Mr & Mrs parjournal

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mr & Mrs parjournal

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 131 total)
  • Author
    Posts
  • #876625
    ATBexter wrote:
    Uppdatering från onsdag:

    Inget dunderpass direkt men körde bröst, baksida axlar & mage.
    Hela kroppen känns rätt slutkörd just nu för oss båda.:frust:
    Inga överraskande vikter för min del heller. Mr körde ben med Fille, max vikter givetvis. Vissa dgr känns bara helt värdelösa. ;) Igår va en sån dag för mig, därför inga bilder. Nya tag på fredag igen. [/b]:p

    Tycker allt du körde på bra gumman.
    Sock börjar jag bli sjukt irriterad på gymmet i Berga. Jag maxar nu alla maskiner i princip alla musklergrupper, hur kul är det.
    Och benpassen börjar allvarligt talat bli lidande, numera får jag köra bensparken på maxvikter med ett ben åt gången. Känns ju kul.

    Så nu blir det att köpa årskort på Delta och köra dom tunga passen där inne så jag i alla fall kan fortsätta med min utveckling. Det räcker helt enkelt inte i Berga.
    Har dessutom sagt till om fler vikter sen dom öppnat men inte hänt någonting ännu vilket är 1,5 månad sen…
    Så nu får jag allt söka nya betesmarker på dom tunga passen.

    #876626
    Vanessa Frykman wrote:
    Hur brukar ni göra med vilovecka? Tar ni det typ var 8e vecka elelr hur gör ni?

    Tja jag går mer på känn än ett schema lagd vila.
    Men det brukar bli 7-9 veckor sjukt tung träning och sen 1 vecka vila.
    1 vecka vila är ganska lagom för mig, jag tenderar att bli rastlös och så himla jobbigt speedad av att inte träna och känna den vanliga tröttheten av passen ;)

    Men som sagt 7-9 vekor tungt sen 1 vecka vila sen börja köra relativt lugnt 1 vecka med mest superset och pump sen börjar dom tunga veckorna igen.

    #876627
    Maximize wrote:
    Tja jag går mer på känn än ett schema lagd vila.
    Men det brukar bli 7-9 veckor sjukt tung träning och sen 1 vecka vila.
    1 vecka vila är ganska lagom för mig, jag tenderar att bli rastlös och så himla jobbigt speedad av att inte träna och känna den vanliga tröttheten av passen ;)

    Men som sagt 7-9 vekor tungt sen 1 vecka vila sen börja köra relativt lugnt 1 vecka med mest superset och pump sen börjar dom tunga veckorna igen.

    det är unf så vi kör också . Jag klarar inte av mer än en veckas vila då klättrar jag på väggarna ju :D

    Jag förstår att du ska köra på delta där har dom verkligen det som behövs. Riktig bra maskiner och hantlar:emo-thumb

    Vi kör mest på sats eftersom de har barnpassning men David behöver större hantlar ju .

    vad tar du i bänk och böj?

    #876628
    Vanessa Frykman wrote:
    det är unf så vi kör också . Jag klarar inte av mer än en veckas vila då klättrar jag på väggarna ju :D

    Jag förstår att du ska köra på delta där har dom verkligen det som behövs. Riktig bra maskiner och hantlar:emo-thumb

    Vi kör mest på sats eftersom de har barnpassning men David behöver större hantlar ju .

    vad tar du i bänk och böj?

    Ja Delta är verkligen det Svenska Mecchat av Bodybuildin (i sthlm) Har desstuom haft previlegiet att träna på Golds gym i Cali i en månad ;)
    *ahh the memories*

    Kan tänka mig det, just barnpassningen är en grymt bra idé synd att fler gym inte har det…

    Menar du plankbänk eller sne?
    Men plan brukar jag värma på 60kg
    Sen dunka på en 20 på 120kg
    en 10-12 på 130kg
    och sen en 5-7 på 140kg
    Men allt beror på form för dagen, tenderar att flexa rejält viktmässigt i den övningen beroende på hur bra jag ätit, vilat etc.

    Böj kör jag i princip aldrig. Själv gillar jag inte den ökade pressen på ryggslutet, och ska man köra knöböj tungt är det imo för stor risk med skador i ländryggen.
    Men kör gärna pump och ass to the grass i så fall.
    Ska jag köra tungt är benpress eller hacklift att föredra enligt mig.

    kör jag pump ligger jag nog på mellan 120-140 och sen ass to the grass.

    #876629

    Låter bra. Jag är nybörjare när det kommer till böjen men ass to the grass tar jag 70 kg nu så det är ju kul. Jag är inte viktkåt jag kör strikt och se till att jag får bra kontakt.

    Jag kan tänka mig att de diskuterar , hehehe Pierre är otroligt kunnig och rolig så det passar mig perfect.

