram blev det denna helg men jag öka endast 1 kg :

    Håller en del vatten har jag märkt men det är inget jag bryr mig om nu.Blir formen bättre med mycket vatten i kroppen är den ju garanterat bättre när jag tömmer allt sedan :)

    Bestämmer mig i början på Mars om jag ska satsa på MTGP annars blir det SM i höst.

    #885521

    grymt berge! fortsätt satsa, skivstångscurlen kördes med bänkpresstången?

    #885522
    GymTT wrote:
    grymt berge! fortsätt satsa, skivstångscurlen kördes med bänkpresstången?

    Tack TT , nej EZ stången kör vi med.

    Uppdatering:

    Vägde ca 96,4 imorse och formen är jävla mycket bättre , fibrerna på bröstet är framme och mer ådror börja ploppa ut. Jag kör på och tar kanske kort i slutet på feb

    #885523

    Uppdatering

    Vikten har nu äntligen minskat efter ca 4 veckor. Imorse vägde jag ca 95 kg och midjan mäter nu ca 85 cm eller snäppet under. I mitt fall brukar detta innebära ca 6 kg fett till som ska bort och det kommer inte bli några som helst problem.Tiden räcker till och jag känner mig lugn.

    Ska jag tävla på MTGP ser jag bara en utväg och det blir att köra långa klassen i CBB så förhoppningsvis är jag precis 178 och inte under.Får max väga 84 kg så det blir mitt mål till ivägningen sen fylla på efter det.Tar jag mig ner till 88-89 sen tömmer på vätska sista 4-5 dagarna ska det ej vara några problem.

    Ska börja smörja huden nu för att tighta till den så gott det går. Har fortfarande löshud sen men överdrivna bulk innan lucia 04.

    Har varit jävligt sjuk nu i veckan men lyckats få i mig all mat jag ska och mycket vätska. 4 veckor innan kommer det endast bli laddning varje lördag med en stor fruktsallad.Skippar laddningsdagarna 2 veckor innan.Ska väl försöka ta mig till att ta kort snart men väntar nog tills Februari är slut.

    Morgonprom börjar på tisdag med 1 tim 15 min och sen lite trappmaskin efter passen.

    Proteinet kommer höjas till 300 gram kolhydraterna ca 200 gram och fettet 40 gram f r o m nästa vecka.

    #885524

    Show us some pics, mannen!!:nerd:

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 104 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.