    Ska köra på delta kanske nästa vecka måste bli helt frisk först ju .

    Hahhaha du värmer upp u bänk på min max vikt när jag kör bänk.

    Vi kanske ses på Delta snart då med din pingla!

    #876630
    Vanessa Frykman wrote:
    Låter bra. Jag är nybörjare när det kommer till böjen men ass to the grass tar jag 70 kg nu så det är ju kul. Jag är inte viktkåt jag kör strikt och se till att jag får bra kontakt.

    Jag kan tänka mig att de diskuterar , hehehe Pierre är otroligt kunnig och rolig så det passar mig perfect.

    Ska köra på delta kanske nästa vecka måste bli helt frisk först ju .

    Hahhaha du värmer upp u bänk på min max vikt när jag kör bänk.

    Vi kanske ses på Delta snart då med din pingla!

    Dte får vi verkligen göra. Ska bara lyckas övertala henne att följa med till Delta…
    O yes, finns nog inget roligare än Tors och Pierres diskutioner om dagsform, vem som skulle klå vem osv :=)
    Och jag håller verkligen med dig, att få hjälp av en så kunnig coach är ett stort plus, säger detsamma om Tor. Skulle aldrig kommit så långt och lärt mig så mycket utan honom.
    Bra coach=guld värt.

    #876631
    Maximize wrote:
    Dte får vi verkligen göra. Ska bara lyckas övertala henne att följa med till Delta…
    O yes, finns nog inget roligare än Tors och Pierres diskutioner om dagsform, vem som skulle klå vem osv :=)
    Och jag håller verkligen med dig, att få hjälp av en så kunnig coach är ett stort plus, säger detsamma om Tor. Skulle aldrig kommit så långt och lärt mig så mycket utan honom.
    Bra coach=guld värt.

    Så klart du lyckas övertala mig älskling ;)

    #876632

    Igår va de en välbehövd vilodag, vi förgyllde kvällen med att gå på Bio med några kompisar. [/b]

    #876633

    Rygg & baksida axlar……samt vader då mina släpar mkt.

    Rygg[/b]
    Latsdrag
    chins
    sittande kabelrodd[/b]
    Baksida axlar[/b]
    I cablekrossen[/b]
    Snedbänk med hantlar
    Stående framåtböjda hantellyft[/b]
    Framåtböjd kabeldrag[/b]
    Vader.[/b]
    Stående vadpress[/b]

    Mr: körde bröst traps & vader[/b]

    Resumé :Samma vikter som tidigare för mig, kroppen är trött & sleten nu.:( :frust: Samma för Mr men trots de körde han på som alltid.Tungt!! Vi har bestämt oss för att ta en vilovecka from nu. Förmodligen kommer vi båda att klättra på väggarna;) , vi får helt enkelt hitta på andra saker..Måla om köket kanske :p [/B]

    #876634

    ni kan köra cardio hemma ju:ph34r: :D

    #876635
    Vanessa Frykman wrote:
    ni kan köra cardio hemma ju:ph34r: :D

    heheh de kör vi varje dag :p

    #876636
    Maximize wrote:
    Dte får vi verkligen göra. Ska bara lyckas övertala henne att följa med till Delta…
    O yes, finns nog inget roligare än Tors och Pierres diskutioner om dagsform, vem som skulle klå vem osv :=)
    Och jag håller verkligen med dig, att få hjälp av en så kunnig coach är ett stort plus, säger detsamma om Tor. Skulle aldrig kommit så långt och lärt mig så mycket utan honom.
    Bra coach=guld värt.

    Det har aldrig varit någon diskussion mellan Tor o Pierre vad jag vet och hade nog aldrig kommit på tal om du inte rivit av kommentaren i Vanessas journal…

    #876637
    ATBexter wrote:
    heheh de kör vi varje dag :p

    då vet jag varför ni har sån form :D

    #876638

    Då har man precis kört sitt första pass efter en vilovecka. De blev Axlar och triceps. Kändes underbart att gå in i gymlokalen :nod Nu gäller de att ta de lungt med vikterna så här i början. Jag längtar sååå efter att pumpa ur varenda muskel i kroppen. Så klart att man kände sig svagare men de är bara att gilla läget.;)

    Ps köket blev super fint, nya gardiner, stång och lite färg så blev de genast ett nytt kök Ds:

    #876639

    Uppdatering:
    Rygg och biceps igår.. Kändes riktigt bra men Mr är petnoga med mitt utförande..:nono: Vilket jag måste jobba på mkt mer. Tycker iof att mitt utförande kändes bra,:| tar på rätt ställe osv..Men men ..Man lyckas endast med mer övning. Darling jag uppskattar din kritik, de är bara jag som måste lära mig att hanterade de bara ;) Uppskattar de mer än jag visar.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.